Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Wejjo - 12.08.11 - klo:07:29
-
Onko joku nähnyt tai tietääkö ajossa olevan Claassin perhosniittomurskaimen, pitäs kartottaa ens kaudelle vaihtoehtoja. Näyttelys kattelin jotta ihan asiallisen oloiset rakenteet.
-
etukoneen kevennys on ainakin valtamerkkeihin verraten ihan onneton, perinteinen työnnettävä ja jousilla traktorin keulasta kevennetty ja vain sivuttain keinuva. Jos tuo etukoneen kevennystapa riittää (pellot varmasti kivettömiä) ,niin kaikenkaikkiaan muuten on eestissä nähdyn perusteella varsin laadukas kone.
-
etukoneen kevennys on ainakin valtamerkkeihin verraten ihan onneton, perinteinen työnnettävä ja jousilla traktorin keulasta kevennetty ja vain sivuttain keinuva. Jos tuo etukoneen kevennystapa riittää (pellot varmasti kivettömiä) ,niin kaikenkaikkiaan muuten on eestissä nähdyn perusteella varsin laadukas kone.
ihan tosiko noin? olin katsovani näyttelys jotta kyll se roikkuu vetävien reaktiotankojen varas....
-
etukoneen kevennys on ainakin valtamerkkeihin verraten ihan onneton, perinteinen työnnettävä ja jousilla traktorin keulasta kevennetty ja vain sivuttain keinuva. Jos tuo etukoneen kevennystapa riittää (pellot varmasti kivettömiä) ,niin kaikenkaikkiaan muuten on eestissä nähdyn perusteella varsin laadukas kone.
ihan tosiko noin? olin katsovani näyttelys jotta kyll se roikkuu vetävien reaktiotankojen varas....
en ainakaan tuoltakaan löydä mitään "hinattavaa" mallia, ainakin 09:ssä on pelkkä sivukeinunta. http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/futterernte/disco/front/3100fc_profil/start,lang=de_DE.html
-
Agrista kajahtaa...tuolta voi käydä kattomassa mitä käytetyille rakenteille kuuluu... http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_vaihtokoneporssiKuvat.cfm?vkId=8752510&fKuva=vaihtokoneet_681.jpg&fH=1944&fW=2592
-
etukoneen kevennys on ainakin valtamerkkeihin verraten ihan onneton, perinteinen työnnettävä ja jousilla traktorin keulasta kevennetty ja vain sivuttain keinuva. Jos tuo etukoneen kevennystapa riittää (pellot varmasti kivettömiä) ,niin kaikenkaikkiaan muuten on eestissä nähdyn perusteella varsin laadukas kone.
ihan tosiko noin? olin katsovani näyttelys jotta kyll se roikkuu vetävien reaktiotankojen varas....
en ainakaan tuoltakaan löydä mitään "hinattavaa" mallia, ainakin 09:ssä on pelkkä sivukeinunta. http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/futterernte/disco/front/3100fc_profil/start,lang=de_DE.html
http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/futterernte/disco/video_animation/animation_front/start,lang=de_DE.html
se on vaan tuol suojien alla piilossa, itse katsoin näyttelys kans ensin jotta onpa jäykkä, mut siellä se on suojien alla tuo linkkivarsisto, aika pystymallinen vielä eli antaa esteellä liikevaraa taaksepäin hyvin samalla kun nostaa. Näyttää toimivalta, mut mielellään kuulis jos jollakin käytännön kokemusta
-
etukoneen kevennys on ainakin valtamerkkeihin verraten ihan onneton, perinteinen työnnettävä ja jousilla traktorin keulasta kevennetty ja vain sivuttain keinuva. Jos tuo etukoneen kevennystapa riittää (pellot varmasti kivettömiä) ,niin kaikenkaikkiaan muuten on eestissä nähdyn perusteella varsin laadukas kone.
ihan tosiko noin? olin katsovani näyttelys jotta kyll se roikkuu vetävien reaktiotankojen varas....
en ainakaan tuoltakaan löydä mitään "hinattavaa" mallia, ainakin 09:ssä on pelkkä sivukeinunta. http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/futterernte/disco/front/3100fc_profil/start,lang=de_DE.html
http://www.claas.de/countries/generator/cl-pw/de/products/futterernte/disco/video_animation/animation_front/start,lang=de_DE.html
se on vaan tuol suojien alla piilossa, itse katsoin näyttelys kans ensin jotta onpa jäykkä, mut siellä se on suojien alla tuo linkkivarsisto, aika pystymallinen vielä eli antaa esteellä liikevaraa taaksepäin hyvin samalla kun nostaa. Näyttää toimivalta, mut mielellään kuulis jos jollakin käytännön kokemusta
uusissa näköjään on tuo vivusto oikeassa olet, mutta kevennys jokatapauksessa on se vanha jouset keulaan tyyppinen.
-
Höh, kukas näitä Suomessa myy, k-maatalouden sivuilla claasin niittomurskaimista mitään ole.....
-
Höh, kukas näitä Suomessa myy, k-maatalouden sivuilla claasin niittomurskaimista mitään ole.....
Kaipa se K kuitenkin on, ainakin keväällä näin myyjä jutteli. Keskon nettiä ei vissiin päivitetä kovin aktiivisesti.
-
Höh, kukas näitä Suomessa myy, k-maatalouden sivuilla claasin niittomurskaimista mitään ole.....
Kaipa se K kuitenkin on, ainakin keväällä näin myyjä jutteli. Keskon nettiä ei vissiin päivitetä kovin aktiivisesti.
Eikös noita Claasin niittovermeitä ollut viime syksynä Tampereen näyttelyssä keskon osastolla, vai muistanko pahasti väärin?
-
Höh, kukas näitä Suomessa myy, k-maatalouden sivuilla claasin niittomurskaimista mitään ole.....
Kaipa se K kuitenkin on, ainakin keväällä näin myyjä jutteli. Keskon nettiä ei vissiin päivitetä kovin aktiivisesti.
Eikös noita Claasin niittovermeitä ollut viime syksynä Tampereen näyttelyssä keskon osastolla, vai muistanko pahasti väärin?
Oli, siellähän tuon bongasinkin. Ja silläpä ihmettelen jottei myyjän sivuilla ole mitään.
-
Yx käytetty aika ajetun näköinen roikkunu koneharmin sivuilla ainaski vuoden päivät..
-
Kannattaa verrata myös teräpalkkien öljytilavuuksia vaikkapa Kroneen. Niissä on muistaakseni aika isoja eroja. Toisissa sitten laakerit kestää ja toisissa ei...
-
Kannattaa verrata myös teräpalkkien öljytilavuuksia vaikkapa Kroneen. Niissä on muistaakseni aika isoja eroja. Toisissa sitten laakerit kestää ja toisissa ei...
?? minkä merkityksen tuolle öljytilavuudelle tässä lasket. Ihan heti en keksi mikä sen merkitys olisi, kronessa ja tuossa claasissa varmaan eniten öljyä kun on tuon tyyppinen palkki jossa rattaita kahdessa rivissä, mistä seuraa väkisin isompi tilavuus joten öljyäkin oltava enemmän. Mutta että sillä sinänsä olisi jotain merkitystä kestävyyteen ???
-
Kannattaa verrata myös teräpalkkien öljytilavuuksia vaikkapa Kroneen. Niissä on muistaakseni aika isoja eroja. Toisissa sitten laakerit kestää ja toisissa ei...
?? minkä merkityksen tuolle öljytilavuudelle tässä lasket. Ihan heti en keksi mikä sen merkitys olisi, kronessa ja tuossa claasissa varmaan eniten öljyä kun on tuon tyyppinen palkki jossa rattaita kahdessa rivissä, mistä seuraa väkisin isompi tilavuus joten öljyäkin oltava enemmän. Mutta että sillä sinänsä olisi jotain merkitystä kestävyyteen ???
Oisko: MItä enempi öljyä niin sitä viileempänä se kestää kun enemmän jäähdyttävää palkin pintaa ja kuitenkin sama lämmitysteho ja toisakseen kestäisikö "puhtaampana" käytössä, ts. vähemmän likapartikkeleita per litra kun enemmän öljyä mihin samat likapartikkelit hammaskosketuksista/laakereista sotketaan?
Eikös se oo vanha kikka nostaa moottorin öljynvaihtoväliä lisäämällä öljytilavuutta ??? :D
-
Öljytilavuudella ei ole kyllä mitään merkitystä kestävyyden suhteen, jos palkissa on valmistajan ilmoittama määrä oikeaa sinne kuuluvaa öljyä, teräpalkki on aina oikeassa asennossa ja öljyt vaihdetaan kerran vuodessa.
Tunnetusti lujassa kuhnin 3 metrin palkissa on öljytilavuus 2 litraa ja samantsin 2.6 metrisessä muistaakseni 6.5 litraa.
En kyllä epäile hetkeäkään, kummassa on lujempi palkki ja laakerit... 8) 8) 8)
-
Hiukan epäilyttää tuo Kronen sisältäkin uppomaalattu palkki. Voi joku öljylaatu pestä maalitkin öljyn sekaan.
Turun koneksekuksen käytetty Disco taitaa olla se Suomen ensimmäinen perhonen.
-
Kannattaa verrata myös teräpalkkien öljytilavuuksia vaikkapa Kroneen. Niissä on muistaakseni aika isoja eroja. Toisissa sitten laakerit kestää ja toisissa ei...
Millähän tuo on kestänyt kun ei ole kuin vetopäässä öljykylpy
muissa vaseliini http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42721
-
Yx käytetty aika ajetun näköinen roikkunu koneharmin sivuilla ainaski vuoden päivät..
Samalta kylältä on tuo konefarmin sivuilla roikkunu claasi
uitettu käytettynä englannista ja sillä on kyllä ajettu pirusti
vaihtui pöttingerin perhoseen mistä oli koneviestissäki juttua viime vuonna