Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 04.08.11 - klo:14:54
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
-
Sä oot siis ostamassa useampaa konetta kerralla?
-
Case (David Brown) 1694. Mutta tuo kuormaushomma ei ole sen hommia.
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
Keskon hinta.. Uusiakin traktoreita saa myös ulkomaasta jos vähän käytetty ei kelpaa.
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
Keskon hinta.. Uusiakin traktoreita saa myös ulkomaasta jos vähän käytetty ei kelpaa.
totta tuokin, pitäisi vaan saada tuo 6420 ensin pois tieltä.
-
Edullinen, luotettava ja mukava traktori? Valintaperuste on hinta. Laatu on perusedellytys ja kaikille tuotteille sama. Mukava traktori??? Osta vaan se edullisin ja päätä että se on mukava.
-
110-90 fiiatti. 8). Mukavuus on suhteellista. ;D
-
110-90 fiiatti. 8). Mukavuus on suhteellista. ;D
No kyl se tuossa fiatin *****nnarinassa, eiku pininfarinassa on aika suhteellinen käsite. ;D
-
110-90 fiiatti. 8). Mukavuus on suhteellista. ;D
No kyl se tuossa fiatin *****nnarinassa, eiku pininfarinassa on aika suhteellinen käsite. ;D
Poissa on paha maalima, kun päänsä sinne kattolunkun syvennykseen pistää, eli luukku pois ja tähystysasentoon. Jalat haroittaa kun Johanna Tukiaisella ja penkki ei pakene polttoainesäiliön ohi. Kytkinpolkimelle kun jalkaa nostat, niin luulet olevasi vanhainkoti-iässä. Kuivaa klik-klakkia kun päivän painelet, niin peukalot on melkein verillä. Ja koppiin mennessä sekä tullessa pitää olla kuten saukko lumella, jotta karmeja pystyt väistelemään. 80-luvulla se vielä meni, kun Valmetti oli tehty vain maatalousnäyttelyitä varten......
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
Keskon hinta.. Uusiakin traktoreita saa myös ulkomaasta jos vähän käytetty ei kelpaa.
totta tuokin, pitäisi vaan saada tuo 6420 ensin pois tieltä.
6430 AP on toiminut meillä aika kivasti, etukuormainkone jumalan armosta ;)
-
zetooori niin kyllä lähtee ja komppaan mukavuus on suhteellista
-
3050 ;)
-
tm basildoni supersteerillä..? kuutoseksi notkea, on tuottoa hydepuolella ja voimaaki kohtuullisesti sekä hinta reilusti alle satkun.. ;)
-
Fordson Power Major tai Nuffield 4/60 ABS jarrut vakiona ::)
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
Niin vähä käytettykö ei käy? Itte suosittelisin käytettyä Deutzia 110 mk3 on ketterä ja saa 50km/h lootalla, näkyvyys on huippu luokkaa ja varmaa toimivaa tekniikkaa ja ehkä joku N-sarjan valluki tietysti tai ventin 400-sarjalaanen vario...
-
Ota urakoitisja pihapyörittelyihin,niin ei tarte myötään vaihtaaa
-
ihan kiva JOS on urakoijaa saatavilla, muuten on tosiaan aika kinkkinen juttu! ite kattelin tossa nuorta cx casea, aika mukavan tuntunen vaikka oliki perkinsillä..... eikä yleensä pahoissa hinnoissa, mistä lie johtuu?
-
Niin vähä käytettykö ei käy? Itte suosittelisin käytettyä Deutzia 110 mk3 on ketterä ja saa 50km/h lootalla,
"50km/h-loota":han niissä on vakiona. Tosin ei ne kulje oikeesti kuin 46km/h, vaikka mittarissa 51 lukiskin. :P
-
Käytettynä vaikka:
http://www.pvdobson.com/includes/vehicles_farm/show_articles.cgi?table=vehicles_farm&id=2657
-
Kiistaton ykkönen nurkkakoneeksi on nh t5060 trima kuormaajalla.tekee isot ja pienet hommat
-
Mezzo valmetti. Sillä voit tehdä myös mettähommat.
-
Mezzo valmetti. Sillä voit tehdä myös mettähommat.
Mettähommiin on oikeen koneitakin tarjolla... ;D
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
141 ottaisin taakseajolla, jos sellainen löytyis. Muuten käsitys edullisuudesta vaihtelee. Etukuormainhommiin pihalle riittää kymppitonnin ajettu valtu tai viis tonnia ajettu nyykkäri/masseri/case. Mitä vähemmän sähköjä, sen parempi. Meinaan jos käyttö jää parin sadan tunnin kieppeille vuodessa.
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
Miten olisi 6430 JD autopowerilla? Just sopiva sun hommiin? ;D
-
Mezzo valmetti. Sillä voit tehdä myös mettähommat.
"Komps" "Haitekki" olisi varmaan kuormainkäytössäkin ihan ok. Itse olen Megoihin ollut kovasti tyytyväinen.
-
Belarus tai Setka tai Urkki? Karvalakki päähän ja Lada talliin. Vappuna marssimaan.
-
Mezzo valmetti. Sillä voit tehdä myös mettähommat.
"Komps" "Haitekki" olisi varmaan kuormainkäytössäkin ihan ok. Itse olen Megoihin ollut kovasti tyytyväinen.
Joo ois se haitekki hyvä, mutta näillä mennään. ;D
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
141 ottaisin taakseajolla, jos sellainen löytyis. Muuten käsitys edullisuudesta vaihtelee. Etukuormainhommiin pihalle riittää kymppitonnin ajettu valtu tai viis tonnia ajettu nyykkäri/masseri/case. Mitä vähemmän sähköjä, sen parempi. Meinaan jos käyttö jää parin sadan tunnin kieppeille vuodessa.
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
141 ottaisin taakseajolla, jos sellainen löytyis. Muuten käsitys edullisuudesta vaihtelee. Etukuormainhommiin pihalle riittää kymppitonnin ajettu valtu tai viis tonnia ajettu nyykkäri/masseri/case. Mitä vähemmän sähköjä, sen parempi. Meinaan jos käyttö jää parin sadan tunnin kieppeille vuodessa.
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
Jokos pyllerö on korjannut jotain satoa?
-
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
141 advance on just perusvarma kampe, jonka valmistus taidettiin lopettaa. Ns. wanhaa tekniikkaa.
-
mettähommat tekee urakoitsija, eli traktori tulee tavalliseen lypsykarjatilan arkikäyttöön. Miten lie advance varustellut n-valtut on pelanneet?
Miten olisi 6430 JD autopowerilla? Just sopiva sun hommiin? ;D
Tätä minäkin ehdotin, 20-sarja nyt oli vain todiste siitä että kukaan ei voi aina onnistua (hajoilevat autopowerit, 2 kertaa enemmän sähköjohtoa kuin 30-sarjassa yms.). 6r sarja taas todiste siitä että JD:llä ei viitsitä korjata olemassa olevia heikkouksia (esim. ek-työssä hihaan tarttuva käsikaasu) vaan keksitään mieluummin kaiken maailman datailukommervinkkejä jotka eivät maksa mitään toteuttaa mutta joista voi laskuttaa kivasti. 10" näyttö josta voi katsoa videota toisesta lähteestä? PC-kauppa myy varmaan iskun kestävän mallinkin alle 300 eurolla. Traktorin lisävarusteena 3000 taitaa olla alakanttiin.
6430 AP on vehje jonka kanssa on kiva lähteä kolmelta aamuyöstä lumitöihin (starkin u-aura parina tietty) ;)
-
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
141 advance on just perusvarma kampe, jonka valmistus taidettiin lopettaa. Ns. wanhaa tekniikkaa.
Perusvarmuus vain näissä päättyy siihen mihin Danfoss-Sauerin osuus alkaa. On ollut käsittämätöntä seurata muutaman isännän taistelua hydrauliikkaongelmien, eli pääosin lohkojen ohjauksen kanssa. Toinen vaihtoi 1000 h jälkeen merkkiä, yks vaihtoi Valtraan ( toiseen malliin ) ja kolmas ei uskaltanut enää olla vaihtamatta takuunalaiseen uuteen. Huonointa noista korjattiin juuri noitten sähköongelmien vuoksi isännän arvion mukaan n. 10 €/käyttötunti, jos isännän piikkiin olisivat menneet. Ajomääräksi jäi alle 1500 h. En tiedä onko viimeisimmät mallit parempia ? Ihmetyttää vain miten 2000-luvun alun todella onnistuneitten mallien ( 6350-6850, etenkin 8400 ) laatu heittää näin paljon.
-
Näistä ongelmista en ole kuullut, vain parilla tuttavalla on. Toinen vaihtoi 6000h kohdalla uuteen samanlaiseen; viimeisiin, mitä myytiin.
Vois olla hyvä vaihtoehto tuoda joku 6050 nyykkäri enklannista. Profin juttujen mukaan ainakin siellä vähävikaisia. Tosin niillä ei pysty kymppitonnia ajamaan ilman remppoja, kuten 6850 valtulla .....
-
Näistä ongelmista en ole kuullut, vain parilla tuttavalla on. Toinen vaihtoi 6000h kohdalla uuteen samanlaiseen; viimeisiin, mitä myytiin.
Vois olla hyvä vaihtoehto tuoda joku 6050 nyykkäri enklannista. Profin juttujen mukaan ainakin siellä vähävikaisia. Tosin niillä ei pysty kymppitonnia ajamaan ilman remppoja, kuten 6850 valtulla .....
Niin tuohon Advanceen senverran vielä, koneet vuosimalleja 2007-2008. Viimeisimmät kai ongelmattomampia. Tuo Profin juttu vanhana yli 30000 h sinisissä istuneena pitänee nettilehden oston kautta käydä vilkuilemassa. Profin artikkelit on kyl aika perinpohjaisesti kertoneet jopa eri vuosimalleissa esiintyneistä ongelmista. Vähän oppia sais kotimaankin konepuolen lehdistö ottaa.
-
+1500h ajettu 121/141 Advance, siitä on jo lastentaudet karisteltu pois.
-
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
141 advance on just perusvarma kampe, jonka valmistus taidettiin lopettaa. Ns. wanhaa tekniikkaa.
Nuita joskus halvalla myynnissä, vaihteistosta joku akseli tykkää katketa ja matkanteko samalla...pienempiä samasta sarjasta mieluummin...(hydr pumppu vaihteistokotelon yläreunassa, vilu kelillä imettää) M-valtuun vois lainata kuormauslaitteen konsermin p.peloton-osastolta, menis akselipainot suunnilleen tasan...sivulasin tiputin 6420stä, kastui vakiokierrosten potikka ja elo hieman jännempää vähän aikaa...
-
uus 700-sarjan fendt etukuormaajalla. on edullinen, luotettava ja ennen kaikkea mukava traktori.
-
uus 700-sarjan fendt etukuormaajalla. on edullinen, luotettava ja ennen kaikkea mukava traktori.
Onko pitkäkin kokemus luotettavuudesta? :)
-
uus 700-sarjan fendt etukuormaajalla. on edullinen, luotettava ja ennen kaikkea mukava traktori.
edullinen ++++100k € +alv
no kaikki näyttää olevan suhteellista ;D
-
Joskus tuo advance vilkuttelee vikakoodia hydrauliikasta, mutta toimintaa se ei ole estänyt. Jos ei jaksa kattella sitä virsikirjan kuvaa niin käyttää hydraullikan pois päältä niin voi pysyä virsikirja taas monta päivää pois. Itte oon kyllä tykänny!
-
Mistä löytyy parhaiten?
Pohjoisesta vai etelä-Suomesta? Itse hakien ulkomailta? Vai jonkun koijarin kautta vinkuintiasta? ::)
-
Joku jobbari varmaan tuo Saksasta halvalla vanhan urakointikoneen. ;D
-
n111-n141 10 pulttisella teollisuusakselilla (ei saa jousia) ja 90 litrasella hitekki hydrauliikalla olis varma/varmin uusi traktori?..
advance mallin hyde on vikaherkkä danfoss ja 8 pulttinen etuakseli/jousitus ei kestä työntekoa.
-
n111-n141 10 pulttisella teollisuusakselilla (ei saa jousia) ja 90 litrasella hitekki hydrauliikalla olis varma/varmin uusi traktori?tommonen 141 olis tulossa ens kuussa.samanlainen entinen meni vaihdossa,ei ollut mitään moittimista.
-
Kannattaisi antaa näitten advance vice versus director kanttomusten olla nyt ihan omassa rauhassaan ja hakea perusvarmoja, toimivia ratkaisuja. Toinen vaihtoehto on päästä mukaan mielenkiintoiseen tuotekehitystyöskentelyyn. ;D
141 advance on just perusvarma kampe, jonka valmistus taidettiin lopettaa. Ns. wanhaa tekniikkaa.
Advance on perusvarma kampe, mutta vuosimallilla on tosi paljon merkitystä koneen toimivuuteen. Miksikään yleisohjeeksi tuosta ei ole. Jostain (huoltomiehiltä) pitää käydä kyselemässä tarkasti taustoja, jos tietyn tyyppistä käytettyä konetta meinaa hommata. Viime vuosina on hyvinkin epäluotettavia malleja lykätty suruttomasti markkinoille ja vanha totuus siitä, että mallisarjan alkupään koneet pitävät sisällään lasten tauteja pitää varmasti entistä paremmin paikkansa. Kyllähän noi koneet aina paranevat seuraavina vuosina, mutta isännillä maksatetaan tuotekehitystä, niin se vaan menee.
-
danfossin lohkot parani vasta -10.
-
Semmoinen traktori jolla urakkamies sahaa pellolla pual`ilmatteks
-
uus 700-sarjan fendt etukuormaajalla. on edullinen, luotettava ja ennen kaikkea mukava traktori.
edullinen ++++100k € +alv
no kaikki näyttää olevan suhteellista ;D
on se ominaisuuksiin ja varusteisiin nähden edullinen..
-
mikä olisi 100-150hv luokassa? massikan 6455 varmaan olisi kuormainkoneeksi parhaasta päästä, mutta hinta pomppaa 100 000€ sis.alv luokkaan... Niin ja perusteluja.
samantien vaan T182 Direct Valtra niin kaikilla on hyvä mieli eikä tehokaan lopu kesken :P
-
Itselleni laittaisin suurimman N-Valtran minkä saa turbiinikytkimellä.
Ehkäpä jopa Versu-mallin jos hitecista mielii parempaa varustelua. Onko se sitten N 122?
-
tuo ht:n varustelu olisi meille varsin riittävä, mutta paikallisen kauppiaan kanssa ei oikein koskaan olla päästy kauppoihin. Pitänee taas yrittää ja ostaa sitten köyhyyksissään jokin muu ;D
-
Kyllä se 20-sarjan ap-jontikka on vain hyvä! ;D
-
No onko siinä nykyisessä 6420:ssä jotain perustavanlaatuista vikaa/puutetta? Halvin konekauppa = tekemätön kauppa ::)