Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 30.03.08 - klo:22:34

Otsikko: Paku
Kirjoitti: Solifer1 - 30.03.08 - klo:22:34
Onko volksun transportterissa 95 jakoremmi vai kettinki. Onko pösö/fiat/citikka pakuista käyttöautoksi. Veli ostaa mun nykyisen autoni, ja paku pitää laittaa tilalle. Saa laittaa omista kokemuksista kommentteja miksi just volsu kannattas laittaa/ vai oisko jokumuu parempi. Poksereita on jo 2 kaveria kehunu volsu miehet ei oikein kauheesti ala paukutteleen henkseleitä, mikälie??
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 30.03.08 - klo:23:35
Alkutalvi meni pakukauppaa tuskitellessa. Volkkari 2,4D vapaastihönkivä vitonen taukotupamallin luukulla, yhdellä umpinaisella sivuovella manuaalilla 3-paikkainen on tuossa pihassa, pyöreitä vuosia täyttää toukokuussa.

Fiatpösösitikoitakin koitin. On pirun tilatehokas ohjaamo, eli ei valtavan iso mutta hyvin mahtuu kulkemaan/olemaan. Pariovet taitaa olla aina, eli saa trukilla lastin, mutta peilinäkymässä sitten niitä ovenpalkkeja. Kyllä niitä sen verran haukuttiin ettei sitten iljennyt ostaa.

Aika janoinen tuo volsu on, kymppiä imee, kun turbot 1,9 tai 2,5 menee monta litraa vähemmällä. Niin, hihna niissä on kaikissa, vaihtoväli 90000, teetettynä 600€.

Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Halliorja - 31.03.08 - klo:13:39
Itellä on 97 transportteri syncro 2,4 vaparilla, vuodessa ajettu noin 60tkm, kaikkiaan noin 200tkm. Ei oikein mitään vikaa ole ollut. Kulutus oli tullessaan noin 10l satasella, pikkusen kun lisättiin syöttöä niin putosi sinne 8-9l tuntumiin. raskaalla vaunulla menee sitten 15l heittämällä.
Omasta saaduilla kokemuksilla en vaihtaisi merkkiä..

Vanhemmat transut aika heikkoja nivelien ja ripustuksien osalta, raskaammassa ajossa 1,9td:llä taipumusta porsimiseen ja kytkinongelmiin. fiatpösösitikkaa saa edullisesti vähä ajettuna, ajaahan nuo ihmiset niilläkin. Kuluttavat vetiniveliä, puslia ym.

Hiasua saa kalliilla kaikenlaisia, kestää huonoa pitoa ja ajoa tolkuttomasti, ei mikään ergonomian ihme, veri tulee korvista ajaessa ja jalkoja ei tunne perillä. hankalan mallinen tavaratila ja pienten ihmisten ohjaamo.

Jos ajoa ei kovin paljon, ducatopartner-linjalta saa kustaannustehokkaan kulkineen, tiloiltaan parhaasta päästä.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Heino Leino - 31.03.08 - klo:16:46
Ja kasorahoja oesi, niin ransportterin ostasin. Ihan hyvvie ne viijat tukatotki on, itellä oli onnikka dukato ja sen mittarissa oli reilu 420 000 kilometrie, eikä konneesa (1,9 turpo intterkuuleri) ollu yhtää remonttie. Pariin kertaan laiton toeselle puolelle vetonivelie, kun suojakumit tahto talavellla hajota, nii ja alapallonivelet parin vujen vällein. Mutta kun muistaa tukaton hankintahinnan käytettynä, melekeenhän ne lahojottapi niitä.

Itellä on nyt tasunin vanette, muuten hyvä pirssi, vaen takavetona huono pääsemmään ja pieni sakasti. Onpi vaehtolistalla.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Juba - 31.03.08 - klo:16:58
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Make - 31.03.08 - klo:19:35
Transitin jälkeen oli -96 2,4 Transporteri. Mukavasti pelasi 140000-210000. Syönti oli vajaa 8/100. Ei tullu Transittia ikävä. Nyt on 103 heppainen T5
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: landehande - 31.03.08 - klo:19:38
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)

          Verkut ja hiasset! Hyvä yhdistelmä. Pelkkää lepoa remonttihommista.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Hervast - 31.03.08 - klo:20:35
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)

          Verkut ja hiasset! Hyvä yhdistelmä. Pelkkää lepoa remonttihommista.

Verkut, Hiaset ja kekemallin Raybanit, hyvä yhdistelmä jos omistaja on sattunut jämähtämään 80 luvulle...  ;D
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Maitopoika - 31.03.08 - klo:20:52
No kyllä tää 2008 vuoden ransiitti ihan mukava peli kanssa.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: KJL - 31.03.08 - klo:21:27
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...

Mites ois vanha Bedford Blitz 70-luvulta tai vähä uurempi Vivaro? Movano?
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: jd78 - 31.03.08 - klo:21:39
No kyllä tää 2008 vuoden ransiitti ihan mukava peli kanssa.
Millä koneella on se sinun 08 transitti? Ja onkos vielä kerenny olemaan mitä erityisiä huolia sen kanssa? Itellä ois tarkotus ehkä tuossa loppuvuodesta hommata sellaine 07 140 heppanen tuon nykyise 01 tilalle!
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: lappalainen - 31.03.08 - klo:21:48
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)

          Verkut ja hiasset! Hyvä yhdistelmä. Pelkkää lepoa remonttihommista.
elä sitä hiastea vertaa verkuun on niin surkia ajaa pelaahan seki kohtuullisesti
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: lappalainen - 31.03.08 - klo:21:51
Transitin jälkeen oli -96 2,4 Transporteri. Mukavasti pelasi 140000-210000. Syönti oli vajaa 8/100. Ei tullu Transittia ikävä. Nyt on 103 heppainen T5
t5  ajettu 355tuhatta pihassa 131heppanen kone ja ei kunnoltaan uutta häpee
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: landehande - 31.03.08 - klo:22:35
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...

Mites ois vanha Bedford Blitz 70-luvulta tai vähä uurempi Vivaro? Movano?

       Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: landehande - 31.03.08 - klo:22:39
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)

          Verkut ja hiasset! Hyvä yhdistelmä. Pelkkää lepoa remonttihommista.

Verkut, Hiaset ja kekemallin Raybanit, hyvä yhdistelmä jos omistaja on sattunut jämähtämään 80 luvulle...  ;D

            Vielä poljetaan kovasti 80-luvun hijasseilla ja verkuilla. Näetkö muita merkkejä  tuolta luvulta liikenteessä?  Nimpä, et juuri!!!    :DDD
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: KJL - 31.03.08 - klo:23:27
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...

Mites ois vanha Bedford Blitz 70-luvulta tai vähä uurempi Vivaro? Movano?

       Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!
Sulkee jenkkipaskat pois, mutta mitenköhän noi ouppelit pelittäis...  Joojoo, mullon henkilökuljetinkin ouppeli...
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: handetonttu - 01.04.08 - klo:07:38
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...

Mites ois vanha Bedford Blitz 70-luvulta tai vähä uurempi Vivaro? Movano?

       Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!
Sulkee jenkkipaskat pois, mutta mitenköhän noi ouppelit pelittäis...  Joojoo, mullon henkilökuljetinkin ouppeli...

tai jos ei ouppelina halua niin Nissa Primastar tai Renault... olikohan traffic tai jokin. Sama kakka eri puketissa?
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: dmem - 01.04.08 - klo:08:39
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...
Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!

Tollanen 6,6 litrainen Duramax diesel V8 vie matka-ajossa noin 10-14 litraa. Voimaa ja vääntöä moninkertainen määrä verratuna japsikikkareisiin, eikä tarvitse pitää kuulosuojaimia päässä.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1731012
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1750967

Sääli, että Dodge ei tee enään oikeita pakuja. Rapakon takana kyllä myydään Dodge Sprintereitä, mutta niiden tekniikka taitaa tulla joltain saksalaiselta taksi valmistajalta.


Otsikko: ylimääräsenä jolly jumpperi
Kirjoitti: X120 - 01.04.08 - klo:10:13
Mulla olis citikka -02 jumper 2.0 HDI 9 kuution tavaratilalla ylimääräsenä. Webasto, ilmastointi kaukosäätönen keskuslukko löytyy, ei abseja. ajettu 200 th, vasta remmi, vesipumppu ja ruiskutuspumppu laitettu. Sisältää vähennettävän veronki vielä. Jos kiinnostaa niin laittakaa yhteystietoja yksityisviestinä.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Make - 01.04.08 - klo:11:00
[quote author=landehande link=topic=2925.msg39097#msg39097 date=1206992373

            Vielä poljetaan kovasti 80-luvun hijasseilla ja verkuilla. Näetkö muita merkkejä  tuolta luvulta liikenteessä?  Nimpä, et juuri!!!    :DDD
[/quote]
Takamoottori Transporteria näkee vielä aika usein.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Halliorja - 01.04.08 - klo:12:55
Hiacelta päivää ei huolen häivää! 8) 8)

          Verkut ja hiasset! Hyvä yhdistelmä. Pelkkää lepoa remonttihommista.

Verkut, Hiaset ja kekemallin Raybanit, hyvä yhdistelmä jos omistaja on sattunut jämähtämään 80 luvulle...  ;D

            Vielä poljetaan kovasti 80-luvun hijasseilla ja verkuilla. Näetkö muita merkkejä  tuolta luvulta liikenteessä?  Nimpä, et juuri!!!    :DDD

Kuskit loppuu ennen kuin koneet, kuulo menee ja jalat pettää, verkuilla ja haisuilla ennenaikaiselle eläkkeelle ;D
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: samppaj76 - 01.04.08 - klo:13:35
mulla on tuossa mersun vito 109 cdi. -99 ei tule kilometrejä paljon mutta tavaran kuljetuksen takia välttämätön. ihan hyvä ajaa remontteja on ollut kilometreihin nähden yllättävän paljon mm.vetonivelen kumit hajoaa aina alle 60 tkm välein, jos ei ajoissa vaihda menee koko nivel. pysäköintijarru aivan surkea pitää aina vaihtaa kengät tai ainakin säätää ennenkun kokeilee edes katsastusta. vaikka on massattu joka kolmas vuosi ruostuu ovien alta, laatu ei vakuuta. polttoainetta vie 7 litraa kevyessä ajossa. raskaan perävaunun kanssa ei 12 litraa riitä, mäet haistaa kaukaa. pitäisi vähän tehokkaampi auto vaihtaa. mites volkkarin transporter kun mulla on noita volkkareita henkilöautoina ja oon ollut ihan tyytyväinen. hiace varmaan taitaa olla kestävin en vaan oikein hyvää ajoasentoa löytänyt hiacesta transporter tuntui paremmalta.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:13:42
tai jos ei ouppelina halua niin Nissa Primastar tai Renault... olikohan traffic tai jokin. Sama kakka eri puketissa?

Mut se ouppelin logo on eheroton...  8)
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Jätkä - 01.04.08 - klo:18:06
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...
Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!

Tollanen 6,6 litrainen Duramax diesel V8 vie matka-ajossa noin 10-14 litraa. Voimaa ja vääntöä moninkertainen määrä verratuna japsikikkareisiin, eikä tarvitse pitää kuulosuojaimia päässä.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1731012
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1750967

Sääli, että Dodge ei tee enään oikeita pakuja. Rapakon takana kyllä myydään Dodge Sprintereitä, mutta niiden tekniikka taitaa tulla joltain saksalaiselta taksi valmistajalta.




Kukas ne moottorit oikein osittain tekikään? http://www.isuzu.co.jp/world/press/2004/p_1012.html (http://www.isuzu.co.jp/world/press/2004/p_1012.html)
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Juba - 01.04.08 - klo:18:46
Hiace 4WD on ainut oikea paku! 8) 8) 8) 

SÄÄLLÄ KUIN SÄÄLLÄ HIACE ON TÄÄLLÄ!
KELILLÄ KUIN KELILLÄ HIACE ON PERILLÄ!
HYVÄ MIEL OIS MULLA JOS HIACE OIS SULLA!
ALÄ MUUTA VÄITÄ VAI OOTKO PASKA PÄITÄ!
AINA TÄHÄN MALLIIN LIITY HIACEN TALLIIN!
NEUVVON ANNAN AIVAN SÄÄSTÄN SULTA VAIVAN ONNELLISTA OLLA KUN HIACE ON ALLA!
AINA REILU PELI HIACE ON PELI!
TÄSTÄ LÄHTEE NOUSUUN MAINE UUTEEN OIVAAN JÄÄMME HELLÄÄN HUOMAAN HIACEMME ARMAAN!
JOKA MUUTA VÄITTÄÄ TÄTÄ EI VOI VOITTAA UUSI PÄIVÄ KOITTAA JA HIACENI LOISTAA!

MUISTA NÄMÄ RIIMIT KUN TRANSETTIISI HIIVIT!
OSTA UUSI HIACE KOE ONNI IÄTI!
TÄSSÄ TEILLE PURTAVAA JOTAIN UUTTA MAHTAVAA HIACELLA KULJETTAA KOKO SUOMI AARTEITAAN!


Hyvät ystävät tämä tarina on tosi!
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: lappalainen - 01.04.08 - klo:20:10
mulla on tuossa mersun vito 109 cdi. -99 ei tule kilometrejä paljon mutta tavaran kuljetuksen takia välttämätön. ihan hyvä ajaa remontteja on ollut kilometreihin nähden yllättävän paljon mm.vetonivelen kumit hajoaa aina alle 60 tkm välein, jos ei ajoissa vaihda menee koko nivel. pysäköintijarru aivan surkea pitää aina vaihtaa kengät tai ainakin säätää ennenkun kokeilee edes katsastusta. vaikka on massattu joka kolmas vuosi ruostuu ovien alta, laatu ei vakuuta. polttoainetta vie 7 litraa kevyessä ajossa. raskaan perävaunun kanssa ei 12 litraa riitä, mäet haistaa kaukaa. pitäisi vähän tehokkaampi auto vaihtaa. mites volkkarin transporter kun mulla on noita volkkareita henkilöautoina ja oon ollut ihan tyytyväinen. hiace varmaan taitaa olla kestävin en vaan oikein hyvää ajoasentoa löytänyt hiacesta transporter tuntui paremmalta.
parilla tutulla t4 mallin portteri ajettu yli 600tkm ja väitänpä ,että ei edes hiaste mene niin vähillä violla
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: jd78 - 01.04.08 - klo:21:22
Hiace 4WD on ainut oikea paku! 8) 8) 8) 

SÄÄLLÄ KUIN SÄÄLLÄ HIACE ON TÄÄLLÄ!
KELILLÄ KUIN KELILLÄ HIACE ON PERILLÄ!
HYVÄ MIEL OIS MULLA JOS HIACE OIS SULLA!
ALÄ MUUTA VÄITÄ VAI OOTKO PASKA PÄITÄ!
AINA TÄHÄN MALLIIN LIITY HIACEN TALLIIN!
NEUVVON ANNAN AIVAN SÄÄSTÄN SULTA VAIVAN ONNELLISTA OLLA KUN HIACE ON ALLA!
AINA REILU PELI HIACE ON PELI!
TÄSTÄ LÄHTEE NOUSUUN MAINE UUTEEN OIVAAN JÄÄMME HELLÄÄN HUOMAAN HIACEMME ARMAAN!
JOKA MUUTA VÄITTÄÄ TÄTÄ EI VOI VOITTAA UUSI PÄIVÄ KOITTAA JA HIACENI LOISTAA!

MUISTA NÄMÄ RIIMIT KUN TRANSETTIISI HIIVIT!
OSTA UUSI HIACE KOE ONNI IÄTI!
TÄSSÄ TEILLE PURTAVAA JOTAIN UUTTA MAHTAVAA HIACELLA KULJETTAA KOKO SUOMI AARTEITAAN!


Hyvät ystävät tämä tarina on tosi!
Kyllä varmaan hiace on hieno peli! Oli joskus itelläkin sellainen, mutta kun on vähän pienen lainen se tavaratila siinä verrattuna esim. transittiin!
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Maalaispoika - 01.04.08 - klo:21:24
mulla on tuossa mersun vito 109 cdi. -99

Voiko olla, kun tuon ikäiset Vitot ovat 108, 110 ja 112? Uudethan ovat sitten 109, 111 ja 115.

Nimim. 112 CDI
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Kloppi - 01.04.08 - klo:23:15

SÄÄLLÄ KUIN SÄÄLLÄ HIACE ON TÄÄLLÄ!

...

Hyvät ystävät tämä tarina on tosi!

Niin oliks tää joku haissihuollon mainos?
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: mike - 02.04.08 - klo:13:41
Osta Vito ei lopu vapaaajan ongelmat,on meinaan ohjelmaa.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Hasse - 02.04.08 - klo:18:47
Multa tulee tällainen tylsä vastaus omista kokemuksista.
Peugeot Boxer 2,8 ka vuosimallia 03 on kestänyt ajoa mielestäni nykyautoksi hyvin.Siihen on vaihdettu perssonin ylälaakerit(tyyppivika suomen suoloissa) se ei kuitenkaan maksanut paljon mitään kun maahantuoja ne vaihtaa vaikka takuuaika on ylittynyt.
Samoin on alapallonivelet vaihdettu,eikä niistäkään velotettu kun vissiin 40%.
Mitään muuta vikaa ei ole ilmennyt,no ei kuitenkaan viidessä vuodessa kilometrejä kun 110t.On ajettu 2 tonnin kuormia,ja hyvä ajaa.



Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Timppa - 02.04.08 - klo:18:52
Multa tulee tällainen tylsä vastaus omista kokemuksista.
Peugeot Boxer 2,8 ka vuosimallia 03 on kestänyt ajoa mielestäni nykyautoksi hyvin.Siihen on vaihdettu perssonin ylälaakerit(tyyppivika suomen suoloissa) se ei kuitenkaan maksanut paljon mitään kun maahantuoja ne vaihtaa vaikka takuuaika on ylittynyt.
Samoin on alapallonivelet vaihdettu,eikä niistäkään velotettu kun vissiin 40%.
Mitään muuta vikaa ei ole ilmennyt,no ei kuitenkaan viidessä vuodessa kilometrejä kun 110t.On ajettu 2 tonnin kuormia,ja hyvä ajaa.





Noit on automaattinakin. Kuin sellaset kestää?
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: Hasse - 02.04.08 - klo:19:00
Ei tietoa,mutta miksi ei kestäisi?Muistaakseni 4 pykäläinen.
Silloin 03 halusin Boxerin automaatilla mutta niitä ei silloin ollut oikein markkinoilla vielä.Kuulemma muutama vain tuotu,sanottiin silloin.
Seuraava on sitten tomaatti kun vaihdetaan.
Otsikko: Vs: Paku
Kirjoitti: T67 - 04.04.08 - klo:23:29
Kas kun kukaa ei kehuskele Chevyistä ja muista vastaavista...

Mites ois vanha Bedford Blitz 70-luvulta tai vähä uurempi Vivaro? Movano?

       Ai näillä poltonesteiden hinnoilla!!!
Sulkee jenkkipaskat pois, mutta mitenköhän noi ouppelit pelittäis...  Joojoo, mullon henkilökuljetinkin ouppeli...

tai jos ei ouppelina halua niin Nissa Primastar tai Renault... olikohan traffic tai jokin. Sama kakka eri puketissa?
Tosi hyvät kokemukset Primastarista (vivaro tai traffic), oikeestihan tuo on Rellun Traffic.. sielä sun täälä löytyy rellun logo vaikka Nissani onki?
Toki vasta vajaa 20 tkm takana, mutta 2,5 litranen workkii tosi komiasti ja  kulkee... ;D