Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Temge - 30.07.11 - klo:16:58

Otsikko: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Temge - 30.07.11 - klo:16:58
Mites ton heittokuljettimen saa irti tosta 48:sta? Kone on 80 luvun puolvälistä eikä ole s-malli. Toisen puolen tiiviviste on vanhuuttaan revennyt ja tottakai se on etupäässä, eikä sitä viitti tolleen jättää! Vanhassa sampossa heittokuljetin tuli vetämällä (tosin tiivisteet rungossa, toisin kuin Claassissa), mutta tää taitaa olla hiukan enemmän kiinni! Onko kokemuksia tiivisteiden vaihdosta??
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Husokki - 31.07.11 - klo:10:58
Missä ne Claasmiehet nyt on kun tarttis jotain tietää? :D
Sampoo osataan kyl haukkua...
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: kylmis - 31.07.11 - klo:12:08
Se on varmaan toi, kun Claassi ei koskaan hajoile, niin ei kerry sitä kokemustakaan noista huoltotoimenpiteistä. Sitten kun eka vika tulee, niin lähtee vaihtoon koko roska. 8)
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: carlos - 31.07.11 - klo:23:58
No niin, kohlimet persuksista ulos ja vanerinpalat sisään ja sitten ryömien vaihtamaan tiivisteet. Sivussa olevat luukutkin kannattaa puuhaa varten avata.
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: mike - 01.08.11 - klo:11:42
Ei tartte ottaa kohlimia ulos vaan seulat pihalle ja viettopinnan lukitukset auki vaihdelaatikon päältä ja viettopinta ulos ja ei kun tiivisteiden vaihtoon,ahdasta on mutta onnistuu kun hieman kääntelee välillä kohlimia ja ottaa vaihteen siirtäjien tangot myös irti.
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: iskra - 01.08.11 - klo:12:47
 Ei taida lähteä vanhemmista se viettopinta niin helposti irtivaihdoin aikoinaan Mercatorin tiivisteet niin että otin koko seulakopan alas,ajattelin vielä että tarkistaa ruostetilanteen sitä ja maalaa tarvittaessa, mutta ei ollut vielä pintamaalikaan paljoa kulunut,pohjamaalia näkyi joissain kohtia.

 Näissä nykyclaasseissa on ainakin tuo maalauksen pohjustuksessa jotain vikaa,ruostuu aika herkästi ja maali irtoilee..
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: mike - 01.08.11 - klo:20:58
48 on kuin veljensä  38,58 ja 68 toki eroja niissä kaikissa mutta kiinnitys sama.
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Temge - 01.08.11 - klo:21:39
Ei tartte ottaa kohlimia ulos vaan seulat pihalle ja viettopinnan lukitukset auki vaihdelaatikon päältä ja viettopinta ulos ja ei kun tiivisteiden vaihtoon,ahdasta on mutta onnistuu kun hieman kääntelee välillä kohlimia ja ottaa vaihteen siirtäjien tangot myös irti.

Ei lähde vanhemmista noin! Tai en ainankaan löytänyt sieltä mitään kiinnikkeitä eilen, kun siellä ryömin!
Ainoo mistä minun mielestä lähtee koko paketti on ottaa kaikki heilurit irti ja kaikki seulat + muut ulos!
Tosin nyt oon irrottanu 2 kohlinta ja kävin siellä ryömimässä, mutta etureuna on niin ahdas, et ei saa porattuu pop-niittejä irti, saati laitettua uusia tilalle!
Taisi vielä koneisto jäädä etuasentoon, enkä viittikonetta pyöritellä, kun on kohlimia irti  :-[
Otsikko: Vs: Claas 48 heittokuljettimen tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: iskra - 01.08.11 - klo:22:15
Ei tartte ottaa kohlimia ulos vaan seulat pihalle ja viettopinnan lukitukset auki vaihdelaatikon päältä ja viettopinta ulos ja ei kun tiivisteiden vaihtoon,ahdasta on mutta onnistuu kun hieman kääntelee välillä kohlimia ja ottaa vaihteen siirtäjien tangot myös irti.

Ei lähde vanhemmista noin! Tai en ainankaan löytänyt sieltä mitään kiinnikkeitä eilen, kun siellä ryömin!
Ainoo mistä minun mielestä lähtee koko paketti on ottaa kaikki heilurit irti ja kaikki seulat + muut ulos!
Tosin nyt oon irrottanu 2 kohlinta ja kävin siellä ryömimässä, mutta etureuna on niin ahdas, et ei saa porattuu pop-niittejä irti, saati laitettua uusia tilalle!
Taisi vielä koneisto jäädä etuasentoon, enkä viittikonetta pyöritellä, kun on kohlimia irti  :-[


  Ei nyt tule mieleen mistä vuosimallista lähtien niihin tuli toi helposti irroitettava viettopinta,sampoissahan se oli jo paljon ennemmin, no, ehkä se oli niissä tarpeellisempikin..