Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dynashift - 29.03.08 - klo:15:59

Otsikko: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Dynashift - 29.03.08 - klo:15:59
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 29.03.08 - klo:16:18
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: handetonttu - 29.03.08 - klo:20:43
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)

ei sinne ennään sovi, mutahaudat on täynnä 6100 sarjan verkuja.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 29.03.08 - klo:20:55
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)

ei sinne ennään sovi, mutahaudat on täynnä 6100 sarjan verkuja...
Niistäkin hytti näkyy, kun ei uppoo syvemmälle alla olevien valtrojen ja portaattomien jontikkojen takia...
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: mike - 29.03.08 - klo:21:03
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?

Polta se,kepit notkistuu.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: SKF - 29.03.08 - klo:22:18
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?
Se on aivan normaalia, ´Valmetille ominaista käyttäytymistä. Ei kannata hermostua. Korjaus on helpointa aloittaa ajamalla traktori keskelle pihaa.
Otetaan kaasupilli käteen ja poltetaan hytin etupuolelta, kytkimen kohdalta pultit poikki ja annetaan hytin langeta kenepeiton katteeksi.( Huomioi työturvallisuus ettei putoa varpaille!)
Seuraavaksi otetaan banjot käsittelyyn ja sama hoitomuoto, myös etuakselille.
Päätteeksi soitetaan apuun Stena Oy:n romun kuljetusauto!
Kas vika on korjattu ja pysyvästi!!!! ;) ;)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 29.03.08 - klo:23:15
Kas niin... Tää meni jo *****iluks, mutkun ei kuitenkaa oo kyse sun omasta koneesta...

Vivustos väljyyttä niin, ettei kepin liikevara riitä tai siis keppi pökkää lattias olevan aukon reunaan ennen kuin kepin pallukka on siirtyny haarukan loveen... tai jotain muuta mystistä.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: powercontrol - 30.03.08 - klo:01:26
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?
STEENAAN VAAN JA 100 SARJAN MASSIKKA TILALLE NIIN LOPPUU ONGELMAT....
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Maitopoika - 30.03.08 - klo:09:27
Kaikesta *****ilusta huolimatta,ongelma on todennäköisesti vaihdekepissä.Sehän on tuossa mallissa pitkä ja jostain pyörötangosta väännelty monelle mutkalle eli keppi on vääntynyt ja liikevara ei sitten ole sopiva.Katso ettei siellä kepin ja lattian välissä ole mitään olennaista estettä joka panttaa.Sekin on mahdollista koska vipu on monella mutkalla.Aikoinaa entisessä 502 oli kakkosen päällemeno tosi työläs.Emännänkin piti kaksin käsin vängätä pykälää päälle.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: SKF - 30.03.08 - klo:11:15
Kas niin... Tää meni jo *****iluks, mutkun ei kuitenkaa oo kyse sun omasta koneesta...

Vivustos väljyyttä niin, ettei kepin liikevara riitä tai siis keppi pökkää lattias olevan aukon reunaan ennen kuin kepin pallukka on siirtyny haarukan loveen... tai jotain muuta mystistä.
No asiaan !
1: Yleensä tossa tilanteessa on vaihteensiirtäjä kulunu laatikon sisältä niin paljon, että harittaa paria pykälää kerralla eikä tiedä kumpaa tarjoisi eli pykälä jää välille.
2: "Vaihdelaatikon" siirto vipu on katkeamaisillaan juuresta ja antaa jo mýöten
3: Vaihdelaatikko on jo siirtyny moottorin sisätiloihin ja kepistä loppuu liikevara= suurenna aukkoa
    51 cm joka suuntaan! ;D
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 30.03.08 - klo:14:05
Valmetti miehet vatkaa vaan keppiä! ;D ;D Yhellä tutulla Valtra kuskilla jäi keppi käteen onnex kotipihassa!Se sano että Valametit on siitä kummia rakkineita et ne särkyy seistessään.(keppi käjessä ;D ;D ;D on se näky)
Sit joku kurja vielä kehtaa kehua!
ANTEEX taas tää pyhäinhäväistys! :-*
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Solifer1 - 30.03.08 - klo:16:01
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:16:11
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)

 :)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: SAS - 30.03.08 - klo:19:09
Ferkun kuuluisa jousi kun pettää niin silloin alkaa suuri hulapaloo elikkä
kahden euron jousen takia 2 päivää remonttia ja sitten jousi jo maksaakin mukavasti.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Wejjo - 30.03.08 - klo:19:34
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Maalaispoika - 30.03.08 - klo:20:30
Ferkun kuuluisa jousi kun pettää niin silloin alkaa suuri hulapaloo elikkä kahden euron jousen takia 2 päivää remonttia ja sitten jousi jo maksaakin mukavasti.

Sen jousen vaihtohan sujuu mukavasti siinä samalla, kun muutenkin pitää aukaasta paikkoja. Muistaakseni se vaihdettiin meikäläisenkin 390:iin, kun muutenkin tehtiin remonttia. Ei se parin euron jousi enää tuntunu 5 tonnin laskussa...
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 30.03.08 - klo:20:41

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D

Niin... sulla oli vain speedshift-vaihteistoinen... Ferguissa ON muitakin laatikoita, joten voit hymyillä vaan ihan vapaasti. Jos mä tarvisin hymyilemiseen syyksi fergujen laatikko-ongelmia, ois elämä aika vakavaa ja ankeeta.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Maitopoika - 30.03.08 - klo:21:04
Oli keppi lyhyt tai pitkä hankalaa se on kun kesken käytön taipuilee tai pahimmassa tapauksessa jääpi jopa käteen.Tuli muuten mieleen yhden vallun loota jossa oli semmoinen X muotoinen vaihdekaavio.Joskus sattui meneen kaikki vaihteet päällensä kerralla ja ei muuta kun rengasraudalla sekoitteleen rasvantäyttöaukosta rattaita jotta pääsi liikkeelle.
PS rengasrauta piti olla aina mukana. ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: renki68 - 30.03.08 - klo:22:34

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D

On se kuulkaa Dyna-VT:ssäkin mahdollista että vaihdekeppi irtoaa. Näin pääsi käymään viime kesänä. :( Että sattuuhan näitä haavereita merkistä riippumatta.

Wejjoa varmaan nyt hymyilyttää pitkään  ;)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 30.03.08 - klo:22:38

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D

On se kuulkaa Dyna-VT:ssäkin mahdollista että vaihdekeppi irtoaa. Näin pääsi käymään viime kesänä. :( Että sattuuhan näitä haavereita merkistä riippumatta.

Wejjoa varmaan nyt hymyilyttää pitkään  ;)

Mikäs ihme toi nyt sitte on? Aikoinaan oli ensimmäinen Nyykkärin M-sarjalainen koeajos tää EP:llä ja isännät hajotti sen hallintakahvan, kun yrittivät vaihdetta päälle. "Miksei tää vaihdekeppi liiku..."
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: renki68 - 30.03.08 - klo:22:53

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D

On se kuulkaa Dyna-VT:ssäkin mahdollista että vaihdekeppi irtoaa. Näin pääsi käymään viime kesänä. :( Että sattuuhan näitä haavereita merkistä riippumatta.

Wejjoa varmaan nyt hymyilyttää pitkään  ;)

Mikäs ihme toi nyt sitte on? Aikoinaan oli ensimmäinen Nyykkärin M-sarjalainen koeajos tää EP:llä ja isännät hajotti sen hallintakahvan, kun yrittivät vaihdetta päälle. "Miksei tää vaihdekeppi liiku..."

Ei se mikään ihme juttu olekkaan mutta kun täällä eräät verku miehet pitää omaa merkkiä niin täydellisenä ja virheettömänä niin tuonpahan oman näkemykseni julki. :)

 
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 30.03.08 - klo:23:05

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D

On se kuulkaa Dyna-VT:ssäkin mahdollista että vaihdekeppi irtoaa. Näin pääsi käymään viime kesänä. :( Että sattuuhan näitä haavereita merkistä riippumatta.

Wejjoa varmaan nyt hymyilyttää pitkään  ;)

Mikäs ihme toi nyt sitte on? Aikoinaan oli ensimmäinen Nyykkärin M-sarjalainen koeajos tää EP:llä ja isännät hajotti sen hallintakahvan, kun yrittivät vaihdetta päälle. "Miksei tää vaihdekeppi liiku..."

Ei se mikään ihme juttu olekkaan mutta kun täällä eräät verku miehet pitää omaa merkkiä niin täydellisenä ja virheettömänä niin tuonpahan oman näkemykseni julki. :)

Sehän ON täydellinen ja virheetön...

(Älä muuten kerro kellekkää, että pari kertaa on katkennu 690SP:n vaihdekeppi... juu ihan tosi. Nimittäin alin 5 senttiä, joka kytkee ykkösen ja pakin. Nyt on hitsaus kestäny, kun puretun 275:n keppi katkes samasta kohtaa...)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 31.03.08 - klo:16:47
Valsu miehille toivon oikein aurinkoisia remonttipäiviä!Ja jaksamista valitsemallenne tielle.Varokaa ettette rasitu liikaa korjaushommissa ja pitäkää välillä taukoja niin taas jaksaa sepittää!Älkääkä pudottako sitä Valsua varpaillenne,voipi mennä kynsi mustaks! :'( ;D
Me Fergun miehet ollaan teidän tukena noin niinkun henkisesti .Emme nimittäin halua liata näppejämme remppahommissa! 8)
Fergulla kun ajaa niin aurinko paistaa jopa sateella! 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Maitopoika - 31.03.08 - klo:20:47
ÄLÄ viitti :o
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 31.03.08 - klo:21:05
ÄLÄ viitti :o
Joo. Dynashiftillä meni mieli mustaksi, kun asiallinen kysymys meni paskanjauhannaksi. Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni... jos se keppi ei pökkää mihinkään reunoihin, on sisempänä jotain häikkää...
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 31.03.08 - klo:21:36
Laakerit, laakerit itellä jäi joskus pakki kokonaan jumiin ,pahasti pelkään että kallis remontti tulossa.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: renki68 - 31.03.08 - klo:22:11
Emme nimittäin halua liata näppejämme remppahommissa! 8)


Niin, kukapa sitä haluais sormiansa sotkea mutta joskus se vaan on ihan pakko.
Sama hydrauliputki alkoi vuotaan kolmannen kerran verkusta tänään. >:( Ja aina eri kohdasta, tietysti.
No, eipä koneen peräpää ala ruostuun ku puolen vuoden välein saa kunnon öljykylvyn. ;D 
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:14:02
Emme nimittäin halua liata näppejämme remppahommissa! 8)


Niin, kukapa sitä haluais sormiansa sotkea mutta joskus se vaan on ihan pakko.
Sama hydrauliputki alkoi vuotaan kolmannen kerran verkusta tänään. >:( Ja aina eri kohdasta, tietysti.
No, eipä koneen peräpää ala ruostuun ku puolen vuoden välein saa kunnon öljykylvyn. ;D 

Hinkkauskitkaa? Hinkkautuuko jotain vasten puhki?
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 01.04.08 - klo:16:57

[/quote]
Joo. Dynashiftillä meni mieli mustaksi, kun asiallinen kysymys meni paskanjauhannaksi. Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni... jos se keppi ei pökkää mihinkään reunoihin, on sisempänä jotain häikkää...
[/quote]



Ja jos se sun keppis pökkää reunaan niin laitappa reunoihin KARVAT niin ehkä osuu paremmin! ;D ;D ;D Sisempänäkään ei oo mitään häikkää kun laitat sopivasti voidetta!  ;) ;)

ANTEEX TAAS VALSULAISET ja parempia osumia toivoo Maseey Ferguson mies!
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:22:05

Joo. Dynashiftillä meni mieli mustaksi, kun asiallinen kysymys meni paskanjauhannaksi. Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni... jos se keppi ei pökkää mihinkään reunoihin, on sisempänä jotain häikkää...
[/quote]



Ja jos se sun keppis pökkää reunaan niin laitappa reunoihin KARVAT niin ehkä osuu paremmin! ;D ;D ;D Sisempänäkään ei oo mitään häikkää kun laitat sopivasti voidetta!  ;) ;)

ANTEEX TAAS VALSULAISET ja parempia osumia toivoo Maseey Ferguson mies!
[/quote]

Ja taas meni ketju päin *****a...
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: renki68 - 01.04.08 - klo:22:08
Emme nimittäin halua liata näppejämme remppahommissa! 8)


Niin, kukapa sitä haluais sormiansa sotkea mutta joskus se vaan on ihan pakko.
Sama hydrauliputki alkoi vuotaan kolmannen kerran verkusta tänään. >:( Ja aina eri kohdasta, tietysti.
No, eipä koneen peräpää ala ruostuun ku puolen vuoden välein saa kunnon öljykylvyn. ;D 

Hinkkauskitkaa? Hinkkautuuko jotain vasten puhki?

Ei osu putki mihinkään ja aina mutkan kohdalta alkaa donax lentään.
Onneksi on hitsauskone keksitty niin voipi ehjätä ko. putken ja matka jatkuu. :D
Huoltomiehen mukaan masserin hydrauliputket on aika hepposta ainetta ja saa olla alvariiinsa vaihtamassa tai hitsaamassa niitä.

Sori Dynashift, tää nyt vähä karkas aiheesta.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:22:11
Emme nimittäin halua liata näppejämme remppahommissa! 8)


Niin, kukapa sitä haluais sormiansa sotkea mutta joskus se vaan on ihan pakko.
Sama hydrauliputki alkoi vuotaan kolmannen kerran verkusta tänään. >:( Ja aina eri kohdasta, tietysti.
No, eipä koneen peräpää ala ruostuun ku puolen vuoden välein saa kunnon öljykylvyn. ;D 

Hinkkauskitkaa? Hinkkautuuko jotain vasten puhki?

Ei osu putki mihinkään ja aina mutkan kohdalta alkaa donax lentään.
Onneksi on hitsauskone keksitty niin voipi ehjätä ko. putken ja matka jatkuu. :D
Huoltomiehen mukaan masserin hydrauliputket on aika hepposta ainetta ja saa olla alvariiinsa vaihtamassa tai hitsaamassa niitä.

Mä vaihdoin kuukausi sitten 8130:n etupään lukolle menevän putken tilalle letkun. Maksoi vain murto-osan putken hinnasta.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: mike - 02.04.08 - klo:13:18
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?

Joko se on poltettu?
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 02.04.08 - klo:15:39
Osuu ja uppoaa mutta älä väännä liikaa reunoille saattaa nimittäin revetä! ;D
Oikea liike on ylös alas/sisälle ja ulos!Pisto nosto ja ravistus! 8) 8)
Kyllä vanha tietää!
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Hervast - 02.04.08 - klo:23:02
Vai vanha vieläpä ;D Juba taitaa tietää enemmän PV:n pytyistä ja äidin makaroonilaatikosta kuin näistä ns. isojen poikien jutuista.
Otsikko: Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kirjoitti: Juba - 03.04.08 - klo:21:08
Täyttä asiaa jo vuodesta 1977!!En ikäloppu enkä pentu! ;)

Tästä teille muutama neuvo Valtterimiehet! :-*

Otteita huoltokirjasta:Kohta 1 Kepin asennus oikeaoppisesti.
-Huomioitava oikea kulma suhteessa aukkoon.
-Poistettava asennusta haittaava karvoitus tarpeenmukaan ottaen huomioon asennuspaikan lämpötila.Erittäin kylmissä olosuhteissa toimittaessa saattaa olla tarpeen jättää normaalia tuuheampi karvapeite aukon lämpimänä pitämiseksi.Lämpimällä ilmalla voi olla mukavuus syistä myös täydellinen karvanpoistokin mahdollista.Näitä vaihtoehtoja on tarkasteltava kulloinkin vallitsevien olosuhteiden ja tilanteiden valossa.
-VAROITUS! Karvan poistossa huomioitava riittävä suojavarustus.
Karvojen joutuminen suuhun ja tai silmiin saattaa aiheuttaa turhia keskeytyksiä muuten hyvin alkaneeseen asennukseen!
-KOHTA2 Kepin työntäminen aukkoon.
-VAROITUS!Työnnettäessä huomioitavaa.
Älä käytä tarpeetonta voimaa,liiallinen voimankäyttö saattaa vioittaa aukkoa sekä keppiä Ja on lisäksi laitonta!
-Jos et osu ensikerralla yritä uudelleen.Joissain tapauksissa voi olla tarpeen voidella keppi hyvänlaatuisella vaseliinilla myös rypsiöljy käy tarkoitukseen.
-KOHTA3 Keppi aukossa.
-Huomioitava rauhallinen edestakainen liike,vältettävä turhaa kiirettä ja stressiä.
Tapauskohtaisesti saattaa joskus tulla eteen tilanne jossa kiiruhtaminen voi tulla kyseeseen.ESIM:Toimittaessa yleisissä tiloissa kuten parkkipaikoilla ja korjaamohalleissa sekä luonnonkatastrofin uhatessa.Tarvittaessa kysyttävä luontevat toimintaohjeet esivallalta väärinkäsitysten ehkäisemiseksi.
-Jatketaan liikettä kunnes neste purkautuu aukkoon,varottava turhia roiskeita aukon reunoille.Tarvittaessa pyyhitään roiskeet pehmeällä talouspaperilla.
-KOHTA4 Asennus valmis.
-Onneksi olkoon olet suorittanut asennuksen onnistuneesti.
-Voit myöhemmin näitä ohjeita apuna käyttäen suorittaa kepin asennuksia myös muihin vastaaviin aukkoihin edellyttäen aukon omistajan ehdotonta suostumusta kyseiseen toimenpiteeseen.
-VAROITUS:Käytettynä liiallisesti saattaa aiheuttaa vakavaa riippuvuutta!

Kaikki oikeudet muutoksiin pidetään ohjeen laatijalla!
NÄMÄ OHJEET OVAT SUUNTAA ANTAVIA EIVÄTKÄ SIDO VALMISTAJAA MIHINKÄÄN!
OIKEUS TAPAUKSET RATKOTAAN KENTTÄ OIKEUDESSA!