Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: turos_88 - 15.07.11 - klo:18:36
-
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
-
Ilmanputsari tukossa tai kanavassa ahdasta,kai nyt nämä on tarkistanut Keskon huippu huoltomies.
-
Uudessa ranskalaisessa paalaimessa verkonohjuri-rulla oli epäkesko. Tämä ei liity tähän traktoriin muutoin kuin, että nykyisin pitää osata epäillä todella uskomattomia vikoja. Esitän jotain heittoja viasta. En tiedä onko kumi vai metalliputkia.
Voisko kumiputkissa olla sisällä repeämä, joka kääntyy tukoksi, mutta ei paljastu paineella kokeillessa ulkopuolelta katsoen.
Tankissa jotain levymäistä paskaa, joka polttoaineen imussa tulee imuputken tukoksi.
Polttoaineputki jossain välissä puristuksissa tai jossain putken liitoksessa reikää tukkivaa metallisen putken pursetta.
-
Siirtopumpun imusihti tukossa.
-
koivun siemeniä tankissa? eräässä nyykkärissä ettivät kauan vikaa ja sitten löyty! koivunsiemen siiropumpussa esti sopivalla kohdalla hutun kierron!
-
Vois jopa mittarilla katsoa tuleeko löpöä ruiskutuspumpulle tarpeeksi kovalla paineella, ilmeisesti jotain 0,4 bar pitäis olla yleensä siirtopaine.
Arvailuksi menee mutta voisiko paluulinjan tukos tehdä tuollaista oiretta?
Selvyyden vuoksi: syöttöpumppu siis uusittu eli ruiskutuspumppu, vai siirtopumppu?
-
Uudessa ranskalaisessa paalaimessa verkonohjuri-rulla oli epäkesko. Tämä ei liity tähän traktoriin muutoin kuin, että nykyisin pitää osata epäillä todella uskomattomia vikoja. Esitän jotain heittoja viasta. En tiedä onko kumi vai metalliputkia.
Voisko kumiputkissa olla sisällä repeämä, joka kääntyy tukoksi, mutta ei paljastu paineella kokeillessa ulkopuolelta katsoen.
Tankissa jotain levymäistä paskaa, joka polttoaineen imussa tulee imuputken tukoksi.
Polttoaineputki jossain välissä puristuksissa tai jossain putken liitoksessa reikää tukkivaa metallisen putken pursetta.
Juuri näin oli 265 ferkussa joskus purse esti täysin polttoaineen saannin ,oli hanan sihti irronnut ja purse ajelehti joskus hanaan .
-
koivun siemeniä tankissa? eräässä nyykkärissä ettivät kauan vikaa ja sitten löyty! koivunsiemen siiropumpussa esti sopivalla kohdalla hutun kierron!
Mistähän ne siemenet sinne tankkiin oli menneet. Jutun mukaan uusien
NH:n tankin päällä on jonkinlainen läpivienti josta roskat oikein imasee
tankkiin ;)
-
mitens ahtopaine letku ruiskutus pumpulle kautta sen säätimen "ohitus"
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
-
mitens ahtopaine letku ruiskutus pumpulle kautta sen säätimen "ohitus"
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
Siis onko kyseisessä koneessa Perkinsin tonnisarjan nelonen. Elikkäs 1004.40t moottori.
Siinähän pitäisi olla imusarjalta syöttöpumpulle ohut ilmaputkitus, jonka kautta syöttöpumppua kutitellaan ahtojen mukaan antamaan ruokaa.
Siellä syöttöpumpun kyljessä on kello, jossa noin kahden euron kolikon kokoinen kalvo ja jos siinä kalvossa on reikä, niin se kone ei saa riittävästi ruokaa, vaikka painat liipasimen läpi lattian.
Samat oireet, jos tuo putkitus vuotaa.
-
mitens ahtopaine letku ruiskutus pumpulle kautta sen säätimen "ohitus"
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
Siis onko kyseisessä koneessa Perkinsin tonnisarjan nelonen. Elikkäs 1004.40t moottori.
Siinähän pitäisi olla imusarjalta syöttöpumpulle ohut ilmaputkitus, jonka kautta syöttöpumppua kutitellaan ahtojen mukaan antamaan ruokaa.
Siellä syöttöpumpun kyljessä on kello, jossa noin kahden euron kolikon kokoinen kalvo ja jos siinä kalvossa on reikä, niin se kone ei saa riittävästi ruokaa, vaikka painat liipasimen läpi lattian.
Samat oireet, jos tuo putkitus vuotaa.
menikö noista 6 sylinterisistä perkinsseistä jossain vaiheessa jakopäästä laakereita, oireili kans jotenkin noin kun pumpun ajoitus kärsi vai onko tämä ollu vain unta ???
-
joo kyseessä on tuo 1004.40t moottori, imusarjan ja syöttöpumpun välinen ilmaputki pitääkin tarkastaa heti kun ehtii. sitten seuraava vaihtoehto purkaa taas imuputkisto ja tarkastaa putkien puhtaus
-
koivun siemeniä tankissa? eräässä nyykkärissä ettivät kauan vikaa ja sitten löyty! koivunsiemen siiropumpussa esti sopivalla kohdalla hutun kierron!
Mistähän ne siemenet sinne tankkiin oli menneet. Jutun mukaan uusien
NH:n tankin päällä on jonkinlainen läpivienti josta roskat oikein imasee
tankkiin ;)
Mulla oli viiatissa pirun iso pollokärpänen tankissa. Pyöri aikansa seassa ja välillä tukki putken... Haetutti jonkin verran vikaa...
-
Missä päin Suomea MF on. Laita yksityisviesti
-
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
Onko vikaa vielä löytynyt tehottomuuteen.
Itelle kans samoja ongelmia samassa vehkeessä.
Joutuu selaan vaiteita pienemmälle niin pirusti kärryn kanssa.
Pitäisi alkaa etsimään vikaa ennen toukotöitä
-
Mun 5455 Oireili samalla lailla puolisen vuotta. Tuosta ainakin oli mennyt siirtopumppu. :'(
-
Polttoaineen saannissa ongelmia.Putsarit on ne mistä aloitetaan,sitten siirtopumppu ja tankkivaruste(anturi).
Sammutin päällä osittain?(tyypillinen kuorma-auto vika vanhoissa rivipumpullisissa).
Imuputkiston tarkastus kannattaa tehdä huolella ja tarkastaa että putsari on todella vaihdettu.
-
Osaisko joku teistä sanoa mikä verkussa vikana kun öljynpainevalo vilkkuu ja pilpattaa (kytkimeen kosketuksella heittää poijes vilkuttamisen.) välillä ei suostu lähtemään liikkeelle, kun koneensammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin sitten taas lähteepi liikkeelle. Huoltomiehet ei ossaa sanoa mikä vois olla vikana. Itse epäilen että joku anturivika ja traktorin malli on 4355.
-
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.
Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.
Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.
Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
6265 Massikassa mulla samoja oireita, jotka lopulta poistui kun otin pois ja ohitin polttoaineenkulutuksen mittarin anturin. Anturi mittaa kahdella rotametrillä (alumiinikammiossa muoviset soikeat hammaspyörät jotka pyörivät virtauksen mukana, vrt. hydraulipumppu) tulevaa ja lähtevää löpövirtausta. Tulevan löpön anturi on vieläpä fiksusti siirtopumpun imupuolella. Purin tuon anturin, ja niinhän siellä oli nuo muoviset rattaat ilmeisesti turvonneet sen verran että välillä jumittivat kiinni kammion seinämiin ja niin vastustivat löpön virtausta. Voisihan tuon saada korjattuakin pienellä hoonaamisella ja asentamalla se vielä painepuolelle, mutta eipä tuo kulutus niin kauheasti kiinnosta.
Viestin aloittajalla tuollaista anturia 4000-sarjassa tuskin onkaan...
Mika