Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 18.06.11 - klo:12:38
-
3.2 metrinen JF, 5 vuotta vanha konet, onko minkämoinen peli? Olisko varteenotettava vaihtoehto vai pitääkö kiertää kaukaa? Nimittäin NYT loppu urakoittialla niittotyön tekeminen. Ja olettaisin 80-90 viiatin olevan sopiva veturi? Vai tarvitaanko isompi niittorattori ko naapurilla ;D
-
302 kunhnit on todella lujia koneita
kaks sellasta talossa ollu
ainoa ongelma oli että murskaimen remmejä alko meneen ku pistettiin eteen 150 heppanen veturi ;D
-
Unohda pellinrämistäjä-JF. Ei tule kuin hitsaushommia ja vierestä lähtee taas purkaantumaan.
-
3.2 metrinen JF, 5 vuotta vanha konet, onko minkämoinen peli? Olisko varteenotettava vaihtoehto vai pitääkö kiertää kaukaa? Nimittäin NYT loppu urakoittialla niittotyön tekeminen. Ja olettaisin 80-90 viiatin olevan sopiva veturi? Vai tarvitaanko isompi niittorattori ko naapurilla ;D
Jos siinä on turbo, menee, ilman kituuttamista. MOT. En viitsinyt edes kokeilla, 6410 Jontikkakin kovilla 3.2m topflexin edessä. Jos yhtäpuolen niittävä, saattaa mennäkin kituuttamalla, eikös siinä suorempi veto traktorilta koneelle?
Topflexissä jo puomissa kaksi kertaa kaksi kulmavaihdetta, ja tais olla vielä yks jakamassa voimaa teräpalkille ja murskaimelle. Tuossa yhtäpuolen niittävässä yksi kulmavaihde jakamassa voimaa, kuinka paljon lie vie tehoa neljä hammasratas murikkaa kun voimaa aletaan viemään läpi?
Esitteistä kattelin, 82hv vs. 95hv eli melkoinen ero minimitehontarpeessa. Tässäkö syy näihin väittelyihin että keveästi menee, samanlevyisissä koneissakin ilmoitetut tehontarpeet täysin eriluokkaa. Lisäksi tuo 3.2flex kone vie viiattia eikä viiatti konetta, vaikka voima riittäisikin, kampeaa poikittain mikäli voimaa säädetty että kulkee :)
-
3.2 metrinen JF, 5 vuotta vanha konet, onko minkämoinen peli? Olisko varteenotettava vaihtoehto vai pitääkö kiertää kaukaa? Nimittäin NYT loppu urakoittialla niittotyön tekeminen. Ja olettaisin 80-90 viiatin olevan sopiva veturi? Vai tarvitaanko isompi niittorattori ko naapurilla ;D
Ooks viiatin ostanu vai? :o
-
3.2 metrinen JF, 5 vuotta vanha konet, onko minkämoinen peli? Olisko varteenotettava vaihtoehto vai pitääkö kiertää kaukaa? Nimittäin NYT loppu urakoittialla niittotyön tekeminen. Ja olettaisin 80-90 viiatin olevan sopiva veturi? Vai tarvitaanko isompi niittorattori ko naapurilla ;D
Ei kannata noin pienellä, koska fiiatit on LAISKOJA. Paitsi jos on turbotettu.
-
Valumöltti 6100 TURBOLLA 79hv ja 310nm
Fiat 80-90 VAPARINA 80hv ja 267nm
Kyyl meitin 780 ainaki piipaa pirusti, ja vie kohtalaisesti myös kvernen 338 niittomurskainta...
Eipä oo parissa vuodessa tullut kvernelandista moittimista, mutta silti suosittelisin kuhn/JD akselilta kattelemaan. Paalaushommiin se varma kotimainen.
-
Valumöltti 6100 TURBOLLA 79hv ja 310nm
Fiat 80-90 VAPARINA 80hv ja 267nm
Kyyl meitin 780 ainaki piipaa pirusti, ja vie kohtalaisesti myös kvernen 338 niittomurskainta...
Eipä oo parissa vuodessa tullut kvernelandista moittimista, mutta silti suosittelisin kuhn/JD akselilta kattelemaan. Paalaushommiin se varma kotimainen.
Meillä fiijatti 780 ja valmet 6100. On kyllä tosi laiska tuo fiiatti eikä kyllä turbottamallakaan sen paremmaksi muuttusi.
-
Ei se laiska ole siinä on vaan laaja kierrosalue ;D
-
Valumöltti 6100 TURBOLLA 79hv ja 310nm
Fiat 80-90 VAPARINA 80hv ja 267nm
Kyyl meitin 780 ainaki piipaa pirusti, ja vie kohtalaisesti myös kvernen 338 niittomurskainta...
Eipä oo parissa vuodessa tullut kvernelandista moittimista, mutta silti suosittelisin kuhn/JD akselilta kattelemaan. Paalaushommiin se varma kotimainen.
Meillä fiijatti 780 ja valmet 6100. On kyllä tosi laiska tuo fiiatti eikä kyllä turbottamallakaan sen paremmaksi muuttusi.
Hakkaa tuon valmetin turbotettuna kuusnolla,ellei vallua kovin viritetty...
-
JF 3,2 niittomurskain kulki sovinnolla Fiatagri 85-90 perässä. Voiman puute siinä vaiheessa puuttui peliin kun nopeus sellainen ettei istuimella meinannut pysyä.
-
Laita elhon kone
-hyvät karhot kuivuu hyvin
-toimiva palkin jousitus
- kestävä
-
302 kunhnit on todella lujia koneita
kaks sellasta talossa ollu
ainoa ongelma oli että murskaimen remmejä alko meneen ku pistettiin eteen 150 heppanen veturi ;D
1998 asti tällä niitelty, toimii !
-
302 kunhnit on todella lujia koneita
kaks sellasta talossa ollu
ainoa ongelma oli että murskaimen remmejä alko meneen ku pistettiin eteen 150 heppanen veturi ;D
1998 asti tällä niitelty, toimii !
jaksaako ventti viedä vai onko ohjelmoitu jo...
-
..........
Tuossa yhtäpuolen niittävässä yksi kulmavaihde jakamassa voimaa, kuinka paljon lie vie tehoa neljä hammasratas murikkaa kun voimaa aletaan viemään läpi?
Esitteistä kattelin, 82hv vs. 95hv eli melkoinen ero minimitehontarpeessa.
................
Muuten samaa mieltä, mutta en usko että voima hukkuu kulmavaihteisiin, vaan 500 kg:n painoeroon.
Tehohukkahan muuttuisi lämmöksi, mutta ne taaemmat kulmavaihteet sisältävät öljyäkin ainoastaan 0,6 ja 0,9 litraa, siihen ei paljon tehoa sovi.
Lisäksi molemmin puolin niittävän viimeinen kulmavaihde ei joudu kääntämään murskainkelalle menevän voiman suuntaa, kuten joutuu yhdeltä puolelta niittävässä. Tämä tasoittaa myös tehohukkalaskelmaasi.
Hyvinhän se flexi menee alamäkeen sakeaankin kasvustoon vaikka 50 hv:n veturilla, mutta ylämäessä hyytyy 150 hv:kin, vaikka ei olisi voimanotto kytkettynäkään :)
-
ei ole jf hitsattu vielä yhtään.ajettu toki vasta v.97 noin 250hehtaaria per vuosi. peseminen on mielekästä ihanien hyllyjen takia,murskain pelti,kulmavaihde hylly ,ym.kone on 320 top flex.
-
Valumöltti 6100 TURBOLLA 79hv ja 310nm
Fiat 80-90 VAPARINA 80hv ja 267nm
Kyyl meitin 780 ainaki piipaa pirusti, ja vie kohtalaisesti myös kvernen 338 niittomurskainta...
Eipä oo parissa vuodessa tullut kvernelandista moittimista, mutta silti suosittelisin kuhn/JD akselilta kattelemaan. Paalaushommiin se varma kotimainen.
Meillä fiijatti 780 ja valmet 6100. On kyllä tosi laiska tuo fiiatti eikä kyllä turbottamallakaan sen paremmaksi muuttusi.
Hakkaa tuon valmetin turbotettuna kuusnolla,ellei vallua kovin viritetty...
6100 on kolmonen, niin ei siitä paranekkaan ottaa samoja mitä nelosesta voi ottaa ja koville joutuessaan polttoainekulut on varmasti tähtitieteellisiä!! :o ;D
-
6100 on kolmonen, niin ei siitä paranekkaan ottaa samoja mitä nelosesta voi ottaa ja koville joutuessaan polttoainekulut on varmasti tähtitieteellisiä!! :o ;D
Siinä on kanssa yks suolahtelainen älynväläys. Niillä on aina ollut fetissi, laittaa pieni moottori mahdollisimman suureen rotiskoon. Ehkä se kolmemukisen pörinä kiihoottaa. ;D
-
6100 on kolmonen, niin ei siitä paranekkaan ottaa samoja mitä nelosesta voi ottaa ja koville joutuessaan polttoainekulut on varmasti tähtitieteellisiä!! :o ;D
Siinä on kanssa yks suolahtelainen älynväläys. Niillä on aina ollut fetissi, laittaa pieni moottori mahdollisimman suureen rotiskoon. Ehkä se kolmemukisen pörinä kiihoottaa. ;D
Onko mielestäsi siis nelimukinen moottoriteknisesti jotenkin parempi kuin 3 mukinen? Aika yleinen harhaluulo....
-
6100 on kolmonen, niin ei siitä paranekkaan ottaa samoja mitä nelosesta voi ottaa ja koville joutuessaan polttoainekulut on varmasti tähtitieteellisiä!! :o ;D
Siinä on kanssa yks suolahtelainen älynväläys. Niillä on aina ollut fetissi, laittaa pieni moottori mahdollisimman suureen rotiskoon. Ehkä se kolmemukisen pörinä kiihoottaa. ;D
Onko mielestäsi siis nelimukinen moottoriteknisesti jotenkin parempi kuin 3 mukinen? Aika yleinen harhaluulo....
Kun "pienemmässä" kuustonnisessakin on 4.4:n nelari, niin äkkiä en keksi muita perusteluja moiseen ratkaisuun, kuin valmetin ääretön fetismi kolmoskoneita kohtaan. ;D