Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hevi - 05.06.11 - klo:20:48
-
Osti käytetyn "Nyykkärin" ja olen ihmetellyt kun virtalukko lämpiää niin että sormia polttaa. Se vaan ihmetyttää kun lukko lämpenee ainoastaan sisätilan puhaltimen ollessa päällä. Lämpenee puhaltimen ykkösasennossa jo vähän, mutta isommilla nopeuksilla tulee tosi kuumaks. Liekö tyyppi, vai yksilövika?
-
Onko tuossa TOSIAAN niin että puhaltimen virta kiertäisi virtalukon kautta. Siellä on ollut rele, mutta joku on nokkelana ohittanut sen pätkällä rautalankaa :'(
-
JoHaRa ollut sähköhommissa kun tietää missä on vika... :D
-
JoHaRa ollut sähköhommissa kun tietää missä on vika... :D
Hei... autona on Opel... ::)
Tai sitten siinä on joku avaimenlämmitin ettei sormia palella startatessa ???
-
Nyykkärissä noita sähköpuolen vikoja riittää . Valonvaihtaja vipu lämpis niin saatanasti yhessä nyykkärissä jossa olin kuskina .
-
Hommaa uusi lukko, vaihda sulanneet liittimet uusiksi ja asenna puhaltimelle releohjattu sähkönsyöttö, loppuu kuumeneminen.
-
JoHaRa ollut sähköhommissa kun tietää missä on vika... :D
Hei... autona on Opel... ::)
Tai sitten siinä on joku avaimenlämmitin ettei sormia palella startatessa ???
Hotkey. Saa oven lukot auki jos ne on jäätyneet talvella.
-
JoHaRa ollut sähköhommissa kun tietää missä on vika... :D
Hei... autona on Opel... ::)
Tai sitten siinä on joku avaimenlämmitin ettei sormia palella startatessa ???
Hotkey. Saa oven lukot auki jos ne on jäätyneet talvella.
Lisäoptiona hienommissa Nyykkäreissä on sellainen ominaisuus että virtalukolla voi sulattaa uudenvuoden tinat :D
-
Mulla on samanlainen satanen ja siinäkin on sama "vika". Vaihdoin virtalukon ja uusikin kuumeni samalla tavalla, joten on kait ominaisuus. Virtalukon vaihdosta aikaa n. 1,5v.
-
Tuo lisäreleen asennusohje on hyvä konsti.NH:ssa tahtoo tosiaan valokatkaisijakin lämmetä,releillä onkhelma poistuu.
-
joo valokatkaasija aina lämmenny, pelittäny kyl yli 10 vuotta...
-
joo valokatkaasija aina lämmenny, pelittäny kyl yli 10 vuotta...
Kunnes huomenna kone on palanut poroksi!!!
Ikinä ennen ei oo palanu, lämmenny vaan.....
-
joo valokatkaasija aina lämmenny, pelittäny kyl yli 10 vuotta...
Kunnes huomenna kone on palanut poroksi!!!
Ikinä ennen ei oo palanu, lämmenny vaan.....
onpas kaukaa haettua!!!
-
Kannattaisiko käyttää samaa systeemiä kuin ilmajäähdytteisissä auroissa? Aina saran päässä vaihtaa avaimen toisinpäin.
-
NH ja varsinkin fiiatin magneetto merioiden sähkölaitteissa ei o muutaku vikaa. Magneetti mareliini oli hyvä kapakoissa tanssija,mutta vielä nolompi sähkömies kuin lääkäri Luucas.
-
Lisäoptiona hienommissa Nyykkäreissä on sellainen ominaisuus että virtalukolla voi sulattaa uudenvuoden tinat :D
Voiko sitä käyttää myös Verkutsoonien tinaukseen... ??? ;)
-
Lisäoptiona hienommissa Nyykkäreissä on sellainen ominaisuus että virtalukolla voi sulattaa uudenvuoden tinat :D
Voiko sitä käyttää myös Verkutsoonien tinaukseen... ??? ;)
Voi. Ja vanhoja kuparipannuja voi tinailla vaikka kesken puuduttavan kyntötyön
-
Kysynpähän vähän aihettakin liipaten tällaista mahdollisuutta. Kyseessä NH 6640 ja ongelma seuraava: Starttaaminen onnistuu virta-avainta kääntämällä aina silloin tällöin, muuten pitää käyttää tuttua ja turvallista meisseliä ja startata kone solenoidin päästä. Muuten ei asia haittaisi, mutta kun se starttaa aina kun koetat sitä kopin ulkoa - jo sen etukäteen muistaen - tai sitten käy niin kuin yleensä, ettei sitä muista ja istut mukavasti penkille ja virta-avaimesta naks...eikä perkele tapahu mittään!
Onko virtalukko siis paskana ja korjautuis moinen vika uus vaihtamalla? Startissa ei liene vikaa kun lähtee vaikka 30 asteen pakkasella vinkumatta käyntiin!
-
Sain vian korjattua,oli virtalukolle tuleva paksun johtimen liitin hiiltynyt. Vaihdoin kyseisen liittimen tilalle keltaisen apikon joka sopi tilalle, vaikka alkuperäinen olikin sellainen iso liitinkokonaisuus.Liittimen metalliosa vain ulos kokkareesta ja apikon puristus/ työntö tilalle.Lämpöongelma hävisi lähes täysin, mutta rele olisi tuohon kyllä viisas ratkaisu, jos talvella sais laitettua.
-
Kysynpähän vähän aihettakin liipaten tällaista mahdollisuutta. Kyseessä NH 6640 ja ongelma seuraava: Starttaaminen onnistuu virta-avainta kääntämällä aina silloin tällöin, muuten pitää käyttää tuttua ja turvallista meisseliä ja startata kone solenoidin päästä. Muuten ei asia haittaisi, mutta kun se starttaa aina kun koetat sitä kopin ulkoa - jo sen etukäteen muistaen - tai sitten käy niin kuin yleensä, ettei sitä muista ja istut mukavasti penkille ja virta-avaimesta naks...eikä perkele tapahu mittään!
Onko virtalukko siis paskana ja korjautuis moinen vika uus vaihtamalla? Startissa ei liene vikaa kun lähtee vaikka 30 asteen pakkasella
vinkumatta käyntiin!
Voisko vaihteistossa käyvä "vaihdepäällä käynnistyksen esto" johto olla katkoksessa pistokkeesta,kun hytti liikkuu,ei sähkö hyppää ???
-
Kysynpähän vähän aihettakin liipaten tällaista mahdollisuutta. Kyseessä NH 6640 ja ongelma seuraava: Starttaaminen onnistuu virta-avainta kääntämällä aina silloin tällöin, muuten pitää käyttää tuttua ja turvallista meisseliä ja startata kone solenoidin päästä. Muuten ei asia haittaisi, mutta kun se starttaa aina kun koetat sitä kopin ulkoa - jo sen etukäteen muistaen - tai sitten käy niin kuin yleensä, ettei sitä muista ja istut mukavasti penkille ja virta-avaimesta naks...eikä perkele tapahu mittään!
Onko virtalukko siis paskana ja korjautuis moinen vika uus vaihtamalla? Startissa ei liene vikaa kun lähtee vaikka 30 asteen pakkasella vinkumatta käyntiin!
Sul on ne solenoidin kontaktipinnat hapettuneet tai sitten se vipstaaki mikä vie sitä startin hammaspyörää sinne vauhtipyrän kehälle pikkasen väärässä asennossa.
Jos se kerran virtalukon kautta antaa sen naksauksen niin kyllä se vika on siellä startin ja avaimen välissää.
-
Mulla on samanlainen satanen ja siinäkin on sama "vika". Vaihdoin virtalukon ja uusikin kuumeni samalla tavalla, joten on kait ominaisuus. Virtalukon vaihdosta aikaa n. 1,5v.
No niin taas löytyi yksi vika lisää sarjaan "ei ole kellään muulla ollut"....
Case JXU virtalukko on ollut myös "sähkölämmitteinen".