Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rakvaattori - 30.05.11 - klo:11:38
-
Olisi tarvetta uudelle koneelle kun nykyisen vetoteho ja paino ei piisaa. Jonkin verran olen massikkaa ja nyyskyä katsellut ja koeajanut. Ferkut ainakin vaikuttivat mukavilta ajaa ja näkyvyys on mielestäni hyvä. Nyysky oli hieman "outo", vaihteisto ei ainakaan sopinut käteen. Kokoluokka n.150 hv
-
Eikö se ole hyvä merkki jos "vaihteisto ei sovi käteen" ::)
Nimeltämainitsemattomien traktorien vaihteistot ovat sopineet jatkuvasti mekaanikkojen käsiin ;D
-
No heh heh. Melkein rupesin nauraan...
-
No heh heh. Melkein rupesin nauraan...
Osta Fergu. Timppa ja LandeHande puoltavat päätöstä. Heillä on keskimäärin 5 Fergua ja vaikuttavat onnellisilta, joskin tasapainottomilta ihmisiltä.
-
No heh heh. Melkein rupesin nauraan...
Osta Fergu. Timppa ja LandeHande puoltavat päätöstä. Heillä on keskimäärin 5 Fergua ja vaikuttavat onnellisilta, joskin tasapainottomilta ihmisiltä.
laatu on korvattu määrällä ;)
-
KM:n Argentiina-jutun mukaan ajelevat siellä pääasiassa 80-luvun traktoreilla.
Ja hyviä ne onkin, simppeleitä perustraktoreita vielä tuolloin tehtiin, silloisissa traktoreissa ei ollut kaiken maailman turhaa elektroniikkahömppää.
Usein unohtuu että traktori on useimmiten pelkkä vetokone, sen tehtävä on siis vetää työkoneita, ja silloin ei paljon vaadita, riittää kun on riittävästi voimaa moottorissa ja se voima saadaan hyvällä hyötysuhteella välitettyä vetäville pyörille, kyllä se työkone seuraa silloin kiltisti perässä, ja riittävästi tuottoa hydrauliikassa, muuta ei tarvita hyvässä traktorissa.
-
Olisi tarvetta uudelle koneelle kun nykyisen vetoteho ja paino ei piisaa.
Mitähän maksaisi/olisiko mahdollista urakoitsijan tekemänä kyseinen työ, missä vetoteho ja paino ei piisaa? Usein se edukkain ratkaisu. ;D
-
pumpusta lisää vaan ja lisäpainotusta
olis tossa vuos pari takaperin myynnissä 10 tonniseksi painotettu 8550 valmetti ;D
-
No heh heh. Melkein rupesin nauraan...
Osta Fergu. Timppa ja LandeHande puoltavat päätöstä. Heillä on keskimäärin 5 Fergua ja vaikuttavat onnellisilta, joskin tasapainottomilta ihmisiltä.
Meikäläisen uusin malli on vuodelta 1998 ja saa palvella meillä vielä vuosikymmeniä. Talossa on ollut tapana hankkia traktori ajatellen tarvetta pidempään. Siksi noita 'puolieläkeläisiä' on jäänyt ja kertynyt nurkkiin enemmälti kun kolmekymmentä vuotta vanhalla ei ole kummoista rahallista vaihtoarvoa, mutta tekevät naapureissa, ystävillä ja tuttavillakin pientä keikkaa talon töiden lisäksi. Kaikki töissä mukana ja kestävät, kestävät, kestävät! Meikäläinen on keskittynyt muunlaisen omaisuuteen sijoittamiseen kuin uusien traktoreiden, joiden arvo romahtaa nopeasti.
Jortikan pilkkakirveestä ei kannata välittää sillä hän on vain tunnetusta syystä vihreänä kateudesta. ;D ;D
-
No heh heh. Melkein rupesin nauraan...
Osta Fergu. Timppa ja LandeHande puoltavat päätöstä. Heillä on keskimäärin 5 Fergua ja vaikuttavat onnellisilta, joskin tasapainottomilta ihmisiltä.
Meikäläisen uusin malli on vuodelta 1998 ja saa palvella meillä vielä vuosikymmeniä. Talossa on ollut tapana hankkia traktori ajatellen tarvetta pidempään. Siksi noita 'puolieläkeläisiä' on jäänyt ja kertynyt nurkkiin enemmälti kun kolmekymmentä vuotta vanhalla ei ole kummoista rahallista vaihtoarvoa, mutta tekevät naapureissa, ystävillä ja tuttavillakin pientä keikkaa talon töiden lisäksi. Kaikki töissä mukana ja kestävät, kestävät, kestävät! Meikäläinen on keskittynyt muunlaisen omaisuuteen sijoittamiseen kuin uusien traktoreiden, joiden arvo romahtaa nopeasti.
Jortikan pilkkakirveestä ei kannata välittää sillä hän on vain tunnetusta syystä vihreänä kateudesta. ;D ;D
Höh! Tuo oli ihan oikea suositus kysyjälle. Vähiten täällä Fergua haukutaan. Ainoastaan Vastarannan kone on temppuillut lähimmän vuoden aikana :o
-
kolmekymmentä vuotta vanhalla ei ole kummoista rahallista vaihtoarvoa
Minusta noilla 80-luvun koneilla on hyvä menekki ja hinta, kun mökkitraktorin ostajat ovat alkaneet vaatia umpinaista kunnollista ohjaamoa ja jopa nelivetoa.
-
kolmekymmentä vuotta vanhalla ei ole kummoista rahallista vaihtoarvoa,
[/quote]
80-Luvun Fendistä saa vielä saman rahamäärän takaisin suorallakin kaupalla mitä se aikoinaan maksoi,onhan se rahan arvo kylläkin muuttunut mutta siihen vuotuiseen kustannukseen ei taida muilla merkeillä päästä..
-
Nykyinen hidastuu hieman ylämäkeen täydellä noukkarilla ja paino ei oikein tahdo riittää auman päälle nousuun ja renkaat pyörii tyhjää. Itsekkin tuota urakointia hieman "harrastelen" niin urakoitsija ei tule kysymykseen ;)
-
Älkää nyt mitään vanhoja koneita suositteli kun kysyjä oli aikeissa hankkia uuden traktorin. Massikka on paras: Vaarikin halusi ottaa vanhan 165:n hautaan, kirkkoherra kyseli syytä moiseen johon vaari vastasi ettei sellaista monttua ole vielä vastaan tullut, josta hän ei Massikalla olisi ylös noussut..
Itse kohtasin joskus 90-luvulla sunnuntaipäivällä samaisen kirkkoherran ja se huusi kadun toiselta puolelta minut nähdessään: "VINNAMO! Ja taas kännissä!" Mä vastasin sille että: "Sama täällä!!"
-
Nykyinen hidastuu hieman ylämäkeen .
En kyllä kehukaan nykyventtiä, vaan 8-90- lukuisia rataslootaisia ja ilman tuota tietokonesysteemistä,vanhoissa ei kyllä ole remontit kiusanneet, en sitten tiedä näitä mehuvetoisia,nimim. molemmoia löytyy..
-
Kyllä mä näkisin että 7400-sarjaan toi homma kallistuu. Onhan se vaan hyvä kone
-
Kyllä mä näkisin että 7400-sarjaan toi homma kallistuu. Onhan se vaan hyvä kone
Sen hyvyydestä ei ole kokemusta,mutta ihmettelen tätä maatalouden kehitystä,joskus 5-60-luvulla joku täppäri hoiti kylän traktorityöt jollain 20- Ferkulla,nykyään pitää olla vähintään toi 150-heppanen joka talossa että kehtaa lähteä pellolle...
-
Kyllä mä näkisin että 7400-sarjaan toi homma kallistuu. Onhan se vaan hyvä kone
tai sitte kattelet sen hyvän,huokean, vähä käytetyn basildonin.. en kyllä ymmärrä miten joku saa noita hajalle/poltettua, peiliin katsomisen paikka sanoisin.. :D :D
-
KM:n Argentiina-jutun mukaan ajelevat siellä pääasiassa 80-luvun traktoreilla.
Ja hyviä ne onkin, simppeleitä perustraktoreita vielä tuolloin tehtiin, silloisissa traktoreissa ei ollut kaiken maailman turhaa elektroniikkahömppää.
Usein unohtuu että traktori on useimmiten pelkkä vetokone, sen tehtävä on siis vetää työkoneita, ja silloin ei paljon vaadita, riittää kun on riittävästi voimaa moottorissa ja se voima saadaan hyvällä hyötysuhteella välitettyä vetäville pyörille, kyllä se työkone seuraa silloin kiltisti perässä, ja riittävästi tuottoa hydrauliikassa, muuta ei tarvita hyvässä traktorissa.
Ja herra istuu siellä hytissä x määrän tunteja?
Nyyskyyn otin kaikki varusteet mitä siihen silloin sai ja tähän aikaan vuodesta tuntuu siltä, että mitään ei ole liikaa. Turhiahan noi härpäkkeet on tammikuussa.
-
Fergua suositellaan täälläkin. Työnteon kannalta siinä on kaikki kohdallaan!!
Kannattaa kylläkin tutustua ja pyytää tarjousta muistakin merkeistä. Myyjän ja paikallisen myynti/huolto-organisaation toimivuus kannattaa myöskin varmistaa!
Itsellä kokemusta ferguista pitkältä ajalta ja hyviä kokemuksia on!
-
Itse ostaisin kyllä Deuzin. Sellaisen jossa on hytti täynnä keppejä. En muista mallia mutta sellainen oli KoneForumissa näytillä vuonna 2009, toisena rivissä. Ulko-ovelta katsoen.
Väri miellytti silmää. Se olisi hyvä viljatilalla, kuten muutkin vihreät traktorit. Olen suunnitellut että ostaisin Fahrin, Jonnun ja vielä Fendtin. Sitten ajaisin ne pellolle tuossa ostojärjestyksessä. Silloin niitä voisi käyttää kuten KEG-liuskoja. Mikäli oraat olisivat Fahrin värisiä niin lisätyppeä tarvitsisi laittaa , Jonnun värinen olisi tavoitteessa ja Fendtin värisille oraille olisi mennyt liikaa.
Tämä menetelmä olisi helppo käyttää. Ei niitä liuskoja ikinä löydä mistään. Traktori harvemmin häviää :-\ Ehkä säästöä syntyisi myös useita euroja/ha/vuosi ???
-
Itse ostaisin kyllä Deuzin. Sellaisen jossa on hytti täynnä keppejä. En muista mallia mutta sellainen oli KoneForumissa näytillä vuonna 2009, toisena rivissä. Ulko-ovelta katsoen.
Väri miellytti silmää. Se olisi hyvä viljatilalla, kuten muutkin vihreät traktorit. Olen suunnitellut että ostaisin Fahrin, Jonnun ja vielä Fendtin. Sitten ajaisin ne pellolle tuossa ostojärjestyksessä. Silloin niitä voisi käyttää kuten KEG-liuskoja. Mikäli oraat olisivat Fahrin värisiä niin lisätyppeä tarvitsisi laittaa , Jonnun värinen olisi tavoitteessa ja Fendtin värisille oraille olisi mennyt liikaa.
Tämä menetelmä olisi helppo käyttää. Ei niitä liuskoja ikinä löydä mistään. Traktori harvemmin häviää :-\ Ehkä säästöä syntyisi myös useita euroja/ha/vuosi ???
Vähän käyttöä, vähän tunteja.
-
Itse ostaisin kyllä Deuzin. Sellaisen jossa on hytti täynnä keppejä. En muista mallia mutta sellainen oli KoneForumissa näytillä vuonna 2009, toisena rivissä. Ulko-ovelta katsoen.
Väri miellytti silmää. Se olisi hyvä viljatilalla, kuten muutkin vihreät traktorit. Olen suunnitellut että ostaisin Fahrin, Jonnun ja vielä Fendtin. Sitten ajaisin ne pellolle tuossa ostojärjestyksessä. Silloin niitä voisi käyttää kuten KEG-liuskoja. Mikäli oraat olisivat Fahrin värisiä niin lisätyppeä tarvitsisi laittaa , Jonnun värinen olisi tavoitteessa ja Fendtin värisille oraille olisi mennyt liikaa.
Tämä menetelmä olisi helppo käyttää. Ei niitä liuskoja ikinä löydä mistään. Traktori harvemmin häviää :-\ Ehkä säästöä syntyisi myös useita euroja/ha/vuosi ???
Ja jos pellolta löytyy keltavanteen väriä, niin siinä on joko liikaa pissiä tai täydennysojitusta tarvitaan muuten vaan...
-
Onkos frentissä vanteet sitten punahomeen peitossa ;D
-
Onkos frentissä vanteet sitten punahomeen peitossa ;D
Jarrut laahaavat niin että vanteet hohkaavat punaisena
-
Onkos frentissä vanteet sitten punahomeen peitossa ;D
Jarrut laahaavat niin että vanteet hohkaavat punaisena
Ja Deutsin harmaat vanteet viittaa, että on käytetty harmaata siementä... :D
Tuleekos muuten Jontikan vanteet mustiksi kun sen ajaa kukkivan rypsipellon laitaan?? ???
-
Onkos frentissä vanteet sitten punahomeen peitossa ;D
Jarrut laahaavat niin että vanteet hohkaavat punaisena
Ja Deutsin harmaat vanteet viittaa, että on käytetty harmaata siementä... :D
Tuleekos muuten Jontikan vanteet mustiksi kun sen ajaa kukkivan rypsipellon laitaan?? ???
Ei tule, se on kyllä kumma. Tai sitten suurella tietämyksellä tehty.
-
Eilen kävin koeajamassa MF 5475. Mielipiteensä kullakin, mutta mielestäni vaikutti todella hyvältä. Jousitukset ja kaikki mukavuudet löytyy, niin onnistuu se ajanvietto ilman ongelmia siellä hytissä. Hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet hyvin sijoiteltu. Täydellä paalikuormalla olevalla kärryllä kävin testaamassa vetokykyä ja hyvin veti. Taidan ottaa tämän ;D
-
Hyvä näkyvyys
Kesällä ehkä.
-
Eilen kävin koeajamassa MF 5475. Mielipiteensä kullakin, mutta mielestäni vaikutti todella hyvältä. Jousitukset ja kaikki mukavuudet löytyy, niin onnistuu se ajanvietto ilman ongelmia siellä hytissä. Hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet hyvin sijoiteltu. Täydellä paalikuormalla olevalla kärryllä kävin testaamassa vetokykyä ja hyvin veti. Taidan ottaa tämän ;D
Mikä moottori?
-
Eilen kävin koeajamassa MF 5475. Mielipiteensä kullakin, mutta mielestäni vaikutti todella hyvältä. Jousitukset ja kaikki mukavuudet löytyy, niin onnistuu se ajanvietto ilman ongelmia siellä hytissä. Hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet hyvin sijoiteltu. Täydellä paalikuormalla olevalla kärryllä kävin testaamassa vetokykyä ja hyvin veti. Taidan ottaa tämän ;D
Mikä moottori?
Moottori se laite joka normaaleissa traktoreissa muuntaa polttoaineen energian liike-energiaksi, esim. pyörien pyörimiseksi. Sulla on koneissasi tätä varten polkimet ;D
-
Usein unohtuu että traktori on useimmiten pelkkä vetokone, sen tehtävä on siis vetää työkoneita, ja silloin ei paljon vaadita, riittää kun on riittävästi voimaa moottorissa ja se voima saadaan hyvällä hyötysuhteella välitettyä vetäville pyörille, kyllä se työkone seuraa silloin kiltisti perässä, ja riittävästi tuottoa hydrauliikassa, muuta ei tarvita hyvässä traktorissa.
Mikseihän ne agritekillä tuo maahan T6000 LS-versiota? Ainakin englannis on myynnis. Tuollaiselle tuntuis vieläkin olevan kysyntää kun classic-valmettiakaan ei enää saa. Vaikuttais siltä että sähkö-ohjaukset olis karsittu aika vähiin. 6,7l mekaanisellla pumpulla, dc-vaihteisto keppihallinnalla, hydrauliikasta tosin vain 80litraa/min, jousitukset saa ja ilmastointi vakiona. Kai tuommonen riittäis monelle niin sanottuun tyhmään vetoon ???
-
Eilen kävin koeajamassa MF 5475. Mielipiteensä kullakin, mutta mielestäni vaikutti todella hyvältä. Jousitukset ja kaikki mukavuudet löytyy, niin onnistuu se ajanvietto ilman ongelmia siellä hytissä. Hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet hyvin sijoiteltu. Täydellä paalikuormalla olevalla kärryllä kävin testaamassa vetokykyä ja hyvin veti. Taidan ottaa tämän ;D
Mikä moottori?
Moottori se laite joka normaaleissa traktoreissa muuntaa polttoaineen energian liike-energiaksi, esim. pyörien pyörimiseksi. Sulla on koneissasi tätä varten polkimet ;D
Jonnella sarvet, mistä ohjataan! ;D
-
eikös 5475 oo perkinsin kuutosella.
-
eikös 5475 oo perkinsin kuutosella.
Jonkun esittelykoneen voi viellä löytää Perkinsillä, muuten kaikki on Sisuja, paitsi luiskanokkaset viellä Perkinsillä.
-
Eilen kävin koeajamassa MF 5475. Mielipiteensä kullakin, mutta mielestäni vaikutti todella hyvältä. Jousitukset ja kaikki mukavuudet löytyy, niin onnistuu se ajanvietto ilman ongelmia siellä hytissä. Hyvä näkyvyys ja hallintalaitteet hyvin sijoiteltu. Täydellä paalikuormalla olevalla kärryllä kävin testaamassa vetokykyä ja hyvin veti. Taidan ottaa tämän ;D
Mikä moottori?
Moottori se laite joka normaaleissa traktoreissa muuntaa polttoaineen energian liike-energiaksi, esim. pyörien pyörimiseksi. Sulla on koneissasi tätä varten polkimet ;D
Jonnella sarvet, mistä ohjataan! ;D
Joo ja vielä hiilihankokin löytyy jostain niinkuin itse pirulla..On nää velikultia...
-
Farmerista tulee ilmeisesti malleja tuohon teholuokkaankin, vois olla pätevä vaihtoehto.
-
kyllä tämä ainakin perkinssillä oli. Ja käsittääkseni 5400 sarjassa on vielä käytössä perkinssejä, myös kutoskoneita (5465 ja 5475)
-
kyllä tämä ainakin perkinssillä oli. Ja käsittääkseni 5400 sarjassa on vielä käytössä perkinssejä, myös kutoskoneita (5465 ja 5475)
50 lootan kun sais suoravälitteisellä ylivaihteella(kuin NH:ssa), ni tuollanen 5475 perusverkku ois kone. Jarrut saattaas kaivata vaan tehostusta..