Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pappavolovo - 29.05.11 - klo:16:48
-
täältäkö löytyisi sopiva tuote?
http://www.deutz-fahr.com/agrotronttv/?ccode=en-EN
Alkaa olla tuo kotimainen jo "loppuun kaluttu" ja mieli halajaa ihan oikeaa traktoria vaihteeksi.
Suosituksia?
-
Osta Fendt...saat todennäköisesti samalla hinnalla paremmat ominaisuudet kuin linkissäsi esiintyvästä vaihtoehdosta, joka ei huono ole sekään.
-
No mielummin tuo 430ttv deutzi kun on aika paljon paremmalla näkyvyydellä varustettu ja hytti on muutenkin tilavampi mutta jos ne sais tuohon 415 malliin nykyaikaisen hytin niin aika tasoissa :P Kannattaa kysyä tarjouksia kummastakin ;D
-
Täytyypä todeta, kun tänä keväänä olen tuolla ysisataasarjalaisella saanut tyypittää, niin taitaapa koneen väri pysyä vihreänä, mutta vanteiden väri voi muuttuakin.
Ja ennenkuin pirkkaventin miehet kommentoivat, niin sanottakoon samalla, että on ajettu silläkin, mutta on siinä vielä paljon töitä, ennenkuin samalla viivalla.
Moottori kannattaisi ensiksi etsiä. Tai oma öljylähde.
-
Täytyypä todeta, kun tänä keväänä olen tuolla ysisataasarjalaisella saanut tyypittää, niin taitaapa koneen väri pysyä vihreänä, mutta vanteiden väri voi muuttuakin.
Ja ennenkuin pirkkaventin miehet kommentoivat, niin sanottakoon samalla, että on ajettu silläkin, mutta on siinä vielä paljon töitä, ennenkuin samalla viivalla.
Moottori kannattaisi ensiksi etsiä. Tai oma öljylähde.
Onko 900:nen mannin vain rutsin moottorilla varustettu..? eli vanhempi vai uudempi malli...
-
No mielummin tuo 430ttv deutzi kun on aika paljon paremmalla näkyvyydellä varustettu ja hytti on muutenkin tilavampi mutta jos ne sais tuohon 415 malliin nykyaikaisen hytin niin aika tasoissa :P Kannattaa kysyä tarjouksia kummastakin ;D
Taitaa mennä varmaan 2 vuotta ennen ku tuo 400-sarja päivitetään, kun 700:nen nyt esti tulee vuoroon ja eikähän se uusi 700 ole jo loppuvuodesta julkistettu agritechnikassa...
-
No mielummin tuo 430ttv deutzi kun on aika paljon paremmalla näkyvyydellä varustettu ja hytti on muutenkin tilavampi mutta jos ne sais tuohon 415 malliin nykyaikaisen hytin niin aika tasoissa :P Kannattaa kysyä tarjouksia kummastakin ;D
Ei se Deutzin hyttikään ihan heti 90-luvun jälkeen ole päivittynyt! Ja ei sieltä oikein näe loskakelillä kun ikkunat ovat huurussa ;) Fendtti on hiljaisempi, lämpöisempi ja muutenkin laadukkaammin toimiva, muilta ominaisuuksiltaan siis kuin hytiltään. Ainoa miinus on ahdas tila/penkki apukuskille. Kuski kylläkin istuu hytin ja hallintalaitteet ovat kohdillaan.
Kyllähän toi Yrmy lisäksi taitaa hinnoitella Deutzin pitkäksi, johtuen kait pienistä myyntimääristä, joka vaikuttaa negatiivisesti jälleenmyyntiarvoon sitten seuraavassa vaihdossa. Ei noissa Deutzeissa sinänsä mitään laatuvikoja kylläkään ole ollut, ainakaan minun kokemuksieni perusteella.
-
täältäkö löytyisi sopiva tuote?
http://www.deutz-fahr.com/agrotronttv/?ccode=en-EN
Alkaa olla tuo kotimainen jo "loppuun kaluttu" ja mieli halajaa ihan oikeaa traktoria vaihteeksi.
Suosituksia?
Mites sitä nyt noin on takkia käännetty, eikös tuos hetki sitte deutzi ollu tai ainakin sai kuvan et se on maailman paskin kone ;D ;D
Saahan agrotronista toki kelpo koneen kun malttaa kustantaa kaikki takuuaikaiset korjaukset joita takuu ei kuitenkaan korvaa jonkun ihmeselityksen perusteella.
Kyllä mun kokemukset on että pirun paljon niissä on kaikkea pikku- ja vähän isompaakin häikkää uudekseltaan.
Luulempa jonkun muunkin huomanneen saman. Mitä järkeä muuten panna kiertoon kone jolla ajettu hätäsesti ne kalleimmat tunnit?
08.05.11 - klo:18:38
Äkkiä tuntuvat hyvät ominaisuudet agrotroneissa loppuvan kun valtaosa vaihtokoneista näyttää olevan muutama sata tuntia ajettuja.
Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ja näillä onkin sitten ajettu töikseen.
TTV:täkin vaihdettu viis-kuussataa tuntia koeajettuna dynaveeteehen. Huh, ååå, å. Huh
07.05.11 - klo:22:32
Mitenkäs minusta tuntuu että juurikin laatuongelmat ja niiden hoitaminen tehtaan taholta johti suurimpana syynä keskon ja sdf:n sopimuksen kariutumiseen?
Eipä tuosta kauaa ole kun y:llä otettiin deutzia fenttiin vaihdossa varovaisesti kuin väärää rahaa.
Ja nykyäänkin kun menet pyytämään tarjousta käytetystä deutzista esim. valtralta niin tinkaamatta 50% pyynnistä pois.
-
No mielummin tuo 430ttv deutzi kun on aika paljon paremmalla näkyvyydellä varustettu ja hytti on muutenkin tilavampi mutta jos ne sais tuohon 415 malliin nykyaikaisen hytin niin aika tasoissa :P Kannattaa kysyä tarjouksia kummastakin ;D
Ei se Deutzin hyttikään ihan heti 90-luvun jälkeen ole päivittynyt! Ja ei sieltä oikein näe loskakelillä kun ikkunat ovat huurussa ;) Fendtti on hiljaisempi, lämpöisempi ja muutenkin laadukkaammin toimiva, muilta ominaisuuksiltaan siis kuin hytiltään. Ainoa miinus on ahdas tila/penkki apukuskille. Kuski kylläkin istuu hytin ja hallintalaitteet ovat kohdillaan.
Kyllähän toi Yrmy lisäksi taitaa hinnoitella Deutzin pitkäksi, johtuen kait pienistä myyntimääristä, joka vaikuttaa negatiivisesti jälleenmyyntiarvoon sitten seuraavassa vaihdossa. Ei noissa Deutzeissa sinänsä mitään laatuvikoja kylläkään ole ollut, ainakaan minun kokemuksieni perusteella.
Huurtuminen poistuu ku tekee reijän kaapelien läpiviennin läppään ja laittaa siihen ikh:lta ostetun venttiilin ja poistoilmasuodarinta reikään niin puhallin jaksaa lykätä ilmaa... eli ohjaamo on liian tiivis ku ilma ei pääse mistään pois...
-
täältäkö löytyisi sopiva tuote?
http://www.deutz-fahr.com/agrotronttv/?ccode=en-EN
Alkaa olla tuo kotimainen jo "loppuun kaluttu" ja mieli halajaa ihan oikeaa traktoria vaihteeksi.
Suosituksia?
Mites sitä nyt noin on takkia käännetty, eikös tuos hetki sitte deutzi ollu tai ainakin sai kuvan et se on maailman paskin kone ;D ;D
Hyvä keino kaivaa totuus esiin.
Provosointi. ;)
Oisitko kehunut Deutzia yhtä kiivaasti jos ei pikkusen oisi yllyttänyt? 8)
-
Täytyypä todeta, kun tänä keväänä olen tuolla ysisataasarjalaisella saanut tyypittää, niin taitaapa koneen väri pysyä vihreänä, mutta vanteiden väri voi muuttuakin.
Ja ennenkuin pirkkaventin miehet kommentoivat, niin sanottakoon samalla, että on ajettu silläkin, mutta on siinä vielä paljon töitä, ennenkuin samalla viivalla.
Moottori kannattaisi ensiksi etsiä. Tai oma öljylähde.
Onko 900:nen mannin vain rutsin moottorilla varustettu..? eli vanhempi vai uudempi malli...
Deutz.
-
Täytyypä todeta, kun tänä keväänä olen tuolla ysisataasarjalaisella saanut tyypittää, niin taitaapa koneen väri pysyä vihreänä, mutta vanteiden väri voi muuttuakin.
Ja ennenkuin pirkkaventin miehet kommentoivat, niin sanottakoon samalla, että on ajettu silläkin, mutta on siinä vielä paljon töitä, ennenkuin samalla viivalla.
Moottori kannattaisi ensiksi etsiä. Tai oma öljylähde.
Onko 900:nen mannin vain rutsin moottorilla varustettu..? eli vanhempi vai uudempi malli...
Deutz.
Ei voi muuta sanoa ku et taivas varjele se on varmasti kova peli ;D
Kaikkien kommentti ku näkee ventin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=aFvy4YSt1tQ
-
Jos traktorien kestävyydestä puhutaan, niin meillä on yhtenä traktorina JD 6620 jolla tunteja 2780, eikä koko aikana ole ollut käytännöllisesti katsoen mitään vikaa. Ainoat kaksi vikaa, jotka koneessa on ollut ovat työntövarren katkennut rasvausnippa 850h kohdala ja toinen on lämmityslaitteenkennon liitoksen löystymisestä johtuva vuoto 1230h kohdalla.
Luulenpa vaan, että pikku hiljaa muutkin traktorit muuttuu vihreiksi. Sen verran vaivattomampia ja pienempi ruokasempia tunteja ollut kuin muissa traktoreissa. Tässä tapauksessa voi sanoa, että kerrankin traktori myyjä puhui totta, kun kehuskeli JD kulutuksella NH vastaan.
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
-
Jos traktorien kestävyydestä puhutaan, niin meillä on yhtenä traktorina JD 6620 jolla tunteja 2780, eikä koko aikana ole ollut käytännöllisesti katsoen mitään vikaa. Ainoat kaksi vikaa, jotka koneessa on ollut ovat työntövarren katkennut rasvausnippa 850h kohdala ja toinen on lämmityslaitteenkennon liitoksen löystymisestä johtuva vuoto 1230h kohdalla.
Luulenpa vaan, että pikku hiljaa muutkin traktorit muuttuu vihreiksi. Sen verran vaivattomampia ja pienempi ruokasempia tunteja ollut kuin muissa traktoreissa. Tässä tapauksessa voi sanoa, että kerrankin traktori myyjä puhui totta, kun kehuskeli JD kulutuksella NH vastaan.
ei nyt alta kolmen tonnin tunnit kerro kestävyydestä viel yhtään mitään
sitkun on yli kymppitonni mittarissa ni voi jo puhua kestävyydestäkin jotain
-
Jos traktorien kestävyydestä puhutaan, niin meillä on yhtenä traktorina JD 6620 jolla tunteja 2780, eikä koko aikana ole ollut käytännöllisesti katsoen mitään vikaa. Ainoat kaksi vikaa, jotka koneessa on ollut ovat työntövarren katkennut rasvausnippa 850h kohdala ja toinen on lämmityslaitteenkennon liitoksen löystymisestä johtuva vuoto 1230h kohdalla.
Luulenpa vaan, että pikku hiljaa muutkin traktorit muuttuu vihreiksi. Sen verran vaivattomampia ja pienempi ruokasempia tunteja ollut kuin muissa traktoreissa. Tässä tapauksessa voi sanoa, että kerrankin traktori myyjä puhui totta, kun kehuskeli JD kulutuksella NH vastaan.
ei nyt alta kolmen tonnin tunnit kerro kestävyydestä viel yhtään mitään
sitkun on yli kymppitonni mittarissa ni voi jo puhua kestävyydestäkin jotain
Jos naapurin ännäs on alle 1500 tunnis kolmas moottori menos,ei varmaan kerro kestävyydestä mitää ???
-
Jos traktorien kestävyydestä puhutaan, niin meillä on yhtenä traktorina JD 6620 jolla tunteja 2780, eikä koko aikana ole ollut käytännöllisesti katsoen mitään vikaa. Ainoat kaksi vikaa, jotka koneessa on ollut ovat työntövarren katkennut rasvausnippa 850h kohdala ja toinen on lämmityslaitteenkennon liitoksen löystymisestä johtuva vuoto 1230h kohdalla.
Luulenpa vaan, että pikku hiljaa muutkin traktorit muuttuu vihreiksi. Sen verran vaivattomampia ja pienempi ruokasempia tunteja ollut kuin muissa traktoreissa. Tässä tapauksessa voi sanoa, että kerrankin traktori myyjä puhui totta, kun kehuskeli JD kulutuksella NH vastaan.
ei nyt alta kolmen tonnin tunnit kerro kestävyydestä viel yhtään mitään
sitkun on yli kymppitonni mittarissa ni voi jo puhua kestävyydestäkin jotain
Sen verran se kertoo, että kestävyyttä on. Vertailun vuoksi meidän T190 valtusta meni ohjaukset sekaisin 240h kohdalla ja hydrauli pumppu alkoi vuotaa kuin seula 960h kohdalla pienempiä vikoja luettelenmatta. Miltei samaa tasoa ollut NH:kin. pieniä vikoja jatkuvasti. Mutta kai se on silti noi vallu ja nh pidettävä jonkin aikaa, kun isä edelleen vannoo valtun nimeen. Ja NH on hänen mielestään se ainoo oikea kone koviin töihin.
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
Taito se on tuoki ;D
Kuinka pal siin kulutus si oikeen o ollu?
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
Taito se on tuoki ;D
Kuinka pal siin kulutus si oikeen o ollu?
15ltr/h...
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
kyllä se kaks mäntää vie aina vähä enemmän, jos työt on sellasia että ei vaadi neloskoneelliselta ventiltäkään kovin usein täysiä tehoja... niin kutonen eli deutzi vei varmasti vähä enemmän... yks on tuo portaaton laatikko vs portaallinen, sit olis ollu paljon pareet verrata koneita jos deutzi olis ollu 610ttv. joka menee myös sen 50km/h kierroksilla 1750rpm
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
Taito se on tuoki ;D
Kuinka pal siin kulutus si oikeen o ollu?
15ltr/h...
Meillä menee 150.6 deutzi lastutettuna 8 litran tunti kulutuksella tielanan vedossa... Tähän sisältyy siirtoajot teiden välillä. Siis liki kaasupohjassa siirrytään tieltä tielle. (ei mikään autolla vedettävä lana vaan soukkion toiseksi isoin lana tappiterillä)
-
mut siin vaihees ku isketään nelonen ahtaalle ni alkaa sille maistua löpö vähä eri malliin
alko muuten just tuntua mun loppuun asti ruuvattu 8400 taloudelliselta koneelta ;D
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Mä en kyllä vieläkään käsitä millä sä sait sen deutsin syömään niin paljon ;D
Taito se on tuoki ;D
Kuinka pal siin kulutus si oikeen o ollu?
15ltr/h...
Meillä menee 150.6 deutzi lastutettuna 8 litran tunti kulutuksella tielanan vedossa... Tähän sisältyy siirtoajot teiden välillä. Siis liki kaasupohjassa siirrytään tieltä tielle. (ei mikään autolla vedettävä lana vaan soukkion toiseksi isoin lana tappiterillä)
No ei toi M620 vie kuin 10ltr/h maakärryn edessä joka on kuitenkin omapainoltaan joku reilu 5.5tn ja kuormaa monesti semmonen +14tn :P Toki hetkelliset lukemat on varmaan aika isoja mutta tuohon se keskikulutus menee... Portaatonhan pitäis mennä vielä pienemmällä kun saa säädettyä että millä kierroksilla se vetää kokoajan eli vääntävimmillä kierroksilla :P Itse koitan välttää yli 2000rpm kierroksia niin sillä saa hiukan säästettyä :P Lumitöissä menee 8-9ltr/h joka on sekin paljon kun vertaa naapurin +140hv jd 6400 joka vie alle 7ltr/h ;D
-
Fendtin keskikulutus on ollut n.6 litraa/tunti pienempi kuin hieman heikkotehoisemman Deutzin. 1000:ssa tunnissa tekee n.6000e säästöä polttoainekuluissa + työmukavuudesta aiheutuneesta mielihyvästä summa, jota ei voi suoraan rahassa mitata. ;) ;)
Sus siunakkoon !! Jo on pieni ruokainen tuo Fentti . Mulla on Deutsin mittarissa yli 7000h ja keskikulutus hieman alle 11l/h . Jotta Fentti menis 4l/h . Pientä viilausta vielä niin sieltä Fentin tankista pitää ottaa joka ilta löpöä pois , ettei tuu öljyvahinkoa . Kyllä mä sen tiedän , että Fentti on ehkä paras markkinoillamme olevista raktoreista , mutta sehän on vieläkin parempi . Pitää varmaan ostaa itsellekkin , ajelen sitten Deutsilla Fentin tankista otetulla löpöllä . :P
-
Joo, jossain on ollut varmasti vikaa kun ainoa homma jossa olen Deutzilla päässyt alle 10 litralla/tunti on ollut heinän pöyhintä. Tai no, menihän se klapikoneen edessä varmasti 4 litralla/h, ei tosin tullut mitattua. :D Paalin ajossa tiellä kulutus oli 18-22l/h. Niittomurskauksessa samoin reilu 20l/h. Lumitöissä 12-14litraa/h. Ja mallit olivat 115,128 ja 610M. Ja yksikään ei juuri pienemmällä mennyt, joten ei luulis että kaikissa olis jotain vikaa ollut. Keskimäärin tuntikulutus liikui siellä 14 litran nurkilla, koska tankkauksessa meni reilu 220 litraa ainetta ja sillä ajoi n. 16 tuntia. Noi edellämainitut työkohtaiset lukemat olivat sitten työpäivän alussa täydellä tankilla tehtyjä työkohtaisia mittauksia.
Ja totta on että ei Fenttikään kärry perässä tiellä ihan hajulla mene, ei ole vielä tullut mitattua kuin kokonaiskeskikulutusta. Aika pitkälle toi oma mittari pitää paikkansa, ainoastaan 3-5% heittoa todelliseen on mittauksieni perusteella. 8)
-
Joo, jossain on ollut varmasti vikaa kun ainoa homma jossa olen Deutzilla päässyt alle 10 litralla/tunti on ollut heinän pöyhintä. Tai no, menihän se klapikoneen edessä varmasti 4 litralla/h, ei tosin tullut mitattua. :D Paalin ajossa tiellä kulutus oli 18-22l/h. Niittomurskauksessa samoin reilu 20l/h. Lumitöissä 12-14litraa/h. Ja mallit olivat 115,128 ja 610M. Ja yksikään ei juuri pienemmällä mennyt, joten ei luulis että kaikissa olis jotain vikaa ollut. Keskimäärin tuntikulutus liikui siellä 14 litran nurkilla, koska tankkauksessa meni reilu 220 litraa ainetta ja sillä ajoi n. 16 tuntia. Noi edellämainitut työkohtaiset lukemat olivat sitten työpäivän alussa täydellä tankilla tehtyjä työkohtaisia mittauksia.
Ja totta on että ei Fenttikään kärry perässä tiellä ihan hajulla mene, ei ole vielä tullut mitattua kuin kokonaiskeskikulutusta. Aika pitkälle toi oma mittari pitää paikkansa, ainoastaan 3-5% heittoa todelliseen on mittauksieni perusteella. 8)
Löytyhän tähän polttoainekeskusteluun yksi viesti jolla on muutakin arvoa kuin viihdearvo ;D