Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 21.05.11 - klo:18:23
-
No niin.
Nyt sitten NH TS135A vaihtu V T160:n.
Olen nyt pari päivää ajellut sekalaisia töitä tuolla T160:lla.
Plussaa verrattuna NH:hon.
+Tehoboxilla varustetussa Valtterissa tuntuis puhtia olevan(miattu kuulemma 180 tapista)
+ilmaetujousitus pehmeämpi kuin NHn sinänsä toimiva etujousitus
+HTn pikavaihdeautomatiikka jopa järkevämpi toiminnaltaan kuin NHn
+nopeampi ja vakaampi tiellä
+hydrauliikan säädöt aika monipuoliset
Miinusta
-suuri kääntösäde
-vetokoukun sijoitus,liian edessä
-nk.AitoTn hydrauliikan liitinten järjestys epälooginen(opittavissa)
-jotkin hydrauliikan vaihtotoiminnot vähän merkillisiä
-Continentalien rengasmelu(ei Vallun syy)
-keppivaihteet.....
-moottorin ääni ei kovin sivistynyt verrattuna NHn puhinaan
Nää kommentit osittain tulevat jo pidemmältä ajalta,eli kokemusta kertynyt esim.T190n käytöstä.
Katsotaan nyt kuinka Valtteri toimii,maantieajo päälajina.Suurimpia tekijöitä valinnassa oli kääntyvä istuin,ajovoimanotto ja yksilötasolla etukuormaaja.
Merkki ei vaihtunut NH:sta pois ongelmien takia,hommat vaan muuttuvat...
-
Onnittelut uuden johdosta! Kyllä tolla rapittiakin kiskoo aika tuimaa vauhtia 8)
-
Raskaita kärryjä ja lavetteja kun on perässä osaa arvostaa mahdollisimman lähellä takaakselia olevaa vetokoukkua.
-
On se vaan mukava kun on tuossa omassa T-161A hydraulinen teleskooppikoukku. Se on noin 10cm taaempana vrt vakiokoukku ja sen tuoma ketteryysetu töissä on uskomattoman suuri. Ei enää ikinä ole ollut tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan. Raskaatkin kärryt kyllä kulkevat kun on ek ja etujouset painona!
-
On se vaan mukava kun on tuossa omassa T-161A hydraulinen teleskooppikoukku. Se on noin 10cm taaempana vrt vakiokoukku ja sen tuoma ketteryysetu töissä on uskomattoman suuri. Ei enää ikinä ole ollut tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan. Raskaatkin kärryt kyllä kulkevat kun on ek ja etujouset painona!
--mulla olisi saatavilla tuommoinen koukku.Sitä pitää ryhtyä suunnittelemaan
--edut ovat juurikin noi mitä Mä luettelee
-
Onnittelut uuden johdosta! Kyllä tolla rapittiakin kiskoo aika tuimaa vauhtia 8)
--siis käytetyn...saa nyt nähdä kummalla ensi keväänä PIIIIIIIITTTTTKÄÄ rapittia kiskotaan,Valtterilla vai Casella(MXM120).
-
On se vaan mukava kun on tuossa omassa T-161A hydraulinen teleskooppikoukku. Se on noin 10cm taaempana vrt vakiokoukku ja sen tuoma ketteryysetu töissä on uskomattoman suuri. Ei enää ikinä ole ollut tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan. Raskaatkin kärryt kyllä kulkevat kun on ek ja etujouset painona!
--mulla olisi saatavilla tuommoinen koukku.Sitä pitää ryhtyä suunnittelemaan
--edut ovat juurikin noi mitä Mä luettelee
Talvella sillä on taipumus jäätyä lukituksen osalta. Joutuu joskus vähä rautakangella kopauttaa että saa aukeamaan...
-
On se vaan mukava kun on tuossa omassa T-161A hydraulinen teleskooppikoukku. Se on noin 10cm taaempana vrt vakiokoukku ja sen tuoma ketteryysetu töissä on uskomattoman suuri. Ei enää ikinä ole ollut tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan. Raskaatkin kärryt kyllä kulkevat kun on ek ja etujouset painona!
--mulla olisi saatavilla tuommoinen koukku.Sitä pitää ryhtyä suunnittelemaan
--edut ovat juurikin noi mitä Mä luettelee
Talvella sillä on taipumus jäätyä lukituksen osalta. Joutuu joskus vähä rautakangella kopauttaa että saa aukeamaan...
--noita NHn koukkuja joutuu kans joskus 'auttelemaan' auki,varsinkin lumityörupeaman jälkeen
-
Raskaita kärryjä ja lavetteja kun on perässä osaa arvostaa mahdollisimman lähellä takaakselia olevaa vetokoukkua.
--totta tämäkin
--nyt vaan geometriaero NH/Valtra on niin suuri että Mä:n mainitsema 10 cm olisi ilmeisesti hyvä kompromissi asian suhteen
--mullahan ei mitään raskasta ole,koukkukärryn kokonaispaino jotain 20tn+aisalle tulee jotain.Ykspyörälavetilta tulee ehkä 'vain' 'sallittu' 3tn koukulle ;D