Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nakkisormi - 18.05.11 - klo:17:45

Otsikko: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: nakkisormi - 18.05.11 - klo:17:45
Voinko irrottaa isme 1700L -mallin kuormaajasta jousituspallot kun ensin olen sulkenut niille menevät hanat? Tämän jälkeen kävisin täyttämässä ne ja katsomassa onko kalvot rikki ja palaisin takaisin ja laittaisin kiinni. Vai pitääkö viedä koko traktori ja kuormaaja että pallot voidaan täyttää?
Entä tietääkö joku paljonko noihin kahteen palloon pitää täyttää?
Ja tietääkö joku kauhajoen suunnalla paikkaa missä ne voisi täyttää?
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: sirkussonni - 18.05.11 - klo:17:57
Kyllä ne avata voit, mutta todennäköisesti saat öljyä päällesi runsaasti , be careful. Kaasupallo täytetään irrallaan, eli siihen ei traktoria tarvita. Pallon kyljessä pitäis olla kyseisen pallotyypin painelukemat.
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: JoHaRa - 18.05.11 - klo:18:20
Kyllä ne avata voit, mutta todennäköisesti saat öljyä päällesi runsaasti , be careful. Kaasupallo täytetään irrallaan, eli siihen ei traktoria tarvita. Pallon kyljessä pitäis olla kyseisen pallotyypin painelukemat.

Sirkussonni tietää paljon palloista ja pallojen paineista  :o
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: koivumaki - 18.05.11 - klo:18:38
Kyllä ne avata voit, mutta todennäköisesti saat öljyä päällesi runsaasti , be careful. Kaasupallo täytetään irrallaan, eli siihen ei traktoria tarvita. Pallon kyljessä pitäis olla kyseisen pallotyypin painelukemat.

--mitäs jos laskee kuormaajan maahan ja päästelee paineet pois?
--vai onko Ismessä jotain jousiventtiilisysteemeitä paineakun ja kuormaajan linjojen välissä?Vanhemmissa
ei muistaakseni ollut mitään
--paineet pois ja hyvin varovasti liittimet auki niin ei sieltä juurikaan pitäisi ainakaan paineella tulla rasvaa,jos kellon kalvo on rikki niin sittenhän kellon tilavuuden verran öljyä vuotaa mutta ilman painetta.
--aivan kuten Sirkussonni totesi,varovasti!
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: nakkisormi - 18.05.11 - klo:20:12
Kiitoksia. Eli hanat kiinni, traktori sammuksiin ja yritetään kuormaajasta paineet pois laskemalla se maahan. Tämän jälkeen pallot irti lenkkiavaimella ja etsitään lähin täyttäjä, täytetään, kannetaan kotiin ja kiinnitetään minkä jälkeen jousitus pitäisi toimia? Kalvo käsittääkseni tsekataan ja vaihdetaan täytön yhteydessä mikäli rikki? Onkohan esim lähimmässä valtran huollossa mahdollista käydä täyttämässä ismen pallot?
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: hvinnamo - 18.05.11 - klo:20:29
Mene hydrauliikkaliikkeeseen tai siis soita ennen menemistä, että on sellainen liike jossa asia hoituu. Täyttö maksaa jonkun 6-7e/kpl. Normaalisti olen käyttänyt 20-25 barin paineita. 40 baria on jo niin kova ettei jousta tyhjänä lainkaan!
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: - 18.05.11 - klo:22:25
Ei oo pitkä kun perhos kuoli isäntä kun irrotti kaasupalloja kuormaajasta. Jäi traktorin nokan ja laskevan kuormaimen väliin! Eli VAROVASTI!
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: agri_cola - 19.05.11 - klo:09:39
Seinäjoella lakeuden hydros täyttelevät niitä.
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 19.05.11 - klo:09:43
Ei oo pitkä kun perhos kuoli isäntä kun irrotti kaasupalloja kuormaajasta. Jäi traktorin nokan ja laskevan kuormaimen väliin! Eli VAROVASTI!

http://www.tvl.fi/ida/public/totdownload.asp?laji=YTOT&vuosi=2006&nro=03

Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: Uuno - 21.05.11 - klo:21:20
Ole tosiaan varovainen, pelkkä kastuminen nyt ei ole kovin vaarallista, mutta jos akku lasahtaa otsaluuhun on peli kerralla selvä. Kokeneitakin asentajia on haudattu tämän takia.
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: ravenlord - 21.05.11 - klo:21:29
minkä ihmeen takia ne pallot pitää laittaa sinne aisaston etupäähän? Senyt on sejasama missä ne ovat, kunhan ovat venttililohkon ja sylinterin välisessä painelinjassa. Sitä sijoitusta sentakia ihmettelen että kauhian tapaturma alttiissa paikassa ovat. Itse laitoon hytin ja etukuormaajan väliin sen pallon. Jotku laittaa sen pallon laskupuolelle, minä laitoon nostopuolelle, kumpi parempi?. Paineita en tiä ko kaupasta va hain ja ruuvasin paikalle 0,7 litrasen paineakun, tyhjä kauha ei riitä painoksi, pitää olla "hyötykuormaa" ennenko joustaa.
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: hvinnamo - 22.05.11 - klo:02:01
tyhjä kauha ei riitä painoksi, pitää olla "hyötykuormaa" ennenko joustaa.

 Mitäs iloa niistä on jos ei edes kauhan kanssa jousta? Ihan sama kun ei olis jousitusta lainkaan jos noin kova on. Kyllä se pitää olla sellainen että tasaa menoa myös pelkillä aisoilla ajettaessa.
Otsikko: Vs: etukuormaajan kaasupallojen täyttö?
Kirjoitti: kyntaja - 22.05.11 - klo:07:06
minkä ihmeen takia ne pallot pitää laittaa sinne aisaston etupäähän? Senyt on sejasama missä ne ovat, kunhan ovat venttililohkon ja sylinterin välisessä painelinjassa. Sitä sijoitusta sentakia ihmettelen että kauhian tapaturma alttiissa paikassa ovat. Itse laitoon hytin ja etukuormaajan väliin sen pallon. Jotku laittaa sen pallon laskupuolelle, minä laitoon nostopuolelle, kumpi parempi?. Paineita en tiä ko kaupasta va hain ja ruuvasin paikalle 0,7 litrasen paineakun, tyhjä kauha ei riitä painoksi, pitää olla "hyötykuormaa" ennenko joustaa.

Akut pitää olla molemmilla puolilla jos haluaa hyvän.Isompi laskupuolella(1-1,5L) ja pienempi nostopuolella(0,75-1l)