Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 16.03.08 - klo:15:40
-
jokapoejjan unelma, muotoissa löytyy, kun oesi hinta puoltakaa pienempi niin poes hakisin...
http://www.mascus.com/product_card.aspx?ctl=Agriculture&prodID=%7B8b8bc5a7-adf7-4a47-88b2-23967f10298f%7D
-
ihan kuuluu lorinata, kun poekiilla valluupi kuola suupielistä, varokaa ettei mee korvaan...
-
ihan kuuluu lorinata, kun poekiilla valluupi kuola suupielistä, varokaa ettei mee korvaan...
Äläppä Heino höpsi...................myö vaan mykistyttiin tuo kauneudesta ;) ;D ;D
pst. mites se Gösta aikoinaan lauloikaan " sinun muotosi kurvikkaat saavat aikaan valtavan paineen ..."
-
Vastaus.(http://www.mabiebrothers.com/images/tractr_2.jpg)
(http://www.masseystore.com/massey1500col.jpg)
-
Vastaus.(http://www.mabiebrothers.com/images/tractr_2.jpg)
(http://www.masseystore.com/massey1500col.jpg)
Kommeita on polokuraktorit... ;)
-
minkälaesie lie sitte pitkospuuraktorit ::)
-
Niisson kuormaajan vaimentimen pallit peräjälkeen, niinku rajamiehillä.. ;D
-
Eipä ole kaukana jospa huomenissa hakis pois,ajelemallahan tuon tuopi .
-
Vastaus.(http://www.mabiebrothers.com/images/tractr_2.jpg)
(http://www.masseystore.com/massey1500col.jpg)
Mites on ......saako noita keltavanteisina ja vihreinä ? ;D
-
Kätevä tuo kaivuri. Saa nousta pois ja ajaa eteen joka toinen minuutti ja sitten kiivetä takaisin kaivamaan.
Sairaan kallis on Valmetti. John Deere:llä oli mainos lehdessä just että 6230 (100 hv)maksaa 44000,- ja ominaisuudet ei häviä Valmetille, paitsi tietysti hytti on vähän ahtaampi. Pitäsköhän vaihtaa... :P
-
ihanko oli tsontree etukuormaajalla?
-
ihanko oli tsontree etukuormaajalla?
No ei kai se nyt ihan ilmainen voi olla. ;) Seuraava malli on järkyttävän paljon kalliimpi, siinä suhteessa tuo on jo hyvinkin kohtuu hintainen.
-
ihanko oli tsontree etukuormaajalla?
Alveineen ilman etukuormaajaa, ja varmaan aika karvalakkisella varustuksella. Agrimarketilla on numerot kotisivuillaan, jos sarjassa menee ylöspäin niin hinta nousee heti 60k€:oon. Eli en tiedä mikä juju tuossa on. Onko sekundaa (itäblokeilta peruuntunut isompi tilaus?), puuttuko jotain oleellista vai haetaanko vain markkinaosuutta? Eihän tuo sinänsä tarjoa mitään erikoista: hydrauliikan tuotto on sama kuin omassa vanhassa MF:ssä, vaihdekeppejä yksi enmmän ja moottori on samaa tasoa muiden kanssa. Mutta kieltämättä hinta on järkevä.
Quicke maksaa Valmetin laskurin mukaan n 5000 egee ja kauhat, ohjaus ja asennus päälle niin alle 10k€ alveineen, joten jää kuitenkin reilusti alle Valmetin hinnan, vuosipalkan verran :)
-
ihanko oli tsontree etukuormaajalla?
Alveineen ilman etukuormaajaa, ja varmaan aika karvalakkisella varustuksella. Agrimarketilla on numerot kotisivuillaan, jos sarjassa menee ylöspäin niin hinta nousee heti 60k€:oon. Eli en tiedä mikä juju tuossa on. Onko sekundaa (itäblokeilta peruuntunut isompi tilaus?), puuttuko jotain oleellista vai haetaanko vain markkinaosuutta? Eihän tuo sinänsä tarjoa mitään erikoista: hydrauliikan tuotto on sama kuin omassa vanhassa MF:ssä, vaihdekeppejä yksi enmmän ja moottori on samaa tasoa muiden kanssa. Mutta kieltämättä hinta on järkevä.
Quicke maksaa Valmetin laskurin mukaan n 5000 egee ja kauhat, ohjaus ja asennus päälle niin alle 10k€ alveineen, joten jää kuitenkin reilusti alle Valmetin hinnan, vuosipalkan verran :)
En ole tarkemmin asiaan perehtynyt, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että tämä 6030 -sarja (Ei -premium) olisi perusvarustukseltaan parempi kuin edellinen 6020 SE -sarja. Esim. pikavaihteet on napilla, eikä kepillä. Myös ohjaamo on erilainen, vastaa 6020 Premiumia kun SE:ssä se oli pelkistetympi. Toki tuo on vähän puhditon moottori tuohon roviin, mutta kokoisiinsa hommiin varmaan asiallinen. Samahan se, mikä tarina tarjouksen takana on, jos koneet vastaavat tilaustavaraa. Mutta uskon tämän olevan puhtaasti markkinointia, eli myyjä sitten puhuttaa ja pian ollaan isommassa mallissa paremmilla varusteilla.. Mutta enisei, edullinen tuo on.
-
John Deere 6030 Standard vastaa lähinnä 6020 Premiumia ohjaamovarustukseltaan, melutaso huomattavasti alempi kuin SE:ssä. Keskeinen parannus löytyy suunnanvaihtimesta, nykyään sähkövälitteinen kun edellisessä edullisemmassa SE-versiossa mekaanis-hydraulinen. Vaihteisto on kehittyneempi, Power Quad Plus versio, eli pikavaihteet nappikäytöllä ja nopeuden sovitustoiminto sekä Soft Shift pehmennystoiminto ylös-tai alaspäin vaihdettaessa pikavaihteella. Lisäksi vaihteistossa pykäliä enemmän ( paitsi kahdessa pienimmässä 16/16-versio ). Isommissa 24/24 ja suurimmissa 20/20. Malleissa 6830 ja 6930 on vakiona muuntuvatilavuuksinen 110 litran hydr. pumppu.
Moottori on kaksiventtiilinen varustettuna CommonRail-yhteispaineruiskutuksella. Turbo on perinteinen.
Tämä vakiomalli on huomattavasti fiksumpi kuin SE-sarja ja tarjoaa koeteltua tekniikkaa sekä enemmän varusteluvaihtoehtoja.
-
John Deere 6030 Standard vastaa lähinnä 6020 Premiumia ohjaamovarustukseltaan, melutaso huomattavasti alempi kuin SE:ssä. Keskeinen parannus löytyy suunnanvaihtimesta, nykyään sähkövälitteinen kun edellisessä edullisemmassa SE-versiossa mekaanis-hydraulinen. Vaihteisto on kehittyneempi, Power Quad Plus versio, eli pikavaihteet nappikäytöllä ja nopeuden sovitustoiminto sekä Soft Shift pehmennystoiminto ylös-tai alaspäin vaihdettaessa pikavaihteella. Lisäksi vaihteistossa pykäliä enemmän ( paitsi kahdessa pienimmässä 16/16-versio ). Isommissa 24/24 ja suurimmissa 20/20. Malleissa 6830 ja 6930 on vakiona muuntuvatilavuuksinen 110 litran hydr. pumppu.
Moottori on kaksiventtiilinen varustettuna CommonRail-yhteispaineruiskutuksella. Turbo on perinteinen.
Tämä vakiomalli on huomattavasti fiksumpi kuin SE-sarja ja tarjoaa koeteltua tekniikkaa sekä enemmän varusteluvaihtoehtoja.
Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.
-
John Deere 6030 Standard vastaa lähinnä 6020 Premiumia ohjaamovarustukseltaan, melutaso huomattavasti alempi kuin SE:ssä. Keskeinen parannus löytyy suunnanvaihtimesta, nykyään sähkövälitteinen kun edellisessä edullisemmassa SE-versiossa mekaanis-hydraulinen. Vaihteisto on kehittyneempi, Power Quad Plus versio, eli pikavaihteet nappikäytöllä ja nopeuden sovitustoiminto sekä Soft Shift pehmennystoiminto ylös-tai alaspäin vaihdettaessa pikavaihteella. Lisäksi vaihteistossa pykäliä enemmän ( paitsi kahdessa pienimmässä 16/16-versio ). Isommissa 24/24 ja suurimmissa 20/20. Malleissa 6830 ja 6930 on vakiona muuntuvatilavuuksinen 110 litran hydr. pumppu.
Moottori on kaksiventtiilinen varustettuna CommonRail-yhteispaineruiskutuksella. Turbo on perinteinen.
Tämä vakiomalli on huomattavasti fiksumpi kuin SE-sarja ja tarjoaa koeteltua tekniikkaa sekä enemmän varusteluvaihtoehtoja.
Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.
Näppärä on, tuo pumppu on vain vähän alakantissa. Power Beyond-liitäntä korvaa hiukan pienen pumpun aihettamaa vajetta ulkopuolista hydr. tarvitsevissa laitteissa, esim. etukuormaimessa. Muualla on tarjolla vieläkin pienemmällä, 54 litran pumpulla olevia malleja. Valovarustustahan saa lisää, ja kaksiosainen tuulilasi eroaa Premiumista. Toisille puutteena 50 km/h version saatavuus vakiomalliin. Paljon yksinkertaisempi hallintalaitteiltaan kun tätä ohjausterminaalia ei ole niinkuin Premiumissa. Vaan mitähän Heino nyt sanoo ? Tämä lähti nyt vaeltemaan pois alkuperäisestä aiheesta....Voipihan todeta, että uudenveroinen Valtra olis, etelän miehillä tais olla lumityöt vähissä kun myyvät ?
-
Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.
Näppärä on, tuo pumppu on vain vähän alakantissa. Power Beyond-liitäntä korvaa hiukan pienen pumpun aihettamaa vajetta ulkopuolista hydr. tarvitsevissa laitteissa, esim. etukuormaimessa. Muualla on tarjolla vieläkin pienemmällä, 54 litran pumpulla olevia malleja. Valovarustustahan saa lisää, ja kaksiosainen tuulilasi eroaa Premiumista. Toisille puutteena 50 km/h version saatavuus vakiomalliin. Paljon yksinkertaisempi hallintalaitteiltaan kun tätä ohjausterminaalia ei ole niinkuin Premiumissa. Vaan mitähän Heino nyt sanoo ? Tämä lähti nyt vaeltemaan pois alkuperäisestä aiheesta....Voipihan todeta, että uudenveroinen Valtra olis, etelän miehillä tais olla lumityöt vähissä kun myyvät ?
Tuosta power beyond liitännästä, miten sillä saa parannettua tuollaisen koneen hydrauliikan tuottoa? Itse olen ollut siinä uskossa, että sillä yhteydellä saa ulkopuoliset, yleensä hienot sähköohjatut koneet
Ohjattua hydr. pumppua ilman traktorin suorittamaa ohjausta. Mutta eihän sillä pitäsi saada pumpusta sen enempää tuottoja ulos?
-
Ainakin Fergu ja Valtra on markkinoinnissaan väittänyt, että tuottoa tulee enempi tuon liitännän kautta ulos verrattuna esim. hydr.lohkojen kautta tulevaan ( näinhän aina onkin ). Eli virtaushävikkiä saataisiin pienemmäksi. Fergu markkinoi 4300-sarjassa juuri näin. Tiedä häntä mikä on totuus ?
Jos esim. kuormaimessa kuormantunteva venttiilistö, Valtra esittää asian näin http://64.233.183.104/search?q=cache:lBGRoxcSKjMJ:www.valtra.com/com/commonfiles/retailer/tractor_pictures/file/alacarte_FINLAND.pdf+power+beyond+valtra&hl=fi&ct=clnk&cd=6#19 (http://64.233.183.104/search?q=cache:lBGRoxcSKjMJ:www.valtra.com/com/commonfiles/retailer/tractor_pictures/file/alacarte_FINLAND.pdf+power+beyond+valtra&hl=fi&ct=clnk&cd=6#19)
-
Ainakin Fergu ja Valtra on markkinoinnissaan väittänyt, että tuottoa tulee enempi tuon liitännän kautta ulos verrattuna esim. hydr.lohkojen kautta tulevaan ( näinhän aina onkin ). Eli virtaushävikkiä saataisiin pienemmäksi. Fergu markkinoi 4300-sarjassa juuri näin. Tiedä häntä mikä on totuus ?
Niin tietysti, eli olenko ymmärtänyt oikein että power beyond käsittää yhden ulostulo- liittimen ja signaaliliittimen pumpun ohjaukseen? Vai hoidetaanko tuo pumpun ohjaus traktorin omalla LS-piirillä?
Paluu sitten traktorin omaan paluuliittimeen?
No joo, tietysti siitä saa ehkä enemmän läpi, mutta kuinkahan iso ero on kyseessä?
-
Saattaa olla paljonkin, jossain jonkun merkin esitteessä esiteltiin eroa, vaan en mene arvailemaan. Jos verrataan ulkopuolisten hydr. venttiilien kautta saatua virtausta, eroa saattaa olla noin kolmannes verrattuna pumpun tuottoon. ( Esim. NH TS-sarja ).
-
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min
-
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min
Tuotahan kritisoitiin jossain ammattilehdes jo muutama vuosi sitten, ettei oo liittimien kehitys pysyny traktorien peräs.... Yhteensopivuus kai se kirosana on niinku tietokonepuolella.
-
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min
Millä viskositeetilla?
-
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min
Puolituumaisesta tulee tuon verran.
VT:ssä on tuo power beyond 3/4 tuuman liittimillä joten tuotto on varmaan suurempi kun 80l/min.