Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: montöör - 02.05.11 - klo:21:38

Otsikko: NH:n öljyt
Kirjoitti: montöör - 02.05.11 - klo:21:38

Eiks uudempaan ja vanhempaan NH:iin käy sama moottoriöljy ???
Tai voiko sitä uudemman öljyä käyttää siinä vanhemmassa, vaikka onkin
kalliimpaan. Onko 10w30 liian litkua kesäkäyttöön, ainakin tuntus
voortiin liian juoksevalta. Miten tääki on näin hankalaa ;)
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Oksa - 02.05.11 - klo:21:44
ite ainaskii laitan mastercoltia fiuden mottiin kun kerran sitä menee tla;hankii!     ei tartte monien öölien kanssa pelata!         ei liian hyvä ööli pahaksi ole vähän enenmä'n rahaa joskus vaatii!   mutta ööli on mielestäin väärä kohde säästää!    vaikka sitten ksenonien määrästä enemmin! ::)
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: jps - 02.05.11 - klo:23:49
Riippuu vähän siitä kuin uutta ja kuin vanhaa vertaa ja kumman vaatimustaso on mittarina.
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Wejjo - 03.05.11 - klo:06:53

Eiks uudempaan ja vanhempaan NH:iin käy sama moottoriöljy ???
Tai voiko sitä uudemman öljyä käyttää siinä vanhemmassa, vaikka onkin
kalliimpaan. Onko 10w30 liian litkua kesäkäyttöön, ainakin tuntus
voortiin liian juoksevalta. Miten tääki on näin hankalaa ;)

Ainakin commonrail koneet tarvii muistaakseni rikinsitomiskyvyn suhteen omanlaisensa öljyn, sitä en tiedä käykö se sitten vanhempiin koneisiin. Ehkä kannattaa kysyä merkin huollosta, kai ne nyt sentään neuvoo ilman rahaa?
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Topias Funke - 03.05.11 - klo:07:21
10w-30 mennään läpi vuojen. Foortit ja 7,5l nyykkärit. Commonrailiin sitte omat litkut.
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Teroman - 03.05.11 - klo:08:33

Nh woortit ei oo mitään avaruus tekniikkaa,,,,

Niihin käy koneeseen kaikki normaalit diesel öölit 

åÅ
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Oksa - 03.05.11 - klo:20:18
eihän nuo fiudepohjaisetkaan nin ronkeleita ole!
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Ropsoni - 03.05.11 - klo:22:13
Ainakin commonrail koneet tarvii muistaakseni rikinsitomiskyvyn suhteen omanlaisensa öljyn, sitä en tiedä käykö se sitten vanhempiin koneisiin. Ehkä kannattaa kysyä merkin huollosta, kai ne nyt sentään neuvoo ilman rahaa?

Neuvovat ostamaan kuitenkin sitä merkkiöljyä...
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: Teroman - 03.05.11 - klo:22:23

Castrol on edelleen paras,,,,,,,Å
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: mikkocu - 03.05.11 - klo:23:36
mulla vanhois massikois,foortis ja sit 1090 jxu casessa 15w/40 johnnikan torq gard öljy.
satuin saamaan vahinkovarastolta tynnyrin 250eurolla.
talveks caseen vaihoin 10w/40 puolsynteettiset "Eurol"öljyt..ajoo ei tullu ku n20 h.
Nyt on taas 15w40 koneessa. ;D
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 04.05.11 - klo:08:36
Ainakin commonrail koneet tarvii muistaakseni rikinsitomiskyvyn suhteen omanlaisensa öljyn, sitä en tiedä käykö se sitten vanhempiin koneisiin. Ehkä kannattaa kysyä merkin huollosta, kai ne nyt sentään neuvoo ilman rahaa?

Neuvovat ostamaan kuitenkin sitä merkkiöljyä...

Neuvovat juu ostamaan Ambran litkuja, mutta tosiasiahan on, että Shellin Donaxeista löytyy samaa litkua (shellin tekemiä molemmat) ja ainoa ero on vaan reilut 200€ tynnyrin hinnassa. Viimeisin Ambra mitä hankin 2 tynnyriä, olivat 760€/208L. Muilta merkeiltä saat 500€ samanmoisen tynnyrin..nämä siis kokemuksina NH6640, TM140 ja T7030...kaikki pelaa, kun vaihettiin laimeet litkut kunnollisiin.

PS. Kaikki nämä öljyjen vaihdot merkistä toiseen tuli suosituksena HUOLTOMIEHELTÄ, joten omatoimisesta säästämisestä ja täpinöinnistä tässä ei nyt ole kyse. Ihan niinkuin Oksa sanoi...öljyillähän ajaa, kun suodattimet muistaa vaihtaa ja huollot tehdä..
Otsikko: Vs: NH:n öljyt
Kirjoitti: jps - 05.05.11 - klo:17:00
Neuvovat juu ostamaan Ambran litkuja, mutta tosiasiahan on, että Shellin Donaxeista löytyy samaa litkua (shellin tekemiä molemmat)

*** Saivarrellaanpas hiukan, kyllä mun Ambra tynnyreiden kyljessä lukee ainakin Made by Petronas, eli Roosbergin ja Shumin kans mennään samoilla öljyillä. ;)