Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mullimies77 - 27.04.11 - klo:18:06
-
Tervehdys palstalle!
JD 6910 vm.2000 kiertää 2230rpm. Kestääkö moottori kierrosten noston 2500rpm? Ja miten ne nostetaan, lucaksen sähkö? pumppu traktorissa.
-
Ihan uteliaisuudesta.... Miksi pitäisi kierroksia nostaa? Tiellä nopeus tuskin kovin paljoa suurenee, tai ainakaan lisääntyneen polttoaineen kulutuksen ja moottoririkon riskin arvoisesti. Enkä äkkiä mitään muuta järkevää syytä nostolle keksi.
-
Isommat munkit alle niin saa nopeutta, jos sitä kaipaa.
-
Munkit on isot jo.
Miten niitä kiekkoja nostetaan?
-
kyllä se kestää. Meidän 6900;ssa on ollut kiekat n.2500 jo 6 tai 7 vuotta ilman ongelmia.
-
Isommat munkit alle niin saa nopeutta, jos sitä kaipaa.
Tota rengaskoon vaikutusta nopeuteen kyllä liioitellaan, vaikka kauppiaiden mielestä sillä tehdään traktorista raketti.
Esim. traktori joka kulkee 18.4-34 renkailla ja 2200 rpm 40km/h. Rengaskoon muuttaminen 20.8-38 nostaa nopeutta n. 10%, eli samanverran jos kierroksia lisätään 2420:een rpm.
Jokainen voi mielessään laskea kummalla tavalla saa halvemmalla vauhtia lisää.
-
Isommat munkit alle niin saa nopeutta, jos sitä kaipaa.
Tota rengaskoon vaikutusta nopeuteen kyllä liioitellaan, vaikka kauppiaiden mielestä sillä tehdään traktorista raketti.
Esim. traktori joka kulkee 18.4-34 renkailla ja 2200 rpm 40km/h. Rengaskoon muuttaminen 20.8-38 nostaa nopeutta n. 10%, eli samanverran jos kierroksia lisätään 2420:een rpm.
Jokainen voi mielessään laskea kummalla tavalla saa halvemmalla vauhtia lisää.
On aika helvetinmoinen rengaskoon kasvatus muuten jotta päästään moiseen prosenttiin, monessa koneessa jää takakaaret pieniksi tai sitten nelivetokoneesta tulee helvetin kankea kun etuset ottaa runkoon kiinni.
Tilannetta auttaa tietty se jos suurentaa raideväliä mutta sitten ei välttämättä osu rengas auranvakoon nätisti yms. Lisäksi kun rengas kasvaa 10%, ottaa rengas enemmän vääntöä eli koneesta tulee "puhdittomampi" läpi koko vaihdealueen.
Eli kyllä kierroksilla aika helposti saa vauhtia, jos koneesta tohtii ottaa niitä.
-
Munkit on isot jo.
Miten niitä kiekkoja nostetaan?
antakaa ny neuvoi niin päästään nauramaan ko motti paukahtaa ;D
-
Munkit on isot jo.
Miten niitä kiekkoja nostetaan?
antakaa ny neuvoi niin päästään nauramaan ko motti paukahtaa ;D
Vääntää mittarin viisaria kaarelle oikealle päin. Halvin tapa. Tai sitten muuttaa mittarin numerointia ;D Esim. lainaa apilaksen pappaturturista nopeusmittarin JD:n kierroslukumittariksi niin saa äkkiä kierroksia. Tai sitten kirjoittaa lämpömittariin tussilla että "kierroslukumittari" -> äkkiä kierroksia 80 *100 ::)
-
Kestäähän tuollaisen kierroslukeman minkä ratkorin moottori vaan.
Dieselhuolloista tai viripajoilta kysymään.
Antin Konehuolto Maaninka,kysyppä sieltä.
-
Isommat munkit alle niin saa nopeutta, jos sitä kaipaa.
Tota rengaskoon vaikutusta nopeuteen kyllä liioitellaan, vaikka kauppiaiden mielestä sillä tehdään traktorista raketti.
Esim. traktori joka kulkee 18.4-34 renkailla ja 2200 rpm 40km/h. Rengaskoon muuttaminen 20.8-38 nostaa nopeutta n. 10%, eli samanverran jos kierroksia lisätään 2420:een rpm.
Jokainen voi mielessään laskea kummalla tavalla saa halvemmalla vauhtia lisää.
On aika helvetinmoinen rengaskoon kasvatus muuten jotta päästään moiseen prosenttiin, monessa koneessa jää takakaaret pieniksi tai sitten nelivetokoneesta tulee helvetin kankea kun etuset ottaa runkoon kiinni.
Tilannetta auttaa tietty se jos suurentaa raideväliä mutta sitten ei välttämättä osu rengas auranvakoon nätisti yms. Lisäksi kun rengas kasvaa 10%, ottaa rengas enemmän vääntöä eli koneesta tulee "puhdittomampi" läpi koko vaihdealueen.
Eli kyllä kierroksilla aika helposti saa vauhtia, jos koneesta tohtii ottaa niitä.
http://vianor.fi/files/Vianor2006/yritysasiakkaat/Vianor_maataloushinna09_2312.pdf
Miköli ymmärsin tuolta oikein, jos 18.4 - 34 vaihdetaan 20.8 - 38 niin vierintämatka kasvaa lähes 20%. Eikö nopeuden pitäisi kasvaa vastaavasti?
-
http://vianor.fi/files/Vianor2006/yritysasiakkaat/Vianor_maataloushinna09_2312.pdf
Miköli ymmärsin tuolta oikein, jos 18.4 - 34 vaihdetaan 20.8 - 38 niin vierintämatka kasvaa lähes 20%. Eikö nopeuden pitäisi kasvaa vastaavasti?
[/quote]
*** Ensimmäisenä olevan Continentalin taulukon mukaan muutos 10,7%. Oma vertaus perustui yleisiin ETRTO mittoihin, eli pientä heittoa voi olla eri valmistajien renkaissa.
-
Mulla jenkki kiertää arviolta 3000 kierrosta mittari tosin loppuu 2500:n.
Normaalisti tiellä ei viitti kyllä yli 2500 kierroksen ajella ja onhan tuo kestänyt vaikka"lievästi"syöttöäkin on. ;D
-
(18.4*0,7*2+34)*3,14=187,6
(20.8*0,7*2+38)*3,14=210,8
(210,8-187,6)/187,6= +12,3%
2200rpm -> 2550rpm = +15,9%
40km/h * 1,123 * 1,159 = 52km/h
Kyllä lähtee! :D
-
http://vianor.fi/files/Vianor2006/yritysasiakkaat/Vianor_maataloushinna09_2312.pdf
Miköli ymmärsin tuolta oikein, jos 18.4 - 34 vaihdetaan 20.8 - 38 niin vierintämatka kasvaa lähes 20%. Eikö nopeuden pitäisi kasvaa vastaavasti?
*** Ensimmäisenä olevan Continentalin taulukon mukaan muutos 10,7%. Oma vertaus perustui yleisiin ETRTO mittoihin, eli pientä heittoa voi olla eri valmistajien renkaissa.
[/quote]
Hupsista, niinpäs onkin. Sulla on varmaan paremmat rivit, kun minulla harittivat ekalla yrittämällä. Ja taisipa tulla kirjoitusvirekin eka yrittämällä.
-
Täällä 2850 kiertää
Eikä mitään merkkiä remonteista,,,,,,
Jd 6,8 L Pata on paras JD mitä tehty,,,,,,Å
å
-
http://vianor.fi/files/Vianor2006/yritysasiakkaat/Vianor_maataloushinna09_2312.pdf
Miköli ymmärsin tuolta oikein, jos 18.4 - 34 vaihdetaan 20.8 - 38 niin vierintämatka kasvaa lähes 20%. Eikö nopeuden pitäisi kasvaa vastaavasti?
*** Ensimmäisenä olevan Continentalin taulukon mukaan muutos 10,7%. Oma vertaus perustui yleisiin ETRTO mittoihin, eli pientä heittoa voi olla eri valmistajien renkaissa.
Hupsista, niinpäs onkin. Sulla on varmaan paremmat rivit, kun minulla harittivat ekalla yrittämällä. Ja taisipa tulla kirjoitusvirekin eka yrittämällä.
[/quote]
Sattuuhan sitä ... :)