Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 26.04.11 - klo:22:02
-
Nyt sitten meni 135:sta kaiketi jarrut, hydrauli suodattimen tukkii, metalli muhjua öljyn seassa ku avasin suodattimen...ja jarrut kirskuu jarruttaessa ihan pirusti...kuis paha työ noista on, ku kumminki joltai agrolaisesta on hajonnu?? osat ei paljoa maksa mutta muuten kyrsii, onneks ei kylvöt ihan vielä paina päälle.
-
ei paha homma, moottorinostimella luanaa mukavasti, jos oot paljon ajellu ni toivon ettet jouru sitä valuosaa vaihtaa, se vast maksaa.
-
Pikkuhomma jos vertaa laatikkoremppaan.
-
Takapyörä pois ja ronkka pois, ni eikös ne siinä het oo käsillä...pitäs yhden tutun huoltomiehen tulla tänää kaveriks...ni nähää mitä se on syöny :o
-
Nyt sitten meni 135:sta kaiketi jarrut, hydrauli suodattimen tukkii, metalli muhjua öljyn seassa ku avasin suodattimen...ja jarrut kirskuu jarruttaessa ihan pirusti...kuis paha työ noista on, ku kumminki joltai agrolaisesta on hajonnu?? osat ei paljoa maksa mutta muuten kyrsii, onneks ei kylvöt ihan vielä paina päälle.
eihän se jarrujen vaihto oo paha, mutta sitä mujua riittää siellä laatikossa sitten ihan iänpäivän, kannattaa ostaa suodattimia pärekopallinen valmiiksi.
-
Ihan kylmiä väreitä menee omien kokemusten perusteella. Tosin eri merkki, mutta eihän se metallipuuro merkkiä katso. Sontikas ainakin olis kannattanut heti samoin tein avata pikavaihdelootakin auki, kun se oli sitten myöhemmin edessä kuitenkin. Ei se mönjä huuhtelemalla poistunut sieltä vaihteiston sokkeloista.
-
Nyt sitten meni 135:sta kaiketi jarrut, hydrauli suodattimen tukkii, metalli muhjua öljyn seassa ku avasin suodattimen...ja jarrut kirskuu jarruttaessa ihan pirusti...kuis paha työ noista on, ku kumminki joltai agrolaisesta on hajonnu?? osat ei paljoa maksa mutta muuten kyrsii, onneks ei kylvöt ihan vielä paina päälle.
Joo ei tuo jarruramppa nyt niin kaksinen oo. Tee se ja sulla on kaks vaihtoehtoa 1. rempan jälkeen kone kiertoon kun vielä toimii, 2. jos haluat pitokoneen, otat vaihdelaatikon kannen, perärepun ja nostolaitteen kannen auki ja puhdistat sen metallipuuron kunnolla pois. Jos tuota jälkimmäistä ei tee, ei tuosta pitkäaikaista pitokonetta tule. Tuon puhdistuksen jälkeenkin saa suodattimia vaihtaa muutaman ylimääräisen kerran. Vaihdelaatikon pohjaan kannattaa kiinnittää suuri ja vahva magneetti. Vuoden päästä pohja irti ja siivous.
-
ittee kans hirvittää mitä paskaa tuolta 6900:n perästä löytyy kun jarrut auotaan. Kone on pelannut koko historian niin hienosti että täytyy jarrumurhekin hoitaa siististi että pystyy jatkamaan pitokaluna.
-
ittee kans hirvittää mitä paskaa tuolta 6900:n perästä löytyy kun jarrut auotaan. Kone on pelannut koko historian niin hienosti että täytyy jarrumurhekin hoitaa siististi että pystyy jatkamaan pitokaluna.
Etkö sä sitä ähvettiä mennytkään tinkaamaan? ;D
-
ittee kans hirvittää mitä paskaa tuolta 6900:n perästä löytyy kun jarrut auotaan. Kone on pelannut koko historian niin hienosti että täytyy jarrumurhekin hoitaa siististi että pystyy jatkamaan pitokaluna.
Etkö sä sitä ähvettiä mennytkään tinkaamaan? ;D
ei kai sitä nyt talon parhaalla koneella vaiheta, tuo 6420 on ainoa joka meinaa harmaita hiuksia aiheuttaa.
-
ittee kans hirvittää mitä paskaa tuolta 6900:n perästä löytyy kun jarrut auotaan. Kone on pelannut koko historian niin hienosti että täytyy jarrumurhekin hoitaa siististi että pystyy jatkamaan pitokaluna.
Etkö sä sitä ähvettiä mennytkään tinkaamaan? ;D
ei kai sitä nyt talon parhaalla koneella vaiheta, tuo 6420 on ainoa joka meinaa harmaita hiuksia aiheuttaa.
Ai, käsitin väärin. Vai että sullakin murhetta 6420:ssä.. :-\
-
Taisi olla turha säikähdys...pakkarempan jälkee ajettu vasta muutama tunti...päästin hydrauli öölit pois ja ne oli puhtaat...meinas huoltomies että se on vielä sitä vanhaa mutua ...no, huomenna uusi suodatin ja ajeleen...vähän tekis tuo kone laittaa kiertoon...
-
meillä selvittiin kanssa 6900:n kanssa pelkällä säikähdyksellä. Jarrulevyt oli vielä hyvät, mutta vastalevyn oli jostain syystä vetänyt kieroon ??? No metallia ei ollut ainakaan irronnut eli tohtii taas lähteä uuteen paalauskauteen.
-
Et muuten sattumoisin oo viime aikoina japa klapikonetta myyny?
-
Et muuten sattumoisin oo viime aikoina japa klapikonetta myyny?
oon, vaihettiin vähän nopeenpaan kun ei nuo sälöt haittaa meillä.
-
Jaajuu...se vanha on täällä meillä :D Hyvin pelas :)
-
eipä tuolla järin kauheesti oltu pilkottukaan, mutta nyt kun kaikki talosta navettaan lämpee puulla niin oli turhan hidas.
-
Juu enempään määrään tuo on turhan hidas, mutta puuhasteluun riittää...itselläkin hakelämmitys...
-
no niin, nyt on päästy keväästä syssyyn, maxxumilla ajettu 250 tuntia kesän aikana jarruremontin jälkeen, kunnes tänään taas suodatin valo alko palaan...liekö vanhaa muhjua vai taasko odotettavissa jotain...mites muilla on käyttäytyny tuon rempan jälkeen?
-
Mulla vetäs mx110 viikko takaperin ohjauksen jukkiin, ja suodatin tukossa. Nyt on jarruremontissa. Ja jos levyt päässeet pahasti kulahtamaan ja rautaa irrottelemaan niin se tukkii suodatinta tovin vielä
-
No juu...itellä oli toisen puolen levystä lähteny täysin pinta ja vasta levystä joka on metallia oli kalvanut puol senttiä pois...saattaapi olla vanhaa muhjua, pitänee vaihtaa suodatin ja katsoa mitä tekee...
-
No juu...itellä oli toisen puolen levystä lähteny täysin pinta ja vasta levystä joka on metallia oli kalvanut puol senttiä pois...saattaapi olla vanhaa muhjua, pitänee vaihtaa suodatin ja katsoa mitä tekee...
Veikkaisin olevan vanhaa hilettä. Tuo hile on paha, syö nopsaan hydepumpun ja pakat..
-
juu...nyt on uus hyde suodatin paikalla....täytyy vähä ajella ni näkee alkaako oireilee...ei ole tuo mx 135 paljoa meillä sohlannu, ny viimeisen vuoden aikana ollu nuo viat...harmi sinänsä, on niin tykätty kone meillä ollu, yksinkertaisen simppeli varma kone jota kaikki osaa ajaa ja ketterä ja notkea mutta ei silti pikku traktori