Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: +750 - 13.04.11 - klo:19:21
-
Hei toverit
Raiviot ovat vihdoin saamassa tukea. Hyvä niin.
Haluaisin tehostaa ternivasikoiden välikasvatusta vähän. Kannattaisiko 540 metriä pitkä kasvattamorakennus sijoittaa tontille pohjois-etelä-suunnassa vai etelä-pohjois-suunnassa?
-
Laita pystyyn
-
Tua noinnii, olisin hiukkasen sitä mieltä, että noin pitkä rakennus kannattaisi jo laittaa keskeltä poikki, että ei vasikka-autolle ja rehuautolle tule niin pitkää matkaa kierrettäväksi. Sinullehan asialla ei ole merkitystä, mutta autoilijat ovat piukalle ahdistettu, ja polttoainekulut ovat järkyttäviä.
Etelä-pohjoissuunta on paljon parempi, koska silloin on toinen pää paljon lähempänä loma-asuntoasi välimerellä!
-
Siten, että täytyy tehdä mahdollisimman paljon maansiirtotöitä ja täyttöä kustannusten maksimoimiseksi. ;D 8)
-
kannattais vetää mutkalle jossain tuossa 317 metrin kohdilla ja käyttää itä-länsi suuntaa apuna!
-
Laita pystyyn
Ääni tälle ;D ;D ;D
-
Tua noinnii, olisin hiukkasen sitä mieltä, että noin pitkä rakennus kannattaisi jo laittaa keskeltä poikki, että ei vasikka-autolle ja rehuautolle tule niin pitkää matkaa kierrettäväksi. Sinullehan asialla ei ole merkitystä, mutta autoilijat ovat piukalle ahdistettu, ja polttoainekulut ovat järkyttäviä.
Etelä-pohjoissuunta on paljon parempi, koska silloin on toinen pää paljon lähempänä loma-asuntoasi välimerellä!
Hei toveri sirkussonni
En ymmärrä miksi vasikka-auton tai rehuauton tulisi kiertää rakennusta? Piha-alueeksi on varattu ensimmäisessä vaiheessa 3,2 hehtaaria, joten uskoisin että periaatteessa siinä auton pitäisi päästä kääntymään. Olen pyrkinyt ottamaan huomioon kuljettajien mahdollisen ammattitaidon puutteen.
En myöskään osta ajatusta puolittaa rakennusta koska puolitettu rakennus olisi toisessa vaiheessa rakennettavan rakennuksen tiellä. Tällöin tulisi rakennettua ikään kuin turhaan. Kustannuksia pitää osata säästää.
Itä-länsi-suunta ei myöskään tule kysymykseen koska en ole sitä ajatellut. Sekin on säästöä.
-
Hei toveri sirkussonni
En ymmärrä miksi vasikka-auton tai rehuauton tulisi kiertää rakennusta? Piha-alueeksi on varattu ensimmäisessä vaiheessa 3,2 hehtaaria, joten uskoisin että periaatteessa siinä auton pitäisi päästä kääntymään. Olen pyrkinyt ottamaan huomioon kuljettajien mahdollisen ammattitaidon puutteen.
En myöskään osta ajatusta puolittaa rakennusta koska puolitettu rakennus olisi toisessa vaiheessa rakennettavan rakennuksen tiellä. Tällöin tulisi rakennettua ikään kuin turhaan. Kustannuksia pitää osata säästää.
Itä-länsi-suunta ei myöskään tule kysymykseen koska en ole sitä ajatellut. Sekin on säästöä.
Anteeksi tyhmyyteni, en osannut asennoitua tilanteeseesi täydellä ymmärryksellä.
Ajatukseni oli, että vasikka-auton tullessa tilalle, olisi mahdollisimman lyhyt matka siirtää vasikat autosta osastoon. Rakennuksesi leveys varmaankin on n. 38 meetriä? Siitä päättelin, että osastoja on niin runsaasti, ja nosto-ovia pitkin seinää kymmeniä, molemmin puolin rakennusta, että autoilla on ehdottomasti oltava navigaattori löytääkseen oikealle ovelle?!!
Eihän nyt kukaan viitsi tehdä ylimääräistä työtä saadakseen maksimaaliset tuet! Eihän?
Tulipa ajatus mieleeni: Eihän toki rakennusta kannatakaan katkaista! Tee siitä keskeltä silta alitse, tai siis tunneli! Reilusti tietenkin kaksikaistainen, autojahan liikkuu alueella kuin kiitolinjan terminaalissa!
-
Logistiikkapuolella kannattaa ottaa ennakkoluulottomasti mallia alan edelläkävijästä: http://www.expressbus.fi/helsingin-linja-autoasema
Rahtiterminaali ehdottomasti maan alle, niin ei tarvitse lumitöitäkään niin paljon tehdä. Luntahan siellä Inarissa riittää.
Toisaalta henkilöliikenne ei ehkä ole oikea lähtökohta, vaan rahtitavara:
http://www.kaukokiito.fi/fi/Kaukokiito/Ajankohtaista/?10007_ni=10326&10007_newsList_t=readNewsItem&
Avajaisten suhteen olen kyllä sitä mieltä että kyllähän matti ja Teppo alkavat olla jo vähän menneen talven lumia.
-
Logistiikkapuolella kannattaa ottaa ennakkoluulottomasti mallia alan edelläkävijästä: http://www.expressbus.fi/helsingin-linja-autoasema
Rahtiterminaali ehdottomasti maan alle, niin ei tarvitse lumitöitäkään niin paljon tehdä. Luntahan siellä Inarissa riittää.
Toisaalta henkilöliikenne ei ehkä ole oikea lähtökohta, vaan rahtitavara:
http://www.kaukokiito.fi/fi/Kaukokiito/Ajankohtaista/?10007_ni=10326&10007_newsList_t=readNewsItem&
Avajaisten suhteen olen kyllä sitä mieltä että kyllähän matti ja Teppo alkavat olla jo vähän menneen talven lumia.
juu, rihanna ilman muuta avajaisiin jos vaan varat sallii....
-
Siten, että täytyy tehdä mahdollisimman paljon maansiirtotöitä ja täyttöä kustannusten maksimoimiseksi. ;D 8)
Taikka keskelle suota paalujen varaan, olis laitumet ympärillä.
-
Laita suoraan etelästä pohjoiseen. Vasikat otat sinne eteläpäätyyn ja sitten teuraat ulos pohjoispäädystä. Näin saat teuraille pohjoisen tukitason ja voit ostaa vasikat etelään halvemmalla :D
-
Laita suoraan etelästä pohjoiseen. Vasikat otat sinne eteläpäätyyn ja sitten teuraat ulos pohjoispäädystä. Näin saat teuraille pohjoisen tukitason ja voit ostaa vasikat etelään halvemmalla :D
Varmaan Atria jo ihan mielellään perustaisi kustannustehokkaan ja kokonaisedullisen nautateurastamon sinne linjan päähän :D
-
Ihme persaukisten touhua. kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla kasvattajalla kulkee junarata talon ohi johon elukat lastataan ja kuljetetaan teuraaksi...
Eikö tää ole jo vähän vanha vitsi.