Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 02.04.11 - klo:23:44
-
Mikä on sellainen nykytraktori n 100-120 hv jonka saa pakkasella käymään vaikka joutuis aumalle jättään yöksi?
-
Mikä on sellainen nykytraktori n 100-120 hv jonka saa pakkasella käymään vaikka joutuis aumalle jättään yöksi?
Kait ne kaikki lähtee jos ei ole hirveää pakkasta ja akussa on potkua. Kovemmassakin kylmyydessä lähtenevät lähes kaikki käymään jos roikalla saa sähköä lohkolämmittimelle. Näitä löytyy myös muista teholuokista. :P
-
Mikä on sellainen nykytraktori n 100-120 hv jonka saa pakkasella käymään vaikka joutuis aumalle jättään yöksi?
Kait ne kaikki lähtee jos ei ole hirveää pakkasta ja akussa on potkua. Kovemmassakin kylmyydessä lähtenevät lähes kaikki käymään jos roikalla saa sähköä lohkolämmittimelle. Näitä löytyy myös muista teholuokista. :P
jos vain akun viihtii kantaa latuuksille lämpimään voihan sen sinne aumalle jättää verkkovirran ulottumattomiin.
-
No ainakin vanhemmat rivipumpulliset valmetit nöyriä lähtemään eikä tarvii pitkään jauhaa kuten useita uusiakin traktoreita...
-
taitaa kaikki nykytraktorit olla niin arkoja kylmälle että, ainakin öölit pitää saaha lämpösiks että joku paikka vielä toimisikin. toinen asia on että kuinka järkevää nykytraktoria jättää aumalle pakkaseen kun vanhoja ratsuja on aika edullisesti saatavissa...... !
-
Kyllähän Webasto tai eberi on hyvä tommoisessa tapauksessa.Tosin naapuri sanoi joskus että Eberin lämmittämä moottori ei käynnistynyt kun lämmitin söi akun varauksen sen verrana alas että ruiskutuspumpun solenoidi ei vetänyt jolloin moottori ei saanu pöötä.
Tuossa männä viikolla yksi karjaisäntä kertoili traktoristaan joka ei käy millään alle -20 lämpötilassa.Ihme juttu.
-
Ja valitse sellaisen jonka käyntiin lähdettyä myös saa pidettyä ikkunoitaan auki. Ainakaan nyky-MF ei oikein tähän pysty. >:(
-
juu, nuo lämmityslaitteet taitaa olla jo museokamaa kun kattoo noita huurukoppeja! ja puhaltimesta tulee vain yleensä ääntä mutta ei ilmavirtaa! sekä suuttimia just sen verta kuin laki vaatii ja nekin väärin!
-
Mikä on sellainen nykytraktori n 100-120 hv jonka saa pakkasella käymään vaikka joutuis aumalle jättään yöksi?
Kait ne kaikki lähtee jos ei ole hirveää pakkasta ja akussa on potkua. Kovemmassakin kylmyydessä lähtenevät lähes kaikki käymään jos roikalla saa sähköä lohkolämmittimelle. Näitä löytyy myös muista teholuokista. :P
ja koneessa lisäksi vaihteellinen startti!
-
Valmetin kone kyllä lähtee aika takuuvarmasti.
Polttoaine lämmitin kuitenkin olisi aika suositeltava laite tuohon käyttöön, kuten tuossa ylempänä jo todettiinkin.
Hyttiä sillä ei kuitenkaan kannata lämmittää, kestää akku huomattavasti paremmin. Ja toisekseen kun hytti on kylmä ei tule niin suurta houkutusta lähteä ajamaan heti kun koneen saa käymään..
-
Ei se välttämättä mitään kalliita webastoja tarvitse, ja lisäksi käyttövarmuus on perseestä noilla sätöksillä. ;D Jos vaan tuntia aikaisemmin viitsii mennä työmaalle, niin letkujen välliin asennetulla toholämmittelemällä suhuttaa nopeasti vedet kiuhuvaksi. Teho on ainakin tuplat roikkaan verrattuna.
-
Tämän talven kokemuksia -32 asteesta
Skoda Commonrail 2,0 L ja 4 SYL MAN 4,5 L lähti kuin palmun alta
Mutta Audi V6 2,5 L ei apu virrallakaan
HUH ...........å
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
-
Ei ainakkaan Valtra!!!
-
webasto hyytyy jollei sit käytä antarktis löpöä -30 rupes hyytymään, tietty on siel pienet putketki.
Harkovi vaan penikalla
-
Meillä taisi olla -34c pakkasta enimmilään tänä talvena. Ilman pitkää startilla sahaamista lähti profiilikuvan Powerstar käytiin parin tunnin roikassa olon jälkeen noistakin pakkasista. Öljyjen lämmittämiseen sitä aikaa yleensä sitten meneekin.
Jos akku ja startti on kunnossa, eiköhän nuo kaikki lähde hyvin käyntiin.
-
Meillä taisi olla -34c pakkasta enimmilään tänä talvena. Ilman pitkää startilla sahaamista lähti profiilikuvan Powerstar käytiin parin tunnin roikassa olon jälkeen noistakin pakkasista. Öljyjen lämmittämiseen sitä aikaa yleensä sitten meneekin.
Jos akku ja startti on kunnossa, eiköhän nuo kaikki lähde hyvin käyntiin.
Lähtee, mutta mitä tapahtuu ahtimessa, onkin sitten tuurista ja öljyistä kiinni. ;D
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
-
Deutzin CR-moottori lähti kyllä todella hienosti käyntiin pakkasillakin, kun pari tuntia piti piuhassa kiinni. Huomattavasti paremmin kuin JD:n perinteiset mosat.
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(
Ei kannata sit kuunnella kun laittaa piuhan kiinni että kuuluuko sirinää? :)
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(
olisko tuo nelonen sitten huonompi lähtemään? Tuo 161 ainakin pelas vielä kun mittari näytti -34! Liki sadan kilometrin reissu tuli tuolla kelillä tehtyä!
-
jos aumalla kone niin vebasto tai eberi. sillä saa moottorin lämmitettyä laittaa vajaaksi puoleksi tunniksi päälle kyllä lähtee varmasti käyntiin ja on lämmin moottori kellokytkimellä voi ohjelmoida. kannattaa sitten antaa koneen käydä vähintään lämmitys aika että akku lataantuu.
-
tuo nelos valtra muuten muuttuu paremmaksi käynnistymään vaihtamalla alkuperäisen startin t-sarjalaisen planeettavaihteelliseen ero on tosi suuri.
-
tuo nelos valtra muuten muuttuu paremmaksi käynnistymään vaihtamalla alkuperäisen startin t-sarjalaisen planeettavaihteelliseen ero on tosi suuri.
Tuota samma mä kirjoitin ostin 900 valtuun vaihteellisen startin niin lähti käymään
-20 asteesta lämmittämättä ko vanhalla startilla ei saanu käymään -viidestä asteesta!
-
Valtua voi siis virittää Starttia vaffentamalla
Ihanaaa
HUH
Å
-
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!
Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(
Ei kannata sit kuunnella kun laittaa piuhan kiinni että kuuluuko sirinää? :)
Kyllä sirinä kuuluu, oisko kone uuven karhee kun tunteja mittarissa on vasta 700.
-
Sirinä saattaa tulla kovilla pakkasilla voitelutta jääneestä kampilaakerista,,,,,
Å
-
Valtua voi siis virittää Starttia vaffentamalla
Ihanaaa
HUH
Å
eikös se ole hyvä että valtustakin jotain hyvää löytyy!