Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 31.03.11 - klo:21:26
-
Olisi ongelmana Jonsered-merkkisen ajettavan ruohonleikkurin virtalukko. Laite ei lähde käyntiin avaimesta, mutta sammuu siitä kylläkin. Samoin istuimen turvakytkin toimii. Laittamalla virtaa suoraan startille kone käynnistyy ja pysyy käynnissä kunnes se avaimesta sammutetaan. Ajattelin laittaa suoraan akulta starttinappulan kautta virransyötön startille. Kestääkö pelkkä kytkin, vai pitääkö olla releen kautta? Kuinka paksua johtoa ja minkä kokoinen sulake?
Laite on lasten ajopelinä ja siitä on terät poistettu. Onko muita mahdollisia vikapaikkoja tai turvakytkimiä joita kannattaisi tarkistaa että saisi virtalukosta käymään ilman nappivirityksiä? Kiitos pikaisista vastauksista.
-
Vaihteköpissä on turvakytkin.
Täytyy olla pirun tarkkaan vapaa asennossa.
-
Poikien vastaavas on turvakytkin kytkimes.
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Näin juuri!
-
Olisi ongelmana Jonsered-merkkisen ajettavan ruohonleikkurin virtalukko. Laite ei lähde käyntiin avaimesta, mutta sammuu siitä kylläkin. Samoin istuimen turvakytkin toimii. Laittamalla virtaa suoraan startille kone käynnistyy ja pysyy käynnissä kunnes se avaimesta sammutetaan. Ajattelin laittaa suoraan akulta starttinappulan kautta virransyötön startille. Kestääkö pelkkä kytkin, vai pitääkö olla releen kautta? Kuinka paksua johtoa ja minkä kokoinen sulake?
Laite on lasten ajopelinä ja siitä on terät poistettu. Onko muita mahdollisia vikapaikkoja tai turvakytkimiä joita kannattaisi tarkistaa että saisi virtalukosta käymään ilman nappivirityksiä? Kiitos pikaisista vastauksista.
Koita ohittaa turvakytkimet jos voi , kaikkia ei voi . Toden näköisesti vika virtalukossa . Ei ne maltaita maksa .
-
Mut edelleen jos teen "nappikytkinstarttausvirityksen" , niin tarviiko releen ja minkähän kokoinen sulake riittäisi? Silloin jäis alkuperäiset turvakytkimet käyttöön, koska ne toimivat (testasin.)
-
Mut edelleen jos teen "nappikytkinstarttausvirityksen" , niin tarviiko releen ja minkähän kokoinen sulake riittäisi? Silloin jäis alkuperäiset turvakytkimet käyttöön, koska ne toimivat (testasin.)
Tarkistappa viä että teränkäyttö vipu vapaa asennos.
-
Miinuskaapeli kannattaa puhdistaa. Omassa auttoi tuo, kun lähti vain meisselillä käymään.
-
Mut edelleen jos teen "nappikytkinstarttausvirityksen" , niin tarviiko releen ja minkähän kokoinen sulake riittäisi? Silloin jäis alkuperäiset turvakytkimet käyttöön, koska ne toimivat (testasin.)
Tarkistappa viä että teränkäyttö vipu vapaa asennos.
On sekin tarkistettu. Syksyllä se sammui yht'äkkiä ja sen jälkeen ei avaimesta ole puhunut mitään. Mittailin virtalukkoakin ja kyllä se "starttiasennossa" katkaisee kahden liittimen väliltä yhteyden, varmaan niinpäin sen pitääkin toimia? Pienemmän tutkimisen ja riesan tie on kuitenkin sen napin tekeminen, olen tullut siihen tulokseen.
-
Eikös siellä oo solenoidi :o siellä punasen johon välissä, jossain pellien alla piilossa?
-
Jos asennat sen nappikytkimen sinne virtalukon "tilalle", eli rosvoot ne johdot sieltä napille, ni ei tarvii miettiä sulakkeita?!
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Monessa koneessahan on penkin alla kytkin joka sammuttaa koneen, kun penkiltä nousee pois.
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Monessa koneessahan on penkin alla kytkin joka sammuttaa koneen, kun penkiltä nousee pois.
Mutta yleensähän ne on niin että kone sammuu vain silloin kun terän käyttövipu on päällä.
-
Olisi ongelmana Jonsered-merkkisen ajettavan ruohonleikkurin virtalukko. Laite ei lähde käyntiin avaimesta, mutta sammuu siitä kylläkin. Samoin istuimen turvakytkin toimii. Laittamalla virtaa suoraan startille kone käynnistyy ja pysyy käynnissä kunnes se avaimesta sammutetaan. Ajattelin laittaa suoraan akulta starttinappulan kautta virransyötön startille. Kestääkö pelkkä kytkin, vai pitääkö olla releen kautta? Kuinka paksua johtoa ja minkä kokoinen sulake?
Laite on lasten ajopelinä ja siitä on terät poistettu. Onko muita mahdollisia vikapaikkoja tai turvakytkimiä joita kannattaisi tarkistaa että saisi virtalukosta käymään ilman nappivirityksiä? Kiitos pikaisista vastauksista.
Siellä teilläpäin on kesä aikasessa. ;D Jos akka on pahana, niitä viitakkeella.
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Monessa koneessahan on penkin alla kytkin joka sammuttaa koneen, kun penkiltä nousee pois.
Juu, siellä on sellainen nappi, joka täytyy olla pohjassa, että kone käy. Meillä se on ohitettu, laittamalla nappi pohjaan nippusiteillä ja ilmastointiteipillä.
13 kesää leikattu nurmikkoa ja remonttia tehty...
kytkinvaijeri ainakin 5 kpl
vaihdevaijeri 1kpl
teränkäyttöhihna, isompi 1kpl, pienempi ainakin 8 kpl
terät vaihdettu kerran
starttimoottori 1kpl + ratas muutaman kerran
jarrut ei toimi
starttikehä 1kpl
akku
polttoaine letkuja
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Monessa koneessahan on penkin alla kytkin joka sammuttaa koneen, kun penkiltä nousee pois.
Mutta yleensähän ne on niin että kone sammuu vain silloin kun terän käyttövipu on päällä.
Vanha partneri ainakin sammuu aina kun vähänkin persettään nostaa, oli leikkuri päällä tai ei.
-
Mut edelleen jos teen "nappikytkinstarttausvirityksen" , niin tarviiko releen ja minkähän kokoinen sulake riittäisi? Silloin jäis alkuperäiset turvakytkimet käyttöön, koska ne toimivat (testasin.)
Tarkistappa viä että teränkäyttö vipu vapaa asennos.
On sekin tarkistettu. Syksyllä se sammui yht'äkkiä ja sen jälkeen ei avaimesta ole puhunut mitään. Mittailin virtalukkoakin ja kyllä se "starttiasennossa" katkaisee kahden liittimen väliltä yhteyden, varmaan niinpäin sen pitääkin toimia? Pienemmän tutkimisen ja riesan tie on kuitenkin sen napin tekeminen, olen tullut siihen tulokseen.
Mulla oli sama vika viime keväänä Jonseredissä. Aikani taistelin virtalukon, vapaa-asentojen tunnistusten ja johdotusten kanssa. Sitten nostin kädet ylös ja vein sen huoltoon. Vaihtovat siihen jonkun kytkimen ja lasku oli 30€. Kannatti talostella kaks päivää sen kanssa...
-
Nyt pelaa. Vaihdoin erillisen relee/solenoidin uuteen ja vedin akulta suoraan napin kautta herätevirran. Penkiltä kun nousee, niin sammuu, mikä on lapsien käyttäessä konetta hyvä asia. Kiitoksia vastauksista kaikille. :)
-
Nyt pelaa. Vaihdoin erillisen relee/solenoidin uuteen ja vedin akulta suoraan napin kautta herätevirran.
***Enkös mää sitä sanonu...
-
Nyt pelaa. Vaihdoin erillisen relee/solenoidin uuteen ja vedin akulta suoraan napin kautta herätevirran. Penkiltä kun nousee, niin sammuu, mikä on lapsien käyttäessä konetta hyvä asia. Kiitoksia vastauksista kaikille. :)
Sit vika oli solenoidissa . Hakemalla löytää .
-
Minulla on Huskun Rider 11, joka suoriutui kevään ekasta leikkuusta ihan hyvin, mutta kun kyselin uudestaan töihin, niin starttasi ja jäi käymään, mutta sammuu heti, kun pistää vaihteen ykköselle tai painaa kepin lukitusnappia.
Vika lienee turvakytkimissä, mutta missä sijaitsee vaihteiston turvakytkin ja miltä se näyttää? Eipä ole Huskun kanssa tullut aiemmin pelatuksi, kun on isäukon entinen. Penkkikytkin on kokeiltu ohittamalla, muttei auta, eli siinä ei ole vika.
-
Minulla on Huskun Rider 11, joka suoriutui kevään ekasta leikkuusta ihan hyvin, mutta kun kyselin uudestaan töihin, niin starttasi ja jäi käymään, mutta sammuu heti, kun pistää vaihteen ykköselle tai painaa kepin lukitusnappia.
Vika lienee turvakytkimissä, mutta missä sijaitsee vaihteiston turvakytkin ja miltä se näyttää? Eipä ole Huskun kanssa tullut aiemmin pelatuksi, kun on isäukon entinen. Penkkikytkin on kokeiltu ohittamalla, muttei auta, eli siinä ei ole vika.
Eikös huskussa ole kolmenapaiset turvakytkimet joita ei voi ohittaa .
-
Onnex 2 John Deereä tallissa,jos toisen virtalukko pitää huilia ;D
-
Nurmikonleikkuu on brittiläis-amerikkalaista humpuukia!!!
-
Eli vaihdekepin ja kytkimen turvakytkimet vaikuttavat ainoastaan käynnistettäessä, estäen avaimesta lähtevän herätevirran kulkeutumisen startille? Kun kone käy, nämä kytkimet ovat "tarpeettomia?"
Monessa koneessahan on penkin alla kytkin joka sammuttaa koneen, kun penkiltä nousee pois.
Mutta yleensähän ne on niin että kone sammuu vain silloin kun terän käyttövipu on päällä.
Vanha partneri ainakin sammuu aina kun vähänkin persettään nostaa, oli leikkuri päällä tai ei.
Aika hyvin sanottu :D Ei pidä ryypätä niin paljon että partneri sammuu pienestä ponnistelusta ;D
-
Onnex 2 John Deereä tallissa,jos toisen virtalukko pitää huilia ;D
Ainakin penkin alusen katkaisin on kaksinapainen, mutta missä ne kaksi muuta sijatsevat?