Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Ala-Pertti - 27.03.11 - klo:08:51

Otsikko: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 27.03.11 - klo:08:51
Sepä F1-kausi.

Jjjjjjeeeeesssssss. ;D
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: pötsjölööm - 27.03.11 - klo:09:31
Eipä ole ollut hihkumiseen (eikä katsomiseen) aihetta, sitten häkkisen, ja JJ:n.  ;D Eikä sillonkaan paljon, kun maaliin tulo järjestys oli, jo etukäteen tiedossa.
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: emo-heikki - 27.03.11 - klo:10:17
Ei se ihan huonosti lähteny ...
Kun katsoo aika-ajoja, tänäänhän se sitten nähdään, miten menee ...
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: sorkkis - 27.03.11 - klo:10:56
Ei se ihan huonosti lähteny ...
Kun katsoo aika-ajoja, tänäänhän se sitten nähdään, miten menee ...

Emo-Heikki kärpäsieniuutteessa kolmantena .  :D

JoHaRa ooppelilla viimeistäedellisenä , viimeisenä Timppa , massikka jää lähtöruutuun .
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Luomujussi - 27.03.11 - klo:13:31
Sepä F1-kausi.

Jjjjjjeeeeesssssss. ;D

Epäilen ettei aika montaakaan edes alkava kausi kiinnosta. Formula touhu on nykyään aika pelleilyä. Toista se oli silloin Räikkösen ja etenkin Häkkisen ja Suumahherin aikoihin.
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Luomujussi - 27.03.11 - klo:14:33
Muistaakseni...harrastin tuota vinkuvien rata-autojen tuijottelua mutkaista rataa kiertäessään viimeksi noin 40 vuotta sitten.
Scaletsrix, tjsp. oli perin mielenkiintoinen asia tuolloin ala-asteen ensimmäisten luokkien ikäisenä.

Kerran yritin, kah*****tikeskustelujen aihepiireissä mukana pysyäkseni, tv:stä hiukan aikaa seurata tuota ihmeellisen mielenkiinnon saavuttanutta maailman älyttömintä urheiluksi kutsuttua penkkiurheilijan märkää unta.
Muutama kierros ja toteamus itse itselleni: "tämä on aihepiiri jonka tiimoilta en pysty säädylliseen kommunikointiin työyhteisössä".
Kas, kun ei halua loukata herrasväen harrastusten mielekkyyttä arvioimalla toimintaa ainakaan negatiivismieliseen sävyyn.

Jos sä olisit innokkamapi fani niin kysyisin sulta että muistatkos ja osaatkos ehkä kertoa omin sanoin sen muillekin ketkä olivat niitä sun suosikkejasi viime kaudelta ja niiden pahimpia kilpailijoita.

Kuka oli sen aikaisessa tilanteessa maailmanmestari ja mistä syistä.
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: sorkkis - 27.03.11 - klo:14:35
Häkkisen aikaan tuli seurattua mutta sen jälkeen on into lopahtanut . Ei kestä Sumillakaan mersu , ei ihme et Kimi *****untu .
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Luomujussi - 27.03.11 - klo:14:38
Häkkisen aikaan tuli seurattua mutta sen jälkeen on into lopahtanut . Ei kestä Sumillakaan mersu , ei ihme et Kimi *****untu .

Voi olla että Ferrarilla Sumin aikoihin ei ehkä sääntöjä noudatettu. Oli se niin ylivoimaista sen Sumin voittokulku....
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: sorkkis - 27.03.11 - klo:14:46
Häkkisen aikaan tuli seurattua mutta sen jälkeen on into lopahtanut . Ei kestä Sumillakaan mersu , ei ihme et Kimi *****untu .

Voi olla että Ferrarilla Sumin aikoihin ei ehkä sääntöjä noudatettu. Oli se niin ylivoimaista sen Sumin voittokulku....
Epäilen samaa
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Luomujussi - 27.03.11 - klo:14:52
Häkkisen aikaan tuli seurattua mutta sen jälkeen on into lopahtanut . Ei kestä Sumillakaan mersu , ei ihme et Kimi *****untu .

Voi olla että Ferrarilla Sumin aikoihin ei ehkä sääntöjä noudatettu. Oli se niin ylivoimaista sen Sumin voittokulku....
Epäilen samaa

Siis eikös se mennyt niin että Ferrarin pohjalevy oli suunniteltu joustavaksi, siis sopivat kiertäväksi kyseisiä sääntöjä aerodynamisten osien osalta. Jos jollain on parempaa tietoa niin tietävät tuoda sen esille....
Otsikko: Vs: Kohta se alkaa. Australiassa.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 27.03.11 - klo:20:04
Häkkisen aikaan tuli seurattua mutta sen jälkeen on into lopahtanut . Ei kestä Sumillakaan mersu , ei ihme et Kimi *****untu .

Voi olla että Ferrarilla Sumin aikoihin ei ehkä sääntöjä noudatettu. Oli se niin ylivoimaista sen Sumin voittokulku....

Laittomalla autolla se Häkkinenkin pokkasi ekan mestaruutensa. Luistonesto oli Häkkisellä käytössa, vaikka oli kielletty.
No siitä ei sen suurempaa äläkkää pidetty, kunnes pikku-ukko(Bernie Ecclestone) lähetti Ron Dennisille avoimen kirjeen, jossa sanoi suoraan, että jos säännöt eivät passaa voi Dennis ruveta ajattamaan omaa sarjaansa. (Tuo kirje muuten julkaistiin alan lehdessä).
Seuraavissa kisoissa sitten nähtiinkin, ettei Häkkisen auto meinannut lähteä viivalta sitten huonostikaan, vaikka ennen tuota kirjettä Häkkinen oli lähdöissään suvereeni.
Ja oli siinä autossa ylimääräinen jarrupoljinkin.

Toisen mestaruutensa Häkkinen kuittasi tallikaverinsa David Couldhardin kaasujalan nostolla. Kyseisen kaasunkevennyksen David teki sadekisassa liki kolmensadan vauhdissa radan suoralla osuudella Sumin ollessa takana. Takanatulijalla ei tuossa tilanteessa vesisumussa ole mitään tehtävissä, jätkät luottavat siihen ettei kukaan tee noissa nopeuksissa mitään hölmöä. No Taavi teki ja Sumi tuli konttiin joutuen keskeyttämään. Häkkinen pokkasi tuon teon myötä mestaruuden.
Jos mietitte paljonko tuollainen F1 auto käyttä tehoa kulkeakseen tuon liki 300 km/h ja kun kaveri siinä nopeudessa nostaa jalan kaasulta, sen auton hidastuvuus sitä luokkaa, ettei nykyisetkään siviiliautot kuivalla päällystetiellä lukkojarrutuksella satasen vauhdissa pääse siihen hidastuvuuteen.
Myöhemmin Couldhard on myöntänyt julkisesti tuon teon olleen tahallinen, vaikka heti teon jälkeen sitä väitettiin tekniseksi viaksi.

Niistä Ferrarin ilmanohjaimista. McLaren käytti samanlaisia ilmanohjaimia ja kun menestystä tuli, ei Dennis puuttunut asiaan, mutta kun sitten eräässä kisassa Ferrari antoi päihin satanolla, meni Ron Dennis pikku-ukon puheille kertomaan suuren salaisuuden kilpailijan keinoista. Omista autoista ennen sitä nuo kyseiset osat toki riisuttiin pois.

Mutta yhtäkaikki. Jatkuvastihan tuossakin lajissa mennään rimaa hipoen.
Autourheilun vastustajille sanoisin, että ilman autourheilua ja sen vaatimaa kehitystyötä nykyisin ajeltaisiin ehkä luokkaa kuplavolkkari ja herroilla voisi olla angliat käytössä.
Tuolla moottoriradoilla ja rallipoluilla ne autot on kehitetty, niin ajettavuutensa, turvallisuutensa, kuin muidenkin ominaisuuksiensa suhteen joista energiatalous ei liene vähäisin.

 ;) ;D