Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 1q2w3e4r5t2 - 23.03.11 - klo:11:00
-
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa
-
Vaikuttaa.
-
Voisi näin maalaisena kuvitella että puristussuhde laskee ja lähtee näinollen huonommin käyntiin.
-
Tottakai vaikuttaa! Jo pienikin heitto sylinteritilavuudessa, esimerkiksi juuri kannentiivisteen paksuusero aikaansaa sen, että ei lähde käyntiin, ainakaan kovin hyvin.
-
Ja ilmeisesti pakoputkesta tulee startatessa valkoista pakokaasua? Kyllä liian paksu kannentiiviste vaikuttaa käyntiin lähtemiseen kylmänä, omassa hyrrässä samat oireet olleet alusta lähtien.
-
Pienikin lisä kannentiivisteen paksuuteen voi tosiaan ratkaisevasti laskea puristussuhdetta jos tuo suhde on muutenkin "siinä rajoilla". Se suhde ei sinänsä radikaalisti muutu vaikka millikin olisi paksuutta lisää mutta juurikin kylmäkäynnistykseen vaikuttaa :)
-
Tietysti vaikuttaa. Äkkiä takas sinne ja haukut ne pataluhaksi.
-
Onko olemassa sellaista lisäainetta jolla polttoöljyn syttymispistettä voisi vähän alentaa? Tuollaisella koneella sen tehoa voisi aika näppärästi kokeilla.
-
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa
Mikä kone kyseessä? Kertoivatko paljonko tiivisteiden paksuusero on?
-
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa
Et kai laskua maksanu vielä? Homma uusiksi vaan ja oikeen paksunen tilalle... hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas...
-
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
-
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Ja jos venttilit kaivettu uusiksi ni lisää pitääs oikaista/laskea ettei palotila suurene..
-
Venttiilivälyski muuttuu jos ei tiivistee laito jäläkee katota..
-
Venttiilivälyski muuttuu jos ei tiivistee laito jäläkee katota..
olettaen että nokka-akseli lohkossa, ei kannessa
-
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?
-
omaan 4270 verkuun tehtiin kans kansi remppaa ja kansi oikastiin ja sitte kasattiin vielä vakiota ohuemmalla tiivisteellä... alako lähtiä käyntiin aikasta hyvin.
-
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?
onhan tuolla puristussuhteeseen vaikutusta tuolla kannentiivisteellä.
-
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?
Totta. Palotilat on männässä, mutta nekin venttiilit on hiukka upotettu sinne kanteen.
Pumpun ajoitusta kannattaisi tsekata. Se jos laahaa jäljessä, niin haittaa käynnistystä.
Sen ajoitusmerkin vahvuuden kun kääntää aikaisemmalle,niin pysyy liki kohillaan.
Jakopääkin kuluu ja silläpä se pumppu on myöhäisellä, vaikka olisi merkissään.