Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 1q2w3e4r5t2 - 23.03.11 - klo:11:00

Otsikko: Kannentiiviste
Kirjoitti: 1q2w3e4r5t2 - 23.03.11 - klo:11:00
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 23.03.11 - klo:11:12
Vaikuttaa.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: talutehnika - 23.03.11 - klo:11:53
Voisi näin maalaisena kuvitella että puristussuhde laskee ja lähtee näinollen huonommin käyntiin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.03.11 - klo:13:14
Tottakai vaikuttaa!  Jo pienikin heitto sylinteritilavuudessa, esimerkiksi juuri kannentiivisteen paksuusero aikaansaa sen, että ei lähde käyntiin, ainakaan kovin hyvin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Uuno - 23.03.11 - klo:16:30
Ja ilmeisesti pakoputkesta tulee startatessa valkoista pakokaasua? Kyllä liian paksu kannentiiviste vaikuttaa käyntiin lähtemiseen kylmänä, omassa hyrrässä samat oireet olleet alusta lähtien.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: rene - 23.03.11 - klo:17:32
Pienikin lisä kannentiivisteen paksuuteen voi tosiaan ratkaisevasti laskea puristussuhdetta jos tuo suhde on muutenkin "siinä rajoilla".  Se suhde ei sinänsä radikaalisti muutu vaikka millikin olisi paksuutta lisää mutta juurikin kylmäkäynnistykseen vaikuttaa :)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kakesa - 23.03.11 - klo:17:44
Tietysti vaikuttaa. Äkkiä takas sinne ja haukut ne pataluhaksi.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: JoHaRa - 23.03.11 - klo:18:26
Onko olemassa sellaista lisäainetta jolla polttoöljyn syttymispistettä voisi vähän alentaa? Tuollaisella koneella sen tehoa voisi aika näppärästi kokeilla.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Cepu - 23.03.11 - klo:20:36
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa

Mikä kone kyseessä? Kertoivatko paljonko tiivisteiden paksuusero on?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: KJL - 23.03.11 - klo:21:08
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa

Et kai laskua maksanu vielä? Homma uusiksi vaan ja oikeen paksunen tilalle... hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas...
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Ala-Pertti - 23.03.11 - klo:21:58
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: körömölli - 23.03.11 - klo:22:12
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.

Ja jos venttilit kaivettu uusiksi ni lisää pitääs oikaista/laskea ettei palotila suurene..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Joupir84 - 23.03.11 - klo:22:30
Venttiilivälyski muuttuu jos ei tiivistee laito jäläkee katota..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: icefarmer - 23.03.11 - klo:23:05
Venttiilivälyski muuttuu jos ei tiivistee laito jäläkee katota..
olettaen että nokka-akseli lohkossa, ei kannessa
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: mikkocu - 23.03.11 - klo:23:18
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Saaren paroni - 23.03.11 - klo:23:35
omaan 4270 verkuun tehtiin kans kansi remppaa ja kansi oikastiin ja sitte kasattiin vielä vakiota ohuemmalla tiivisteellä... alako lähtiä käyntiin aikasta hyvin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: icefarmer - 24.03.11 - klo:00:12
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?
onhan tuolla puristussuhteeseen vaikutusta tuolla kannentiivisteellä.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Ala-Pertti - 24.03.11 - klo:19:24
Kai se kansi on sen avauksen yhteydessä oikaistu ja siinä hitunen kannesta poistunutkin, jolloin se sallii sen hitusen vahvemman tiivisteen.
Eiks palotila ole männässä?kannen koneistus ei sillon vaikuta.
ite kasasin viime kesänä 248-perkinssiä,siitä jouduttiin höyläämään lohkosta 0,15mm-sillon piti sorvata männistä yhtä paljon pois.
ite laitoin uudet venttiilit-niitä ei kantsi hiotuttaa koneistamolla-koska uuden venttiilit on halvempia kuin hiontatyö.
se venttiilin seetin koneistus on aikas pieni muutos iskutilavuuteen verrattuna jos kansipahvi on paksumpi.-silloiha "nousee"koko kansi. ::)
eiskjoo?

Totta. Palotilat on männässä, mutta nekin venttiilit on hiukka upotettu sinne kanteen.

Pumpun ajoitusta kannattaisi tsekata. Se jos laahaa jäljessä, niin haittaa käynnistystä.

Sen ajoitusmerkin vahvuuden kun kääntää aikaisemmalle,niin pysyy liki kohillaan.
Jakopääkin kuluu ja silläpä se pumppu on myöhäisellä, vaikka olisi merkissään.