Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 16.03.11 - klo:20:29
-
Miten irtoaa vanhemmasta Quicken lohkosta vaijeri? ??? Siis sellainen vaijeri, missä on päässä reijällinen lätkä. Yritin varovasti kopistella pulttien irrottamisen jälkeen, mutta noita ei liene äskeen vaihdettu.
Järki loppui, jatkanko voimalla? ;D
-
sen tapin pitäis lähteä vai painamalla pois, jos ei oo ruostunu kii. Ainakin ittellä kolmisen tuntia sitten onnistui näin. Kyseessä Valvoilin lohko.
-
Öh.. siis pitääkö sitä vaijerin päätä saada jotenkin sivusuunnassa liikkeelle siellä lohkossa? Vai miten siihen tappiin pääsee käsiksi.. ???
-
Tappi menee läpi reiästä ja vaijerin pää irtoaa sitten. Se kotelo estää paikoillaan ollessaan tapin luisumisen paikoiltaan.
Kokonainen kahva maksoi muutama vuos sitten hydraulliikkaliikkeessa satasen, melkein samalla rahalla ois saanut valtra/kesko/agri liikkeistä sen kolmiopalan ja tangonpätkän... ::)
-
Quicken varaosia pääsee selaamaan tuolla:
http://assert.alo.se/WebASP/Navigator/Quicke%20Remote
Tänään hajosi taas kerran quicken tikku >:(
-
Quicken varaosia pääsee selaamaan tuolla:
http://assert.alo.se/WebASP/Navigator/Quicke%20Remote
Tänään hajosi taas kerran quicken tikku >:(
Pitääs vaan olla ktunnukset ja ssanat
-
Quicken varaosia pääsee selaamaan tuolla:
http://assert.alo.se/WebASP/Navigator/Quicke%20Remote
Tänään hajosi taas kerran quicken tikku >:(
Pitääs vaan olla ktunnukset ja ssanat
Jaa..Tuota kautta mä pääsin selailemaan... sivun alhaalta linkki: "Browse spare parts", joka näemmä sisältää tunnuksen ja salasanan :o
http://www.quicke.nu/Intl/Dimension/Frontloaders.ept
-
Tänään hajosi taas kerran quicken tikku >:(
Ergo-kahva olis aika mielenkiintoinen vaihtoehto ja ei oo paljoo kalliimpi kuin vaijerilohkokaan ::) Naapuri hankkis sen quicken pikku vivun mutta se ei toiminut jontikan kuormaajan kanssa kuulemma....
-
Täytyy vielä sen verran selventää, että kyse ei ole kahvan päästä vaan siitä toisesta, mikä menee hydelohkoon..
-
Suojakuppi 2 pultilla irti siitä lohkosta ja sitten vetäsee sen muutterin auki vaijerista muistaaksein ja näin suojakuppi pääsee tulla alas sieltä ja samalla löytyy vaijerin tartunta poikkitapilla sieltä karan päästä. Tosta vaijerin liittämisestä kuppiin en oo nyt aivan 100 varma..
-
Pultit auki, sitten vapautuu se teräslankarengas, joka siis kiristyy sillä kartiolla vaijerin pään karhennettuun vaippaan. Teräsrengas vedetään vaijerin vaipan päälle jolloin pääsee se kuppi myös vaijerin vaipan päälle. Nyt on siinä karan päässä vaijeri tapilla kiinni, ei muuta kuin se tappi vex.
Ja takaisin samassa järjestyksessä, MUTTA, vipu pitää olla keskiasennossa lukittuna, tällöin säätö tulee kohdilleen, toimii siis mukavammin joka suuntaan kun riittää varat.
-
sitä kansi osaa kun hieman hio matalammaksi niin lukite rengas pitää paremmin vaijerin paikallaan.
-
Laitoin prikan mutta ei tunnu pitävän. Tarvii ilmeisesti hiukka kartiota ettö puristaa sen renkaan tiukasti.
-
Kannattas ostaa sähkonen lohko niin ei tartte korjata vaijeria ;D
-
Kannattas ostaa sähkonen lohko niin ei tartte korjata vaijeria ;D
...ja menettää hermonsa sen sähkölohkon kans? Niitä ei vaan oo kauheesti täällä kehuttu, ainakaa Quicken omaa...
-
sitä kansi osaa kun hieman hio matalammaksi niin lukite rengas pitää paremmin vaijerin paikallaan.
Mää tein rautasahan terällä siihen oikaeen kohtaan uran, ja siihen sitten seegerrengas....ei ole sen koommin säädöt muuttuneet!
ei muuten mee sähkölohkon kans niim pal hermot, jos on nurkalla toinen kone jossa vaijeriohjaus... ;D