Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dynashift - 12.03.11 - klo:01:00
-
Tulipa ostettua tuollanen puimuri.. 1500h ajettu, vm 1995 ja ei oo hydro.. Mitäs kannattas tuolla tuntimäärällä uusia/tarkastaa ainakin? Tyyppivikoja? Uus tuttavuus mulle tällänen puimuri ja olis ny tarkotus kunnostella sellaseen kuntoon että menee vuosikausia. Hintakin oli niin edullinen että muutama tonni tarkotus laittaa heti ennakoivaan remonttiin ja kunnostaa kone hyvään kuntoon. Laatikolle ei oo koskaan tehty vielä mitää. Sanovat että on heikko kohta?
-
2045 sampo tuo on.
Leikkuupöydän runkokiinnitys voi ratketa. Tuo ongelma on järjestään kaikissa.
-
Tarkistappa onko siinä säiliöön menevässä kierukassa rasvanippaa alapäässä siitä luukusta löytää kun kädellä kopeloi. Omassa tosin uudemmassa ei ollut ohjekirjassa mainintaa siitä ja sitä ei osattu rasvata niin meni se peltinen kierukka vaihtoon kun urat pyörähti sileeks. Sitä pöydän kiinnitys korvakkeita saa tosissaan seurata päivittäin, yleensähän se repeää jossain huonossa paikassa ja pimeällä..
-
Onneksi olkoon. Tulee olemaan nyrkit rasvassa, ja vihneitä suussa. ;D
-
..voihan niihin asentaa keskusvoitelulaitteita...niihin rasvanippoihin...kaksi kuuta kissa kanytaa koira kolome ,, sekä lehmä ja emäntä yheksän..
-
Tulipa ostettua tuollanen puimuri.. 1500h ajettu, vm 1995 ja ei oo hydro.. Mitäs kannattas tuolla tuntimäärällä uusia/tarkastaa ainakin? Tyyppivikoja? Uus tuttavuus mulle tällänen puimuri ja olis ny tarkotus kunnostella sellaseen kuntoon että menee vuosikausia. Hintakin oli niin edullinen että muutama tonni tarkotus laittaa heti ennakoivaan remonttiin ja kunnostaa kone hyvään kuntoon. Laatikolle ei oo koskaan tehty vielä mitää. Sanovat että on heikko kohta?
tere laakeri tarkastuksesta kannattaa alottaa ni sillä pääsee pikälle,
typillisimpiä kunnostus töitä nuihin tunteihin on tehty laakereille (ikä 16v) kolakuletin kannattaa ketjuttaa ja laakeroida alarummun pistehitsit auki jne säästää kelaa tämä remontti,viljapuolelta säiliöelevaattori kuntoon uusi ketju ja ruuvi ja täyttöhihnan laakerit koska satoisana vuonna ovat tiukilla, sillppuriin laakerit ja teräsarja koska jos se ei toimi kunnolla kärsii siitä koko kone ,seulaston kumityynyt uudet kaikki kerralla.
pöytään käyttöakselin laakerit ja uusi terä jos entinen vähääkään huono ei maksa vaivaa laputtaa, pöydän (kolatunnlin)kiinnitys osat uudet vm07 tai nuoremman varaosana ja jos pöytä pyrkii katkeemaa kolatunnelin vas reunasta
ni 30*60 uuta vaakaan pöydän niskaan silleen se on porissakin ratkaistu.
ja ohjaamoon ilmastointi huolto ja katon puhdistus puhallintilan!
vaihelaatikon kansi auki ja tarkastus varmaan riittää
tämänlaatuinen huolto osineen maksaa n5000e töineen korjaamollakin teetettynä
alkuperäisillä osilla kun sampoon osat on( Vielä) edullisia.
millanen pöytä,moottori ja kela sinun mallissa on?? ni tiedän valottaa vikoja lisää? onko jäähdytyksessä rumpusiivilä vai kiinteä? yms,,
-
..voihan niihin asentaa keskusvoitelulaitteita...niihin rasvanippoihin...kaksi kuuta kissa kanytaa koira kolome ,, sekä lehmä ja emäntä yheksän..
niinhän sitä sanotaan mutta koira ei kanna kuin noin kaksi kuukautta,rodusta riippuen
-
Kiitoksia neuvoista tähän asti.. Pöytä on 345cm leveä ja jäähdytysilman puhdistus on sellainen pyörivän mallinen :)
Onko tosiaan Vaoihdelaatikon korjaus noin kallis 5000 euroa? Markka aikana oli maksanu tehdaskunnostettu laatikko 13000markkaa :o
-
Eikös tuos tarkoitettu että koko huolto maksaa nois 5000€?
-
Niinpäs varmaan tarkottikin :)
-
Onko tosiaan Vaoihdelaatikon korjaus noin kallis 5000 euroa? Markka aikana oli maksanu tehdaskunnostettu laatikko 13000markkaa :o
Tuntuuko vaihdelaatikko ehjältä, meneekö vaihteet päälle ja pois?
Kolakuljettimen sokat kannattaa tarkistaa, ainakin 600:ssa sampossa tippuu joskus. Olkikela kannattaa tarkistaa... http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=6128&p=52663&hilit=sampo#p52663
-
Tulipa ostettua tuollanen puimuri.. 1500h ajettu, vm 1995 ja ei oo hydro.. Mitäs kannattas tuolla tuntimäärällä uusia/tarkastaa ainakin? Tyyppivikoja? Uus tuttavuus mulle tällänen puimuri ja olis ny tarkotus kunnostella sellaseen kuntoon että menee vuosikausia. Hintakin oli niin edullinen että muutama tonni tarkotus laittaa heti ennakoivaan remonttiin ja kunnostaa kone hyvään kuntoon. Laatikolle ei oo koskaan tehty vielä mitää. Sanovat että on heikko kohta?
Olitkos sä jostakin e-p:n alueelta? Nurmon traktorihuollos on ainakin yks kaveri joka tuntee nuo koneet niinku omat taskunsa. Sen ei tartte käydä koko konetta läpi vaan tietää justiinsa mitä laakeria ja paikkaa kannattaa koskakin nitkutella ja kuunnella. Se käy meillä aina ennen puintikautta tuon tappurin läpitte ja kerran on tarvinnu kesken kauden rempata konetta. Oma kone on -97 hydro ja tunteja kans n. 1500.
-
Juu oon EP:n alueelta :) No tässä keskustelussa ja vanhoista keskusteluista onkin jo aika paljon vikkiä saanu.. Näyttääs ny ainakin muutama tonni menevän kunnostukseen. Vaiheet menee päälle ja pysyy päällä.. Jotenkin epätarkalta tuntuu se keppi hieman. Normaalia taitaa olla ja edellinen omistaja on joka vuosi vaihtanu laatikko öljyt. Aina siellä oln ollu metallia vähän..
-
Kiitoksia neuvoista tähän asti.. Pöytä on 345cm leveä ja jäähdytysilman puhdistus on sellainen pyörivän mallinen :)
Onko tosiaan Vaoihdelaatikon korjaus noin kallis 5000 euroa? Markka aikana oli maksanu tehdaskunnostettu laatikko 13000markkaa :o
tere koko huoltoa tarkotin hinnalla, kalleimmat osat laatikon laakerit ja silppurin täyd, teräsarja yht 1200eur/noin,,
imusiivilän laakerit vaihda ajoissa ovat aika halvat..
onko peltikela vai hd kela???
-
Naapurin vaihdelaatikko remontti 2035 maksoi viime vuonna 5600€.
Kyseisen puimurin laatikko kestää,kun vaihdetta vaihdettaessa ei annata sen "narahtaa"
Eli puimuri pitää olla paikallaan vaihdetta vaihdettaessa.Itse olen opetellut jarrulla pysäyttämisen vaihdevipuun koskettaessa.
Myös öljyt pitää vaihtaa 2-3 vuoden välein. Näin toimien laatikko kyllä kestää.
-
Purkupörssistä osat... ;)
-
Eli voi olla siltä osin viisainta vaihtaa öljyt ja murehtia sitte ku hajoo : )