Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kahru - 09.03.11 - klo:13:26
-
no niin mitä eroa on 540 ja 1000 rpm. omassa koneessa on 540 nyt ja tarkoitus olisi vaihtaa se 1000:seen jos löytyy jostain. eli täytyykö jotain ratastuksia ym kettinkia muuttaa jotta kestää. täytyy yrittää täältä vastausta kun ei olikeen paikallisesta huollosta osata sanoa.
-
meitinkoneessa vaihteen kääntö teki 540>1000 kyseessä jf niittokone.
-
1000 rpm kuormittaa nivelakseleita vähemmän. Kulmavaihteen jälkeisessä elämässä ei eroja.
-
juu hyvä tietää. kiitän
-
Joo. Ei luulisi kulmavaihteen jälkeen olevan eroja. Varaosakirjastahan tuon selvittää.
-
Tuli jiiäffän kulmavaihteesta mieleen: Kerran appiukko soitteli juhannuspäivänä, että voisinko mennä katsomaan, kun uusi silppuri pyörii väärinpäin?! Siis aivan oikein, se sylki ulospäin tavaraa ja noukin pyöri nurinpäin. Heti sanoin sille että noinkohan olis tehtaalla laittaneet kulmavaihteen väärinpäin.
No eikun autoilemaan, ja paikanpäällä totesin saman. T-mallinen kulmavaihde oli nurinpäin asennettu, neljä pulttia auki, huohotinpropu uuteen paikkaan, ja kulmavaihde katolleen. Jo pääs rehuntekoon. Sitä en muista että laitettiinko se tonnin vai 540 perällä pyörimään, mutta se nyt ei varmaankaan appiukolla ollut se merkittävä juttu, kunhan kone pyöri oikeinpäin ja kärrylle tuli tavaraa. :D
-
Teroitusasennossa kuulemma myös syö huonosti. ;D
-
..ja jos terottaa kun hakkuri pyörii oikeinpäin, kivi lentää pitkälle. ;D
-
Teroitusasennossa kuulemma myös syö huonosti. ;D
Jännä että tuotakin tarttee aina kokeilla sen pari kertaa kesäsä jotta muistas......
-
oisko paras teettää tarra koneen kylkeen; opi toisten virheistä, et voi elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse! ;D
-
Teroitusasennossa kuulemma myös syö huonosti. ;D
Jännä että tuotakin tarttee aina kokeilla sen pari kertaa kesäsä jotta muistas......
on se vaan kumma että toiset ne ei opi huollellisuutta. pellervossa oli tästä aika hyvä kirjoitus..
-
540 ja 1000 kulmavaihde aivan erilaisia keskenään, ei
pysty ainakaan jf- rattaina päivittämään 1000,
ko 1000 kulmavaihde aivan erilainen, järeämpi verrattuna
540 kulmuriin. kulmavaihteen tekijänä comer, voi olla vuosimalli
kohtaista eroa valmistajassa.
eli suomalaiselle konepajalle (peurala, ym) ratastuksenmuuttoon
tai uusi kulmavaihde , järkevintä comerin "tarvike" kulmuri,
uusi alkuperäisenä maksaa hunajaa ainakin keskolla
(olen kysynyt, oli tarkotus ostaa käytetty 900 540 kulmurilla,
ei järkeä, ainakaan varaosahinnoilla)
-
540 ja 1000 kulmavaihde aivan erilaisia keskenään, ei
pysty ainakaan jf- rattaina päivittämään 1000,
ko 1000 kulmavaihde aivan erilainen, järeämpi verrattuna
540 kulmuriin. kulmavaihteen tekijänä comer, voi olla vuosimalli
kohtaista eroa valmistajassa.
eli suomalaiselle konepajalle (peurala, ym) ratastuksenmuuttoon
tai uusi kulmavaihde , järkevintä comerin "tarvike" kulmuri,
uusi alkuperäisenä maksaa hunajaa ainakin keskolla
(olen kysynyt, oli tarkotus ostaa käytetty 900 540 kulmurilla,
ei järkeä, ainakaan varaosahinnoilla)
ja alkuperäistä ei saa kolomeen kuukauteen..
-
Teroitusasennossa kuulemma myös syö huonosti. ;D
Testattu Taarupilla ja pitää hyvin paikkansa ;)
-
Löytyy 900 1000 kulmavaihde mallia nostolaite, jos kiinnostaa, vaihdossa käy 540
-
joo kyllä kiinnostaa. missä päin tällainen
-
Pohjois-Pohjanmaa,laita vaikka yv:tä tuleen