Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 06.03.11 - klo:17:46
-
Elikkäs mx 135 alkanut oireileen, ilmenny seuraava vika, nelospikavaihde hieman pätkäisee vaihtaessa, hydr suodattimen valo alkaa palaan korkeilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä sammuu, päästin peräöölit pois ja hieman tuli mutua öljyn joukossa, myös imusuodattimessa oli töhnää,ikäänkuin kuminpalasia tms...todennäköisesti nelospakka sulanu? kovin paha tuo maksumi ei vissii kuuleman mukaan oo katkaista, ei oo ikinä tarvinnu avata vaikka 3 maksumia on.
-
Elikkäs mx 135 alkanut oireileen, ilmenny seuraava vika, nelospikavaihde hieman pätkäisee vaihtaessa, hydr suodattimen valo alkaa palaan korkeilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä sammuu, päästin peräöölit pois ja hieman tuli mutua öljyn joukossa, myös imusuodattimessa oli töhnää,ikäänkuin kuminpalasia tms...todennäköisesti nelospakka sulanu? kovin paha tuo maksumi ei vissii kuuleman mukaan oo katkaista, ei oo ikinä tarvinnu avata vaikka 3 maksumia on.
Toiselta palstalta omaan vähän samantyyppisen vian viestiketjuuni saamastani vastauksesta lainaten:
"Melkovarmasti torsio kytkin. Hyde pumpulla on imusiivilä, onko se täynnä sinisiä kumi/muovipaloja? Kytkin käyttäytyy oudosti om aika varma merkki että torsio kytkin on entinen. Palat eivät paljon maksa, traktorin pitää katkaista, kokeneelta menee n. 12h pura ja kasaa. Nimimerkki viiden 51x0 melkein kaikki viat nähneenä."
Katkaisusta paikallinen huoltoyrittäjä sanoi, ettei muuten oo paha, mutta kuormaajan vuoksi menee aikaa. No meidän kone on vielä korjaamatta, joten en tiedä kauanko menee. Mulla ei toimi kolmospikavaihde ollenkaan, menee virheeseen, mutta kytkimellä pääsee ohi. Samoin ykkönen joskus heittää virheeseen. En siis käytä noita niin pystyy toimimaan. Ja meidän kone siis 5130.
-
Kytkimen kohdalta katkaisu ei oo paha vaikka olis sovitteekkin kun on tilaa ruuvata. Jos pitää perän ja laatikon välistä ottaa niin sitten alkaa vkäyrä hiukka nousee.
-
nelos pakalta kitkalevyt oli mennynnä, onneks ei sen pahempaa, tuli edulline remppa, ei ollu hajonnu kaikeksi onneksi muuta vielä, onneksi tuli oltua ajoissa....tosi simppeli oli muuten purkaa tuo mx, ei kauan nokka tuhissu kahdela mieheltä..
-
Mitä oli tunteja mittarissa kun levyt meni?
Öljynvaihdot ajallaan... Moottoriin lisätty puhtia reilusti?
Eikös ne alkupään maksumien ns. "kytkinlevy",mikä on vauhtipyörässä sulakkeena, ala luistamaan tehoja
lisättäessä? ???
-
Mitä oli tunteja mittarissa kun levyt meni?
Öljynvaihdot ajallaan... Moottoriin lisätty puhtia reilusti?
Eikös ne alkupään maksumien ns. "kytkinlevy",mikä on vauhtipyörässä sulakkeena, ala luistamaan tehoja
lisättäessä? ???
Se on 5100- sarjassa ei enää 100 sarjas
-
Mitä oli tunteja mittarissa kun levyt meni?
Öljynvaihdot ajallaan... Moottoriin lisätty puhtia reilusti?
Eikös ne alkupään maksumien ns. "kytkinlevy",mikä on vauhtipyörässä sulakkeena, ala luistamaan tehoja
lisättäessä? ???
6800 tuntia ny, ei oo ruuvattu, meillä ajettu n.3000 tuntia, öljyt vaihdettu perään säännöllisesti ja ainoastaa hytraania...meinas tuo huoltomies että vaimennin rikkoo helposti jos käyttää raskaalla kuormalla vaan ei oo käytetty kyllä sitäkään...
-
Nyt o vähä ihme homma, täällä järestään 135 tuikkaa tapilta sen 170-200 hevosta. Ei omaan tietoon oo tullu yhtäkään pakkaremonttia, joka ois järkevällä käytöllä tullut. Ja muutenkaa niin 2 remonttia ite tiiän ja niissä käyttäjis vika.
-
Itellä mx 110, nyt menossa kolmanteen pakkaremonttiin. Viime keväänä uusittiin myös suunnanvaihdon pakat kun lopetti liikuntansa, ja toissa talvena moottoriremontti, jonka syy on vieläkin mysteeri. Täydestä laakista venttiili jäi männän päälle :-\ kannessa oli pikkurillin mentävä reikä, huoltomiehen kanssa tultiin siihen tulokseen että venan lukitus pettäny ??? Ja kamppeessa vain 8900 tuntia nyt..
-
Mittaappas paineet nyt sitten, ei oo ihan normaalia tuo enään. Ja ei kasaan enne ku o selevä syy tiios.
-
Se ois nyt tarkotuksena, maxxumeja ollu talossa jo 12 vuotta. Ja tämä kyseinen tapaus uudesta asti, 4000 tuntia ilman yhtään remonttia, mutta sen jälkeen on ollutkin. Varsinkin tässä koneessa paukkaa pikavaihteet enemmän kuin muissa maxxumeissa joilla oon ajanu ??? Oma toinen mx170, onku ihan eri vehe,vaihtaa todella pehmeesti...
-
Joo meillä on 2 110 maxxumia eikä kummassakaan remontteja vielä...tosin vasta reilu 3500h molemmissa ja 5130 8000h eikä siinäkään remontoitavaa juuri ole ollut...
-
Noniin 150 ekee oli uudet osat ilman uusia peräöljyjä...pikku rutistus ja kone taas kulkee, viikko sitten pelkäsin paljon kalliimpaa remonttia mutta joskus näinkin ::)
-
No mikäs tuolta meni sitten?
-
Nelos pikavaihteelta kitkalevyt....ei ollu hajottanu muuta