Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 23.02.11 - klo:18:42
-
Liekö normaalia kun valtrassa ennen ja jälkeen välijäähdyttimen on alkanut tihkua öljyä lemmariliitoksista. Liekö turbon akselitiivisteessä häikkää?? Vai onko pieni öljyn tihkuminen ominaisuus näissä?
-
Valtra= Valuttava traktori. Sitä en tiedä onko vuotaminen juuri tuosta paikasta "normaalia" ???
-
Liekö normaalia kun valtrassa ennen ja jälkeen välijäähdyttimen on alkanut tihkua öljyä lemmariliitoksista. Liekö turbon akselitiivisteessä häikkää?? Vai onko pieni öljyn tihkuminen ominaisuus näissä?
Klemmarit löysässä?
-
Ei auta muu kuin turbokaupoille..
-
Klemmarit löysässä?
Ruuvit löysällä?
-
Seuraa moottorin öljymäärän tikkua, väheneekö vaihtovälillä. Ei aiheuta toimenpiteitä jollei siellä liikaa syöntiä. Luulisin noin arvallla että ei oo peräöljyykää ;D
-
Liekö normaalia kun valtrassa ennen ja jälkeen välijäähdyttimen on alkanut tihkua öljyä lemmariliitoksista. Liekö turbon akselitiivisteessä häikkää?? Vai onko pieni öljyn tihkuminen ominaisuus näissä?
Klemmari irti ja tutkimaan turbon akselin päittäisvälystä, ei saa paljoa olla.
-
Itse huomasin tuossa taannoin valtran jäähdytínremontin (Suomen jäähdytintehtaan syyläri perseestä) yhteydessä, että välijäähdyttimen kenossa/putkissa oli hieman öljyä. Tänään joutessani tutkin akselin välystä ja totesin että päittäisvälystä ei ole havaittavissa, mutta sivusuunnassa välystä sen verran että siivet melkein hipsivät reunoihin. Pitäsköhän vidä mötkylä sepälle ennen kunnon kilahusta? ???
-
Itse huomasin tuossa taannoin valtran jäähdytínremontin (Suomen jäähdytintehtaan syyläri perseestä) yhteydessä, että välijäähdyttimen kenossa/putkissa oli hieman öljyä. Tänään joutessani tutkin akselin välystä ja totesin että päittäisvälystä ei ole havaittavissa, mutta sivusuunnassa välystä sen verran että siivet melkein hipsivät reunoihin. Pitäsköhän vidä mötkylä sepälle ennen kunnon kilahusta? ???
Säteisvälystä uutenakin, öljy keskittää rupelin keskelle. Käyttötottumuksilla remontin väliin voi vaikuttaa. Huoltaminen kyllä huomattavasti korjaamista halvempaa, amerikan seiskan solmu aivan hirveen hintanen, kun siinä on se hieno kartioklemmari sydeemi vaimentimeen, switser omaa sukua...
-
Ei sille tartte tehdä yhtään mitään muuta kun ajaa.
Kyllä se sitten ilmoittaa kun on tarve teherä.
-
Jos paljon käyttelet tyhjäkäynnillä sitä enemmän öljyä tulee,normaali ilmiö.
Tyhjäkäynti on sitä viimestä mitä diisseli kaipaa.
Kannattaa käsikaasusta säätää kierrokset aina vähintään 1000.
-
Jos paljon käyttelet tyhjäkäynnillä sitä enemmän öljyä tulee.
Tyhjäkäynti on sitä viimestä mitä diisseli kaipaa.
Kannattaa käsikaasusta säätää kierrokset aina vähintään 1000.
Tuolla kaavalla Vallun vuotaminen loppuu kokonaan kun säätää kierrokset välille 6000-7000 rpm ;D
-
ei muutako kankeemmat ölöjyt koneeseen :P
-
Ei sille tartte tehdä yhtään mitään muuta kun ajaa.
Kyllä se sitten ilmoittaa kun on tarve teherä.
Ei kannata uskoo verkunmiehiä,ne mistää mitää ymmärrä :o
Oikeasti sille ei tartte tehdä yhtään mitään muuta kun ajaa.Kyllä se sitten ilmoittaa kun on tarve teherä. 8)
-
kohta on turbo moro, kannattaa korjuuttaa ennen kuin posahtaa akseli poikki tms...