Agronet

Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Heino Leino - 23.02.11 - klo:10:12

Otsikko: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Heino Leino - 23.02.11 - klo:10:12
Mitenkä menetellään jos halutaan laittaa ykstyistallouvven pakettiauto kalustoon, tai vaikka henkilöauto. Siis kysymys on jo vuosie sitte ostetusta autosta. Jos on ostanu vaikka 3 vuotta sitte henkilöauton vaikkapa 10 000 eurolla ja muuttaa sen nyt pakettiautoksi. Pittääkö myyvä se auto naapurille tae jäläkikasvulle ja teetättää pakuksi rekisteröinti sillä ja ostaa se sitte samalla summalla takasi ja kaupasta saa sillon kuitin. Tietennii auton "ostaja" pittää olla semmonen jolle ei veroseuraamuksie tuu.
Vai saako kalustoon laitettavan autosta laittaa jonkulaisen rahamäärän vähennettäväksi pääomaksi.

Kun tekasimma tämän talon vuonna 1996, niin verottaja hyväksy sillon vanhasta talosta tehtävän verovähennyksen, kun se muutettiin maatallouvven varastorakennukseksi. Summa oli muistaakseni 50 000 mk
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Teroman - 23.02.11 - klo:12:13

Myyt vaan ite ittelles vasen käsi myy , oikea ostaa

Hinta sopivax

KAtso vaik autotallista oikea hinta , kopioit liitteeksi siltä varalta että karhu epäilee sun väärin hinnoitelleen laitteesi

;;;;;;;;;;;;;;;;Å
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 23.02.11 - klo:12:33
Kannattaako laittaa kalustoon? Vanha auto ei paljoa lisää poistoja. Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa...  :o Jos semmosta pitää, niin eikös sen väärennä sen verran, että kilometrikorvauksella pääsee samaan lopputulemaan...  ;) Jos nimittäin ajat 15tkm per vuosi ja kilometrikorvausta on 46c/km, eli 6900€ vuosi voit laittaa kilometrikorvauksia. Siitä 2t€ menee polttoaineisiin ja 500€ vakuutukseen + 150€ dieselveroon + 1000€ huoltoon. Sen jälkeen jää "poistoon" 3250€...
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: talutehnika - 23.02.11 - klo:16:05
"Pittääkö myyvä se auto naapurille tae jäläkikasvulle ja teetättää pakuksi rekisteröinti sillä ja ostaa se sitte samalla summalla takasi ja kaupasta saa sillon kuitin."

Kannattaisko ostaa isommalla summalla ainakin jos jälkikasvulta "ostat"?

Tai mitäs minä mestaria neuvomaan kun ite oon vaan aktiivi. Vieläpä rasisti.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: mlahti - 23.02.11 - klo:16:16
Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa... 

siis yksityisajoista?
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 23.02.11 - klo:16:30
Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa... 

siis yksityisajoista?
Olin kurssilla, jossa oli verotoimistosta työntekijä oli luennoimassa ja hänen mielipiteensä oli, että kaikki ajot.  ???  :o :( Siinä vaiheessa aloin miettimään itsekkin tuota kilometrikorvaus asiaa. Itsellä kun on maatalousautona 5000€ arvoinen Hilux ja kulut ovat olleet 2-3000€ vuodessa ja ajot 15t km.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: mlahti - 23.02.11 - klo:16:49
Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa...  

siis yksityisajoista?
Olin kurssilla, jossa oli verotoimistosta työntekijä oli luennoimassa ja hänen mielipiteensä oli, että kaikki ajot.  ???  :o :( Siinä vaiheessa aloin miettimään itsekkin tuota kilometrikorvaus asiaa. Itsellä kun on maatalousautona 5000€ arvoinen Hilux ja kulut ovat olleet 2-3000€ vuodessa ja ajot 15t km.

ainakaan täällä ei tarvi pitää kirjaa mistään ajoista jos on osoittaa yksityskäyttöön auto. mutta en sit tiedä ku mulla on maataloudessa kuorma-auto..
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: hvinnamo - 23.02.11 - klo:17:34
 Ei pakusta mitään ajopäiväkirjaa tarvitse pitää, ainakaan täällä. Pitää tosiaan olla vaan se yksityisauto ja mielellään sitten säästellä dieselkuitteja yksityisauton osalta, jos sekin on diesel. Meillä on ainakin 15 vuotta ollut paku 100% maatalouskäytössä.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 23.02.11 - klo:18:56
Ei pakusta mitään ajopäiväkirjaa tarvitse pitää, ainakaan täällä. Pitää tosiaan olla vaan se yksityisauto ja mielellään sitten säästellä dieselkuitteja yksityisauton osalta, jos sekin on diesel. Meillä on ainakin 15 vuotta ollut paku 100% maatalouskäytössä.

Mulla ainakin verottaja jää heti tappiolle, jos laittaisin pakun yksityisautoksi ja vähentäisin kilometritaksalla.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: hvinnamo - 23.02.11 - klo:19:03
Ei pakusta mitään ajopäiväkirjaa tarvitse pitää, ainakaan täällä. Pitää tosiaan olla vaan se yksityisauto ja mielellään sitten säästellä dieselkuitteja yksityisauton osalta, jos sekin on diesel. Meillä on ainakin 15 vuotta ollut paku 100% maatalouskäytössä.

Mulla ainakin verottaja jää heti tappiolle, jos laittaisin pakun yksityisautoksi ja vähentäisin kilometritaksalla.
Mulla on taas ollut niin kallista ajoa pakulla että taksilla olis melkein halvempi ajaa.  :D Arvonalennus, polttoaine, huollot, korjaukset, vakuutukset ym.ym.. Täytyis hukata koko rahareikä pois.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 23.02.11 - klo:20:04
Ei pakusta mitään ajopäiväkirjaa tarvitse pitää, ainakaan täällä. Pitää tosiaan olla vaan se yksityisauto ja mielellään sitten säästellä dieselkuitteja yksityisauton osalta, jos sekin on diesel. Meillä on ainakin 15 vuotta ollut paku 100% maatalouskäytössä.
Sama täällä. Ei koskaan aikaisemmin ole verottaja edes maininnut, että ajopäiväkirjaa pitäisi pitää edes yksityisajoista, kun on yksityisajoja varten toinen auto! Ei edes silloin, kuin isä piti tilaa ja kävi maatalousautolla vaimonsa luona Vaasassa kerran viikossa...  ;D
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: kylmis - 23.02.11 - klo:20:44
Onko teillä ollut kuinka vaikeaa saada auto hyväksytetyksi kokonaan verotukseen? Meillä on pick-up ja se vain 80% maatalouskäytössä, vaikka oli aikanaan lehmätila ja tarve sitä kautta osoitettu korkeaksi. Siviilikäyttöön oma auto.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 23.02.11 - klo:21:36
Onko teillä ollut kuinka vaikeaa saada auto hyväksytetyksi kokonaan verotukseen? Meillä on pick-up ja se vain 80% maatalouskäytössä, vaikka oli aikanaan lehmätila ja tarve sitä kautta osoitettu korkeaksi. Siviilikäyttöön oma auto.
Aikanaan kun ensimmäisen sai, niin ei ole ollut ongelmaa. Jossain vaihees verottaja kyl vihjaili vanhalle paronille, et kahta viikkoo ei kannata olla ilman maatalousautoo - sen jälkeen ei mee enään 100% läpi.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Heino Leino - 23.02.11 - klo:22:22
eikö se oo nykysi että auto kun auto, jos mennee ajot yli 50 rossaa maatallouteen niin se pittää panna kalustoon.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 24.02.11 - klo:07:36
eikö se oo nykysi että auto kun auto, jos mennee ajot yli 50 rossaa maatallouteen niin se pittää panna kalustoon.
Kait sen SAA laittaa kalustoon, kun ajot on yli 50%. Mun mielestä näissä on hirveästi eri tulkintoja verotoimistojen välillä. Kysy asiaa omastasi, kun nykyään ihan kivasti neuvovat. Jos ratkaisu kuulostaa hyvältä, niin ota lausunto kirjallisesti, silloin esim käsittelijän vaihtuessa ei voi vaihtaa tulkintaa.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: roadrunner - 24.02.11 - klo:18:54
eikö se oo nykysi että auto kun auto, jos mennee ajot yli 50 rossaa maatallouteen niin se pittää panna kalustoon.
Kait sen SAA laittaa kalustoon, kun ajot on yli 50%. Mun mielestä näissä on hirveästi eri tulkintoja verotoimistojen välillä. Kysy asiaa omastasi, kun nykyään ihan kivasti neuvovat. Jos ratkaisu kuulostaa hyvältä, niin ota lausunto kirjallisesti, silloin esim käsittelijän vaihtuessa ei voi vaihtaa tulkintaa.
Kyllä se minun mielestäni löytyy yhtenäistämisohjeesta, että jos ajot on yli 50% maatalouden niin kosla
kuuluu kalustoon. Ei tietenkään henkilöautoa sinne kannata tunkea.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: SomeBody77 - 25.02.11 - klo:06:51
eikö se oo nykysi että auto kun auto, jos mennee ajot yli 50 rossaa maatallouteen niin se pittää panna kalustoon.
Kait sen SAA laittaa kalustoon, kun ajot on yli 50%. Mun mielestä näissä on hirveästi eri tulkintoja verotoimistojen välillä. Kysy asiaa omastasi, kun nykyään ihan kivasti neuvovat. Jos ratkaisu kuulostaa hyvältä, niin ota lausunto kirjallisesti, silloin esim käsittelijän vaihtuessa ei voi vaihtaa tulkintaa.
Kyllä se minun mielestäni löytyy yhtenäistämisohjeesta, että jos ajot on yli 50% maatalouden niin kosla
kuuluu kalustoon
. Ei tietenkään henkilöautoa sinne kannata tunkea.
Otetaas nyt viel sen verta tarkennusta, että onko pakettiauto siis PAKKO laittaa kalustoon, jos sen ajoja on yli 50%? ??? Itseä oikeasti mietityttää tuo pakun ottaminen pois kalustosta...
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: landehande - 25.02.11 - klo:07:20
Mitenkä menetellään jos halutaan laittaa ykstyistallouvven pakettiauto kalustoon, tai vaikka henkilöauto. Siis kysymys on jo vuosie sitte ostetusta autosta. Jos on ostanu vaikka 3 vuotta sitte henkilöauton vaikkapa 10 000 eurolla ja muuttaa sen nyt pakettiautoksi. Pittääkö myyvä se auto naapurille tae jäläkikasvulle ja teetättää pakuksi rekisteröinti sillä ja ostaa se sitte samalla summalla takasi ja kaupasta saa sillon kuitin. Tietennii auton "ostaja" pittää olla semmonen jolle ei veroseuraamuksie tuu.
Vai saako kalustoon laitettavan autosta laittaa jonkulaisen rahamäärän vähennettäväksi pääomaksi.

Kun tekasimma tämän talon vuonna 1996, niin verottaja hyväksy sillon vanhasta talosta tehtävän verovähennyksen, kun se muutettiin maatallouvven varastorakennukseksi. Summa oli muistaakseni 50 000 mk

Ei muuta ongelmaa, mutta katso, ettei teinisi ehdi romuttaa autoa ennen takaisin ostoa. Itse asiassa mistä tiedät myykö hän sitä enää sulle?
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: landehande - 25.02.11 - klo:07:23
Ei pakusta mitään ajopäiväkirjaa tarvitse pitää, ainakaan täällä. Pitää tosiaan olla vaan se yksityisauto ja mielellään sitten säästellä dieselkuitteja yksityisauton osalta, jos sekin on diesel. Meillä on ainakin 15 vuotta ollut paku 100% maatalouskäytössä.

Mulla ainakin verottaja jää heti tappiolle, jos laittaisin pakun yksityisautoksi ja vähentäisin kilometritaksalla.
Mulla on taas ollut niin kallista ajoa pakulla että taksilla olis melkein halvempi ajaa.  :D Arvonalennus, polttoaine, huollot, korjaukset, vakuutukset ym.ym.. Täytyis hukata koko rahareikä pois.

Volkkari, renu, sitikka, viiatti?
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: bouli - 25.02.11 - klo:08:56
eikö se oo nykysi että auto kun auto, jos mennee ajot yli 50 rossaa maatallouteen niin se pittää panna kalustoon.
Kait sen SAA laittaa kalustoon, kun ajot on yli 50%. Mun mielestä näissä on hirveästi eri tulkintoja verotoimistojen välillä. Kysy asiaa omastasi, kun nykyään ihan kivasti neuvovat. Jos ratkaisu kuulostaa hyvältä, niin ota lausunto kirjallisesti, silloin esim käsittelijän vaihtuessa ei voi vaihtaa tulkintaa.
Kyllä se minun mielestäni löytyy yhtenäistämisohjeesta, että jos ajot on yli 50% maatalouden niin kosla
kuuluu kalustoon
. Ei tietenkään henkilöautoa sinne kannata tunkea.
Otetaas nyt viel sen verta tarkennusta, että onko pakettiauto siis PAKKO laittaa kalustoon, jos sen ajoja on yli 50%? ??? Itseä oikeasti mietityttää tuo pakun ottaminen pois kalustosta...


Näin mäkin sen olen ymmärtänyt että on pakko.

Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Tapani - 25.02.11 - klo:21:08
4.1.1.1 Auto maatalouden kalustossa ja auton yksityiskäyttö

Auto kuuluu maatalouden tulolähteeseen, mikäli maatalouden ajoa on yli 50 % kokonaisajomäärästä. Maataloustoiminnassa vähennyskelpoinen kilometrimäärä tulee esittää ajopäiväkirjalla.
Kun auto kuuluu maatalouden tulolähteeseen, verotuksessa vähennetään sen käytöstä aiheutuneet todelliset, muistiinpanoihin merkityt menot. Jos todellisia menoja ei ole vähennetty muistiinpanoissa eikä näihin menoihin liittyviä tositteita ole säilytetty, voidaan menot kuitenkin vähentää verovelvollisen esittämän luotettavan, maatalouden ajojen kilometrimäärään perustuvan laskelman mukaan. Laskelmalta tulee ilmetä maatalouden ajojen osuus arvioiduista polttoainekustannuksista, huoltokustannuksista ja muista ajoneuvon käytöstä aiheutuneista kustannuksista sekä osuus mahdollisesta poistosta ja verovuonna ajettu kokonaiskilometrimäärä.

Kun maataloudenharjoittaja käyttää maatalouden tulolähteeseen kuuluvaa autoa yksityisajoihin tai muun tulolähteen ajoihin, ei näiden ajojen osuus auton kuluista ja poistosta ole maataloustulosta vähennyskelpoista menoa. Yksityisajojen ja muiden ajojen osuus lasketaan jakamalla autokulujen kokonaismäärä ja auton vuotuinen poisto ajokilometrien yhteismäärällä ja saatu luku kerrotaan ajopäiväkirjan mukaisella yksityisajojen ja muiden ajojen kilometrimäärällä. Mikäli yksityisajoja ei ole pystytty luotettavasti esittämään, joudutaan yksityisajojen osuus arvioimaan. Muun tulolähteen autokulut siirretään vähennettäväksi asianomaisen tulolähteen kuluina.

Asunnon ja maatilan väliset matkat ovat edellä tarkoitettuja yksityisajoja. Nämä asunnon ja maatilan väliset kustannukset maataloudenharjoittaja ja maataloutta harjoittavan verotusyhtymän osakas saavat vähentää ansiotulosta esitäytetyllä veroilmoituksella tuloverolain 93 §:ssä säädettyjen edellytysten ja rajoitusten puitteissa.

Käyttöomaisuuden poisto-oikeus alkaa sinä verovuonna kun hyödyke on otettu käyttöön. Vaikka auto olisi otettu käyttöön aivan loppuvuodesta, myönnetään poisto silti täysimääräisenä. Yksityiskäytön tuloutus saattaa tällöin muodostua hyvinkin suureksi ajettua ajokilometriä kohti, koska vähennykseksi myönnetty poisto on suuri.

Maatalouden kalustoon kuuluvan auton siirtäminen pois kalustosta edellyttää, että maatalouden ajojen osuus on pysyvästi alentunut alle puoleen kokonaisajomäärästä.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Wejjo - 26.02.11 - klo:18:20
Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa... 

siis yksityisajoista?

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=8042;639506

sivulta 52 ->
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Wejjo - 26.02.11 - klo:18:32
Mitenkä menetellään jos halutaan laittaa ykstyistallouvven pakettiauto kalustoon, tai vaikka henkilöauto. Siis kysymys on jo vuosie sitte ostetusta autosta. Jos on ostanu vaikka 3 vuotta sitte henkilöauton vaikkapa 10 000 eurolla ja muuttaa sen nyt pakettiautoksi. Pittääkö myyvä se auto naapurille tae jäläkikasvulle ja teetättää pakuksi rekisteröinti sillä ja ostaa se sitte samalla summalla takasi ja kaupasta saa sillon kuitin. Tietennii auton "ostaja" pittää olla semmonen jolle ei veroseuraamuksie tuu.
Vai saako kalustoon laitettavan autosta laittaa jonkulaisen rahamäärän vähennettäväksi pääomaksi.

Kun tekasimma tämän talon vuonna 1996, niin verottaja hyväksy sillon vanhasta talosta tehtävän verovähennyksen, kun se muutettiin maatallouvven varastorakennukseksi. Summa oli muistaakseni 50 000 mk


tulolähdesiirroissa pitää vaan osoittaa käypä arvo, jolla se siirretään. Alv-vähennystä ei tuollaisessa tapauksessa kuitenkaan saa, tietenkään kun luovutajana on yksityistalous joka ei alv-velvollinen.

Jos ajoista yli puolet maatalousajoia ->kalustoon, jos alle niin ei kalustoon.

Jos kalustossa, täysi kirjanpito ja poisto+kulut maatalousajojen osuudelta vähennyskelpoista, samassa suhteessa alvit jos kyseessä PA tai KA

Jos ei kalustossa, vähennys joko em. mukaisesti todellisten kulujen mukaan maatalousajojen osalta tai on oikeus käyttää 45 snt km jos edullisempi. Alv-vähennnys perustuu aina kuitteihin, niistä maatalousajojen osuudelta vähennys jos PA tai KA

Mutta kannattaa sitten laskea tuleeko todella vuotuinen poisto + kulut ajokilometria kohden suuremmaksi kuin tuo lisävähennysoikeus 45 snt. Pitää olla uudehko auto ja suht. vähän ajoa, niin sitten.

Parhaimmat vähennykset on saanut PA yksityiskäytössä, käyttökuluista tarkka kirjanpito kuitteineen, alv-vähennys ajopäiväkirjan tai muun luotettavan selvityksen perusteella maa- ja metsätalousajojen ja yksityiskäytön suhteessa, ja tuloverotukseen joko todellisten em.poistosta ja kuluista lasketun km-hinnan mukaan tai useimmiten tuo lisävähennys 45 snt on parempi.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Wejjo - 26.02.11 - klo:18:36
Nykyään verottaja on linjannut, että maatalouteen kuuluvasta pakettiautosta tarttis pitää ajopäiväkirjaa... 

siis yksityisajoista?

Joo käytännössä tarkastuksissa on riittänyt, että on selvitetty kokonaisajomäärä, ja sitten joko yksityisajot tai maatalousajot. Noistahan sen vähennyskelpoisen osuuden saa, oli kumpi vaan selvitetty.
Otsikko: Vs: Pakettiauto kalustoon
Kirjoitti: Heino Leino - 26.02.11 - klo:21:13
Mitenkä menetellään jos halutaan laittaa ykstyistallouvven pakettiauto kalustoon, tai vaikka henkilöauto. Siis kysymys on jo vuosie sitte ostetusta autosta. Jos on ostanu vaikka 3 vuotta sitte henkilöauton vaikkapa 10 000 eurolla ja muuttaa sen nyt pakettiautoksi. Pittääkö myyvä se auto naapurille tae jäläkikasvulle ja teetättää pakuksi rekisteröinti sillä ja ostaa se sitte samalla summalla takasi ja kaupasta saa sillon kuitin. Tietennii auton "ostaja" pittää olla semmonen jolle ei veroseuraamuksie tuu.
Vai saako kalustoon laitettavan autosta laittaa jonkulaisen rahamäärän vähennettäväksi pääomaksi.

Kun tekasimma tämän talon vuonna 1996, niin verottaja hyväksy sillon vanhasta talosta tehtävän verovähennyksen, kun se muutettiin maatallouvven varastorakennukseksi. Summa oli muistaakseni 50 000 mk


tulolähdesiirroissa pitää vaan osoittaa käypä arvo, jolla se siirretään. Alv-vähennystä ei tuollaisessa tapauksessa kuitenkaan saa, tietenkään kun luovutajana on yksityistalous joka ei alv-velvollinen.

Jos ajoista yli puolet maatalousajoia ->kalustoon, jos alle niin ei kalustoon.

Jos kalustossa, täysi kirjanpito ja poisto+kulut maatalousajojen osuudelta vähennyskelpoista, samassa suhteessa alvit jos kyseessä PA tai KA

Jos ei kalustossa, vähennys joko em. mukaisesti todellisten kulujen mukaan maatalousajojen osalta tai on oikeus käyttää 45 snt km jos edullisempi. Alv-vähennnys perustuu aina kuitteihin, niistä maatalousajojen osuudelta vähennys jos PA tai KA

Mutta kannattaa sitten laskea tuleeko todella vuotuinen poisto + kulut ajokilometria kohden suuremmaksi kuin tuo lisävähennysoikeus 45 snt. Pitää olla uudehko auto ja suht. vähän ajoa, niin sitten.

Parhaimmat vähennykset on saanut PA yksityiskäytössä, käyttökuluista tarkka kirjanpito kuitteineen, alv-vähennys ajopäiväkirjan tai muun luotettavan selvityksen perusteella maa- ja metsätalousajojen ja yksityiskäytön suhteessa, ja tuloverotukseen joko todellisten em.poistosta ja kuluista lasketun km-hinnan mukaan tai useimmiten tuo lisävähennys 45 snt on parempi.

kiitoksia seleventävästä vastauksesta, vähä outtelinki että veroasiantuntijana vastaisit. Pitänee opetella ajopäiväkirjan pittoon... ja pittää huoli että se 50 rosenttia kilometreistä ei ylity, ja ajella maatalousajoja kummallaki autolla, niin kuin tojellisuuvessa onki.