Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jim - 16.02.11 - klo:22:36

Otsikko: autonperäkärry
Kirjoitti: jim - 16.02.11 - klo:22:36
 Elikkä tarvis vaihtaa henkilöautonperäkärry, joten minkalaista raati suosittelee. Vaatimuksina on ainakin tukeva ja tilava kuomu, 3m pitkä lava ja jatkoaisa. Juhta on nyt ja toista ei ihan helpolla tule. Näille ajoille on turha hankkia mitään lava/pakettiautoa.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Hervast - 16.02.11 - klo:23:42
Noh mikäs Juhdassa vikana ? Onhan se kai vielä tehdymmän oloinen kuin nämä akut ja majavat ? Taitaa kyllä olla nykysin Juhtakin ohempaa peltiä kuin vanhat versiot.

Yksiakselista jarrutonta kärriä kai kuitenkin haeskelet ? Runkohan kärrissä saisi olla upottamalla sinkitty putkirunko, semmoinen kestää helposti 20 vuotta.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Oksa - 17.02.11 - klo:08:10
akuhan on oikeasti iahn vitsi!      itellä 235 ja ei paljon ole rassattu mutta kyläkoiraa markkeeraa nykyään!   taitaa olla runko poikki , taas!      takuu aika kyllä menny jo! >:(
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: volkkari - 17.02.11 - klo:08:24
Muulin pro sarjaa uskaltaa suositella, tosin sakohan niihin sitä jatkoaisaa?!?
Kokemusta 760 joka vaihdettiin 850 isomman lavan takia ja nyt itsellä 800T joka on sama kuin tuo 850, on vaan teli. Näkyvät kestävän kuormittaa vähän enempikin kuin rek.otteessa luvataan.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: 3070 E - 17.02.11 - klo:08:24
Farmi pro.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Rampe - 17.02.11 - klo:08:25
Muuli pro sarjasta löytyy kärryjä. Itellä on 970 xl ja oon tykänny kyllä.
Valmistus on näyttäny siirtyvän teuvalta lapualle. Toivottavasti laatu ei oo huonontunu  ::)
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: kujala - 17.02.11 - klo:09:05
Onkos jatkoaisakärryjä vielä? Kuusimetristä tavaraa joutuu aina välillä kuskaamaan, ja kantavuutta ei silti tarvita paljon. Rumpuputkia ja pienempiä määriä harjaterästä tai käyttörautaa.
Kerran vein 8,5-metrisen paksuseinäisen muovirummun autonperäkärryllä ja oli kieltämättä vähän tuskaa kun peräylitystä oli tarpeeksi...mutta kun pakko oli eikä siihen hätään muutakaan konstia löytynyt.
Kärry alkaa olla heikossa hapessa mutta kun se on jatkettavaa mallia niin täytyykö elvytellä vain vanhusta seuraavaksi 30 vuodeksi?
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: jariman - 17.02.11 - klo:10:03
Onkos jatkoaisakärryjä vielä? Kuusimetristä tavaraa joutuu aina välillä kuskaamaan, ja kantavuutta ei silti tarvita paljon. Rumpuputkia ja pienempiä määriä harjaterästä tai käyttörautaa.
Kerran vein 8,5-metrisen paksuseinäisen muovirummun autonperäkärryllä ja oli kieltämättä vähän tuskaa kun peräylitystä oli tarpeeksi...mutta kun pakko oli eikä siihen hätään muutakaan konstia löytynyt.
Kärry alkaa olla heikossa hapessa mutta kun se on jatkettavaa mallia niin täytyykö elvytellä vain vanhusta seuraavaksi 30 vuodeksi?
***** taitaa tää nykynen tyyppiluokitus torpata nuo jatkoaisat,
uusia ei saa jatkoaisalla, eli täytyy tyytyä käytettyyn, joka on
vanhempi kun 2006 (olikohan näihinaikoihin kun tuli eu- direktiivi
tyyppiluokitellusta aisasta, tän jälkeen olevia vaunuja ei sais
korjata jos aisa vääntyy, uutta vaan)
tjaa... saakohan biltemasta, motonetista vielä jatkoaisaa,
eli tulee kärryn kuulakytkimeen kiinni, ja jatkoaisa koukkuun.

nuo 6 m salot  vaatii jo 4 m lavan ja kohtuullisen pitkän aisan,
ku laillisesti toimitaan.
ei  jarrullinen kärry loppuviimein kauhean kalliimpi ole
kevytkärryyn verraten, on kantavuutta ja turvallisempi, ku
jarruton nuija auton takana, vie muuten auton pöoelikköön ja äkkiä
jos jarruttaa linkussa liikaa/liukkailla.

itellä majavan 2000 kantavuudella oleva jarrullinen kärry 4 m lavalla,
mainio pakun perässä, näkee peruuttaa ja näkee, onko ;)
vielä matkassa mukana ::) ;D
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Rampe - 17.02.11 - klo:10:46
Onkos jatkoaisakärryjä vielä? Kuusimetristä tavaraa joutuu aina välillä kuskaamaan, ja kantavuutta ei silti tarvita paljon. Rumpuputkia ja pienempiä määriä harjaterästä tai käyttörautaa.
Kerran vein 8,5-metrisen paksuseinäisen muovirummun autonperäkärryllä ja oli kieltämättä vähän tuskaa kun peräylitystä oli tarpeeksi...mutta kun pakko oli eikä siihen hätään muutakaan konstia löytynyt.
Kärry alkaa olla heikossa hapessa mutta kun se on jatkettavaa mallia niin täytyykö elvytellä vain vanhusta seuraavaksi 30 vuodeksi?

** Tuolla muuli 970:llä oon kuskannu aika paljon 6 m rautanippuja tms. pitkää tavaraa. 1,25 m aisan päälle ja 1,25 m peräylitys ja kärry on silloinkin hyvin painotettu.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: mlahti - 17.02.11 - klo:11:07
saris tai Agados eivät kyllä ole halvimmasta päästä..
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: maximus - 17.02.11 - klo:16:15
Tekno-trailer ja jaxal kuomu itellä. Ihan tyytyväinen oon.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: rt - 17.02.11 - klo:16:26
Vältä kaikkia eläinjäljiltelmiä.







































Mikäli kärryn nimessä esiintyy eläin, kärry on silloin susi ;D
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: hiluhi - 17.02.11 - klo:17:47
Saris
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: teuturi - 17.02.11 - klo:17:57
Muuli pro sarjasta löytyy kärryjä. Itellä on 970 xl ja oon tykänny kyllä.
Valmistus on näyttäny siirtyvän teuvalta lapualle. Toivottavasti laatu ei oo huonontunu  ::)
Samanlainen kärry löytyy minulta kans ja siinä jaxal 125 cm kuomu.
Hyvä kärry vetää niin tyhjänä kuin kuorman kans.
Ja tuossahan on lava sisämitat 350x150x34 cm ja kantavuutta 500 kg.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Strimari - 17.02.11 - klo:18:54
http://www.masetti.fi/?p=perakarryt&brand=eduard

hinta/laatu suhde kohdallaan.
Itsellä on ollut tuo 8 neliön Apollo kolmatta vuotta, eikä mitään negatiivistä sanottavaa ole, vaikka käyttöä on ollut paljon ja kuormat suuria.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: SAS - 17.02.11 - klo:19:13
Pikku muulit on aivan eri kärryjä kuin pro muulit .
Muuli pro 970 xl on ollut pari vuotta ,tukeva kärry.Pystyy tuomaan
rumppuputkia kun on lava 3,5 m pitkä ilman jatkoaisaa.
Urakoitsijoilla näkyy olevan noita järestään täällä päin ,on hitsatulla rungolla ei mikään pultti hässäkkä .
Maksaa jotakin 1600-1750 euroa.Hyvällä akselistolla.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Maalaispoika - 17.02.11 - klo:19:17
Mä ostin viime vuonna JT-Trailerin telikärryt, 330 pitkät kuomulla, moottorikelkka mahtuu hyvin kyytiin. Hyviltä vaikuttavat ja varsinkin hinta on kilpailukykyinen.

http://www.lakeudenterasrakenne.com/
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: pötsjölööm - 17.02.11 - klo:19:25
Tervattu peräkärry, ponttilaudotuksella kaikista paree.  ;D Tuommonen yhdellä tutulla.  Painaa jotain 1000 kiloa, kantavuus 500kg. Jostain armeijan huutokaupasta saa halvalla, ja menee vähän korkeemmankin kannon yli.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: teuturi - 17.02.11 - klo:19:35
http://www.rkktrailer.fi/
Tuola näkyy olevan näitä perinteisen mallisia kärryjä joissa renkaat laitojen ulkopuolella ja sitten näitä joissa renkaat lavan alla ja kaikki laidat aukeavat.
Jarrullisia ja jarruttomia.
Siistin näköistä tekoa.
Onkos kellään näitä käytössä?
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Petri - 17.02.11 - klo:21:20
http://www.masetti.fi/?p=perakarryt&brand=eduard

hinta/laatu suhde kohdallaan.
Itsellä on ollut tuo 8 neliön Apollo kolmatta vuotta, eikä mitään negatiivistä sanottavaa ole, vaikka käyttöä on ollut paljon ja kuormat suuria.
Samalla kokemuksella allekirjoitan täysin nuo kommentit ja kokemukset. Ketjun avaaja tosin haki muistaakseni henkilöauton perään. Itsellä takatuuppari-hiluksi ja siinä luvatut 1500 kg on vasta alkusoittoa tuon kärryn ominaisuuksille. On ehkä joskus mennyt vähän yli vetoauton sallitun... Eli harva henkilöauto antaa hyödyntää kärryä kunnolla.

Petri
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Strimari - 17.02.11 - klo:21:42
Samoin, normi kuorma on 1700 kiloa öljyä kahdessa tankissa tai neljä suursäkkiä yht. 1850 kg. Eikä tunnu oikeesti vielä missään. Takalaitaan tein rajoitinketjut, ettei pitkän tavaran kanssa laita ole valojen edessä. Eteen tein sermin, mitä vasten voi suursäkit laittaa nojaamaan. Nastarenkaissa oli ensimmäisenä syksynä hakemista, kun piti löytää 13 tuumaa noilla kantavuuksilla. Ei löytynyt, hankittiin 14 tuumaiset matalammalla profiililla.
On muuten velho kuorma tuo 1700 kiloa loiskuvaa öljyä talvikelillä ja etuveto Transitilla. Onneks on sisällä vielä yks 1000 kiloa vähän tasaamassa menoa..
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: SAS - 18.02.11 - klo:10:07
Hyvällä onnella onnella kunnes rysähtää ja ruumiita tulee. :o
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Strimari - 18.02.11 - klo:11:45
No juuri juuri juuri sillä.
Ja kokemuksella.
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: ilkka - 18.02.11 - klo:12:34
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.

Sulla on sitte ADR-lupa ???
Kuljetettavan öljymäärän kanssa kannattaa olla tarkkana. Voi vahingon sattuessa maksaa tosi paljon.
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: - 18.02.11 - klo:17:33
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.

Sulla on sitte ADR-lupa ???
Kuljetettavan öljymäärän kanssa kannattaa olla tarkkana. Voi vahingon sattuessa maksaa tosi paljon.

Villi veikkaus että kyseessä ei ole polttoöljy!
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: SAS - 18.02.11 - klo:21:45
Jontikan autoloota lykkää öljyt pihalle niin pitää olla aina öljyä varalla ;D :D
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Verku - 19.02.11 - klo:20:34
http://www.rkktrailer.fi/
Tuola näkyy olevan näitä perinteisen mallisia kärryjä joissa renkaat laitojen ulkopuolella ja sitten näitä joissa renkaat lavan alla ja kaikki laidat aukeavat.
Jarrullisia ja jarruttomia.
Siistin näköistä tekoa.
Onkos kellään näitä käytössä?

Kannattaa se peruskärry ainakin ostaa suoraan sieltä missä se oikeasti valmistetaan (Miro, Paku, Finn-carry, käsittääkseni samaa sarjaa), . Lavakärryt ainakin sen hintasia että kannattaa kattoa suoraan jarrullista adagosta, sarista jne. jos tuolle linjalle lähtee.

Mutta peruskärryä, kelpoa ja halpaa!!  ;)

Suosittelen kans tuota www.lakeudenterasrakenne.com (http://www.lakeudenterasrakenne.com) kuten maalaispoikakin!!!!

Hinta/Laatu kohdallaan. Hitsisaumat kun viitsii katsoa läpi, että on sinkkissä kunnolla niin hyvä on.

Juurikin vielä 3300mm pitkänä ja korkealla laidalla, ikinä se ei ole liian pitkä!

Siis kärry ;D
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: Verku - 19.02.11 - klo:20:37
Yks pikku juttu.

Suosittelen kaikille peräkärryn renkaiden tasapainotusta, kärry merkistä riippumatta. Itse painotin nykyisen ja edellisen kärryn renkaat, 155R13 ja enin luku tais olla 105g painoa per rengas.......... ;D
Otsikko: Vs: autonperäkärry
Kirjoitti: nilihaara - 19.02.11 - klo:21:50
Yks pikku juttu.

Suosittelen kaikille peräkärryn renkaiden tasapainotusta, kärry merkistä riippumatta. Itse painotin nykyisen ja edellisen kärryn renkaat, 155R13 ja enin luku tais olla 105g painoa per rengas.......... ;D
Suurin syy näiden pikkukärryjen laakerivikoihin lienee just tuo kun niitä renkaita ei ole tasapainoitettu. Itellä kaksi joita toinen jarrullinen ja kummatkin tasapainoitin. JC stä halkesi napa kun vaihdoin nastarenkaat, vetäsin paineilmalla liian tiukkaan ja kiinnityslevy ohut joten halkesi.