Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jussivalimaki - 16.02.11 - klo:18:44

Otsikko: valmetin pakki
Kirjoitti: jussivalimaki - 16.02.11 - klo:18:44
305 tiputtaa pakin pois päältä ei auta vaikka yrittää pitää kepistä kiinni nykäsee väkisin pois. kertokaahan viisaammat että missä vika?
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: SAS - 16.02.11 - klo:18:54
Tarkista vaihteensiirto vipujen toiminta ja välykset.
Sitten jos askin sisälle mennään niin pääakselissa päittäisvälystä liikaa ,laakerit sökönä.
Epäilen vaihteensiirto vipuja.
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: Neke - 16.02.11 - klo:20:07
305 tiputtaa pakin pois päältä ei auta vaikka yrittää pitää kepistä kiinni nykäsee väkisin pois. kertokaahan viisaammat että missä vika?


Siirtäjähaarukka kulunut.Kannattaa laittaa kuntoon heti,ettei mene kytkentähampaat.(isompi lasku)
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: Monttu Simeon - 16.02.11 - klo:20:34
Siirtohaarukan muovisten pintojen vaihtoa varten kun avataan laatikko, ei kovin paljon lisää työtä tule synkro / kytkentäkehän vaihdosta. Siitä kehästä ne hampaan päät kuluu vinoksi ja sylkee väkisin pykälän pois päältä. Varhaisimmissa koneissa voipi olla haarukat vielä ilman muovista pintaa ja uudempimalliset laitetaan remontissa.

Sivuluukusta ei liene mahdollista vaihtaa haarukoita ja eipä se vika haarukan vaihdolla vielä lopu.

Suurin kustannus on työ, sitä menee päälle 30 tuntia.
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: mike - 16.02.11 - klo:22:31
Kuinka ja mitenkä se vaihteisto voi joutua koville klapikoneen pyörittämisessä
vaiko liikaa ajeltu pihassa ja tapettu kärpäsiä tuulettajan siivillä?
Tarviiko tuollaisessa pakkia?

Mihinkä ylipäätään tuollaista traktoria tarvitaan?
Kiusataan naapureita?

Muoviset pinnat siirtäjissä.  ;D
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: Hervast - 17.02.11 - klo:00:01
305 tarvittiin tietenkin siksi koska 3060 Massikasta oli just aivoboksista tinaukset murtuneet ja ei suostunut kytkemään ulosottoa päälle.
 ;D
Otsikko: Vs: valmetin pakki
Kirjoitti: Monttu Simeon - 17.02.11 - klo:10:20
Vähän ajetuissa / vuosi -koneissa jääpi rasvaukset monesti tekemättä. Kerran vuodessa olis hyvä rasvata vaihdekepin nivelet, myös lattian läpi menevä pallonivel ihan kunnolla. Jäykkä nivel voi kanittaa ja aiheuttaa kulumista siellä laatikon sisällä.

Muoviset kulutuspinnat siirtäjissä on halpa osa vaihtaa koko haarukkaan verraten ja muovi kokemusten mukaan kestää paljon. Hinnan vuoksi muovit vaihdetaan aina, jos laatikko jostain syystä avataan, työ maksaa.

Noilla pienillä koneilla hinataan autopowerit, hitekit, versut ja variot kuljetuslavetille. Kokemusta on.