Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 11.02.11 - klo:23:27
-
Kaverin puolesta taustakyselyä suoritan tässä. Ei oikein ole ko. koneista hirveesti kokemuksia. Käyttö olisi lähinnä pihatöitä ja hevostallin yleisaskareita. Etukuormaaja sais tietty olla. Eikä varmaan mitään "ylimääräisiä" sähköhienouksia. Pomminvarmuus olisi avainsana.
-
Valmetin 05 tai 55 sarjanen, mielummin 55 kun siinä on rurbiinikytkin.
-
laittaapi valtran...joku siisti 6000 series niin on hyvä ja edullinen 8)
-
Kai se on aikalailla sama mikä yleisimmistä merkeistä ja malleista, 20 vuoden jälkeen yksilöissä on paljon isommat erot kuin merkeissä. Ja 'huonommista' malleista voi löytää hyviä yksilöitä huomattavasti helpommin kuin usein ryskämiehille päätyvistä vahvana pidetyistä malleista.
-
Riippuu paljon enemmän koneen "edellisestä elämästä" kun merkistä. Kyseessä on kuitenkin n. 20-v vanha kone. Ns. arvostetuilla merkeillä on tuohon ikään ajettu yleensä aika paljon, vähemmän arvostetuista merkeistä voi löytyä todellisia helmiä, joilla ei ole montaa sataa tuntia ajettu.
Aina paras kun löytäisi vähän ajetun Valtran, Fiatin, Fordin, valitettavasti nämä on yleensä aktiivikäytössä. Helmet/edullinen hinta on sattumaa.
Saksalainen natikka on ikiliikkuja, ajamalla ei lopu ja on yksinkertaista, helposti korjattavaa tekniikkaa. Näistä löytyy joskus niitä helmiä.
Englantilaisia natikoita saa sopivasti, toimii nekin.
Harvinaisemmat merkit, Zetor, Ursus, Same, Lamborghini, näitä saa halvalla ja joskus hyvin pidettyjä ja vähän ajettuja.
Ja onhan noita merkkejä. Vähän ajettu, hyvin pidetty ja edullinen toimii joka merkissä. Taito on siinä kuka sen löytää. :-X :-X
-
5610 ford on aika varma valinta, siis jos kunto näyttää ookoolta..
-
Case IH 5150 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/caseih/5150/914382)
Valtra 700 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/700/909002)
Valtra 6400 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/6400/901870)
Case IH Jx100u (kuormaajalla) (http://www.nettikone.com/caseih/jx100u/897278)
Itse varmaan ottasisin tuon casen vaikka onkin -03 naapurissa taitaa olla nyt jo ainakin 5000h täynnä, kuormaajan pultit on toiseltapuolen uusittu (kiinitys Trima)
ja yhdet johdon liittimet on hytin alta laitettu takaisin kasaan, täältä saaduin ohjein, kiitos siitä! Muuten toiminut moitteettomasti, paitsi että ajovalojen liitin on ottanu lämpöä eikä valot toimi. Viljatilalla on ja talvella aurailua, tänä talvena yli 20h vuoroja Sama kuski ajanut putkeen, ei voi olla kauheen huono persemukavuus ;)
Ja ei kyllä tolla ihan pärjää peltotöissäkin, ihan mukava peli kaiken kaikkiaan, ja todella ketterä tuon kuormaajan kanssa :)
-
vähintää 900 sarjan ventti.. ;)
-
IH 956 tai 1056 suht pieniä vielä,menöö hyvin siinä markki raktorina
-
Mahtaako pomminvarmaa tuon ikäistä helposti löytää?
05 Valmetti,minusta esim.82-94 Fiude tai 845 Natikka.Omat temppunsa noista voi kaikkikin tehdä,vähän ajettuja ei tahdo olla kaupan...
-
elä ny ainakaam ittää loppuun ajettua rurbiinikytkimellä varustettua.
-
50 -sarjan jontikka. Tämä vain ihan puolueettomana mielipiteenä. ;D
-
50 -sarjan jontikka. Tämä vain ihan puolueettomana mielipiteenä. ;D
komppaan. Ketterämpää konetta saa hakea, ja tekniikka yksinkertaista kunhan muutaman asian ostaessa ymmärtää tarkastaa.
-
MF 3075 Dynashift
-
Valmet 305-665.
-
laittaapi valtran...joku siisti 6000 series niin on hyvä ja edullinen 8)
kyllä se ois tuo, paljon myynnissä hyvin pidettyjäkin halvalla,
-
-94 sarjan fiiatti tai 5640-7740 foorti,niin ja 6000-mezzo on ikiliikkuja. Noista varmaan löytyy passeli traktor.
-
Valmetin 05 tai 55 sarjanen, mielummin 55 kun siinä on rurbiinikytkin.
Varma konsti saada julmetun kalliilla vanha, ja paljon ajettu peli. ;D Lisäksi nuo ei todellakaan ole keulapainonsa puolesta ek-hommiin sieltä parhaimmasta päästä, vaikka muita hyviä puolia siitä kyllä on.
-
MF 3000 sarjan E-malli jossa on 16/16 vaihdetta. 6400 sarjan Valtra toinen sen ajan hyvä kone mutta hinnat on huomattavasti korkeampia. Onhan sitte tietysti lujia malleja esim 80-90 Fiatti, 55 sarjan Valtrat, 300 sarjan Massikat.. Mutta eikai semmosialla kukaa viitti ajaa enää 2000 luvulla.
-
Kiitoksia mielipiteistänne. Ilmeisesti tosiaan ei mitään kovin raskasta hommaa olisi tiedossa, joten kevyempikin 75-90 heppanen kone olis hyvä/riittävä. Ja budjetti onkin sitten vielä eri asia. Itsellä kokemusta 398 Mf, 3060E Mf ja 2850 Jd tuon aikakauden koneista. Varmasti olisivat riittäviä ko. käyttötarkoituksiin jokainen.
-
Kiitoksia mielipiteistänne. Ilmeisesti tosiaan ei mitään kovin raskasta hommaa olisi tiedossa, joten kevyempikin 75-90 heppanen kone olis hyvä/riittävä. Ja budjetti onkin sitten vielä eri asia. Itsellä kokemusta 398 Mf, 3060E Mf ja 2850 Jd tuon aikakauden koneista. Varmasti olisivat riittäviä ko. käyttötarkoituksiin jokainen.
Yks vaihtoehto vielä Casen 4210-4240. ;D Noita saa todella halvalla. Liian takapainonsa puoleen oikeen vaativat etukuormaimen ,että hommat alkaa sujua, eikä nokka sojota kohti taivasta.
-
3000 sarjalaisia ferkuja meillä on ollu 3 kaks on ollu 16 vaihteisia ja yks 32 vaihteinen.. Hinta/ominaisuuksiltaan en keksi kyllä parempaa kuin 3000 sarjalainen.. Tosin ei kannata sekaantua 32 vaihteiseen.
-
MF 3075 Dynashift
Ei paha ja melkein yhtä hyvä vois olla 6000-sarjan jontikka, nostolaitteen ergonomiasta ei kyllä mitään käsitystä...
-
Zetor . 1990 alkupuolen Valmetin hinnalla saa puolta uudemman Zetorin joka toimii Varmasti paremmin kuin tuo Valmetti .
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
-
John Deere 2850-3650,6000-sarja, Ford 5610-6410, mieluummin turbolla, 6810-8210,5640-8340. Fiat 110-90. Muita ei enää tarviikkaan.....
-
Varteen otettavia ehdotuksia on tullut, mutta lisätään listaan Ford 4630 tai 4830, kesällä tuli työharjoittelussa 4130:llä nurkkahommia tehtyä ja näppärä peli oli.
-
Ei pahasti astu paskaan valitsi sitten merkin tai toisen,kunhan 3000sarjaisista ferguusta pysyy kaukana. ;D
-
Ei pahasti astu paskaan valitsi sitten merkin tai toisen,kunhan 3000sarjaisista ferguusta pysyy kaukana. ;Dtätä ajattelin minäkin noita ruuvanneena.
-
Fiatagri 70-90 tai 80-90.suunnanvaihtajalla ja hi-lo pikavaihteella ja uudemalla etuakselilla.tai jokin fordin kymppisarjalainen.esim 5610.oikein käytettyinä ikiliikkujia.
-
Ei pahasti astu paskaan valitsi sitten merkin tai toisen,kunhan 3000sarjaisista ferguusta pysyy kaukana. ;Dtätä ajattelin minäkin noita ruuvanneena.
Ilmeisesti edes toisella on kyseisestä koneesta kokemusta, ruuvauksesta puheen ollen, vaikkei sitä pihatraktori kaipaakkaan (paitsi Laineen Timolla) , niin kaveri kehuskeli että liikkuu 7 metrinen äes kivasti, kun on 3090:stä otettu 170hv.
-
tuosta 05 sarjalainen 10000e.
http://www.valtra.fi/tradein/tracpic/358/731-XAE_1.jpg
eikä oo ku 21500h mittarissa. ;D
-
Huippusiisti http://www.valtra.fi/tradein/tracpic/358/580-HAS_2.jpg
-
6400 tai 6410 jonnu, kuikan kuormaimella.
teho/paino suhde hyvä, pikku ruokainen ja pommin varma perusjätkän peruskone.
-
6400 tai 6410 jonnu, kuikan kuormaimella.
teho/paino suhde hyvä, pikku ruokainen ja pommin varma perusjätkän peruskone.
Taitaa esimerkiksi 6410 Jd mennä arvokkaaksi...
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
Koska sen olisi pitänyt hyytyä, kun 10000 tuntiin vielä tapahtunu mitään?
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
Koska sen olisi pitänyt hyytyä, kun 10000 tuntiin vielä tapahtunu mitään?
Em`mää vaan tiedä. Sokat kuulemma pettävät jostain ja sitten tulee kallista :D Asiasta keskusteltiin palstalla viimeksi tammikuussa. Topicin otsikko oli jotain "Jd 2650 tai 2850", en muista enää.
-
Valtra 700 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/700/909002)
Noissa sata sarjan vallujen hinnois ei ole pienintäkää järkee. Tuo sama kone mikä tossa on vm 1998, ajettu 6000h, hinta 24 500, sen saa UUDEN
pakastarevityn SAMANLAISEN -mutta nokassa lukee massikka - hintaa 29 900 eur ALV0
On siinä kallis kuormaaja nokalla ;D
-
Valtra 700 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/700/909002)
Noissa sata sarjan vallujen hinnois ei ole pienintäkää järkee. Tuo sama kone mikä tossa on vm 1998, ajettu 6000h, hinta 24 500, sen saa UUDEN
pakastarevityn SAMANLAISEN -mutta nokassa lukee massikka - hintaa 29 900 eur ALV0
On siinä kallis kuormaaja nokalla ;D36000e sis alv+kuormaaja 6500e=24500
-
Valtra 700 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/700/909002)
Noissa sata sarjan vallujen hinnois ei ole pienintäkää järkee. Tuo sama kone mikä tossa on vm 1998, ajettu 6000h, hinta 24 500, sen saa UUDEN
pakastarevityn SAMANLAISEN -mutta nokassa lukee massikka - hintaa 29 900 eur ALV0
On siinä kallis kuormaaja nokalla ;D
eihän noissa sata sarjan julmeteissa ole edes roikku polkimia ;D
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
Koska sen olisi pitänyt hyytyä, kun 10000 tuntiin vielä tapahtunu mitään?
Em`mää vaan tiedä. Sokat kuulemma pettävät jostain ja sitten tulee kallista :D Asiasta keskusteltiin palstalla viimeksi tammikuussa. Topicin otsikko oli jotain "Jd 2650 tai 2850", en muista enää.
Oon lukenu ja kyllä mä sen tiesin, piti vähä huudattaa... ;D
-
Valtra 700 Kuormaajalla (http://www.nettikone.com/valtra/700/909002)
Noissa sata sarjan vallujen hinnois ei ole pienintäkää järkee. Tuo sama kone mikä tossa on vm 1998, ajettu 6000h, hinta 24 500, sen saa UUDEN
pakastarevityn SAMANLAISEN -mutta nokassa lukee massikka - hintaa 29 900 eur ALV0
On siinä kallis kuormaaja nokalla ;D36000e sis alv+kuormaaja 6500e=24500
Se on muuten ton 700:Sen hinta melko tarkaan se mikä se on ollu uutena vuonna 1998, varsinainen sijoitus ;D
Tuostakin on helppo sanoa, että kytkin on ainakin lopussa, kaikki apulaitteet saa laittaa uusiks, vesipumpu
ja ei se lootakaan noissa ole kovin pitkäikänen ollu.
6000-sarjalaisesta vois ton maksaakin noilla tunneilla, mutta ei tosta 700:sesta, siksi kai sillä netissäki on 3500 katsojaa ollu ilma kauppaa.
Alvittoman koneen myyminen sinänsä on tossa hintaluokassa varmasti paha rasti. Kun seuraava omistaja ketjussa joutuu sen siitä maksaan omasta pussistaan valtiolle.
-
On satalaisella hintaa. Nelivetonuppi kantapäässä, vipuja oikealla ja vasemmalla, kolmipyöräveto, hydetuotto kuin polkupyöräpumpulla, 90dB ja vm -98. Ja joku vielä kehuu uutta A-ta nykyaikaiseksi... :D
-
Se on muuten ton 700:Sen hinta melko tarkaan se mikä se on ollu uutena vuonna 1998, varsinainen sijoitus ;D
Valmet 700-4 listahinta 165000 mk (27751e) vuoden 1998 hinnastossa sis alv 22%
Alviton hinta 22746 eur.
-
On satalaisella hintaa. Nelivetonuppi kantapäässä, vipuja oikealla ja vasemmalla, kolmipyöräveto, hydetuotto kuin polkupyöräpumpulla, 90dB ja vm -98. Ja joku vielä kehuu uutta A-ta nykyaikaiseksi... :D
Samat varusteet kuin mun setkassa mutta 700 vallussa ei vaan oo pikavaihdetta niin ja setkassa nelivedon kytkentä on hydraulinen ;D
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
Koska sen olisi pitänyt hyytyä, kun 10000 tuntiin vielä tapahtunu mitään?
Laittaa ll alueen päälle 2. päälle ja ajaessa kaasulla rynkyttää, jos vaihdevipu kovin
liikkuu hahalossaan on päittäisvälystä jo tullu ja HETI pajalle !
-
Ei ainakaan 2650 tai 2850 Jonnua ;D
Jos jonkulla on tuollainen niin myykää pois ennekuin vaihteisto hyytyy yms.
Mä voin ostaa pois jos jonkulla on ylimääräisenä ;D ;D ;D
Koska sen olisi pitänyt hyytyä, kun 10000 tuntiin vielä tapahtunu mitään?
Laittaa ll alueen päälle 2. päälle ja ajaessa kaasulla rynkyttää, jos vaihdevipu kovin
liikkuu hahalossaan on päittäisvälystä jo tullu ja HETI pajalle !
EI pidä rynkyttää :D Ja näyttää nuo kestävän vielä ainakin 5000 h vaikka keppi tuolla kokeilulla sentin heiluukin.
-
EI pidä rynkyttää :D Ja näyttää nuo kestävän vielä ainakin 5000 h vaikka keppi tuolla kokeilulla sentin heiluukin.
Sokka maksaa 7 eur jaa jos ei aikanaan vaiha niin 7000 eur ei riitä remppaan :P
Samalla rempalla laitoon 2850 uuden kytkinpakeetin silimälaakereineen jne eikä tullu kalliiksi ;D
Ei ehtiny särkee mitään... vielä :P
-
EI pidä rynkyttää :D Ja näyttää nuo kestävän vielä ainakin 5000 h vaikka keppi tuolla kokeilulla sentin heiluukin.
Sokka maksaa 7 eur jaa jos ei aikanaan vaiha niin 7000 eur ei riitä remppaan :P
Samalla rempalla laitoon 2850 uuden kytkinpakeetin silimälaakereineen jne eikä tullu kalliiksi ;D
Ei ehtiny särkee mitään... vielä :P
8-12 tonnia maksaa remppa töineen. Ja sokka nykyään 8€ kappae ja niitä menee 2 :o Täytyy kyllä jskus avata jonnut ja laittaa noita kuntoon. Mä luulen että yhdessä on tuota vikaa "vähän" :P