Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 07.02.11 - klo:16:32
-
Jonnu on eniten rikki.
Aina vaihteloora remontissa ym. pultit hukassa.
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Ajankohtaista/John_Deere_rikkoo_ennatyksia/
"John Deere ennätyksellisen rikki."
:D
-
kyllä sontareki on hyvä peli ;D ;D ;
-
Taitaa oikeasti timppaa harmittaa kun ei pystyny sontarekeä kartanolle ostamaan :o
Puhe mistä puute..
-
Naapurin jontukkaan vaihdettiin viis kertaa vaihteisto ja samassa ajassa moottoria ei tarvinnu aukasta kun kahestii :o
-
Naapurin jontukkaan vaihdettiin viis kertaa vaihteisto ja samassa ajassa moottoria ei tarvinnu aukasta kun kahestii :o
Kuin ussein syylärin nesteet oli ylämerkissä, joka rempan jälkeen?
-
Naapurin jontukkaan vaihdettiin viis kertaa vaihteisto ja samassa ajassa moottoria ei tarvinnu aukasta kun kahestii :o
;D ;D ;D ;D
-
Jonnu on eniten rikki.
Aina vaihteloora remontissa ym. pultit hukassa.
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Ajankohtaista/John_Deere_rikkoo_ennatyksia/
"John Deere ennätyksellisen rikki."
:D
Lukihäiriöinen pölökky,pyyrä että joku tavaa sulle ton jutun ;D
-
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Ajankohtaista/John_Deere_rikkoo_ennatyksia/
"John Deere ennätyksellisen rikki."
:D
Muistat sie Timppa sitä aikaa kun Skoda oli Suomen eniten teille levinnyt auto ?????
-
Jonnu on eniten rikki.
Aina vaihteloora remontissa ym. pultit hukassa.
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Ajankohtaista/John_Deere_rikkoo_ennatyksia/
"John Deere ennätyksellisen rikki."
:D
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
-
Jonnu on eniten rikki.
Aina vaihteloora remontissa ym. pultit hukassa.
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Ajankohtaista/John_Deere_rikkoo_ennatyksia/
"John Deere ennätyksellisen rikki."
:D
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.
-
lainaus tekstistä...
John Deere on oikealla polulla uuden päästömääräysluokituksen Stage 3B / Interim Tier 4 mukaisten EGR-tekniikkaan (jäähdytetty pakokaasun takaisinkierrätys) perustuvien moottoreiden kehityksessä ilman SCR-tekniikan edellyttämää puuhastelua ja lisäkustannusta urealisäaineiden kanssa.
Tää on taas niin tätä, ettei voi kuin hymyilyttää. Suu vaahdossa suolletaan tekstiä ymmärtämättä, että vaihe vaiheelta kaikkien moottorivalmistajien on kuitenkin kehitettävä lisää poppakonsteja normien täyttämiseksi ja jossain vaihees käykin niin, että pykälien täyttämiseksi on oltava yhtä jos toistakin järjestelmää samassa moottorissa eikä enää pelkällä egr:llä pärjää... Sinänsä mitä tohon eegeeärrään vs. ureaan tulee... kyse on vain siitä syökö kone omaa paskaansa vai juoko se kusta.
Muistan erään tunnetun kotimaisen traktorivalmistajan (Merkkiä ei nyt mainita) palveluksessa olleen insinöörin sanoneen, ettei heidän moottoriinsa koskaan, ei milloinkaan, ei ikinä tule hukkaporttiturboa tai jakajapumppua... toisin kävi.
-
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
[/quote]
Eepeen alueelle olis kans kuulemma tulos yks!
-
Naapuriin pitäisi tulla kylvötraktoriksi joku 8000-sarjalainen...
-
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
[/quote]
Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.
[/quote]
http://www.moto-olli.fi/index.html.
Tännekkö?
-
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.
[/quote]
http://www.moto-olli.fi/index.html.
Tännekkö?
[/quote] Niillä on jo tai ainakin varikolla on 8345R välillä seisonut ja nyt oli joku aurakin edessä kun viimeksi näin...
-
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.
http://www.moto-olli.fi/index.html.
Tännekkö?
[/quote] Niillä on jo tai ainakin varikolla on 8345R välillä seisonut ja nyt oli joku aurakin edessä kun viimeksi näin...
[/quote]
Juu tätä tarkoitin. Käsitin et niillä olis se suurin malli 8360R mutta taisin erehtyä.
"Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin." ;)
-
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.
kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?
Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.
http://www.moto-olli.fi/index.html.
Tännekkö?
Niillä on jo tai ainakin varikolla on 8345R välillä seisonut ja nyt oli joku aurakin edessä kun viimeksi näin...
[/quote]
Juu tätä tarkoitin. Käsitin et niillä olis se suurin malli 8360R mutta taisin erehtyä.
"Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin." ;)
[/quote] No tuo 8360R tuleekin vasta tänä vuonna mallistoon :D Eli tuo on nykyisistä malleista suurin 8)
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.
-
Ad blue ihan kätevä sinänsä,et koneen ei tarte syödä omia paskojansa ja saadaan tehoa irti,koska päästötö poltettaan pois.
Mut vaativat nämä adblue koneet lämpimät hallit mistä toimia.Urska jäätyy pakkasessa ja kone ei luovuta tehoja ennen kuin saa ureaa....
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.
Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?
-
Tossa just mettäkoneurakoittijan kanssa jutelleena EGR paskana ja 2000 tunnin houllon kohalla. Et en niin kestäväks sanois...
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.
Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?
Eikös siellä jottain lämmittimiä säiliössä oo...urea suutin lämpösimmässä paikassa mikä moottorista löytyy, urea kiteytyy suuttimeen seisokin aikana( Joharalle pähkinää) säiliötä ei saa liruttaa piripintaan, järjestelmän pitää puhallella välillä putkia tyhjiksi(<tjsp) yms kivaa...
-
Eikös ureakusimoottoreissa ole jatkuvasti vastukset päällä pitämässä tankkia ym
sulana?
-
Kyll niissä varmaan jotain lämmittimiä on. Joissain kiertää moottorin nesteet kierukassa joka sulattaa urean, vastuksiakin voi tietysti värkkäillä. Sitä vaan pähkäilen kuinka se urea pysyy sulana putkissa tankista sinne suuttimelle? ennenkuin tankin aine lämpiää riittävästi tai kun seisoo.
Parker on kehittämäs tuohonkin jotain letkua? Tiiä noista, kunhan muutaman vuoden tekevät niin sitten voi ehkä puuttua.
-
aamutuimaan pakkasella kuskista letkusäiliöön ja oma urea säiliö tyhjäksi, huomaakos moottorin ohjaus kusetusta ???
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.
Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?
Juu... henkilöautopuolella on enemmän sääntö kuin poikkeus, että egr tulpataan pois käytöstä tavalla tai toisella eikä se näy edes katsastuksen päästömittauksessa. Mullon kaks vanhaa Vectraa, joista kummastakin on egr "tulpattu". Dieseleissä nokeentumisongelma vielä pahempi kuin bensakoneissa.
-
Nää vanhat moottorit on niin tyhmiä että ne ei huomaa jos EGR:n ottaa pois käytöstä, uudemmista ei taas tiedä. Osassa moottoreita EGR vaikuttaa myös moottorin lämpenemiseen. VAG konsernin autoihin liittyviä juttuja kun lueskelen satunnaisesti, niin surullisenkuuluisassa V6 tdi:ssä tuo EGR tahmaa ajanoloon myös venttiilien varret. Tästä voi pahimmillaan seurata että venttiili jää kantamaan ja nostaja putoaa paikaltaan.
Olis se vaan parempi ettei moottorille syötettäs sen omia pakokaasuja.
-
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?
Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
Se on sitten vaan omaa tyhmyyttä... Tuosta uresta tulee kovaa vauhtia iso bisnes sen valmistajalle... Ompa se SCR tai EGR niin pois vaan käytöstä sellaiset systeemit ja aikas monta kuorma-autoakin tiedän missä on näin toimittu :P