Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 30.01.11 - klo:12:35

Otsikko: leasing-koneista.
Kirjoitti: realisti - 30.01.11 - klo:12:35
miten on onko porukalla käytössä liisattuja maatalouskoneita? Muualla euroopassa, etenkin baltiassa liisaus näyttää olevan varsin yleistä. Miksi Suomessa ei olla lämmetty leasingiin? Kuitenkin investoivalla tilalla jolla vakuuksien vähyys on ongelma esim. navettaa rakennettaessa leasing toisi osamaksukoneita paremman tilanteen vakuuksiin, onhan vuokrat suoraan vähennettävää. Kuitenkin melkolailla kaikissa leasing sopimuksissa vuokra-ajan päätyttyä koneen voi lunastaa omaksi esim. 10% uuden hankintahinnasta, joten vuokramenoa ei voi sanoa heitetyn hukkaan.
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: roadrunner - 30.01.11 - klo:12:40
Joops eikö euroopasta saa ostaa entisiä liisinki koneita, mihin ei ole vaihdettu kertaakaan öljyjä ;D
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: rene - 30.01.11 - klo:13:07
Paalainkäärintä joskus kyselin liisinkinä, oli jotenkin niin tolkuttoman kallista että asian heti hylkäsin ja kun löytyi sopiva paalain niin jätin koko koneen ostamatta.
 Kun pitää koneistaan huolta niin varmasti parempi ottaa kone vaikka ihan selvällä osamaksulla.
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: supersammakko - 30.01.11 - klo:13:22
Veikkaisin että Suomalaisen ja baltti-tilan pääomarakenne on myös melkolailla erilainen, mikä lienee suurin syy liisauksen vähyyteen. Toinen lienee se, että joskus maatalouskoneiden liisausehtoja lukeneenani niin ei ne kyllä ainakaan halpoja ole ja suomessa ei ole oikein toimivia markkinoita ex-leasing koneille. Jos on vakuudet tapissa ja väkisin pitää uutta rautaa saada niin sitten, tai fiksuimmat istuvat alas ja miettimään pitääkö sen ykköskoneen pakosti olla kaunis musta...

Leasing-sopimuksessahan voidaan sopia, että valtuutettu huoltomies käy säännöllisesti huoltamassa koneen, silloin uskoisin sen olevan paremmassa vaihtokunnossa kun tee-se-itse-täppärin omahuoltoraadon...
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: Adam Smith - 30.01.11 - klo:13:39
Suomen ja viron leasing lasketaan jotenkin eri lailla. Otin leasing-tarjouksen kurottajasta ennen rakentamisen alkua, mutta edes 4 vuoden sopimuksella ei saanut huoltoleasingia järkevään hintaan. Viron puolella hintataso olisi ollut hiukan toinen.
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: SKF - 30.01.11 - klo:21:57
Suomen ja viron leasing lasketaan jotenkin eri lailla. Otin leasing-tarjouksen kurottajasta ennen rakentamisen alkua, mutta edes 4 vuoden sopimuksella ei saanut huoltoleasingia järkevään hintaan. Viron puolella hintataso olisi ollut hiukan toinen.

Mulloli aikanansa liisinkinä joitaki konehia mutta viimestem kohoraalla ei enää kannattavaa tarjousta oo saannu! Liäkö Rahootuslaitostem ahneurem aiheuttamaa vikaa?
Tiätty millaasem loppuarvom sää sille oot määritelly?
Ja tiätty tua HUALTO ossuuus liisinkisä maksaa matehen nahkoja ! :-\
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 31.01.11 - klo:11:12
Firmalle taarjotteli autoliike liisingillä pakettiautoa ja tulostivat dokumentit mukaan, jotka vein kirjanpitäjälle arvioitavaksi.

Tuomio oli tyly: Unohda koko juttu, tai jätä auto ostamatta.
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: nestori2 - 31.01.11 - klo:11:22
Leasing-kone on joissain tapauksissa ihan kannattava vaihtoehto. Ei kannata vain katsoa ja todeta, että se on mukamas kallis vaihtoehto. Suuri merkitys on erikoisesti, miten vaikuttaa yrityksen verotukseen. Jos on oma kone, niin voi tehdä maksimissaan 25 % poiston, jos on leasing-kone, siitä ikäänkuin maksetaan vuokraa, joka on vähennyskelpoista. Leasing-kone siis kannattaa hyvin hoidetuilla ja runsaasti veroja maksavalla tilalla, ei millään tukia optimoivalla torpparilla.
Vuokrakauden jälkeen voi koneen ostaa itselleen pienellä jäännösarvolla tai sitten ottaa tilalle uusi ja ajanmukainen peli taas leasingillä.
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: rene - 31.01.11 - klo:11:35
Tuo tahtoo olla että koneen joutuu maksamaan ensin liisingmaksuina melkein kokonaan ja sitten koneesta vielä pyydetään 2/3 uuden hinnasta >:(
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: Adam Smith - 31.01.11 - klo:12:24
Tuo tahtoo olla että koneen joutuu maksamaan ensin liisingmaksuina melkein kokonaan ja sitten koneesta vielä pyydetään 2/3 uuden hinnasta >:(
Ei edes riitä. Toi meidän kurottajatarjous kustansi 1,3 kertaa hankintahinnan 4 vuoden aikana. Oli toki huoltoleasing, mutta tuota huoltoa on käytetty oman koneen kanssa, eikä se niin kallista ole. Selvä rahastusyritys. 
Otsikko: Vs: leasing-koneista.
Kirjoitti: rene - 31.01.11 - klo:14:19
Tuo tahtoo olla että koneen joutuu maksamaan ensin liisingmaksuina melkein kokonaan ja sitten koneesta vielä pyydetään 2/3 uuden hinnasta >:(
Ei edes riitä. Toi meidän kurottajatarjous kustansi 1,3 kertaa hankintahinnan 4 vuoden aikana. Oli toki huoltoleasing, mutta tuota huoltoa on käytetty oman koneen kanssa, eikä se niin kallista ole. Selvä rahastusyritys. 
Koneella pitäisi olla niin paljon käyttöä että laskennalliset kestävät käyttötunnit tulisi kahdessa vuodessa ja sitten vielä pitäisi se leasing saada poikki >:( >:(