Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: de Citonni - 28.01.11 - klo:17:00
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
-
Halleluja ja amen!
-
onkohan lääkitys nyt kohillaan,ota yhteys lääkäriin
-
Heheh.. päivän paras vitsi :DDD Näkyy selvästi Valtran markkina-alueet löytyvän idästä..xD Ps. pelkästään Ranskan tehtaassa valmistetaan Massikoita n.20000kpl vuodessa. (5400,6400,7400,8600). Siihen päälle kun lasketaan Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit ja 1600,2600,3600,4400 sarjan koneet niin valmistusmäärä on ties kuinka paljon.. Jostakin muistan lukeneeni et noin 70000kpl?
-
Oiskohan kannattanu aamulla kaivaa vaikut korvista niin käännös tullu tulkattua oikein. ;D
-
http://www.landbrugsavisen.dk/nyheder/netnyheder/2011/1/27/agcovilgoerevaltratilnummeret.htm
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=64946&a=Valtra ska bli Agcos viktigaste traktormärke
-
Oiskohan kannattanu aamulla kaivaa vaikut korvista niin käännös tullu tulkattua oikein. ;D
No juu, enhän mä ny ihan sanasta sanaan käännöstä viittiny tehdä, vähän tiivistin, mutta teksti on tuossa alla, joten nilihuara on hyvä ja korjaa. :D :D ;D ;D
"Agco vil gøre Valtra til nummer et
Hvis det står til Agco, skal Valtra nu for alvor gøre sig gældende i blandt andet Rusland, Østeuropa og endda Afrika.
Valtra skal overhale Massey Ferguson og blive Agcos største traktormærke, lyder det fra koncernens topchef.
Valtra skal blive Agcos største traktormærke. Sådan lød det ambitiøse mål, da Agco´s topchef, Martin Richenhagen, onsdag aften talte til en stor skare af journalister ved fejringen af mærkets 60 års jubilæum. Dette vil indebære, at det nuværende top-mærke, Massey Ferguson, må vige pladsen for Valtra.
Valtras vokseværk skal drives af flere faktorer, hvor en modernisering af fabrikken skal danne grundlag.
Investeringer i Finland
I den forbindelse er der planlagt store investeringer på fabrikken i Finland i år, som ifølge Martin Richenhagen gør den til verdens mest moderne traktorfabrik.
"Vi skruer op for udviklingen, og har et mål om at øge produktionskapaciteten til 10.000 traktorer pr. år," forklarede han, og nævner at der blandt andet tages et nyt maleranlæg i brug.
Tiltrængt
Topchefen erkender, at Agco ikke har investeret penge i fabrikken på det sidste, hvorfor det er tiltrængt.
Valtra har uopdyrkede markeder imod øst, vurderer topchefen, der vil presse traktorer ind på vækstmarkeder som Rusland, Østeuropa og endda Afrika. Som en sidegevinst vil hele styrkelsen af Valtra skabe flere, og mere sikre jobs omkring både produktion og markedsføring."
-
Eli siis massey fergusonista tehdään konsernissa selkeästi parempi merkki, ja se tulee väistymää kehitysmaatraktorimarkkinoilta, ja tilalle tuodaan valtraa, valtran markkina-alueena erityisesti etelä-amerikka, afrikka jne.
Tosin nuo valtrat eivät ole suomalaista valmistetta, vaan moottorit tehdään kiinassa, vaihteistot turkissa jne, mutta suunnittelua tullaan ilmeisesti edelleen tekemään suomessa kun täällä insinöörityövoima on halpaa.
-
Ja sit mää heräsin. :D
-
Eli siis massey fergusonista tehdään konsernissa selkeästi parempi merkki, ja se tulee väistymää kehitysmaatraktorimarkkinoilta, ja tilalle tuodaan valtraa, valtran markkina-alueena erityisesti etelä-amerikka, afrikka jne.
Tosin nuo valtrat eivät ole suomalaista valmistetta, vaan moottorit tehdään kiinassa, vaihteistot turkissa jne, mutta suunnittelua tullaan ilmeisesti edelleen tekemään suomessa kun täällä insinöörityövoima on halpaa.
Sitä mie vähän jo aavistelin :D Kun en noihin syntymäpäiväpuheisiin aina luota kun niissä on tapana vähän antaa liikaa toivoa..ja terveyttä. ;D ;D
Kalliikspa muuttuu palkat afrikassa kun traktorit savimajoilta ohjataan.
-
Ja sit mää heräsin. :D
Sorry...ei ollu tarkootus herättää. ;D
-
Kohta on enemmänkin ferguiksi färitettyjä valmetteja markkinoilla ;D Ihan turha yrityksen sisällä laittaa kehityspanoksia lähtökohtaisesti huonompaan koneeseen :D
-
Ja sit mää heräsin. :D
Sorry...ei ollu tarkootus herättää. ;D
Sää koitat nyt selvästi saada sonni-miesten/naisten vattat kuralle. Edesvastuutonta toimintaa, menee yö ja päiväunetkin moisesta huhun levittämisestä.
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
-
No eikös ne Fergut ole jo puoli Valtroja? Niisähän on kohta kaikissa risu kiisseli. Mitä sitä kohta enää Ferguja kasamaan muualla kun pääsee helpommalla kirjoittamalla tussila Valtran kylkeen TURBO-MASSIKKA
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria. Noita fergun malleja tehdään vielä monella tehtaalla "kehitysmaissa".
-
Ja sit mää heräsin. :D
Sorry...ei ollu tarkootus herättää. ;D
Sää koitat nyt selvästi saada sonni-miesten/naisten vattat kuralle. Edesvastuutonta toimintaa, menee yö ja päiväunetkin moisesta huhun levittämisestä.
Noo, otsikko oli ehkä hieman liioittelevan ennenaikainen. ;D
-
Mahtanee ne vanhat mallit tulla Brasilian Canoen tehtaasta. Kuulema etelä-amerikan suurin traktoritehdas ja 70 % menee vientiin.
-
Forzan
Saunazza
Tiesivät
Låppuu Valmistus Juu
Lähettävät Valtu Tarjouksen vaihtaa nykyinen Mansikki ilman välirahaa Valtuun
Vapaamuurariveljettiesivät,,,,,,,,
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria. Noita fergun malleja tehdään vielä monella tehtaalla "kehitysmaissa".
Maasian omilta sivulta löytyy 400-sarja:
http://www.masseyferguson.com/EMEA/int-en/products/tractors/mediumhp/135.aspx
-
Forzan
Saunazza
Tiesivät
Låppuu Valmistus Juu
Lähettävät Valtu Tarjouksen vaihtaa nykyinen Mansikki ilman välirahaa Valtuun
Vapaamuurariveljettiesivät,,,,,,,,
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
Vaihdankin heti ekaks 165:n johonkin S-sarjalaiseen. ;D
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria. Noita fergun malleja tehdään vielä monella tehtaalla "kehitysmaissa".
Jos tuollaista koittaisi tuoda, niin saisikohan sitä sitten rekisteriin. Ainakaan sen ei pitäisi täyttää pakokaasumääräyksiä. Senhän takia fiiunkin valmistus tälle markkinalle aikanaan lopetettiin. Myös hinta euroissa olisi ihan mielenkiintoinen tieto. Olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että isäntiä kusetetaan täyttä häkää. Myydään pelkkää haitekkiä, vaikka osa porukasta tulisi toimeen ihan peruskeppivehkeillä. Tavallaan tässä maksaa koko ajan ihan turhista ominaisuuksista. Myöskin huollot olisi paljon helpompia, kun tekniikka olisi mahdollisimman yksinkertaista.
-
Just Näin
Tonninen fiat kun sais Pakasta vedetyn jostain,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria. Noita fergun malleja tehdään vielä monella tehtaalla "kehitysmaissa".
Jos tuollaista koittaisi tuoda, niin saisikohan sitä sitten rekisteriin. Ainakaan sen ei pitäisi täyttää pakokaasumääräyksiä. Senhän takia fiiunkin valmistus tälle markkinalle aikanaan lopetettiin. Myös hinta euroissa olisi ihan mielenkiintoinen tieto. Olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että isäntiä kusetetaan täyttä häkää. Myydään pelkkää haitekkiä, vaikka osa porukasta tulisi toimeen ihan peruskeppivehkeillä. Tavallaan tässä maksaa koko ajan ihan turhista ominaisuuksista. Myöskin huollot olisi paljon helpompia, kun tekniikka olisi mahdollisimman yksinkertaista.
Olen aivan samaa mieltä. mitä enemmän tätä sähkönippeliä on, sitä useammin ilmestyy huoltokirjan kuva sivupilariin ja työt pysähtyy. Kokemusta just näistä nyky valtroista kun tuuraan lumitöitä kaverille. Ei pysähdy omat yksinkertaisemmat koneet kesken töiden kun koeteltua tekniikkaa. Tosin pelkkä kasvinviljelytila jossa mukana vähän maansiirtoa ei huippunykyaikaista kalustoa tarvitsekkaan kun tuloksen teko on pääasia. Ne kiinan tehtaat tekee ne koneet varmaan sinne omille markkinoille, ei siellä päästörajoja ole kilpailukyvyn turvaamiseksi. :D
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria. Noita fergun malleja tehdään vielä monella tehtaalla "kehitysmaissa".
Jos tuollaista koittaisi tuoda, niin saisikohan sitä sitten rekisteriin. Ainakaan sen ei pitäisi täyttää pakokaasumääräyksiä. Senhän takia fiiunkin valmistus tälle markkinalle aikanaan lopetettiin. Myös hinta euroissa olisi ihan mielenkiintoinen tieto. Olen erittäin vahvasti sitä mieltä, että isäntiä kusetetaan täyttä häkää. Myydään pelkkää haitekkiä, vaikka osa porukasta tulisi toimeen ihan peruskeppivehkeillä. Tavallaan tässä maksaa koko ajan ihan turhista ominaisuuksista. Myöskin huollot olisi paljon helpompia, kun tekniikka olisi mahdollisimman yksinkertaista.
Tuossa 400xtra sarjassa sisun moottorit, onko ne sitten eri kuin nyky A-valluissa..
-
Tälläkin hetkellä valmistuksessa olevat 240 (135) 265 (165) ja 290 (185) mallit
Ihan yleissivistyksen paikkaamiseksi olisin kysynyt, että missä päin näitä valmistetaan.
Esim pakistan:
http://www.millat.com.pk/
Intia:
http://www.tafe.com/mf245.htm
Vieläkin klassisempaa muotoilua:
http://www.tafe.com/sub_tafe35di2wd.htm
Turkki:
http://www.uzeltraktor.com/
Etelä-amerikka:
http://www.masseyferguson.com.ar/tractor_serie200frut.htm
http://www.masseyferguson.com.ar/tractor_serie200_290ra.htm
Meksiko:
http://www.masseyferguson.com/NA/MX/products/tractors/utility/1736.aspx
Ainakin osa varustettu intialaisella Simpsons -moottorilla
http://www.simpsons.in/products/simpsons_agriculture.html
-
Tuossahan niitä tulikin.. tosin noista osa on lisenssikoneita eli eri merkkinä myydään. : )
-
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria.
http://www.china-tractors.com/product/YTO-LF-80-90-4WD.html
Se että traktori muistuttaa huomattavasti edesmennyttä viiattia, ei välttämättä kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä sisuskaluista, vaikka toki on mahdollista että tuo on oikeastikin vastaava malli.
-
Ja sit mää heräsin. :D
No niin kaikki mihin Timppa luottaa kaatuu, Massikkaa ei saa Perkinsillä ja Mynämäen pommin valmistus meni Ruotsiin
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=64574&a=Valtra i topp
Valtra taas Ruotsin nro. 1, Osta Valtra T202 Direct ja 4 m Rapid Disceillä ja myy Potila Kuusakoskelle, niin elämä hymyilee :) Varmaan muuten Potila on seuraava lopetettava, kun kaikki mihin Timppa tarttuu kaatuu/lopetetaan.
-
Ja sit mää heräsin. :D
No niin kaikki mihin Timppa luottaa kaatuu, Massikkaa ei saa Perkinsillä ja Mynämäen pommin valmistus meni Ruotsiin
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=64574&a=Valtra i topp
Valtra taas Ruotsin nro. 1, Osta Valtra T202 Direct ja 4 m Rapid Disceillä ja myy Potila Kuusakoskelle, niin elämä hymyilee :) Varmaan muuten Potila on seuraava lopetettava, kun kaikki mihin Timppa tarttuu kaatuu/lopetetaan.
Vähä sama tauti täälläkin...takavuosina tuo pankkikierre oli huima. :D Mentiin tahtiin ennen tilanomistusta OP, tilakaupan rahoitti Säästöpankki, yhtenä yönä tuli OP takaisin, sitten siirryin SYP, yhtenä yönä Merita, seuraavana Nordea ja nyt on vähän rauhoittunu. ;D ;D Aika kehno asiakas taisin olla.
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Olisihan se kurjaa jos konsernijohtaja olisi sanonut 60 vuotis juhlassa että Valtra on konsernin marginaalimerkki ja ainoataan SisuDieselin takia koko firma tulikin hankittua vähän niinkuin kylkijäisinä.
Juhlapuheet ovat tarkoitettu henkilökunnalle ja medialle eli ne ovat yhtä luotettavia kuin vaikka poliitikon julkiset puheet.
-
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria.
http://www.china-tractors.com/product/YTO-LF-80-90-4WD.html
Se että traktori muistuttaa huomattavasti edesmennyttä viiattia, ei välttämättä kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä sisuskaluista, vaikka toki on mahdollista että tuo on oikeastikin vastaava malli.
Ot mutta "suosikistani" alipapastakin löytyi tuollainen, ihan siisti, ainakin pienelle seurakunnalle haudankaivuuseen sopisi http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html) Luottokortin numeroa kehiin niin kone tuodaan kotiovelle :)
Vielä enämpi ot mutta mikä hitto tuo on?http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html) Ilmainen kotiinkuljetus.
-
Vielä enämpi ot mutta mikä hitto tuo on?http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html) Ilmainen kotiinkuljetus.
Puutarhajyrsiä?
-
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria.
http://www.china-tractors.com/product/YTO-LF-80-90-4WD.html
Se että traktori muistuttaa huomattavasti edesmennyttä viiattia, ei välttämättä kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä sisuskaluista, vaikka toki on mahdollista että tuo on oikeastikin vastaava malli.
Ot mutta "suosikistani" alipapastakin löytyi tuollainen, ihan siisti, ainakin pienelle seurakunnalle haudankaivuuseen sopisi http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html) Luottokortin numeroa kehiin niin kone tuodaan kotiovelle :)
Vielä enämpi ot mutta mikä hitto tuo on?http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html) Ilmainen kotiinkuljetus.
Kyllä siellä konetta piisaa, en vain eilen vielä löytäny sen tehtaan sivua jossa niitä 110-90 oli, ei se ollu vielä aurajokilaivurin löytämä merkki. Ne oli jotain lisenssikoneita kun merkki on eri mutta mallinumerot kuitenkin täsmäs.Jouduin ihan tutun nimen takia sinne ja ihmeteltiin kaverin kans mallistoa. On se hyvä kun nuo kiinalaiset pitää tuon halpis kilpailun kurissa.
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti. Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon. Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin. Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti. Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon. Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin. Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit . 690 kytkinvikaa , heikot nostolaitteet ym ym .
-
Kaikilla merkeillä jota ollut on työt tullut tehtyä. Apevaunun edes 905 vuodelta-91 ja tähän mennes korjauksia on voimanotonpakka. Niin ja tietysti nää 5 sarjan ominaisuudet ovipumpput ja lämppärin moottorit. Jotenkin tuntuu että näil nyky koneilla on saasteellista päästä tohon ikään. No tuleehan tohon 7495 tunteja enempi joka vuosi ja se on nyt ykkösnyrkkinä toimis joten ei odotettavis ja tarkoituskaa että käyttöikä olis 20v.
Niin ja kuten täälläkin on todettu niin ton 6270 MF:n kans saa olla kolvi kuumana ;);D
Ei sovi kuvaus vähän sähkövikainen ???
-
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti. Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon. Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin. Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.
Verkumiehen selityksiä. Kun Verkusta rauta pehmenee ja kytkimiä on mennyt pärekopallinen aletaan puhumaan että se ei ole "oikea" Massey fergusson :D
Myöntäkää pois että Verku alkaa olla semmonen konsernin merkkien tehtaiden nurkista löytyneistä osista koottu sekasikiö...
Tosiasia on kyllä että mailmalla ajetaan noilla 100 sarjalaisilla vielä piiiiiitkään. Inkkari tai bangladeshiläinen työläinen ei paljo ergonomiaa tarvitse.
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Olisihan se kurjaa jos konsernijohtaja olisi sanonut 60 vuotis juhlassa että Valtra on konsernin marginaalimerkki ja ainoataan SisuDieselin takia koko firma tulikin hankittua vähän niinkuin kylkijäisinä.
Juhlapuheet ovat tarkoitettu henkilökunnalle ja medialle eli ne ovat yhtä luotettavia kuin vaikka poliitikon julkiset puheet.
Joo-o... Juhlapuheet on juhlapuheita ja harvoinpa niissä kuulijoita halutaan masentaa. Oman suolansa tuo vielä kielestä toiseen ja kolmanteen käännökset, jolloin ei alkuperäisestä sanomasta enää paljoa ole jäljellä...
-
Kyllä täälläkin ajetaan 100-sarjalla vielä pitkään, mutta on hyvä tietää, että maailmalta löytyy vielä pakasta vedettyjäkin koneita kovan paikan tullen. :)
5-sarjan valmetti on myös kuolematon. 14000h tuntia alkaa olla kiikarissa. Olen tuossa miettinyt, että taidan lisätä testamenttiini kohdan, että valmetti hautaan mukaan. Koska elämässä ei ole niin kovaa paikkaa tullut vastaan, etteikö valmetin kanssa sieltä olisi ylös noustu, niin eiköhän se vedä ylös tuolta viimeisestäkin montusta ;D
-
Verkumiehen selityksiä. Kun Verkusta rauta pehmenee ja kytkimiä on mennyt pärekopallinen aletaan puhumaan että se ei ole "oikea" Massey fergusson :D
Myöntäkää pois että Verku alkaa olla semmonen konsernin merkkien tehtaiden nurkista löytyneistä osista koottu sekasikiö...
Tosiasia on kyllä että mailmalla ajetaan noilla 100 sarjalaisilla vielä piiiiiitkään. Inkkari tai bangladeshiläinen työläinen ei paljo ergonomiaa tarvitse.
Voisitko suuressa viisaudessasi kertoa myös meille mistä
osista se sekasikiö on koottu?
Ja sinä sorkkis sorkanviilaaja...älä lässytä
kun et mistään mitään tiedä.
-
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit . 690 kytkinvikaa , heikot nostolaitteet ym ym .
590 on yks lujimpia traktorimalleja mitä on koskaan tehty.. Meillä ajettiin sellasella 8900 tuntia ja siihen ei tehty mitään muuta suurempaa kuin kytkin ja suurtehopumppu uusittiin. (huoltokirja löytyy vieläkin)
Tällähetkellä talosta löytyy vielä 675/4 jolla ajettu 11400 tuntia ja on tosi siisti kone vieläkin :) Siihen on uusitte olkatappien puslat, etukehdon puslat + stefat, ja kytkin. Perää, moottoria ei olla koskaan avattu. Kone on tosi siisti! Ei uskoisi että on yli 5000h ajettu. Myös 6465 vm2005 2200h ajettu siihen on uusittu takuuseen etupyörän stefa ja vetokoukun nostoraudat. Omalla rahalla ei ole tehty pienintäkään remonttia jos ei radion vaihtoa lasketa :D 5445 vm 2007 sillä ajettu vasta 600 tuntia että eipä voi mitää vielä sanoa.. suunnanvaihtimen kanssa on ollupientä ongelmaa. Suunnanvaihdinta on galibroitu useampaan kertaan ja pelittää aina n puoli vuotta kun alkaa taas lähteä eteen päin nykäisyn kans.. osia ei oo vielä uusittu
-
Verkumiehen selityksiä. Kun Verkusta rauta pehmenee ja kytkimiä on mennyt pärekopallinen aletaan puhumaan että se ei ole "oikea" Massey fergusson :D
Myöntäkää pois että Verku alkaa olla semmonen konsernin merkkien tehtaiden nurkista löytyneistä osista koottu sekasikiö...
Tosiasia on kyllä että mailmalla ajetaan noilla 100 sarjalaisilla vielä piiiiiitkään. Inkkari tai bangladeshiläinen työläinen ei paljo ergonomiaa tarvitse.
Voisitko suuressa viisaudessasi kertoa myös meille mistä
osista se sekasikiö on koottu?
Ja sinä sorkkis sorkanviilaaja...älä lässytä
kun et mistään mitään tiedä.
Hahaaa pajkar, ta det lugnt. Ei tää niin vakavaa ole. Agco lupaa valmistaa lopetuksen jälkeen varaosia viisi vuotta. ;D
-
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti.
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit .
590 turbo ei ollut MF:n malli, vaan Hankkijan oma viritys. Ilmeisesti ainakin vanhemmat 595 turbot samoin.
-
Ja sit mää heräsin. :D
No niin kaikki mihin Timppa luottaa kaatuu, Massikkaa ei saa Perkinsillä ja Mynämäen pommin valmistus meni Ruotsiin
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=64574&a=Valtra i topp
Valtra taas Ruotsin nro. 1, Osta Valtra T202 Direct ja 4 m Rapid Disceillä ja myy Potila Kuusakoskelle, niin elämä hymyilee :) Varmaan muuten Potila on seuraava lopetettava, kun kaikki mihin Timppa tarttuu kaatuu/lopetetaan.
Timpalle harras pyyntö. Älä ota Jonnua vaikka ilman saisit. ;D
-
Mutta onhan meillä sentään 3070E-malli, jonka vertaista saa hakea yhä edelleen.
-
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti.
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit .
590 turbo ei ollut MF:n malli, vaan Hankkijan oma viritys. Ilmeisesti ainakin vanhemmat 595 turbot samoin.
[/quote]Näin oli mutta massikoita kumminkin . Kotitilan naapuri osti mf 188 nelivedon , kytkin laukes kylvykoneen edessä .
Kynnössä meni jotenkuten kolmella siivellä , neljättä nimitettiin ilmasiiveksi .
Oli niissä valmeteissakin vikoja , ne kuuluisaksi tulleet ryssäläiset laakerit .
602 turbo , 903 turbo niissäkin vikkaa löyty pirusti .
-
590:ssä on hyvää, että mahtuu isommallakin mahalla ovesta sisään. ;D Muutenkin aika possumaisen oloinen.
-
590:ssä on hyvää, että mahtuu isommallakin mahalla ovesta sisään. ;D Muutenkin aika possumaisen oloinen.
;D ;D ;D ;D
Ne riippupolkimet , ulosoton päällelaitto ym ym .
-
590:ssä on hyvää, että mahtuu isommallakin mahalla ovesta sisään. ;D Muutenkin aika possumaisen oloinen.
;D ;D ;D ;D
Ne riippupolkimet , ulosoton päällelaitto ym ym .
590 ei muuta olekkaan kuin hyvää, pl. alkuperäinen ohjaus vivusto myysteeri pystysuorine akseleineen ??? Tosin sen ovat jotkut poistaneet ja laittaneet sylinterin etuakselin suutaisesti, joten sitten kaikki onkin hyvää ::)
-
590:ssä on hyvää, että mahtuu isommallakin mahalla ovesta sisään. ;D Muutenkin aika possumaisen oloinen.
;D ;D ;D ;D
Ne riippupolkimet , ulosoton päällelaitto ym ym .
590 ei muuta olekkaan kuin hyvää, pl. alkuperäinen ohjaus vivusto myysteeri pystysuorine akseleineen ??? Tosin sen ovat jotkut poistaneet ja laittaneet sylinterin etuakselin suutaisesti, joten sitten kaikki onkin hyvää ::)
700-1100 valmeteissa oli ohjaussylinteri moottorin vieressä , siitä vivustoilla ohjauspyörille . Täys susi joka korjattiin viemällä sylinteri etuakselinviereen .
-
EN noista tiedä varmaa mutta vuosi sitten törmäsin kiinalaisille sivuille jossa tehdas painaa täysillä 110.90 ja winneria.
http://www.china-tractors.com/product/YTO-LF-80-90-4WD.html
Se että traktori muistuttaa huomattavasti edesmennyttä viiattia, ei välttämättä kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä sisuskaluista, vaikka toki on mahdollista että tuo on oikeastikin vastaava malli.
Ot mutta "suosikistani" alipapastakin löytyi tuollainen, ihan siisti, ainakin pienelle seurakunnalle haudankaivuuseen sopisi http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/378452605-Backhoe-loader-wholesalers.html) Luottokortin numeroa kehiin niin kone tuodaan kotiovelle :)
Vielä enämpi ot mutta mikä hitto tuo on?http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-gs/375299690-Remote-miniature-crawler-tillage-machine-1YWG-14-7-wholesalers.html) Ilmainen kotiinkuljetus.
Kyllä siellä konetta piisaa, en vain eilen vielä löytäny sen tehtaan sivua jossa niitä 110-90 oli, ei se ollu vielä aurajokilaivurin löytämä merkki. Ne oli jotain lisenssikoneita kun merkki on eri mutta mallinumerot kuitenkin täsmäs.Jouduin ihan tutun nimen takia sinne ja ihmeteltiin kaverin kans mallistoa. On se hyvä kun nuo kiinalaiset pitää tuon halpis kilpailun kurissa.
Tuota 110-90 mallia minäkin yritin ensin etsiä. Nyt jotain löytyi mutta en noista niin tiedä ???http://www.alibaba.com/product-free/113157713/mechanical_gear_box_only.html (http://www.alibaba.com/product-free/113157713/mechanical_gear_box_only.html)
http://www.alibaba.com/products/tractors_new_holland/--12808------------925-4934.html (http://www.alibaba.com/products/tractors_new_holland/--12808------------925-4934.html)
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti. Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon. Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin. Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit . 690 kytkinvikaa , heikot nostolaitteet ym ym .
Ensimmäinen ja viimeinen tuplaten ovat kalustossa, eikä niissä ole mainittuja vikoja ollut. Mitsukuskit saavat kaiken rikki, ratakiskotkin.
-
Valtrasta Agcon tärkein traktorimerkki. Näin ilmoitti konserninjohtaja Martin H. Richenhagen merkin 60 vuotisjuhlassa keskivikkoiltana.
Agcon nykyinen kärkimerkki Massey Ferguson saa väistyä Valtran tieltä. Valtran kasvu saavutetaan useilla toimenpiteillä, muun muassa isot investoinnit suomen tehtaaseen tekevät siitä maailman nykyaikaisimman traktoritehtaan.
Tavoitteemme on nostaa tuotantokapasiteetti 10 000 traktoriin vuodessa, sanoi Martin H. Richenhagen.
Hän ennustaa Valtran traktorimyynnin kasvavan muun muassa Venäjällä, Itäeuroopassa ja Afrikassa.
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti. Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon. Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin. Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.
Muisteles malleja 595 turbo ja 590 turbo mallit . 690 kytkinvikaa , heikot nostolaitteet ym ym .
Ensimmäinen ja viimeinen tuplaten ovat kalustossa, eikä niissä ole mainittuja vikoja ollut. Mitsukuskit saavat kaiken rikki, ratakiskotkin.
Ei koneet tallissa hajoa :D
-
590, 690, 3060 Turpona polttaa tosin kannentiivisteitä helposti. Mutta ei sitä moottoria oo koskaa Turpokoneeks tarkotettukaan. Hankkija säästösyistö turpotti niitä kun tehdasturpomallit nii paljon kalliimpia... 595,698,3070..
-
Kyseenalaista touhua. Meillä 690 turbona aikanaan etukuormaajalla. Ilmeisesti turbo+etukuormaaja kuormitti konetta liikaa, koska ei tahtonu pysyä kasassa. Neljän vuoden jälkeen oli laitettava vaihtoon, kun jouduttiin perään tekemään aika iso remppa. Oltiin jo aikanaan haaveiltu 5-sarjan valmetista, mutta otettiin ferkku, kun ei luotettu ihan uuteen valmetin malliin. 690 sitten korvattiin kuitenkin sillä ja siitä lähtien sen kanssa ollaan tahkottu.
-
Agcon omistajat katsovat taloutta.Massikan valmistus jatkuu jos se tuottaa.Toisaalta,minkäs takia sitä lopettaa tarttis,Sisukiisseliä keulalle jotta oman konsernin moottorituotanto kasvaa.Ja voihan Vallun tai Fendtin komponenteista tehdä vaikka kaikki verkut,kuten osittain jo tehdäänkin.
Raha ratkaisee...sinänsähän maailmanlaajuisesti MF on hyvä brändi.Toisaalta nyt itänaapuriin taitaa Valtteri olla jopa parempi.Kattellaan.
-
Niinhän valtuakin tehdään kun sitä jotkut pöhlöt vielä ostaa,,,,,
muutenhan fendt ja mf korvais hyvin koko sarjan poijupainoja,,,,,
;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
MF 8600-sarjaa aletaan kokoamaan USA:ssa tämän vuoden lopusta lähtien
http://www.youtube.com/watch?v=XmvhGLcTIWc
5600-6600-7600-sarjat tulossa
http://forum.grostracteurspassion.com/viewtopic.php?f=11&t=27095
Valtran myynti Pohjois-Amerikassa huhun mukaan lopetettu/lopetetaan? Harmi sinänsä jos näin käy.
-
http://forum.grostracteurspassion.com/viewtopic.php?f=11&t=27095
Löytyiskö tuosta tulevasta mallistosta lisää kuvia/tietoa?
-
Eli siis massey fergusonista tehdään konsernissa selkeästi parempi merkki, ja se tulee väistymää kehitysmaatraktorimarkkinoilta, ja tilalle tuodaan valtraa, valtran markkina-alueena erityisesti etelä-amerikka, afrikka jne.
Tosin nuo valtrat eivät ole suomalaista valmistetta, vaan moottorit tehdään kiinassa, vaihteistot turkissa jne, mutta suunnittelua tullaan ilmeisesti edelleen tekemään suomessa kun täällä insinöörityövoima on halpaa.
Kyllä siinä masai-heimon kylä herää ja hieraisee silmiään kun kehitysmaaversion valtra aamuauringon noustessa kiipeää kylätietä mäkeä ylös kolme sylinteriä takoen. Pari viikkoa saattaa mennä myös ennenkuin villieläimet tottuvat uusiin ääniin. :D
-
Eli siis massey fergusonista tehdään konsernissa selkeästi parempi merkki, ja se tulee väistymää kehitysmaatraktorimarkkinoilta, ja tilalle tuodaan valtraa, valtran markkina-alueena erityisesti etelä-amerikka, afrikka jne.
Tosin nuo valtrat eivät ole suomalaista valmistetta, vaan moottorit tehdään kiinassa, vaihteistot turkissa jne, mutta suunnittelua tullaan ilmeisesti edelleen tekemään suomessa kun täällä insinöörityövoima on halpaa.
Kyllä siinä masai-heimon kylä herää ja hieraisee silmiään kun kehitysmaaversion valtra aamuauringon noustessa kiipeää kylätietä mäkeä ylös kolme sylinteriä takoen. Pari viikkoa saattaa mennä myös ennenkuin villieläimet tottuvat uusiin ääniin. :D
Vanhoissa Tarzan-filmeissä just ennen loppuhuipennusta kuului aina sellainen pahaenteinen "tamtamtamtamtamtamtamtamtamtamtam". Heimopäällikkö oli varmaan kyntämässä Zetorilla ;D
-
Eli siis massey fergusonista tehdään konsernissa selkeästi parempi merkki, ja se tulee väistymää kehitysmaatraktorimarkkinoilta, ja tilalle tuodaan valtraa, valtran markkina-alueena erityisesti etelä-amerikka, afrikka jne.
Tosin nuo valtrat eivät ole suomalaista valmistetta, vaan moottorit tehdään kiinassa, vaihteistot turkissa jne, mutta suunnittelua tullaan ilmeisesti edelleen tekemään suomessa kun täällä insinöörityövoima on halpaa.
Kyllä siinä masai-heimon kylä herää ja hieraisee silmiään kun kehitysmaaversion valtra aamuauringon noustessa kiipeää kylätietä mäkeä ylös kolme sylinteriä takoen. Pari viikkoa saattaa mennä myös ennenkuin villieläimet tottuvat uusiin ääniin. :D
Linkkini maasaikansaan sanoo, että he siellä luottavat vain lehmiinsä. Valmetti on viimeinen viritys jonka haluavat nurkkiinsa. Jos sellainen sinne hinataan, niin viheltävät norsut tallaamaan sen saviläven täytteeksi. Kun maasai ampuu nuolensa velmutin kaulasuoneen ja ottaa siitä ryypyt, niin irvistys on kaamea. Velmuttikuskitar ympärileikataan keihäällä ja haava neulotaan umpeen. En suosittele edes yrittämään.
-
http://forum.grostracteurspassion.com/viewtopic.php?f=11&t=27095
Löytyiskö tuosta tulevasta mallistosta lisää kuvia/tietoa?
http://www.gardsdrift.no/id/41846.0
:)