Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:07:44

Otsikko: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:07:44
Onko jollakulla VOA tehosta mittaustulosta ko.koneesta,tehdaskunnossa?
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: kylmis - 26.01.11 - klo:08:15
Oletko mennyt moiseen sortumaan :D
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:08:19
Oletko mennyt moiseen sortumaan :D

-en,kiinnostaa tiato
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: - 26.01.11 - klo:08:26
135hp tapilta visko lukittuna. Oma t161 joku reilu 157hp tapilta visko normitällis.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:09:09
135hp tapilta visko lukittuna. Oma t161 joku reilu 157hp tapilta visko normitällis.

--kierrosluvuilla?Siis moottorin
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Valtramies - 26.01.11 - klo:09:12
Ajetaanko niillä tehdassäädöis ollenkaa? Yks tuttu sano laittaneensa heti 50 heppaa lisää, kun vanha 805 oli menny paremmin :D
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:09:56
Ajetaanko niillä tehdassäädöis ollenkaa? Yks tuttu sano laittaneensa heti 50 heppaa lisää, kun vanha 805 oli menny paremmin :D

tästähän minäkin olen kiinnostunut,vähän vaikuttais siltä että aika harva ajaa tehdassäätövaltterilla.Paljonhan muitakin viritellään.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Konkelo - 26.01.11 - klo:10:06
Paikallinen tarhuri osti t170:n joku vuos sitte, tonnin huollossa oli huoltomies kysyny onko jo lisätty voimaa. Ei oo, sano tarhuri. Huoltomies meinas, että taitaa olla ainoa koko Suomessa!
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:10:29
Mä luulen,että säätämättömien traktoreiden omistajat ei kirjuuta tänne.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: retku - 26.01.11 - klo:10:39
täältä löytyy säätämätön t151  :o

vetää se paremmin kuin pelkäsin. vääntö on hyvä alakierroksilla. esim. viljamyllyä voi pyörittää alakierroksilla ja 1000 perällä. 8400 ei siihen pystynyt vaan rupesi "humppaamaan" eli kierrokset ei pysynyt tasasina. moottorissa n.900-1100r/min

151:n ominaisuuksiin kuuluukin se alhaalta vääntäminen. esim. äkeen vedossa kierrokset pidetään 1500r/min. vetää isolla vaihteella ja pikku kierroksilla kovempaa kuin numeroa pienemmällä vaihteella kaasupohjas.

ylhäältä sitte puuttuu ruutia. tässä tilanteessa vanhat menee ohi. luulempa että tuota ei tarvi koskaan virittää. voimakoneet on sitte erikseen (peltiset konepellit)
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: mies - 26.01.11 - klo:10:42
täältä löytyy säätämätön t151  :o

vetää se paremmin kuin pelkäsin. vääntö on hyvä alakierroksilla. esim. viljamyllyä voi pyörittää alakierroksilla ja 1000 perällä. 8400 ei siihen pystynyt vaan rupesi "humppaamaan" eli kierrokset ei pysynyt tasasina. moottorissa n.900-1100r/min

151:n ominaisuuksiin kuuluukin se alhaalta vääntäminen. esim. äkeen vedossa kierrokset pidetään 1500r/min. vetää isolla vaihteella ja pikku kierroksilla kovempaa kuin numeroa pienemmällä vaihteella kaasupohjas.

ylhäältä sitte puuttuu ruutia. tässä tilanteessa vanhat menee ohi. luulempa että tuota ei tarvi koskaan virittää. voimakoneet on sitte erikseen (peltiset konepellit)

On täällä toinenkin säätämätön. Eli niitä on ainakin kaksi tässä valtakunnassa:
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:11:50
Olishan toi sitten varmaan mukiinmenevä esim kylvössä tai lautasmuokkarin vedossa.Tuo yläkierrostehon puute tulee vastaan sitten kuljetusajossa.Noh,lastut on keksitty.
Meillä on noi kaksi tämänhetkistä vetokonetta penkitetty.Toinen vakio ja toinen oli viritettävä.Toisesta 128 VOA,lisäteholla 150.Toinen 167 VOA.Kyllä tuo 167 voittaa kun lähdetään mäkeen pyrkimään.Mulla tuo 150 tapista ehkä minimitarve.

Tarttis suorittaa kokeilua.....
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: kyntaja - 26.01.11 - klo:12:23
siitä vakio ja tunetettu

http://www.porintehotuonti.com/attachments/File/VALTRA_T151CR_ORG_TUNED.pdf

ja muitakin

http://www.porintehotuonti.com/page3.php
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: koivumaki - 26.01.11 - klo:12:54
Noita käppyröitä vertaillessanne koettakaa katsoa onko maksimivääntö VOA akselin vai moottorin vääntö.Tehotuonnin käppyröissä on VOAn vääntömomentti.Muuten kyllä aika lailla puhtia näyttäisi löytyvän lisää...
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: zetor8045 - 26.01.11 - klo:13:03
Se on ihan sama mitä merkkiä se traktori on mutta jos siitä haluaa sellaisen kuin vielä -90 luvun lopussa moottorit oli niin kyllä ne on hyvä ohjelmoida uudestaan eikä sieltä tarvitse ottaa mitään maksimitehoja ulos vaan 15% (jos sitäkään) tehoa lisää ja väännöt alhaalta asti niin jo on ihan eri kone  ;D 
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: retku - 26.01.11 - klo:16:12
Noita käppyröitä vertaillessanne koettakaa katsoa onko maksimivääntö VOA akselin vai moottorin vääntö.Tehotuonnin käppyröissä on VOAn vääntömomentti.Muuten kyllä aika lailla puhtia näyttäisi löytyvän lisää...

***vakio väänntö ihmeen alhainen (1222nm tapista). pitäs olla sama vääntö kun t171:ssä(1374nm). on varmaan ajettu power asennossa noi luvut. eco asennossa vääntää paremmin. sivukonsolissa on katkaisin jossa power/eco.

Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: - 26.01.11 - klo:16:24
Sen 151 käppyröistä en tiedä kun ei ollu oma kone. t161 max teho tapilta 157,6hp näyttää tulleen 1008voa r/min ja max vääntö 1313nm 766voa r/min.
Uudet arvot tapilta 197.6hp@997 voa r/min ja 1790nm@452voa r/min. Sietää nykyisellään ihan kivasti vedätystä.

Ihmeen alhaiseksi muuten jääny noitten peurojen väännöt. Esim. tuo yks 6830. 238,6hp tapilta voimaa ja vääntö vaan 1666nm?
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: SAS - 26.01.11 - klo:17:32
Neloskone vääntö 1000/520 nm maksimi 580 nm vakiona.
Aina olen ostanut sopivan kokoisen traktorin ,ei jälkikäteen virityksiä,ottakaa oppia ;D
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: zetor8045 - 26.01.11 - klo:23:39
Neloskone vääntö 1000/520 nm maksimi 580 nm vakiona.
Aina olen ostanut sopivan kokoisen traktorin ,ei jälkikäteen virityksiä,ottakaa oppia ;D
No sä oletkin pässi ja tuhlaat polttoainetta ja hermoja  ;D
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: kyntaja - 27.01.11 - klo:05:32
Neloskone vääntö 1000/520 nm maksimi 580 nm vakiona.
Aina olen ostanut sopivan kokoisen traktorin ,ei jälkikäteen virityksiä,ottakaa oppia ;D

Ei semmosia ole. JOs on tarpeeksi tehoa on turhaa painoa...omille laitteille
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Jussipeura - 27.01.11 - klo:11:50
Sen 151 käppyröistä en tiedä kun ei ollu oma kone. t161 max teho tapilta 157,6hp näyttää tulleen 1008voa r/min ja max vääntö 1313nm 766voa r/min.
Uudet arvot tapilta 197.6hp@997 voa r/min ja 1790nm@452voa r/min. Sietää nykyisellään ihan kivasti vedätystä.

Ihmeen alhaiseksi muuten jääny noitten peurojen väännöt. Esim. tuo yks 6830. 238,6hp tapilta voimaa ja vääntö vaan 1666nm?
Lumitöihin hyvät lukemat 8)
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: - 27.01.11 - klo:11:59

Sen 151 käppyröistä en tiedä kun ei ollu oma kone. t161 max teho tapilta 157,6hp näyttää tulleen 1008voa r/min ja max vääntö 1313nm 766voa r/min.
Uudet arvot tapilta 197.6hp@997 voa r/min ja 1790nm@452voa r/min. Sietää nykyisellään ihan kivasti vedätystä.

Ihmeen alhaiseksi muuten jääny noitten peurojen väännöt. Esim. tuo yks 6830. 238,6hp tapilta voimaa ja vääntö vaan 1666nm?
Lumitöihin hyvät lukemat 8)
Voimat tarpeen mukaan. Saishan siihen reilu 300hp tapille jos tarttis/haluaas... Mukavee kuitenkin tehdä töitä silloinkin kun voimakoneitten perseitä levitellään viemerös hallin lattialle  ::)
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Kaupoi - 27.01.11 - klo:12:03
Ihmeen alhaiseksi muuten jääny noitten peurojen väännöt. Esim. tuo yks 6830. 238,6hp tapilta voimaa ja vääntö vaan 1666nm?
Käyränhän saa ohjelmoitua semmoseks ku isäntä haluaa.
nimim.1792Nm
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Jussipeura - 27.01.11 - klo:15:31
Ihmeen alhaiseksi muuten jääny noitten peurojen väännöt. Esim. tuo yks 6830. 238,6hp tapilta voimaa ja vääntö vaan 1666nm?
Käyränhän saa ohjelmoitua semmoseks ku isäntä haluaa.
nimim.1792Nm
Mitä enempi sen parempi.2426Nm.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: erik - 27.01.11 - klo:16:00
mitä enempi vääntöä sitä nopeemmin koneen saa paskaksi  ;D
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Teroman - 27.01.11 - klo:21:34

Valtun vääntö nyt on mitä on ,,,,,,,,,,,,,,,,,HUH

Ei kovin vakuuta

;;;;;;;;;;;;;Å
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Powerball - 17.08.17 - klo:09:29
Minkälainen homma tuo on laittaa kulkemaan 50km/h
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: TomppaH - 17.08.17 - klo:17:50
Minkälainen homma tuo on laittaa kulkemaan 50km/h

Jaa.a. riippuu "tuosta". Epäilisin kuitenki tehdas/paja käyntiä ja kallista laskua.. voimalla eli hevosvoimilla, kilowateilla ja väännöllä ei ole mitään tekemistä nopeuden kanssa, sen ratkaisee vaihdelaatikon ja perän välitys. Tietysti jos ottaa tehdas valmiin 40km/h helvetin pienillä pyörillä ja sitten kasvattaa 10' vannekokoa nopeus nousee.. eli yleensä vissiin aika pitkälti noilla ensiasennus renkailla kulkee minkä on tilattu, rengaskoolla voi sitten sen +- 5 km/h säätää...

Lopputulema, jos haluat 50km/h raktorin, osta sellainen/vaihda sellaiseen.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: MKR - 18.08.17 - klo:17:18
Käsittääkseni noista E-malleista saa kyllä kohtuullisen pienellä rahalla nopeutta kun nostaa kierrokset normaaliin. Samalla saa sitten katsoa muutkin tehtaan ohjelmointivirheet kuntoon. Esim. LTR-racing tuntuu hallitsevan nämä niin että toimii.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Oksa - 18.08.17 - klo:20:03
on se kyllä ihme miten tuollanen virma kuin valtu jaksaa tehä noita epäkelpoi koneita isännille!   eikö se voisi net tehä jo tehtaalla valmiiks kun ei enää tartte samanalaista vilunkia kuin ennen kun laitto niitä jarruja päälle...
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: TomppaH - 18.08.17 - klo:20:51
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: kylmis - 18.08.17 - klo:20:53
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Voi olla vähän isompi juttu kuin Nuffiildin laitto... :)
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: TomppaH - 18.08.17 - klo:21:05
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Voi olla vähän isompi juttu kuin Nuffiildin laitto... :)

Ei kato, töpseli vaan kiinni nuffin laatikkoon ja hups, tulee lisää hammasta pyöriin ja mennään kovempaa... okei, tiedän tapauksen ajalta kauan sitten, pyyhkästiin jurttia tehtaalle ajaessa 75km/h 165 verkulla tutkaan. Oli veto kärryssä, jostain bedfordista tehty sano vaari.. istuin sylissä ja tämä tarina on tosi. Samalla kylälä meni ainakin yks Taavetti poikki ja kuski kuoli, vaarin tuttu oli mutta minen kerenny tutustua.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Apilas Jr. - 18.08.17 - klo:21:08
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Voi olla vähän isompi juttu kuin Nuffiildin laitto... :)

Ei kato, töpseli vaan kiinni nuffin laatikkoon ja hups, tulee lisää hammasta pyöriin ja mennään kovempaa... okei, tiedän tapauksen ajalta kauan sitten, pyyhkästiin jurttia tehtaalle ajaessa 75km/h 165 verkulla tutkaan. Oli veto kärryssä, jostain bedfordista tehty sano vaari.. istuin sylissä ja tämä tarina on tosi. Samalla kylälä meni ainakin yks Taavetti poikki ja kuski kuoli, vaarin tuttu oli mutta minen kerenny tutustua.

Von Sasakoski tekisi ton rempan juhannusyönä pelkkä Macgyver- veitsi työkaluinaan.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: John Ferguson - 19.08.17 - klo:10:46
on se kyllä ihme miten tuollanen virma kuin valtu jaksaa tehä noita epäkelpoi koneita isännille!   eikö se voisi net tehä jo tehtaalla valmiiks kun ei enää tartte samanalaista vilunkia kuin ennen kun laitto niitä jarruja päälle...
Notta eehän tuo mittee haettoo jos Suolaharesta lähtiissä on hepoja 40 hukassa. 😂
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: Mualaisjuntti - 19.08.17 - klo:11:39
on se kyllä ihme miten tuollanen virma kuin valtu jaksaa tehä noita epäkelpoi koneita isännille!   eikö se voisi net tehä jo tehtaalla valmiiks kun ei enää tartte samanalaista vilunkia kuin ennen kun laitto niitä jarruja päälle...
Notta eehän tuo mittee haettoo jos Suolaharesta lähtiissä on hepoja 40 hukassa. 😂

 
Sittä ei meijjän 565 olis ennää kovinkaan tehokas. Meijjän kone olikin Hourulassa tehty.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: MKR - 20.08.17 - klo:21:00
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.

Jos ei kierrä sitä 2350rpm mitä ainakin nuo vanhemmat ei e-mallit kiertää vakiona, saadaan kierroksilla sitä vauhtia lisää. Tuskin sinne rattaita varsinkaan vaihteistoon vaihdellaan jos muutos tehdään moottorinohjauksessa. Näin ainakin vanhemmissa Vatroissa onnistuu. Noita on tullut Valtralta sellasenakin ettei suurimmalla vaihteella ota täysiä kierroksia, eli oli jostain syystä 50km/h laatikko vaikka oli ostettu 40 kone. Kaverin Valtraan tuli aikanaan lisävauhtia vahingossa kun vaihdettin moottorinohjausboksi takuuseen ja uudessa boksissa ei oltukaan muistettu laittaa kierrosrajoitusta viimeiselle vaihteelle.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: kylmis - 21.08.17 - klo:06:59
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.

Jos ei kierrä sitä 2350rpm mitä ainakin nuo vanhemmat ei e-mallit kiertää vakiona, saadaan kierroksilla sitä vauhtia lisää. Tuskin sinne rattaita varsinkaan vaihteistoon vaihdellaan jos muutos tehdään moottorinohjauksessa. Näin ainakin vanhemmissa Vatroissa onnistuu. Noita on tullut Valtralta sellasenakin ettei suurimmalla vaihteella ota täysiä kierroksia, eli oli jostain syystä 50km/h laatikko vaikka oli ostettu 40 kone. Kaverin Valtraan tuli aikanaan lisävauhtia vahingossa kun vaihdettin moottorinohjausboksi takuuseen ja uudessa boksissa ei oltukaan muistettu laittaa kierrosrajoitusta viimeiselle vaihteelle.
Johan on tarina. Valmetilta voi tulla pihalle mitä vaan. Kollega sai 93:n, jossei kytkin kestänyt ollenkaan. En muista montako kertaa sitä auottiin, mutta sitten paljastui, että moottorista lähti voimaa pihalle aika paljon enemmän kuin piti. Sitten kun tehot pudotettiin normiarvoihin, niin alkoi kytkin kestää. Isäntä oli tosin pettynyt, kun kävi ilmi, ettei se kone ollutkaan niin väkevä kuin aikaisemmin.
Otsikko: Vs: Valtra T151e
Kirjoitti: SamiT - 21.08.17 - klo:19:59
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.

Jos ei kierrä sitä 2350rpm mitä ainakin nuo vanhemmat ei e-mallit kiertää vakiona, saadaan kierroksilla sitä vauhtia lisää. Tuskin sinne rattaita varsinkaan vaihteistoon vaihdellaan jos muutos tehdään moottorinohjauksessa. Näin ainakin vanhemmissa Vatroissa onnistuu. Noita on tullut Valtralta sellasenakin ettei suurimmalla vaihteella ota täysiä kierroksia, eli oli jostain syystä 50km/h laatikko vaikka oli ostettu 40 kone. Kaverin Valtraan tuli aikanaan lisävauhtia vahingossa kun vaihdettin moottorinohjausboksi takuuseen ja uudessa boksissa ei oltukaan muistettu laittaa kierrosrajoitusta viimeiselle vaihteelle.

40 km/h 1700 kierroksella on Ecospeed-malli, ihan on saanut varustelistalta raksia sen 40km/h malliin isommissa T-sarjalaisissa jo sahköjakajapumpun aikaan.