Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 25.01.11 - klo:21:19
-
Onko muuta eroa ko 6750 pienemmät huippukierrokset? Vääntääkö 6750 oikiasti enemmän niinkö paperitiedot väittää? Ois kyllä kiva kun traktori jaksaa mennä vaikka paskavaunu sattus keväällä vähä painahtamaanki. Joskus on pikavaihteet ollu enemmän ko tarpeen 6200 jontussa kun 14 kuution pasa alkanut painumaan. En tahtos laittaa kömpelöä kutosta jos tosta 6750 stä löytys samallatapaa vääntöä kun vaikkapa 8050 mallista.
-
peruskone taitaa olla sama säädöillä lähinnä otetaan erot. lisäksi 6750 apulaitteet kuten laturi ja hydepumppu pyörii kovemmilla kierroksilla suhteessa moottorin kierroksiin. itellä ei kokemuksia 6850:stä. 6750 aina ns. liikenneperällä. itse nostin kierrokset sinne 2100 nurkille niin menee 48 tiellä.
-
Onko muuta eroa ko 6750 pienemmät huippukierrokset? Vääntääkö 6750 oikiasti enemmän niinkö paperitiedot väittää? Ois kyllä kiva kun traktori jaksaa mennä vaikka paskavaunu sattus keväällä vähä painahtamaanki. Joskus on pikavaihteet ollu enemmän ko tarpeen 6200 jontussa kun 14 kuution pasa alkanut painumaan. En tahtos laittaa kömpelöä kutosta jos tosta 6750 stä löytys samallatapaa vääntöä kun vaikkapa 8050 mallista.
No eipä voi kutosta väittää kömpelöksi jos vaikka M620 deutsilla ajelee ja rajoitinruuvit on ymmärtänyt kiertää pohjaan ja tehua on kuitenkin maltilliset 185hv tapilta ;D Toista se on 8000-sarjan valmetilla jossa nokka jatkuu etu-akselin ylitte vielä yhden deutsin verran ;)
-
Samat moottorikalut niissä taitaa olla, nestevälijäähdytin ja stanadynen jakaja. Itellä 6850 liikenneperällä ja tämänpäiväisen lumisouvinkaan aikana en tainnut juuri yli 40 ajaa kun tuntipalkalla on hommat ja ketjut takasissa. Säästää mukavasti polttoainetta tiellä tuo pitkä välitys. Ite en muutenkaan tykkää konetta suotta huudattaa, mutta mäkisessä maastossa ja raskaammissa vetohommissa sais varmankin olla kierrosreserviä yli matalakierroskoneen kierrosalueen.
Se etu 6750:ssä on että jos tekee niinkuin Jupe niin saa liikennekoneen nopeuksia tarvittaessa kulkevan koneen joka on maataloustraktori. Eipähän tule C kortin tarvista ainakaan teoriassa, eri asia on tietty jos tutkaan ajaa 50 km/h...
-
Kaikki muuten oikein, paitsi 6750:ssä on täysin oma turboahdin, sillä alakierrosalueen toimintaa saatu hieman parannettua vrt. muut saman ikäluokan neloset. Jos pyörintänopeutta nostetaan, tapahtuu se polttoaineen kulutuksen (huono hyötysuhde) ja luotettavuuden kustannuksella (turbon siivet)
-
Mikähän lienee moottorin malli?
Entä ruiskutuspumppu, turbo, onko välijäähdytintä?
Tuosta N91 näytti saaneen mittauspöytäkirjan mukaan 120hp/500Nm. Kuulemma säädöt ei vielä ole "tapissa".
Vertaileppa konedatassa onko mitään yhteistä ko. värkeillä nimen lisäksi.
Ihanko kotikonstein ton 120/500 saa N91 stä vai pitääkö pumppupajalla käyttää?
-
Ei ajankohtainen nyt, eikä ennen 2015, mutta silloin varmaan pitäis harventaa.
Nykyvaltroista en tiedä, mutta onko johonkin saatavissa turbiinikytkin (oisko parempi kuin Direct)
Hakkuupään pyöritykseen mikä pumppu jostain luin että metsävarustelu/hakkuupää/vetävä kärry kolminkertaistaa perustraktorin hinnan? Tää on kai pakko hyväksyä, kun ei urakoitsijaa 100 km säteeellä.
Kai se on sama direct tai turbiini jos loppusumma 120000-130000 ilman ALV, onneksi ei heti ajankohtainen.
PRKL että tulee kallista pellettiä, mutta toisin kuin muut en syötä puita lehmille, vaan maitoa pelletille.
-
Niin ja T-sarjasta kai tulossa uus edition 2013 tai jotain? Jos se taipuu metsään vois harkita sitäin?
-
muutamaa deutsia ajanu ja ne on kyllä todella paljon kankeempia ku meitin 8400 niin ja tapista yli 200 :P
valmetissaki kato voi rajottimia säätää ;D
-
Meille kun tuli 6800 niin silloin katselin noiden mallien eroja.Aika lailla 6750n tehokäyrä on huipusta leikattu 6850n käyrä.Sisuskalujen eroista en tiedä sen kummemmin.
-
Jos raideväli antaa periksi eikä älyttömän leveitä etunakkeja ole, niin Valtran Dana sallii suuremmat kääntökulmat kuin Deutzin Carraro tai ZF.
-
Vääntömomentti tapilta 890Nm. Järkyttynyt Ymmärsinköhän tältä osin mittauspöytäkirjan oikein?
-onko tuo 890 tapilla?Moottorin veivillä se on kampiakselin/VOAn välityksen suhteessa pienempi.Taitaa Vallussa olla tuo välitys noin 1:2,eli kampiveivillä noin 445,vai?
-
muutamaa deutsia ajanu ja ne on kyllä todella paljon kankeempia ku meitin 8400 niin ja tapista yli 200 :P
valmetissaki kato voi rajottimia säätää ;D
Joo mutta deutsi on huomattavasti lyhyempi ;D Ja kyllä tuosta deutsistakin tehoa sais mutta ei tarvita ;) Ja etukuormaimen kanssa töitä tehdessä on ihan mukavaa kun ei oo sitä kauheeta nokkaa joka ottaa kiinni lumikasaan ja kärryn kylkeen ja muualle.... Valmetista kun sais sen nokan vielä pois ja hydrauli nappulat johonkin hiukan mukavampaan paikkaan kuin kyynärnojan alle niin rupeaa pikku hiljaa olemaan ihan mukavan oloinen peli jo mitä tuossa kerran koe-ajoin pellolla ;)
-
Mikähän lienee moottorin malli?
Entä ruiskutuspumppu, turbo, onko välijäähdytintä?
Tuosta N91 näytti saaneen mittauspöytäkirjan mukaan 120hp/500Nm. Kuulemma säädöt ei vielä ole "tapissa".
Vertaileppa konedatassa onko mitään yhteistä ko. värkeillä nimen lisäksi.
Ihanko kotikonstein ton 120/500 saa N91 stä vai pitääkö pumppupajalla käyttää?
Pajalla.
Tuli oikein mukavan väännökäs kone suhteellisen matalilla kierroksilla.
1400rpm max vääntö.Tosin teho ei tuolla kierrosluvulla ole kuin 95hp.
Vääntökäyrän laki aika laakea>vakioteho ominaisuutta aika kivasti.
Tapiltakin max teho yli 100 hp.
Vääntömomentti tapilta 890Nm. :o Ymmärsinköhän tältä osin mittauspöytäkirjan oikein?
Vääntömomentin nousu 45%.
Omiin tarpeisiini aivan hyvä.
Jumalauta ompas huono vääntö kun MXU100 väänsi jonkun yli 1100nm vaikka oli vaan 111hv tapilta ???
-
Jumalauta ompas huono vääntö kun MXU100 väänsi jonkun yli 1100nm vaikka oli vaan 111hv tapilta ???
Niin kai sitten.
En muista oliko tuo max.tehon kohdalla vai oliko peräti max. vääntö.
Täytyy tarkistaa seur. pollen puhuttelu reissulla, jos muistan.
[/quote] Tosin tuo case ei silti ollut mikään tykki vaikka ruuvattiin vielä lisääkin mutta iso kutos massikakin (3125 tai joku) jäi väännössä toiseksi vaikka sieltä tuli 140.4hv tapilta....
-
Kuka tietää varmaksi,onko noissa 6750:ssä ja 8350:ssä samat hydrauliikkapumput,kun muissa malleissa,eli onko ainoastaan pumpun pyörimisnopeutta kasvatettu? mites T140:ssä ja 151:ssä?.Onko 8350 ja T151 samalla ahtimella?
Eri pumppu, matalakierrosmallin pumpulla nousisi 6850 tuotto 90l/min, mutta vatkaa öljyjä turhaan mikäli pitää paljon ajella tiellä. Mikäli metsäkäyttöä tms. hydrauliikan tarvetta eikä tieajoa paljoa/ kaasupohjassa ajoa, halpa keino nostaa hydrauliikan tuottoa. Tänään tosin oli urakointiuutisissa se toinen näppärä keino...
-
Kuka tietää varmaksi,onko noissa 6750:ssä ja 8350:ssä samat hydrauliikkapumput,kun muissa malleissa,eli onko ainoastaan pumpun pyörimisnopeutta kasvatettu? mites T140:ssä ja 151:ssä?.Onko 8350 ja T151 samalla ahtimella?
***joo niinku ijasja sanoikin, pumput pyörii samaa vauhtia. kuutiot vaan isommat matalakieroksissa.
t151 on isommalla turbolla 59/53 siivet. 8350:n turbo on todella pienellä pakopesällä.