Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: jooseppi - 23.01.11 - klo:09:37
-
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58985-rento-rajanylitys
-
Perunan nostinta neet tuo ? Yli ??
;;;;;;;;;;;;;;;,å HUH
-
Perunan nostinta neet tuo ? Yli ??
;;;;;;;;;;;;;;;,å HUH
Don`t understand, mutta kun klikkaat kuvan niin näet suurennoksena. Heips.
-
Perunan nostinta neet tuo ? Yli ??
;;;;;;;;;;;;;;;,å HUH
Don`t understand, mutta kun klikkaat kuvan niin näet suurennoksena. Heips.
Ilmarilla on kirjoittajan lahja, ja elämän kokemusta josta kirjoittaa.
JK. Kaipuu tulee 240 farmaria. Omani jäi mökkitielle, kanto etupyörän ja koneen välissä, ripustukset repustettuina. Hyvä auto, ohjaustehostimen ja alustan puslat kun uusii aina 200.000 välein, niin kyyti on halpaa...
-
Perunan nostinta neet tuo ? Yli ??
;;;;;;;;;;;;;;;,å HUH
Don`t understand, mutta kun klikkaat kuvan niin näet suurennoksena. Heips.
Ilmarilla on kirjoittajan lahja, ja elämän kokemusta josta kirjoittaa.
JK. Kaipuu tulee 240 farmaria. Omani jäi mökkitielle, kanto etupyörän ja koneen välissä, ripustukset repustettuina. Hyvä auto, ohjaustehostimen ja alustan puslat kun uusii aina 200.000 välein, niin kyyti on halpaa...
Ja se on tämä Ilmari viimeisen päälle volvomiehiä :D Muuten kunnon kaveri kuten monet muutkin volvomiehet :D
-
Hauska tarina. Minäkin myin kerran yhdelle jobbarille tavaraa, oli jotain vanhoja raatoja seiväskaira, niittokone jne. Tavarat lastattiin asiallisesti sellaiseen kantterin tapaiseen pienilavaiseen autoon jolla tyyppi normaalisti kuljettaa polttopuita. No, sitten me alettiin vielä hieromaan kauppaa sellaisesta aidosta ryssän korkealaitaisesta kippikärrtystä, ainoa pulma oli että traktorilla sen noutaminen olisi kestänyt liian kauan ja ammattiautoilijaa ei omatoiminen täpinäveikka tahtonut vaivata. Lopulta jobbari sai loistoidean kytkeä peräkärryn auton vetokoukkuun. Minä hiukan epäröin ja koitin kohteliaasti kyseenalaistaa ko. virityksen laillisuuden, mutta ostaja oli tehnyt päätöksensä ja minä sitten vain kannattelin aisaa trukilla kun hän pakitti auton koukkua vetosilmukkaan. Hiukan ketjua ympärille ja sitten vain toivotelimme toisillemme hyvää päivänjatkoa ja jäin katsomaan kuinka jobbari karautti yhdistelmällään kohti uusia seikkailuja... ::)
-
Jollekin jobbarille lähti myös kvernelandin nelisiipiset puolihinattavat aurat, maksoi käteisellä ja kun en suostunut tinkimään siihen mitä oli rahaa mukana, lähetti perästä vielä satasen kirjekuoressa. Oli liikkeellä jollain vanhalla Toyota Dynalla, vähän ihmettelin miten aikoo hakea, mutta pyysi vaan nostaman aurat kyytiin. Puolihinattavat on aika pitkät, mutta kyllä niistä yli puolet mahtui lavalle niiin että pysyivät kyydissä kun vielä vähän jollain narulla veti etupäätä kiinni. Ja eikun menoksi.
-
Parikymmentä vuotta sitten naapurivainaa (vanha opettajasetä) haki metsäkärryn kotiin. Kärry oli hinattu isolle trailerille, mitä veti ruumismallin Chevroletilla. Oli siinä Savon seudulla vallesmannit pysäyttäneet ja hetken asiaa tutkittuaan päästäneet menemään, mutta aika hämmästynein katsein. ;D
-
Ja se on tämä Ilmari viimeisen päälle volvomiehiä :D Muuten kunnon kaveri kuten monet muutkin volvomiehet :D
Niin kun ei enää käyttö-Ladoja eikä -Volgia ole saatavilla... Muistan kyllä svedujen ihastuksen "VAD ÄR DEN HÄR?" vuonna yksi ja kaksi tapaamisessa Pohjanlahden länsipuolella. Silloin oli ajossa dieselöity Volga.
Petri