Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jermup - 22.01.11 - klo:20:32
-
paljonko raatilaiset yleensä ajelee "ykköskoneella" ennen vaihtoa uuteen? ittellä tulluna nyt 5ooo tuntia ja alkanu vähän emännälle vihjailemaan että olis vaihtoiässä ;D
-
paljonko raatilaiset yleensä ajelee "ykköskoneella" ennen vaihtoa uuteen? ittellä tulluna nyt 5ooo tuntia ja alkanu vähän emännälle vihjailemaan että olis vaihtoiässä ;D
tällähetkellä 15.000 mittarissa ja ikää 27 vuotta. Ei tarvetta vaihta. Ostan lisää.
-
Sitten kun vanhalla ei enää pärjää/ei sovellu hommiin ;D Tuntimäärien perusteella ei olla koskaan vaihdettu.
-
Sit pikkutunneilla tutun omamyyjän kaa tiätyyysti! :D ;D ;D
-
Vanhoja ja hyviä ei vaihdeta koskaan! Tunne- ja käyttöarvo huipussa. Uusia ostetaan tarpeen mukaan, lähinnä lisähevosvoimia ajatellen.
-
nyt lähti vaihtoon rapiat 10 000h ajettu 3050 deere. Ei niitä tuntien takia olla vaihdettu vaan ominaisuuksien puutteen takia. Tuon tilalle tuli 4500h ajettu. Varsinaisessa ykköskoneessa ei ole kuin 600h, mutta ikääkään ei kyllä ole kuin alle vuosi.
-
Sit pikkutunneilla tutun omamyyjän kaa tiätyyysti! :D ;D ;D
Taikka pikkutunneilla katellaan silmät ristissä nettikoneesta löytöjä, ja lyödään puhelimessa/s-postilla kaupat lukkoon ;D Pihalla sitten näkee mitä tulikaan ostettua.
-
5000 maksimissaan. Ja velaks ;D
-
Mulla on periaatteena että kun vanha hajoaa niin pitää ostaa uusi. Pellon lisäys yms on vain tekosyitä koneen vaihtoon, niistä selviää yksinkertaisesti vain istumalla kopissa pidempään. Ja jokaiselle istumalleen tunille saa palkan, kun rahat ei menny tilinpäätösostoon... ;D
-
paljonko raatilaiset yleensä ajelee "ykköskoneella" ennen vaihtoa uuteen? ittellä tulluna nyt 5ooo tuntia ja alkanu vähän emännälle vihjailemaan että olis vaihtoiässä ;D
Mitäs emäntä tuumas kun vihjailit että on vaihtoiässä? ;D Mulla kaikki on jääny taloon mitkä on ostettu, pakko ostaa harvemmin kun ei kotieläintukia. 8)
-
Hankitaan uusia 30 vuoden välein.
-
Vanhoja ei juuri vaihdeta. Ykköskoneella luulisin ajelevani ainakin 7000 tuntia, jos vain suinkin soveltuu hommaansa.
Eikös ykköskoneeseen pidä tulla vähintään se 1000 tuntia vuodessa, että edes silloin tällöin kannattaa vaihtaa uuteen.. ;)
-
Ykköskoneessa 4500 tuntia, ikää 25 vuotta ja reilu 100 tuntia tulee vuodessa lisää. Ostin 10 vuoden ikäisenä ja aion pitää siihen asti kun ite oon eläkeiässä eli vähintään 15 vuotta vielä. Muita traktorikauppoja ei mun 35 vuoden viljelijän uralle sitten osukaan. Vuosimallien 1963 ja 1976 pikkutraktorit tuli vanhan isännän peruina, näillä pärjäilee. 8)
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
Jep, JD-hemmot ei koskaan tee remppaa, ne vaihtaa kerralla koko laatikon...
-
En halua nähdä liikevoittoa pihalla kun pääsen eläkkeelle siksi yritän aina hukata jonkun vanhan kun uusi tulee tilalle. Tavoitteena olis 5 vuotta ja yhtämonta tuhatta tuntia. Saa kattoo jos onnistuu. nyt on kaks ja puoli vuotta vanha menijä ykkösraktorina.
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
Jep, JD-hemmot ei koskaan tee remppaa, ne vaihtaa kerralla koko laatikon...
Minoon sitte poikkeus ;D Ja edellistä omistajaa lämmöllä ajatellen. Ostin tuon "ykkösnyrkin" 5500 ajettuna ja nyt parisataa tuntia enemmän mittarissa ja voi olla, että lähtee hyvinkin pian. Vaikka toisaalta nythän se on melkein kokonaan läpikäyty, että pitäis alkaa kunnossa olla.
-
Tänään justiin tuli -05 malliseen kuormaajakoneeseen 4000 h täyteen, toinen samanlainen lisää. :)
-
Nykysen koneen ostin 7 vuoden ikäsenä ja vajaat 7000 tuntia ajettuna kun alkoi mieli tekemään ilmastoitua liikennekonetta sähköisellä suunnanvaihtajalla.
Vaihdan sitten kun tulee seuraavan kerran oikeaa tarvetta lisäominaisuuksille, ajattelin toiselle kymmenelle ajella tällä nykysellä. Sama tapa kuin autoissa, katellaan varmasti mieleinen yksilö, laitetaan se kuntoon ja ajellaan sillä useampi vuosi.
Edellinen kone tuli meille 1850 tuntia ajettuna ja läksi 9000 tuntia ajettuna. Hinnanalennus 10 vuodessa n. 10000 euroa.
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
Jep, JD-hemmot ei koskaan tee remppaa, ne vaihtaa kerralla koko laatikon...
Minoon sitte poikkeus ;D Ja edellistä omistajaa lämmöllä ajatellen. Ostin tuon "ykkösnyrkin" 5500 ajettuna ja nyt parisataa tuntia enemmän mittarissa ja voi olla, että lähtee hyvinkin pian. Vaikka toisaalta nythän se on melkein kokonaan läpikäyty, että pitäis alkaa kunnossa olla.
Tänäänkin tuli ajeltua reilu 10 000h ajetulla jonnulla ja eipä tarvinnut laatikoita vaihdella ;D
-
vanhemmalla (Pääkone Millä tehdään rahaa) on tunteja reipas 10 000h-15 000h
Kakkoskone (Harrastusviljelyssä&aurailussa) on tunteja joku 5000h-10 000h
Pitäs toi pääkone rempata kesällä jos ehtii.
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
Jep, JD-hemmot ei koskaan tee remppaa, ne vaihtaa kerralla koko laatikon...
Minoon sitte poikkeus ;D Ja edellistä omistajaa lämmöllä ajatellen. Ostin tuon "ykkösnyrkin" 5500 ajettuna ja nyt parisataa tuntia enemmän mittarissa ja voi olla, että lähtee hyvinkin pian. Vaikka toisaalta nythän se on melkein kokonaan läpikäyty, että pitäis alkaa kunnossa olla.
Tänäänkin tuli ajeltua reilu 10 000h ajetulla jonnulla ja eipä tarvinnut laatikoita vaihdella ;D
En epäile. Eihän se niin merkistä ole kiinni, vaan mitä tehdään ja miten huolletaan. Metallipitoinen öljy tekee tehtävänsä merkistä riippumatta. Olis pitänyt vaan joko kerralla suosiolla purkaa kokonaan ja tehdä tarvittavat toimenpiteet, tai kuten joku muu teki... jättää yllätys muhimaan seuraavalle omistajalle 8)
-
tunneista ei tietoa sillon kun rupee rahaa menee korjauksiin liikaa ::) mut ei hän jd miehet koskaan vaihda sen takia ;D
Jep, JD-hemmot ei koskaan tee remppaa, ne vaihtaa kerralla koko laatikon...
Minoon sitte poikkeus ;D Ja edellistä omistajaa lämmöllä ajatellen. Ostin tuon "ykkösnyrkin" 5500 ajettuna ja nyt parisataa tuntia enemmän mittarissa ja voi olla, että lähtee hyvinkin pian. Vaikka toisaalta nythän se on melkein kokonaan läpikäyty, että pitäis alkaa kunnossa olla.
Tänäänkin tuli ajeltua reilu 10 000h ajetulla jonnulla ja eipä tarvinnut laatikoita vaihdella ;D
En epäile. Eihän se niin merkistä ole kiinni, vaan mitä tehdään ja miten huolletaan. Metallipitoinen öljy tekee tehtävänsä merkistä riippumatta. Olis pitänyt vaan joko kerralla suosiolla purkaa kokonaan ja tehdä tarvittavat toimenpiteet, tai kuten joku muu teki... jättää yllätys muhimaan seuraavalle omistajalle 8)
Joo kerran katselin jossain liikkessä jotyain vaihtokonetta kun oli vetovarsi lähtenyt aikas moisella rytinällä irti perästä ja repäissyt rautaa mukanaan enemmänkin ja joku oli sitä yrittänyt hitsailla mutta silti vuosi öljyä... :-X
-
Siinnähän ne on tuhhannen ja kahen kantturoissa pyörinnä...tunnit. Omalla rahulla ussein tulluna vaihheltuva. Ei kae sitä velkkoo tohi ottoo. Seurraavva raktorkuoppa pittäis ihannii kohtapuollee piettää. Porttaatonta kahellu tässä, ei vuan ossoo sannoo mikähhää se vuan paras ollunna oeis ruotilaistennii mielestä?
-
Sitten ku takuu loppuu:)
-
Tavoite 5000-6000h, ja aika hyvin tuo toteutunutkin. Noilla tunneilla olen katsonut arvonaleneman per käyttötunti olevan optimissaan, eikä suurempia remontteja vielä ja käyttövarmuus hyvä.
Toinen vaihtoehto on sitten ajaa loppuun, mutta niin kauan kuin urakointi on aikakriittistä, niin tuohon ei ole varaa.
-
Tavoite 5000-6000h, ja aika hyvin tuo toteutunutkin. Noilla tunneilla olen katsonut arvonaleneman per käyttötunti olevan optimissaan, eikä suurempia remontteja vielä ja käyttövarmuus hyvä.
Toinen vaihtoehto on sitten ajaa loppuun, mutta niin kauan kuin urakointi on aikakriittistä, niin tuohon ei ole varaa.
Varmasti näin on, mikäli paljon on urakointia ja sen merkitys taloudessa on suuri.
Puhtaasti omassa käytössä niitä remppoja kannattaa jo jonkin verran tehdäkin.
-
Edellisellä ajoin reilu 4000 h kolmes vuodes,nykyisellä on 5. vuosi menos ja 3300 h(kurottaja tasaa mukavasti tuntia). 4000-5000 tunnin välillä pitää ostaa uudet renkaat,silloin vois vähä kysellä vaihtoaki.. onko tällä n.600 h vuodes enää järkevää ostaakkaa täysin uutta konetta???
-
Miksei kukaa ole hoksannu kysyä että tarkoitetaanko emännän vai rattorin vaihtoa? Vai nuorentaakko molempia jotta sais naapurikateutta aikaa?
-
Semmoinen 30 000 tuntia hyvä laatulaitteille
Esim Fendt perät kestää sen 40 000 tuntia ja koneetkin 25000
Renoo vastaavat lukemat ollut 50 000 ja 18 000 Tuntia
Huomaa Sontareen kone heikentää tulosta
Näin siis euroopan tilastot kertoo
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
Miksei kukaa ole hoksannu kysyä että tarkoitetaanko emännän vai rattorin vaihtoa? Vai nuorentaakko molempia jotta sais naapurikateutta aikaa?
Saatan olla seniili vanhaäijä, mutta minusta otsikossa puhutaan "rattorista". Voiko sillä sitten tarkoittaa muusaakin?
-
Viimeksi on traktoria vaihdettu 1983. Silloin vaihtui 674 Natikka 605 Valmettiin reilu 3000 tuntia ajettuna. Kolme uutta traktoria on tuonjälkeen ostettu ja kaks myyty. Myydyissä on ollu kymppitonnin kahtapuolen ja toinen oli rikki.
-
Viimeksi annettu traktori vaihdossa vuonna 1988. Sen jälkeen ostettu uusi traktori 2002 ilman vaihtokonetta. Eli mitään tuntimääriä ei taida pystyä antamaan. Pikkuhiljaa on suunnitteilla seuraavan koneen hankinta, kun ns. kakkoskoneeseen ei ole enää luottamus järin korkealla 14000 tunnin jälkeen. Pihakoneeksi jäisi sitten sekin.
-
Miksei kukaa ole hoksannu kysyä että tarkoitetaanko emännän vai rattorin vaihtoa? Vai nuorentaakko molempia jotta sais naapurikateutta aikaa?
Yleensä se emännän vaihto on vaan kalliimpaa puuhaa :D
-
10v / 15 000h.
-
Edellinen vaihto uuteen:700 tuntia ajettu ja puolivuotta vanha Nh 155 vaihtu Jd 7530 8) Kannattavin traktorin vaihto mitä koskaan olen tehny 8)
-
Miksei kukaa ole hoksannu kysyä että tarkoitetaanko emännän vai rattorin vaihtoa? Vai nuorentaakko molempia jotta sais naapurikateutta aikaa?
Yleensä se emännän vaihto on vaan kalliimpaa puuhaa :D
Ajamattomia ei tällä ikää löyrä enää mistää... aamuyön hämäräs voi vaihtokone rivistös näyttää aiva koskemattomalle,mutton saattanu olla kovaski höykkyytykses!!
-
Vaihdetaan tarktoria ???
Vaihdetaan traktoria uuteen ???
Se on silleen että huonommasta päästä jätetään aisankannattajiksi ja sitten ostetaan joku romu 10 tonnilla ja sillä ajetaan 3-5 tuhatta tuntia ylläpitohuollolla ;D Ei oo varaa muihin vaihtoehtoihin ;D
-
Vaihdetaan tarktoria ???
Vaihdetaan traktoria uuteen ???
Se on silleen että huonommasta päästä jätetään aisankannattajiksi ja sitten ostetaan joku romu 10 tonnilla ja sillä ajetaan 3-5 tuhatta tuntia ylläpitohuollolla ;D Ei oo varaa muihin vaihtoehtoihin ;D
Suurinpiirtein näin, tosin sillä erotuksella että niitä aisankannatin traktoreita ei yhtään ainutta lisää jätetä nurkkiin harmiksi, jos ei vaihdeta niin sitten suoraan myynti jollekin onnelliselle "mökkitäppärille."
-
Semmoinen 30 000 tuntia hyvä laatulaitteille
Esim Fendt perät kestää sen 40 000 tuntia ja koneetkin 25000
Renoo vastaavat lukemat ollut 50 000 ja 18 000 Tuntia
Huomaa Sontareen kone heikentää tulosta
Näin siis euroopan tilastot kertoo
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
No en ihmettele renon tunti määriä...Kun katselee sinun lautasmuokkari viteoita...Saa usempaan kertaan ajaa ::)
Oon vaihtanu 3-5 vuoden välein ja kun sattuu hyvä käytetty tulemaan vastaan...uudet on liian kalliita.
Uudemmassa kohta 4000h tuntia
-
Kaks olen ostanut käytettynä. Jotka kummatkin vaihtanut sitten uuteen. Toinen oli markilla pari vuotta ja tänä aikana tuli 400h mittariin, kun lähti (pääsin eroon) oli 4600h mittarissa. Toinen pari vuotiaana ostettu (580h) oli lähes 10v markilla ja jähti vaihtoon tuntimäärällä 2800h ::) Nyt vm-05:ssa on tunteja 1700 ja vm-08 700. Ja kahdessa "perintönä" tulleessa on yhteensä n11000 h ja yhteisikä 58v ???
-
Sitten vaihdetaan kun tarvetta. Isä aikoinaan vaihtoi ykköstraktoria kolmen vuoden välein noin 3000h ajettuna. Itsellä kolmessa koneessa keskimäärin reilu 5000h eikä tarvetta traktorikaupoille. Nuorimmassa täyttyi 2500h perjantaina, ykköskoneessa menee 8000 tuntia rikki tänä vuonna.
Viides vuosi isäntänä ja yhden traktorin olen myynyt suoralla kaupalla ja toisen ostanut tilalle, rahaa kulunut noin kymppitonni. Olenkohan poikkeava viljelijä :) Tosin muihin investointeihin on rahaa palanut monikymmenkertaisesti ;D
-
10v 1600h ajettuna loppui akku ni paree ostaa uus, joka oli 7vuotta.
Tuskin koskaan vara enää uutta ostaa.
-
2,5v välein elikkä tunneissa 7-8000h :-*
-
Viimeisin uus kone tullu -75. Edellinen traktorikauppa -06, "vaihtoon" ykköskone n.5000h ajettuna, ja nämä kaupat tehtiin vakuutusyhtiön kans. Tilalle tullut 3000h tuntia ajettu jossa nyt 5000h. Ei tarvetta vaihtoon vielä vuosikausiin. Kakkoskone -87 n.5000h, kolmoskone -81 n.8000h ja vanhus -75 n.12000h OIKEITA vaijeritunteja....
-
Eipä sitä ole kovin usein uuteen ollu tarvetta vaihtaa. Kolme kertaa viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen. Näistä yksi tontilla. Tuli vuonna 2002.
Käytettyjä sen sijaan on jonkinmoinen määrä tullut, joko vaihtaen tai suoraan. Tunteja näissä ollut 400-3000 tuntia tullessa. Viimeinen tulokas suoraan, kuusi vuotta vanhana ja peräti 495 tuntia mittarissa!
-
Eipä sitä ole kovin usein uuteen ollu tarvetta vaihtaa. Kolme kertaa viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen. Näistä yksi tontilla. Tuli vuonna 2002.
Käytettyjä sen sijaan on jonkinmoinen määrä tullut, joko vaihtaen tai suoraan. Tunteja näissä ollut 400-3000 tuntia tullessa. Viimeinen tulokas suoraan, kuusi vuotta vanhana ja peräti 495 tuntia mittarissa!
Mutta oikeasti tunteja oli 17 000 !! :P Kannattiko :-*
-
Vahdoin nytte kakkostraktorin vallu 865 john deereen 6230. Vallussa tunteja 2900, deere on uusi. Ykköskoneessa tunteja 4700 kai sekin pitäis jossain vaiheessa vähän uudenpaan vaihettaa, ko vain sais nuita euroja kerättyä maailmalta.
-
Eipä sitä ole kovin usein uuteen ollu tarvetta vaihtaa. Kolme kertaa viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen. Näistä yksi tontilla. Tuli vuonna 2002.
Käytettyjä sen sijaan on jonkinmoinen määrä tullut, joko vaihtaen tai suoraan. Tunteja näissä ollut 400-3000 tuntia tullessa. Viimeinen tulokas suoraan, kuusi vuotta vanhana ja peräti 495 tuntia mittarissa!
Mutta oikeasti tunteja oli 17 000 !! :P Kannattiko :-*
Sopii tulla vaikka katsomaan!
-
Traktori on vm -82 tunteja mittarissa just 4000. Isäntä vuosimallia -64, enpä usko että tarttee vaihtaa ollenkaan.
Ei tartte näet ajatella jatkajan murheita.
-
Eipä sitä ole kovin usein uuteen ollu tarvetta vaihtaa. Kolme kertaa viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen. Näistä yksi tontilla. Tuli vuonna 2002.
Käytettyjä sen sijaan on jonkinmoinen määrä tullut, joko vaihtaen tai suoraan. Tunteja näissä ollut 400-3000 tuntia tullessa. Viimeinen tulokas suoraan, kuusi vuotta vanhana ja peräti 495 tuntia mittarissa!
Mutta oikeasti tunteja oli 17 000 !! :P Kannattiko :-*
Sopii tulla vaikka katsomaan!
Mittari ei kerro kaikkea ;)
-
Koskaan ei oo vaihdettu uuteen nyt uusin vm 91 ja 8600 tuntia ajettu muut 5 rakkoria 10000 - 30000 tuntia ajettuja
-
Talossa täytyy olla yksi alle 20 vuotias traktori. Silleen saa Täppäröinti-Uutiset, ihan ilmaista sytykepaperia ;D
-
Semmoinen 30 000 tuntia hyvä laatulaitteille
Esim Fendt perät kestää sen 40 000 tuntia ja koneetkin 25000
Renoo vastaavat lukemat ollut 50 000 ja 18 000 Tuntia
Huomaa Sontareen kone heikentää tulosta
Näin siis euroopan tilastot kertoo
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
No en ihmettele renon tunti määriä...Kun katselee sinun lautasmuokkari viteoita...Saa usempaan kertaan ajaa ::)
Oon vaihtanu 3-5 vuoden välein ja kun sattuu hyvä käytetty tulemaan vastaan...uudet on liian kalliita.
Uudemmassa kohta 4000h tuntia
Nå siinä nyt pyrittiin täydelliseen lopputulemaan
Siksi toiseen kertaan ajoa,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jee
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
13500 h oli ku uuden tilasin 2 vk sitten
-
noin 15000h
-
jd 6420 03 tunteja 4500 menossa vaihtoon, 7530 tulossa
Miksi 7530? 7430 on kuitenkin 15000€ halvempi ja kun maksat 850€ saisit kuitenkin enemmän tehoa ja taloudellisempaa sellaista :P
-
Max 3 vuotta 3500h leasing, puimurit ja ajosilppuri 4 vuotta kun tulee tunteja vähemmän ja leasing koneet kaikki pihalla ja ajo nilkka súorana ja ikinä ei osteta omia romuja. Miksi joku idiootti muuten rakentaa talleja leasingkoneille? Kirovetsit vm. 1979-1989 (omat) seisoo lämpimässä tallissa, Fendtit ja Kronet Pohjolan tallissa.
-
Max 3 vuotta 3500h leasing, puimurit ja ajosilppuri 4 vuotta kun tulee tunteja vähemmän ja leasing koneet kaikki pihalla ja ajo nilkka súorana ja ikinä ei osteta omia romuja. Miksi joku idiootti muuten rakentaa talleja leasingkoneille? Kirovetsit vm. 1979-1989 (omat) seisoo lämpimässä tallissa, Fendtit ja Kronet Pohjolan tallissa.
Minkäshintaista vuokrausta tuo liisaus oikein on?.
-
Periaatteessa leasing-hinnalla kuoletat koneet neljässä-viidessä vuodessa, jos et laske korkoa, huoltoa, vakuutuksia, arvonalentumista yms. Itse oon laskenut säästöksi myös rakennukset kun ovat aina ulkona. Ja tärkein syy: en sairastu merkkiuskollisuuteen; ikinä ei oo traktori, puimuri, ajosilppuri, puimuri tai kylvökone vaihtunut samanmerkiseen. Rautaan rakastuminen on sairautta.
-
Periaatteessa leasing-hinnalla kuoletat koneet neljässä-viidessä vuodessa, jos et laske korkoa, huoltoa, vakuutuksia, arvonalentumista yms. Itse oon laskenut säästöksi myös rakennukset kun ovat aina ulkona. Ja tärkein syy: en sairastu merkkiuskollisuuteen; ikinä ei oo traktori, puimuri, ajosilppuri, puimuri tai kylvökone vaihtunut samanmerkiseen. Rautaan rakastuminen on sairautta.
Saakos näihin liising koneisiin tehdä mitään muokkauksia kuten valoja,majakoita yms. elämää helpottavia rakennelmia.... vai onko pysyttävä peruskoneena
-
Periaatteessa leasing-hinnalla kuoletat koneet neljässä-viidessä vuodessa, jos et laske korkoa, huoltoa, vakuutuksia, arvonalentumista yms. Itse oon laskenut säästöksi myös rakennukset kun ovat aina ulkona. Ja tärkein syy: en sairastu merkkiuskollisuuteen; ikinä ei oo traktori, puimuri, ajosilppuri, puimuri tai kylvökone vaihtunut samanmerkiseen. Rautaan rakastuminen on sairautta.
Saakos näihin liising koneisiin tehdä mitään muokkauksia kuten valoja,majakoita yms. elämää helpottavia rakennelmia.... vai onko pysyttävä peruskoneena
Periaatteessa ois sovittava, vaan on optimoitu omalla luvalla ja ajettu orginaalit kauden lopussa takaisin eikä oo jääty kiinni eikä maksettu. Majakat, radiot yms. so***** jo alussa, tosin Virossa eri kulttuuri taitaa 80% uusista maatlouskoneista olla leasingilla, autoista 95 %.
-
jd 6420 03 tunteja 4500 menossa vaihtoon, 7530 tulossa
Miksi 7530? 7430 on kuitenkin 15000€ halvempi ja kun maksat 850€ saisit kuitenkin enemmän tehoa ja taloudellisempaa sellaista :P
Aika kalliita hevosia, jos muuten on sama kone. Monesti kannattaa todellakin ostaa pienempi malli ja optimoida sitä hiukan. Jossain mallisarjoissa vierekkäinen(isompi numero) maksaa 5000e enemmän ja siinä on 10 hv enemmän.
-
jd 6420 03 tunteja 4500 menossa vaihtoon, 7530 tulossa
Miksi 7530? 7430 on kuitenkin 15000€ halvempi ja kun maksat 850€ saisit kuitenkin enemmän tehoa ja taloudellisempaa sellaista :P
Aika kalliita hevosia, jos muuten on sama kone. Monesti kannattaa todellakin ostaa pienempi malli ja optimoida sitä hiukan. Jossain mallisarjoissa vierekkäinen(isompi numero) maksaa 5000e enemmän ja siinä on 10 hv enemmän.
ja suurempi kulutus
-
Profiilikuvan TM120 nyykässä 5200h ja vuosimalli 2006. Kai tolla pitää vielä muutama vuosi ajella?
Toistaiseksi selvitty pelkillä öljyjen vaihdoilla. Eturenkaat pitäisi kyllä uusia. Kivan hintaisia nuo 540/65-28 kumit. Takarenkaat ei ole jostain syystä kuluneet ollenkaan.
-
Ei niitä mihinkään vaihdella,ostetaan uutta tarpeen mukaan ja jätetään vanhat nauttimaan eläkepäivistä..
-
Tuohon tyyliin...http://www.traktorpool.de/orgarebo/details/Traktoren/John-Deere-6400/1427915 (http://www.traktorpool.de/orgarebo/details/Traktoren/John-Deere-6400/1427915)
-
Tuohon tyyliin...http://www.traktorpool.de/orgarebo/details/Traktoren/John-Deere-6400/1427915 (http://www.traktorpool.de/orgarebo/details/Traktoren/John-Deere-6400/1427915)
Tuosta olis kiva nähdä kuva ;D Agrimarketissa on muuten kallis 7530 joka on ajettu yli 8000h mutta silti kalliimpi kuin moni muu vähemmän ajettu ja samoilla varusteilla ::)
-
jaa ei oo tunteja tullut tähän mennessä tuijotettua, tehopulassa on tullu vaihdettua...
65 hv => 73 hv => ja 106 hv ja 130 hv... nyt tehot kohdillaan hitaita tunteja tavoitteena saavuttaa 9000 h. vallusta en osaa viela sanoa mitään, 5300 lähettiin kelaamaan viime viikolla kymppi ny vähintään ::)