Ja tuo about 40l on tunnetusti Sievin toleranssilla jotain 40-70 litran väliltä...
Just käpäsin rahakauraa kuorman kippaamas Kalajoelle,kuorma-autot on kans keksitty ei kulu rattorista renkat eikä kulu löpöö
soppaa hörppäs about 40l /120km n.12,5tn kärrin painolla.Fendt Vario, farmarin talousihme 8)
http://www.fendt.com/index.php?id=4bd357485bff8f5272a3a32b7a9b4d2fa91bb1ac03d8df07aa&l=2
Kyllä on vitsi juu että "power tai eco" nappia pitäämissä tilanteessa vt ryntäilee ?
painaa ;D Varios mitään eco nappeja ole ja power
on aina läsnä, pistää tempomat päälle ja istuu
tyylikkäästi kyydis 8)
Deeren ja Dyna VT:n moottorin ryntäilyä ei käsitä,
Vario vetää sillä alle 1700 rmp parhaiten, jos
yli siitä ryntäilee on se kuskin ammattitaidon puutosta.
Tietysti jos on Valtralasit niin vankasti päässä eikä muuta
ymmärrä "so fucking what" polttaa sitte löpöö turhaa ::)Fendt Vario,Baijerin ylpeys 8)
Fendt vaatii hiukan enemmän kuljettajalta mut antaa sit todella
PALJON ;D
Just käpäsin rahakauraa kuorman kippaamas Kalajoelle,Terveisiä ajelit sitten...
soppaa hörppäs about 40l /120km n.12,5tn kärrin painolla.Fendt Vario, farmarin talousihme 8)
http://www.fendt.com/index.php?id=4bd357485bff8f5272a3a32b7a9b4d2fa91bb1ac03d8df07aa&l=2
kaurankuoria kärrillinen hlp 61,5 kg/hl;D
taitaa ojalan henkinen ikä 16v
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.
Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
http://hk.youtube.com/watch?v=SQAW8bBUdqA&NR=1Kyllä aika playstationeita nuo vehkeet,niinkuin karkkikaupan hyllyt. :P
Kiekat näkyy olevan 2020 rmp, välitys ei sen pidempi
ohjelma vaan ei pienennä sitä kierrosten noustes yli 1650 rmp
http://hk.youtube.com/watch?v=5S-_ZHRlO4Y&feature=related
Täs toises huippuja ei mittarista oikeen näy mut, maisemat
vilisee kivasti... 8)
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.
Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------
ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------
muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...
-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------
ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------
muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...
-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.
***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.
ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------
ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------
muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...
-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.
***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.
ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.
massikkahan se vielä parempi ku 800sarja fentti .900sarjaan en oo tutustunu .
Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli Fendt Varion hevosista 30% puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.
...Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli Fendt Varion hevosista 30% puuhailee omiaan.
jos myyjää pelkää että joutuu tekeen sun kans kauppaa jos kovin kehuu :)Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli Fendt Varion hevosista 30% puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.
MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?
Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?
jos myyjää pelkää että joutuu tekeen sun kans kauppaa jos kovin kehuu :)Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli Fendt Varion hevosista 30% puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.
MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?
Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?
Ollaan me,,,,,,,,,
Sitäpaitsi Ojalalla on VaraTero
Terv Dero
:'(
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Å
-28 tais olla kovin kun oli pakko laittaa 926 käyntiin. Sen jälkeen tulikin laitettua eberi.
Kovasti se soppa maistuu tuollekkin... :D
http://www.pottupellossa.fi/galleria/albums/userpics/IMGP2750pottup.jpg
Kyllä on vitsi juu että "power tai eco" nappia pitää
painaa ;D Varios mitään eco nappeja ole ja power
on aina läsnä, pistää tempomat päälle ja istuu
tyylikkäästi kyydis 8)
Deeren ja Dyna VT:n moottorin ryntäilyä ei käsitä,
Vario vetää sillä alle 1700 rmp parhaiten, jos
yli siitä ryntäilee on se kuskin ammattitaidon puutosta.
Tietysti jos on Valtralasit niin vankasti päässä eikä muuta
ymmärrä "so fucking what" polttaa sitte löpöö turhaa ::)Fendt Vario,Baijerin ylpeys 8)
Fendt vaatii hiukan enemmän kuljettajalta mut antaa sit todella
PALJON ;D
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.
Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.
On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.
Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.
On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?
mimmonen ventti ojalalla o ?