Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Komatsu - 26.02.08 - klo:14:12

Otsikko: Fendt 924
Kirjoitti: Komatsu - 26.02.08 - klo:14:12


 Kovasti se soppa maistuu tuollekkin... :D


  http://www.pottupellossa.fi/galleria/albums/userpics/IMGP2750pottup.jpg
Otsikko: Vs: Fendt 714
Kirjoitti: Ojala - 26.02.08 - klo:15:45
Just käpäsin rahakauraa kuorman kippaamas Kalajoelle,
soppaa hörppäs about 40l /120km n.12,5tn kärrin painolla.

Fendt Vario, farmarin talousihme  8)

http://www.fendt.com/index.php?id=4bd357485bff8f5272a3a32b7a9b4d2fa91bb1ac03d8df07aa&l=2
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Hervast - 26.02.08 - klo:16:46
Ja tuo about  40l  on tunnetusti Sievin toleranssilla jotain 40-70 litran väliltä...
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: JOKIAHO - 26.02.08 - klo:19:24
930 fentin maksimikulutus näyttää 45l/h ja lähes saman tehoinen s-valtra 75l/h.Aikamoiset ovat erot :o
Lyhyen kokemuksen mukaan fentti vie 30% vähemmän kakkua kuin nyykkäri,eipä  ihme fentti menee 1600krm,50km/h.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: samppaj76 - 26.02.08 - klo:19:38
ei ole mitään järkeä pitää moottorin kierrokset tieajossa 2400 kierr. min. kun nykykoneissa paras teho on 1800 r. min ja pienin kulutus 1500-1600 r. min. fendissä ja fergun dynavtssä kierrokset on 50 vauhdissa noin 1500 r.min. valtrassa ja monessa muussa koneessa pitää olla 2000 r.min tai yli mikä on paljon huonompi polttoainetalouden suhteen. kyllähän raskaissa töissä menee polttoainetta onhan tuo fendt 924 250 hv traktori.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: RockBull - 26.02.08 - klo:20:26
JOS tuossa kuvassa täydet pelissä niin eipä voi pahana pitää,
207,5 grammaa kilowattitunti.
180 kilowattia sillä EC 97/68 normilla.
Edellyttäen että mittarit tolkussaan ym.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: realisti - 26.02.08 - klo:20:44
Ja tuo about  40l  on tunnetusti Sievin toleranssilla jotain 40-70 litran väliltä...

korjaan vain JYRINGIN toleranssilla... Ei koko sievi ole yhtä "ojalaa"
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: ss3 - 26.02.08 - klo:20:53
Taitaa Fendtti viedä löpöä sadalla kuin vanha sisu  ???
Otsikko: Vs: Fendt 714
Kirjoitti: tissinkoittaja - 26.02.08 - klo:22:10
Just käpäsin rahakauraa kuorman kippaamas Kalajoelle,
soppaa hörppäs about 40l /120km n.12,5tn kärrin painolla.

Fendt Vario, farmarin talousihme  8)

http://www.fendt.com/index.php?id=4bd357485bff8f5272a3a32b7a9b4d2fa91bb1ac03d8df07aa&l=2
kuorma-autot on kans keksitty ei kulu rattorista renkat eikä kulu löpöö
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: retku - 27.02.08 - klo:10:09
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:11:35
Kyllä on vitsi juu että "power tai eco" nappia pitää
painaa  ;D Varios mitään eco nappeja ole ja power
on aina läsnä, pistää tempomat päälle ja istuu
tyylikkäästi kyydis  8)
Deeren ja Dyna VT:n moottorin ryntäilyä ei käsitä,
Vario vetää sillä alle 1700 rmp parhaiten, jos
yli siitä ryntäilee on se kuskin ammattitaidon puutosta.
Tietysti jos on Valtralasit niin vankasti päässä eikä muuta
ymmärrä "so fucking what" polttaa sitte löpöö turhaa  ::)

Fendt Vario,Baijerin ylpeys  8)

Fendt vaatii hiukan enemmän kuljettajalta mut antaa sit todella
PALJON  ;D
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: samppaj76 - 27.02.08 - klo:11:48
tuossa hyvikseen laskin että toi ojalan fendt 716 vie 33 litraa satasella. 12,5 tonnin perävaunulla. mulla on saman tehoinen valtra jolla vedän 21 tonnin kokonaispainolla olevaa perävaunua kulutus on mittarin läpi 45 litraa satasella. rannikolla on vähän tasaisempaa kuin täällä sisä maassa. pitäisi joskus ottaa portaaton kokeille mitenhän sillä kuormat liikkuisi. ;D. kokeilemalla asiat selviää.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: lappalainen - 27.02.08 - klo:12:12
Kyllä on vitsi juu että "power tai eco" nappia pitää
painaa  ;D Varios mitään eco nappeja ole ja power
on aina läsnä, pistää tempomat päälle ja istuu
tyylikkäästi kyydis  8)
Deeren ja Dyna VT:n moottorin ryntäilyä ei käsitä,
Vario vetää sillä alle 1700 rmp parhaiten, jos
yli siitä ryntäilee on se kuskin ammattitaidon puutosta.
Tietysti jos on Valtralasit niin vankasti päässä eikä muuta
ymmärrä "so fucking what" polttaa sitte löpöö turhaa  ::)

Fendt Vario,Baijerin ylpeys  8)

Fendt vaatii hiukan enemmän kuljettajalta mut antaa sit todella
PALJON  ;D
missä tilanteessa vt ryntäilee ?
tutustu vt,seen  ;)
Otsikko: Vs: Fendt 714
Kirjoitti: Jokeri - 27.02.08 - klo:12:15
Just käpäsin rahakauraa kuorman kippaamas Kalajoelle,
soppaa hörppäs about 40l /120km n.12,5tn kärrin painolla.

Fendt Vario, farmarin talousihme  8)

http://www.fendt.com/index.php?id=4bd357485bff8f5272a3a32b7a9b4d2fa91bb1ac03d8df07aa&l=2
Terveisiä ajelit sitten...
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: apilas - 27.02.08 - klo:14:16
kaurankuoria kärrillinen ;D

taitaa ojalan henkinen ikä 16v
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:18:12
kaurankuoria kärrillinen  hlp 61,5 kg/hl;D

taitaa ojalan henkinen ikä 16v

Niihä tuo emäntäki hokee että -koittasit vähä rauhottua... :D
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: retku - 27.02.08 - klo:18:20
just äsken sain mittaustuloksia mb-trac 1500:n kulutuksesta. pienellä kulkee, 8h aikana  kulutus 9l/h. kuormat  11800-14000kg+kärryn tyhjäpaino 5500kg, ajomatka 8km sivu, monta mäkeä,mutkaa ja kiihdytystä matkalla. toisaalta peruuttelua,kippausta,ym mahtuu mukaan.

voi kun pääsis vetämään 25km siivun tankilta tankille niin tietäs tarkan satasen kulutuksen.

positiivinen yllätys silti, turbo tuossa surkea. voimaa ei oikeen taho olla. tosin pumppu on juuri rempattu/säädetty/ajotettu ja suuttimet on uuvet...
Otsikko: Vs: Fendtillä 65 km/h
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:18:39
http://hk.youtube.com/watch?v=SQAW8bBUdqA&NR=1

Kiekat näkyy olevan 2020 rmp, välitys ei sen pidempi
ohjelma vaan ei pienennä sitä kierrosten noustes yli 1650 rmp

http://hk.youtube.com/watch?v=5S-_ZHRlO4Y&feature=related

Täs toises huippuja ei mittarista oikeen näy mut, maisemat
vilisee kivasti...  8)
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: samppaj76 - 27.02.08 - klo:18:56
näyttää mukavasti kulkevan 65 erillisjousitettu etuakseli on välttämätön tuollaisissa nopeuksissa. polttoaineen kulutus kyllä nousee kun kierroksia enemmän. tehoa tuossa 933 pitäisi olla mukavasti nimittäin tehon tarve kasvaa kovasti vauhdin lisääntyessä kuormaautossa sen on huomannut. suomessa taitaa poliisit puuttua asiaan jos tuollaista vauhtia ajetaan. voipi mennä rahakauroista tulot valtion kassaan ;D.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:19:06
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Jurttijussi - 27.02.08 - klo:19:24
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.
Otsikko: Vs: Fendtillä 65 km/h
Kirjoitti: mike - 27.02.08 - klo:19:26
http://hk.youtube.com/watch?v=SQAW8bBUdqA&NR=1

Kiekat näkyy olevan 2020 rmp, välitys ei sen pidempi
ohjelma vaan ei pienennä sitä kierrosten noustes yli 1650 rmp

http://hk.youtube.com/watch?v=5S-_ZHRlO4Y&feature=related

Täs toises huippuja ei mittarista oikeen näy mut, maisemat
vilisee kivasti...  8)
Kyllä aika playstationeita nuo vehkeet,niinkuin karkkikaupan hyllyt. :P
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:20:02
Tuhtin renkhaat sanos työsopimuksensa irti 65 vauhis.

Kuinkahan nuo Multivan Country King 560/45-22,5 kestääs ?
Ainaki murskeen ajos pysyttelevät ihan viileenä, toisin
kun nää 16,5 ryssät, höryää ja topsahtaa ?
Jokos Ventti on pistäny ABS:ät? Silloinhan se kelpais Saksan autopaanoillekin nyt ei taida kelvata kuin JCB:n venttilootanen.

http://www.fendt.com/index.php?id=6d60e022dee877be9894d0f3131bc70cda863a1d1284315181&l=2

ABS:ssää ei näy mut "ajonvakautusjärjestemä" on,
16tn kokonaismassalla 60 km/h huhuh !
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: JOKIAHO - 27.02.08 - klo:20:18
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 27.02.08 - klo:20:22
Tuo 714 on niin lievällä viritys asteella et 1400 rmp alkaen
tehokäyrä ei paljoo nouse, 818 ja 820 viheltää jo tiukemmin.
Ahtopainetta ei paljo mitään, ehkä 0,5 bar humisee...
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: retku - 28.02.08 - klo:15:30
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.

***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.

ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: lappalainen - 28.02.08 - klo:21:11
s valtra vie paljon juu. ei paljon paremmaksi jää vastaava 824 fendtikään. zf:n välitykset on tiheät, moottorit huutaa 2500-2700 ja vauhteja 50-52km/h.
-----------

ojalan kulutuslukemiin pitää suhtautua varauksella. sievissä ei oo mäkiä eikä mutkia. löpönkulutus tuplaantuu helposti kun mennään mäkiseen ja mutkaiseen maastoon. mäkisissä oloissa 714 fendti on vitsi, etenkin jos sitä kuormaa on perässä. 9 alkusilla farioilla mennään jo kivasti.
------------

muutama portaaton ollu kokeilla. tiaajo 1500r/min on pskapuhetta...tai silloin traktori on yli iso. 1800-2200 pitää olla mittarissa että yhdistelmät liikkuu. portaattomilla tekee tiukkaa pysyä ecolla vauhdissa tyhjälläkin kärryllä. ajo on semmosta kitkuttelua, 100m ennen mäkeä katkaisija powerille, alamäessä taas ecolle,ym...

-------------------------------------------------------------------
En tiedä millä olet kokeillut mutta olen kyllä erimieltä.Kokemukset 818 Fentillä 30% tehoa pois traktori kiertää 1600krm tai täydelle 2000krm vaikuttaa noin 4km/h vauhtiin kunnon mäkeen(esim n. 18 000kg kuormalla)Esimerkiksi 25km päästä rehunhaku paluu noin 18000kg lastilla todella mäkisellä ja mutkasella tiellä 30 min meno ja 35min paluu (alhaisella teholla 1600krm)en ole nähnyt mitään järkeä käyttää täyttä tehoa 4km/h tähden isoissa mäissä tasamaalla ja pikkumäkilöissä ei eroa huomaa.Saman rehun lenkin haku NH TM:llä lähes samantehoisella ja yhtä nopealla kestää 15 min kauemmin ja kuluttaa 30% enemmän.Monesti tehdyt vertailut taas Valtran ja nyykkärin välillä ovat kulutus erot ovat 15-20% alhaisemmat kun valtralla,valtra tosin vetää mäkiin nyykkäriä paremmin.Taas hiekan ajossa 818 fentti vastaan 191 t-sarjalainen jyrkkään mäkeen samalla lastilla valtra 26km/h mäenpäällä taas fentti 40km/h.Kulutus erot olivat olleet järkyttävän suuret.Fendt ei ole täydellinen muutta ylivertaisesti paras tiellä millä minä olen ajanut.

***niin, vähän eri maku jääny suuhun, mutta tosiaankin pelkkiä kokeiluvehkeitä ollu ajossa.

ei kait 818 fendtiä parempaa ole muuta kun 900srj fendt? ihan jokapaikan hölyä ei silti nääkään ole.


massikkahan se vielä parempi ku 800sarja fentti .900sarjaan en oo tutustunu .
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: jikow - 01.03.08 - klo:21:49
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

Hölmö ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tuosta 12.5 tonnin kaurakuormasta olisi viejälle jäänyt eurojakin jos kuorman olisi kuskannut 80 hevosvoiman Zetor Proximalla.
Ehkä vähän myöhemmin päässyt tietokonetta näpräämään mutta paljon rikkaampana.

Vain köyhillä on kiire.

Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: articla - 02.03.08 - klo:11:24
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?

Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Ojala - 02.03.08 - klo:13:02
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.

Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.

On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: GeeTee - 02.03.08 - klo:13:10
...Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.

Ja näyttää olevan mielestäsi kovinkin huono lukema. Montakos prosenttia arvioisit esim. Zetor Forterran antavan moottoritehoa pyörille?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: lappalainen - 02.03.08 - klo:13:28
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?

Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?
jos myyjää pelkää että joutuu tekeen sun kans kauppaa jos kovin kehuu  :)
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: articla - 02.03.08 - klo:15:12
   Traktoritestaaja toimittaja Anders Nilehnin v 2007 tekemässä Fendt Vario 716 TMS ja John Deere 6920S Autopower välisessä vertailussa Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.
Kaiken lisäksi Fendt on painava, hintava ja kömpelö. Kääntösäde 6.30 m kun John Deeren vastaava vain 5.50 m.

MF myyjä sano Dyna VT:stä näin: tosiasiahan on että tämä voimansiirto systeemi vie tehoja sen verran että kannattaa ottaa pykälää isompi kone mitä on aikonut, ettei tule pettymystä. Meinasi että varsinkin kärrynvedossa tämä "voimanpuute" ilmenee pahiten.
Tiä sitten, lieneekö asia noin? Päteekö Fenttiin?

Onko mainitsemasi toimittaja mahdollisesti testannut ja kommentoinut muita portaattomia? MF? DF?
jos myyjää pelkää että joutuu tekeen sun kans kauppaa jos kovin kehuu  :)

Voi olla niinkin. Entinen Deutzin myyjä. Suojelee hyvää asiakasta pettymiseltä. ;D
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Cornfarmer - 11.11.10 - klo:23:01
Lähteekös nämä 2000-luvun alkupuolen 900-sarjalaiset, eli man moottorilla varustetut käyntiin kuinka pakkasella...? Eli jos ei ole mahdollisuutta lohkolämppärin käyttöön...
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Tiimo - 12.11.10 - klo:07:07
Hyvin lähtee. Niissä on 24V startti joka kyllä pyörittii kylmälläkin.
Tuntuu vaan aika rajulta pistää liikkeelle yli -20 asteesta ilman lämppäriä.
Käytiääni kylmänä tori karkea.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: shaka - 12.11.10 - klo:07:14
-28 tais olla kovin kun oli pakko laittaa 926 käyntiin. Sen jälkeen tulikin laitettua eberi.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 12.11.10 - klo:09:36

Ei näillä Urea purkki duzeilla  ole mitään jakoa MAN nille,,,,,,,,,,

Urea DUZ  kay viikon vielä sillä mitä tulee mannin pakoputkesta,,,,,,,

Vähän kuten pula-- aikana siat söi hevonpaskaaA
 :-[


Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: myllymäki - 12.11.10 - klo:11:01
Onko nämä,Ojala ja Teroman jotain maamieskoulun oppilaita ?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 12.11.10 - klo:11:03

Ollaan me,,,,,,,,,

Sitäpaitsi Ojalalla on VaraTero

Terv Dero
 :'(

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,    Å
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Valtramies - 12.11.10 - klo:11:25

Ollaan me,,,,,,,,,

Sitäpaitsi Ojalalla on VaraTero

Terv Dero
 :'(

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,    Å


Pilkun, käytön-, ja MU utenki, kirjo TTamisen, OPEtte lu, on, ainaki, ollu, vähä, vajaWaista, ko., koulus,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å

 ::) ::)
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 12.11.10 - klo:11:29

Niin


Kyllähän pilkun jälkeen tulisi muistaa välilyönti ,,,,,,,,,,,,,    Å

 :-X
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Cornfarmer - 12.11.10 - klo:17:14
-28 tais olla kovin kun oli pakko laittaa 926 käyntiin. Sen jälkeen tulikin laitettua eberi.


Aivan no se lähtee sitte käyntiin ihan mistä vain viittii kylmänä laittaa, niinku nää deutzin moottorilla olevat 900-sarjalaiset ;D
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 13.11.10 - klo:22:48


 Kovasti se soppa maistuu tuollekkin... :D


  http://www.pottupellossa.fi/galleria/albums/userpics/IMGP2750pottup.jpg

Linkki ei toimi,,,,

Oliko MAN  koneinen ?


Å
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: elvis - 13.11.10 - klo:23:34
Kyllä on vitsi juu että "power tai eco" nappia pitää
painaa  ;D Varios mitään eco nappeja ole ja power
on aina läsnä, pistää tempomat päälle ja istuu
tyylikkäästi kyydis  8)
Deeren ja Dyna VT:n moottorin ryntäilyä ei käsitä,
Vario vetää sillä alle 1700 rmp parhaiten, jos
yli siitä ryntäilee on se kuskin ammattitaidon puutosta.
Tietysti jos on Valtralasit niin vankasti päässä eikä muuta
ymmärrä "so fucking what" polttaa sitte löpöö turhaa  ::)

Fendt Vario,Baijerin ylpeys  8)

Fendt vaatii hiukan enemmän kuljettajalta mut antaa sit todella
PALJON  ;D


Puheet samanlaisia kuin Scania uskovaisilla... Ajetaan 70-80km/h ja kehutaan kuinka vähän se syö. *****ako tuota vouhottaa syö minkä syö ja sillä siisti. Se on yrittäjän homma pitää taksat sillä tasolla että homma kannattaa eikä tarvii olla tientukkona.
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 15.11.10 - klo:21:03

Montaa mieltä voi ja saa Olla ,,,,,,,,,,,,,


=============     Å    ============
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: rookie - 15.11.10 - klo:21:18
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.

Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.

On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?

mimmonen ventti ojalalla o ?
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 12.01.11 - klo:16:53
Ojalalla On VaraDero  Vario  ,,,,,, ( Kytkin luistaa )

;;;;;;;;;;Å
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Cornfarmer - 12.01.11 - klo:23:05
Sun pitää terppa ostaa tälläänen ja panna se renu pois, niin saat vetää hyvinkin luijaa simbabvea ;D
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 13.01.11 - klo:09:59

Ja varadero ?

Mulla on mopo, kiinan mopo  Baotian,,,,, HUh


;;;;;;;;;;;Å
Otsikko: Vs: Fendt 924
Kirjoitti: Teroman - 13.01.11 - klo:22:11
Kyllähä on kateellisten paneskelua tommonen,
tavallisella keppilootalla moottoriteho hyödyntäminen
on senverta työlästä että tunne voimasta hämää.

Variolla kun päästää nii moottori on ylivoimasen helppoo
pitää kokoaijaan "oikeasti" töissä, eikä vaan hurua ja
mäyryytystä tekemässä.

On se kumma kun 20-30 heppaa riskimmät keppilaatikolliset
tulee ajohommis perse-edellä vastaan tiellä vaikka kulukeevat
melekeen 60... voimasta ei ole puutetta, mistäs ?

mimmonen ventti ojalalla o ?


Ojalassa on 936   Mustana,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å