Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 22.02.08 - klo:21:39

Otsikko: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: KJL - 22.02.08 - klo:21:39
Noin siis otsikoi Koneviesti 2/2008 kokeiltuaan JD7530 Avtopowr-traktoria.

Plussat:
Moottori
Helppokäyttöinen voimansiirto
Ergonomia

Miinukset:
Voimansiirron ja hydrauliikan yhteinen öljy
Kilpailijoihin nähden puutteelliset vakionopeus- ja poljinajotoiminnot


Ahaa-elämys: Mä en siis ookkaa ainut ihminen täs maas, jota häiritsi tuo poljinajon puutteellisuus.
Toimittajat kaipas peiliä, kun näkymä vetokoukulle huonohko hydraulisesti taakse työntyvästä koukusta huolimatta.

Runko näyttäs olevan vaffempi ku pienemmis, 30mm paksusta plootua. En kiistä, etteikö kestäis.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: e0777 - 22.02.08 - klo:21:49
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 22.02.08 - klo:22:14
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
Otsikko: Vs: JD 7530 noloo vehjes ?
Kirjoitti: Ojala - 22.02.08 - klo:22:28
Heikko esitys, 818 ja 820 Variot ihan toista maata  ;D

Syssyllä tyypitin ja pettymys oli, Ap sinänsä outo kapistus,
pitäis ristiä uudelleen, ADHD olis osuvampi  ::)

Kokoaijjan moottori huokuu ja ryntäilee rauhattomasti,
toista se on ku Variolla päästää, oikeen mieli rauhoottuu ku Deuzi
vetää tasaseen, humina vaan kuuluu... ;D

Kyllä huomaa kommenteista et on ollu asialla varsinaiset
"konemiehet" arvostetaan erillistä hydrauliikkaa, poljinajoa ja
rauhallisemmin toimivaa voimansiirron ohjelmaa  ;)

Vario, portaattomien kuningas  8)
Otsikko: Vs: JD 7530 noloo vehjes ?
Kirjoitti: lappalainen - 22.02.08 - klo:22:45
Heikko esitys, 818 ja 820 Variot ihan toista maata  ;D

Syssyllä tyypitin ja pettymys oli, Ap sinänsä outo kapistus,
pitäis ristiä uudelleen, ADHD olis osuvampi  ::)

Kokoaijjan moottori huokuu ja ryntäilee rauhattomasti,
toista se on ku Variolla päästää, oikeen mieli rauhoottuu ku Deuzi
vetää tasaseen, humina vaan kuuluu... ;D

Kyllä huomaa kommenteista et on ollu asialla varsinaiset
"konemiehet" arvostetaan erillistä hydrauliikkaa, poljinajoa ja
rauhallisemmin toimivaa voimansiirron ohjelmaa  ;)

Vario, portaattomien kuningas  8)

entäpäs 7485,7490 ja 7495 pesis fentitki  ;)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: samppaj76 - 23.02.08 - klo:19:14
minulla samat tuntumat kun tuli tuollaisella kerran ajettua. kaipasi fergun ja fendin tasaista menoa.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 23.02.08 - klo:20:22
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
On muuten kätevä toiminto tuo -aktiivinen mäkipidätin- (ohjekirjassa tuolla nimityksellä). Alkuun en uskonut että raktori pysyy mäessä paikallaan jarrua painamatta tai seisontajarrua kytkemättä käynnissä ollessaan ja suunnanvaihdin ajoasennossa.
Sehän piti kokeilla. Viljakärry perässä (n.12 tn kuormaa) kuivaamon mäkeen (nousu jotain 20 astetta), poljinajolla mäen puoliväliin, jalka pois polkimelta, siihen se Teutsi pysähty eikä lähtenyt valumaan alamäkeen. Taas kun piti päästä liikkeelle, ei muuta kun paina kaasupoljinta, niin lähdettiin. Taajama/kaupunkiajokin tosi vaivatonta tämän toiminnon ansiosta. Ja mikä parasta, niin tämä jarrutusteho on säädettävissä, esim. ettei liukkaalla ota liian äkäsesti. Tiiä sitten kuin kauan siellä laatikossa kestää se jarrusysteemi, mutta kätevä se on monessa hommassa.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: KJL - 23.02.08 - klo:20:47
Oiskohan se enemmän makuasia, kuinka tekee?
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 23.02.08 - klo:21:03
Oiskohan se enemmän makuasia, kuinka tekee?

Minkä?
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: renki68 - 23.02.08 - klo:21:35
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)



Elähän huoli, ei ole jäänyt keskeneräiseksi. Pystyy matelemaan molempiin suuntiin poljinajolla. Saa koneet ja kärryn perään tuolla tyylilläkin. Se on vaan makuasia kumpaa tapaa käyttää niinku KJL mainitsi. Itse käytän poljinajoa. :)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 24.02.08 - klo:00:20
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
On muuten kätevä toiminto tuo -aktiivinen mäkipidätin- (ohjekirjassa tuolla nimityksellä). Alkuun en uskonut että raktori pysyy mäessä paikallaan jarrua painamatta tai seisontajarrua kytkemättä käynnissä ollessaan ja suunnanvaihdin ajoasennossa.
Sehän piti kokeilla. Viljakärry perässä (n.12 tn kuormaa) kuivaamon mäkeen (nousu jotain 20 astetta), poljinajolla mäen puoliväliin, jalka pois polkimelta, siihen se Teutsi pysähty eikä lähtenyt valumaan alamäkeen. Taas kun piti päästä liikkeelle, ei muuta kun paina kaasupoljinta, niin lähdettiin. Taajama/kaupunkiajokin tosi vaivatonta tämän toiminnon ansiosta. Ja mikä parasta, niin tämä jarrutusteho on säädettävissä, esim. ettei liukkaalla ota liian äkäsesti. Tiiä sitten kuin kauan siellä laatikossa kestää se jarrusysteemi, mutta kätevä se on monessa hommassa.

ja pysyy mäessä säädettävä jarru kuormainkäytössä ei tarvi jalka jarruja eikä kytkintä.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 24.02.08 - klo:09:40
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 24.02.08 - klo:14:59
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

kyllä deutsissa parasnäkyvyys se on pakko tunnustaa .istuin uuden deutsin hyttiin viime talvena siitä näki oven tiivisteen ravostaki ulos ei tartte välttämättä ilmastointia  :). tuskin nuin kuitenkaan kaikissa deutseissa ovilasi oli ilmeisesti väärin taivutettu.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: KJL - 24.02.08 - klo:15:16

Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista?

Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.


Noin muokattuna toi sopii oikeestaan kaikkiin merkkeihin, vaikka toi 10m onkin ehkä liioittelua ainakin omien kokemusteni mukaan. Pari tuntia vuodessa tulee ajettua erilaisilla, erikokoisilla traktoreilla.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 24.02.08 - klo:16:33
Taitaa olla silläviisiin asianlaita että oikiasti kaikissa kulutushyödykkeissä peruslaatu ja tavaran elinkaari lyhenee jatkuvasti. Kuluttajat sokaistaan jollain loppujen lopuksi tarpeettomilla hienouksilla.
Kauan ei ole siitä kun isännät kilpaili siitä kenen polle on kovin menijä. Sama peli näkyy jatkuvan nykyään raktoreitten, autojen ym. osalta. Markkinavoimat ovat osanneet asiansa.
Ilimanaikasta hilipentööriä pukataan joka paikkaan ja luodaan mielikuvaa jotta kuinka ilman juuri tätä ominaisuutta voikaan ihminen tulla toimeen.
Maatalous taitaa olla sieltä pahimmasta päästä yritysmuotoja, jossa kauppiaat on saaneet luotua ihmisille sellaisia tarpeita joita oikeasti ei olisikaan. Perustunee pitkälti ikiaikaiseen kateuteen ja näyttämisen haluun kun maajussipoloset on tähän saatu niin heleposti höynäytettyä.
Ite en tiiä yhtään muuta yritysmuotoa jossa saatetaan sijoittaa yhteen ainoaan työkoneeseen viiden-kymmenen vuoden nettoansion verran rahaa. Tietääkö kukaan muu?
Ja yo. paatos koskee yhtälailla myös meitä DF:n omistajia. Ai niin, sitten on vielä niitäkin jotka ovat kapineisiinsa pelkkiä haltijoita ja ajelevat mellevänä niillä kuin omillaan ja rahoitusyhtiöt käärii tuohta korkoina.
Tämä ois ehkä ollu uuden ketjun aloituskirjoituksena parempi, mutta menköön nyt tänne. Massikkamiestenkin iloksi. Luulivat kuitenki että taas se mollaa Verkua.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: oltsik - 24.02.08 - klo:16:53
Taitaa olla silläviisiin asianlaita että oikiasti kaikissa kulutushyödykkeissä peruslaatu ja tavaran elinkaari lyhenee jatkuvasti. Kuluttajat sokaistaan jollain loppujen lopuksi tarpeettomilla hienouksilla.
Kauan ei ole siitä kun isännät kilpaili siitä kenen polle on kovin menijä. Sama peli näkyy jatkuvan nykyään raktoreitten, autojen ym. osalta. Markkinavoimat ovat osanneet asiansa.
Ilimanaikasta hilipentööriä pukataan joka paikkaan ja luodaan mielikuvaa jotta kuinka ilman juuri tätä ominaisuutta voikaan ihminen tulla toimeen.
Maatalous taitaa olla sieltä pahimmasta päästä yritysmuotoja, jossa kauppiaat on saaneet luotua ihmisille sellaisia tarpeita joita oikeasti ei olisikaan. Perustunee pitkälti ikiaikaiseen kateuteen ja näyttämisen haluun kun maajussipoloset on tähän saatu niin heleposti höynäytettyä.
Ite en tiiä yhtään muuta yritysmuotoa jossa saatetaan sijoittaa yhteen ainoaan työkoneeseen viiden-kymmenen vuoden nettoansion verran rahaa. Tietääkö kukaan muu?
Ja yo. paatos koskee yhtälailla myös meitä DF:n omistajia. Ai niin, sitten on vielä niitäkin jotka ovat kapineisiinsa pelkkiä haltijoita ja ajelevat mellevänä niillä kuin omillaan ja rahoitusyhtiöt käärii tuohta korkoina.
Tämä ois ehkä ollu uuden ketjun aloituskirjoituksena parempi, mutta menköön nyt tänne. Massikkamiestenkin iloksi. Luulivat kuitenki että taas se mollaa Verkua.

On se ehkä vähän noinkin. Mutta itse olen kyllä vähän taipuvainen uskomaan edelleen siihen, että riippuu vähän tuotteesta tuo elinkaari. Olen sitä mieltä, että esim traktorin peruskomponenttien kestoikä on pidentynyt. Esim vaikka kytkimet, aika paljon saa ajaa nykyaikaisella koneella, et menee kytkin normaalin kulumisen tms johdosta remppaan. Samoiten moottori. No näinhän minun insinöörinä pitääkin ajatella ;D ;D

Ja toisaalta ketä sitten pitäisi syyttää mahdollisesti elinkaaren lyhenemisestä. Itse lähtisin osoittelemaan asiakkaita. Asiakas on se, kuka määrää tahdin. Asiakas on se, kuka aina ensimmäisenä katsoo hintaa. Aina sen pitää olla halvempi. No kilpailutilanteessa täm johtaa automaattisesti siihen, että saman tuotteen tekeminen pitää olla kokoajan halvempaa.

Naurattava esimerkki oli tästä murskauslaitoksella. Koneet oli 20-30 v vanhoja, työmiehet iäkkäitä, mutta joka vuosi sen samanlaitoksen piti samalla kalustolla saada enemmän ja enemmän kiveä murskaksi entistä halvemmalla.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: mike - 24.02.08 - klo:19:42
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.(http://www.epik.fi/kuvat/matkaker3.jpg)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 24.02.08 - klo:20:23
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: KJL - 24.02.08 - klo:21:17

Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)


Niin siis kuinka? Mä oo tommosta ollenkaa huomannu. Niin mihinä mallis tuollaasia on? Ainakaa kolomekympis ja kuusvitoses ei oo havaannu...
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 24.02.08 - klo:21:25
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 25.02.08 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30447#msg30447

[/quote
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Millonkas Teutsiin on kennomuutos tehty. Mun TTV on tietojeni mukaan tullu tehtaan linjalta ulos marraskuussa 2006.
Nokkapelti peittää max. 3m pitkälti ja vajaan metrin leveälti punttitelineen päästä mitattuna.
Tuossa 7000 Nyyhkyssä se vasta valtava pelti onkin. Siihenhän kiinnitti huomionsa jopa mönkijäviestin toimittajakin tässä tuoreimmassa numerossa.
Saa nähdä tuleeko Teutsia testeihin Yrman toimesta? Myynti niillä ainakin näyttää rajoittuvan Seinäjoen eteläpuolelle. Pohjoisemmas eivät viitti etes konepäiviä järjestää. Mitäpä sitä pohjoisen köyhille :-\...etelän herraskartanoissa se raha pesii.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 25.02.08 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30447#msg30447

[/quote
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Millonkas Teutsiin on kennomuutos tehty. Mun TTV on tietojeni mukaan tullu tehtaan linjalta ulos marraskuussa 2006.
Nokkapelti peittää max. 3m pitkälti ja vajaan metrin leveälti punttitelineen päästä mitattuna.
Tuossa 7000 Nyyhkyssä se vasta valtava pelti onkin. Siihenhän kiinnitti huomionsa jopa mönkijäviestin toimittajakin tässä tuoreimmassa numerossa.
Saa nähdä tuleeko Teutsia testeihin Yrman toimesta? Myynti niillä ainakin näyttää rajoittuvan Seinäjoen eteläpuolelle. Pohjoisemmas eivät viitti etes konepäiviä järjestää. Mitäpä sitä pohjoisen köyhille :-\...etelän herraskartanoissa se raha pesii.
  ttv,s  on aina ollu iso keula .
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: potatofarmer - 25.02.08 - klo:22:02
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 25.02.08 - klo:22:11
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaa
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: ijasja2 - 25.02.08 - klo:22:44
Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaa
[/quote]

Keulamuutoksen yhteydessä tuli cooleri,ja oisko tullu peräöljyjen lauhdutinkin? Aiemmista tiedä mutta näissä uudemmissa jäähdyttimiä melkoinen nippu,polttoaineellekin...
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 26.02.08 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30677#msg30677
[/quote
  ttv,s  on aina ollu iso keula .

Iso ??? ???
Mitenkäs sitten kuvailisit DYNA VT:n keulaa?
Metriäkään en Dynalla ole ajanut, enkä voi vertailla muuta kuin näkyvyyttä hytistä. Ja se on Deutzissa oleellisesti parempi, olipa sitten se vanhempi luiskanokka tai tämä uudempi malli, jossa kai on kennoja enempi. Ei se pellin nokka hytistä katsoen ole juuri korkeammalla tässä uudemmassa mallissa.
No oli se Dynan hytti kylläkin sellanen halvalla tekastun olonen, kovaa muovia verhoilut, kuin jossain eteläeurooppalaisissa autoissa ennen. Ja hillitön määrä vipuja sekä nappuloita joka puolella.
Tekniikkahan siinä voi olla paljonkin parempi kuin DF:ssä. ;)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 26.02.08 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30677#msg30677
[/quote
  ttv,s  on aina ollu iso keula .

Iso ??? ???
Mitenkäs sitten kuvailisit DYNA VT:n keulaa?
Metriäkään en Dynalla ole ajanut, enkä voi vertailla muuta kuin näkyvyyttä hytistä. Ja se on Deutzissa oleellisesti parempi, olipa sitten se vanhempi luiskanokka tai tämä uudempi malli, jossa kai on kennoja enempi. Ei se pellin nokka hytistä katsoen ole juuri korkeammalla tässä uudemmassa mallissa.
No oli se Dynan hytti kylläkin sellanen halvalla tekastun olonen, kovaa muovia verhoilut, kuin jossain eteläeurooppalaisissa autoissa ennen. Ja hillitön määrä vipuja sekä nappuloita joka puolella.
Tekniikkahan siinä voi olla paljonkin parempi kuin DF:ssä. ;)
jos ei korkeemmalla niin ainakaan tuossa vanhemmassa 7480 yhtään huonompi näkyväisyys ku teutsissa . teutsissa on niin omaperäiset hallintalaitteet etten rupee etes niitä kommentoimaan.mitä ohjaamon laatuun tulee niin melko monessa teutsissa näkee tiivisteen ravosta ulos ;) ja kattoluukku vuotaa ,eivät  puolassa osaa hyttejä viimesen päälle tehä  ;)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: Peurajussi - 26.02.08 - klo:18:42

Koeajoin pari vuotta sitten 110 Agrotronin, ja luulin että sitä ohjaamoa on joku mällännyt kun oven sulkemisen jälkeen jäi melkein sormen mentävä rako..  :o
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: articla - 26.02.08 - klo:19:36
[quote author=lappalainen link=topic=2271.msg30874#msg30874
jos ei korkeemmalla niin ainakaan tuossa vanhemmassa 7480 yhtään huonompi näkyväisyys ku teutsissa . teutsissa on niin omaperäiset hallintalaitteet etten rupee etes niitä kommentoimaan.mitä ohjaamon laatuun tulee niin melko monessa teutsissa näkee tiivisteen ravosta ulos ;) ja kattoluukku vuotaa ,eivät  puolassa osaa hyttejä viimesen päälle tehä  ;)
[/quote]

Kele, onko teutsissa puolalainen hytti?
Ilimankos se on niin hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Miksikähän ne teutsin toiminnot on niin helppo omaksua tämmösen tavallisen tollonkin? Oisko syynä se että ne on viisaampien mielestä omaperäiset. Vaikka olihan tuo taannoin joku testi teutsista jossa nimenomaan kehuttiin hallintalaitelogiikkaa helposti opittavaksi.
Nii ja sanohan tuo yks entinen teutsin myyjä (nykyään olosuhteitten pakosta MF:n myyjänä) että on siinä massikassa pirusti kaikkia semmosta nappulaa ja nippeliä mille ei järellistä käyttöä keksi. Palijon niitä on minustaki, ja sikin sokin ympäri sitä muovikoppia.
Niissä teutsin ovissa on kieltämättä vikaa, ne on liian tiiviit sulkea jos ei ole pakkautuvalle ilmalle jokin pakotie, esim. takaikkuna raollaan. Helposti saattaa jäädä lukko siihen ensimmäiseen asentoon jolloin ovi on tosiaan sormenmentävästi raollaan.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: RockBull - 26.02.08 - klo:20:31
Aha. Ei poikasille?
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: ijasja2 - 26.02.08 - klo:21:39
Aha. Ei poikasille?

Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)

Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: renki68 - 26.02.08 - klo:21:47

Kele, onko teutsissa puolalainen hytti?
Ilimankos se on niin hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Miksikähän ne teutsin toiminnot on niin helppo omaksua tämmösen tavallisen tollonkin? Oisko syynä se että ne on viisaampien mielestä omaperäiset. Vaikka olihan tuo taannoin joku testi teutsista jossa nimenomaan kehuttiin hallintalaitelogiikkaa helposti opittavaksi.
Nii ja sanohan tuo yks entinen teutsin myyjä (nykyään olosuhteitten pakosta MF:n myyjänä) että on siinä massikassa pirusti kaikkia semmosta nappulaa ja nippeliä mille ei järellistä käyttöä keksi. Palijon niitä on minustaki, ja sikin sokin ympäri sitä muovikoppia.
Niissä teutsin ovissa on kieltämättä vikaa, ne on liian tiiviit sulkea jos ei ole pakkautuvalle ilmalle jokin pakotie, esim. takaikkuna raollaan. Helposti saattaa jäädä lukko siihen ensimmäiseen asentoon jolloin ovi on tosiaan sormenmentävästi raollaan.

Oisko se niin että mikä teutsissa toimii mekaanisella vivulla niin massikassa pelaa sähkönapilla. ;D Kyllähän niitä nappeja sillon on vähä enämpi mutta kaikkia tulee käytettyä kun tarve vaatii. ;)
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: Jurttijussi - 26.02.08 - klo:21:54
Aha. Ei poikasille?

Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)

Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?
Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: lappalainen - 26.02.08 - klo:23:01
Aha. Ei poikasille?

Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)

Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?
viime talven teutsimalleissa joissaki jäi iso rako oven ylälaitaan niihin piti vaihtaa uuet ovet.


Otsikko: Vs: JD 7530, tehopakkaus
Kirjoitti: potatofarmer - 26.02.08 - klo:23:32
Aha. Ei poikasille?

Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)

Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?
viime talven teutsimalleissa joissaki jäi iso rako oven ylälaitaan niihin piti vaihtaa uuet ovet.



Oliskahan puolalaisille tullu valuvirhe