mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietääeihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;) voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
Heikko esitys, 818 ja 820 Variot ihan toista maata ;D
Syssyllä tyypitin ja pettymys oli, Ap sinänsä outo kapistus,
pitäis ristiä uudelleen, ADHD olis osuvampi ::)
Kokoaijjan moottori huokuu ja ryntäilee rauhattomasti,
toista se on ku Variolla päästää, oikeen mieli rauhoottuu ku Deuzi
vetää tasaseen, humina vaan kuuluu... ;D
Kyllä huomaa kommenteista et on ollu asialla varsinaiset
"konemiehet" arvostetaan erillistä hydrauliikkaa, poljinajoa ja
rauhallisemmin toimivaa voimansiirron ohjelmaa ;)Vario, portaattomien kuningas 8)
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietääeihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;) voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
Oiskohan se enemmän makuasia, kuinka tekee?
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietääeihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;) voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
ja pysyy mäessä säädettävä jarru kuormainkäytössä ei tarvi jalka jarruja eikä kytkintä.mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietääeihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;) voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
On muuten kätevä toiminto tuo -aktiivinen mäkipidätin- (ohjekirjassa tuolla nimityksellä). Alkuun en uskonut että raktori pysyy mäessä paikallaan jarrua painamatta tai seisontajarrua kytkemättä käynnissä ollessaan ja suunnanvaihdin ajoasennossa.
Sehän piti kokeilla. Viljakärry perässä (n.12 tn kuormaa) kuivaamon mäkeen (nousu jotain 20 astetta), poljinajolla mäen puoliväliin, jalka pois polkimelta, siihen se Teutsi pysähty eikä lähtenyt valumaan alamäkeen. Taas kun piti päästä liikkeelle, ei muuta kun paina kaasupoljinta, niin lähdettiin. Taajama/kaupunkiajokin tosi vaivatonta tämän toiminnon ansiosta. Ja mikä parasta, niin tämä jarrutusteho on säädettävissä, esim. ettei liukkaalla ota liian äkäsesti. Tiiä sitten kuin kauan siellä laatikossa kestää se jarrusysteemi, mutta kätevä se on monessa hommassa.
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.kyllä deutsissa parasnäkyvyys se on pakko tunnustaa .istuin uuden deutsin hyttiin viime talvena siitä näki oven tiivisteen ravostaki ulos ei tartte välttämättä ilmastointia :). tuskin nuin kuitenkaan kaikissa deutseissa ovilasi oli ilmeisesti väärin taivutettu.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista?
Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Taitaa olla silläviisiin asianlaita että oikiasti kaikissa kulutushyödykkeissä peruslaatu ja tavaran elinkaari lyhenee jatkuvasti. Kuluttajat sokaistaan jollain loppujen lopuksi tarpeettomilla hienouksilla.
Kauan ei ole siitä kun isännät kilpaili siitä kenen polle on kovin menijä. Sama peli näkyy jatkuvan nykyään raktoreitten, autojen ym. osalta. Markkinavoimat ovat osanneet asiansa.
Ilimanaikasta hilipentööriä pukataan joka paikkaan ja luodaan mielikuvaa jotta kuinka ilman juuri tätä ominaisuutta voikaan ihminen tulla toimeen.
Maatalous taitaa olla sieltä pahimmasta päästä yritysmuotoja, jossa kauppiaat on saaneet luotua ihmisille sellaisia tarpeita joita oikeasti ei olisikaan. Perustunee pitkälti ikiaikaiseen kateuteen ja näyttämisen haluun kun maajussipoloset on tähän saatu niin heleposti höynäytettyä.
Ite en tiiä yhtään muuta yritysmuotoa jossa saatetaan sijoittaa yhteen ainoaan työkoneeseen viiden-kymmenen vuoden nettoansion verran rahaa. Tietääkö kukaan muu?
Ja yo. paatos koskee yhtälailla myös meitä DF:n omistajia. Ai niin, sitten on vielä niitäkin jotka ovat kapineisiinsa pelkkiä haltijoita ja ajelevat mellevänä niillä kuin omillaan ja rahoitusyhtiöt käärii tuohta korkoina.
Tämä ois ehkä ollu uuden ketjun aloituskirjoituksena parempi, mutta menköön nyt tänne. Massikkamiestenkin iloksi. Luulivat kuitenki että taas se mollaa Verkua.
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.(http://www.epik.fi/kuvat/matkaker3.jpg)
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennostonNo vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston
ttv,s on aina ollu iso keula .Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30447#msg30447
[/quotekyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston
Millonkas Teutsiin on kennomuutos tehty. Mun TTV on tietojeni mukaan tullu tehtaan linjalta ulos marraskuussa 2006.
Nokkapelti peittää max. 3m pitkälti ja vajaan metrin leveälti punttitelineen päästä mitattuna.
Tuossa 7000 Nyyhkyssä se vasta valtava pelti onkin. Siihenhän kiinnitti huomionsa jopa mönkijäviestin toimittajakin tässä tuoreimmassa numerossa.
Saa nähdä tuleeko Teutsia testeihin Yrman toimesta? Myynti niillä ainakin näyttää rajoittuvan Seinäjoen eteläpuolelle. Pohjoisemmas eivät viitti etes konepäiviä järjestää. Mitäpä sitä pohjoisen köyhille :-\...etelän herraskartanoissa se raha pesii.
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennostonNo vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)
kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaakyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennostonNo vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.
Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)
Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaa
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
ttv,s on aina ollu iso keula .
jos ei korkeemmalla niin ainakaan tuossa vanhemmassa 7480 yhtään huonompi näkyväisyys ku teutsissa . teutsissa on niin omaperäiset hallintalaitteet etten rupee etes niitä kommentoimaan.mitä ohjaamon laatuun tulee niin melko monessa teutsissa näkee tiivisteen ravosta ulos ;) ja kattoluukku vuotaa ,eivät puolassa osaa hyttejä viimesen päälle tehä ;)Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30677#msg30677
[/quotettv,s on aina ollu iso keula .
Iso ??? ???
Mitenkäs sitten kuvailisit DYNA VT:n keulaa?
Metriäkään en Dynalla ole ajanut, enkä voi vertailla muuta kuin näkyvyyttä hytistä. Ja se on Deutzissa oleellisesti parempi, olipa sitten se vanhempi luiskanokka tai tämä uudempi malli, jossa kai on kennoja enempi. Ei se pellin nokka hytistä katsoen ole juuri korkeammalla tässä uudemmassa mallissa.
No oli se Dynan hytti kylläkin sellanen halvalla tekastun olonen, kovaa muovia verhoilut, kuin jossain eteläeurooppalaisissa autoissa ennen. Ja hillitön määrä vipuja sekä nappuloita joka puolella.
Tekniikkahan siinä voi olla paljonkin parempi kuin DF:ssä. ;)
Aha. Ei poikasille?
Kele, onko teutsissa puolalainen hytti?
Ilimankos se on niin hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Miksikähän ne teutsin toiminnot on niin helppo omaksua tämmösen tavallisen tollonkin? Oisko syynä se että ne on viisaampien mielestä omaperäiset. Vaikka olihan tuo taannoin joku testi teutsista jossa nimenomaan kehuttiin hallintalaitelogiikkaa helposti opittavaksi.
Nii ja sanohan tuo yks entinen teutsin myyjä (nykyään olosuhteitten pakosta MF:n myyjänä) että on siinä massikassa pirusti kaikkia semmosta nappulaa ja nippeliä mille ei järellistä käyttöä keksi. Palijon niitä on minustaki, ja sikin sokin ympäri sitä muovikoppia.
Niissä teutsin ovissa on kieltämättä vikaa, ne on liian tiiviit sulkea jos ei ole pakkautuvalle ilmalle jokin pakotie, esim. takaikkuna raollaan. Helposti saattaa jäädä lukko siihen ensimmäiseen asentoon jolloin ovi on tosiaan sormenmentävästi raollaan.
Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?Aha. Ei poikasille?
Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)
Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
viime talven teutsimalleissa joissaki jäi iso rako oven ylälaitaan niihin piti vaihtaa uuet ovet.Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?Aha. Ei poikasille?
Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)
Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.
Oliskahan puolalaisille tullu valuvirheviime talven teutsimalleissa joissaki jäi iso rako oven ylälaitaan niihin piti vaihtaa uuet ovet.Taitaa olla toi oven sulkeutuminen kaikissa nykyaikaisissa ylipaineohjaamoissa samanlaista. Mites Valtra ovet menee kiinni helposti samoin pöly sisään?Aha. Ei poikasille?
Tosi on,eipä poikaset saa ovea kiinni. Näyttääpä moni istuvan tyytyväisenä apukuskin penkillä vaikka ovea saakaan kiinni,huomaa että sehän vielä osittain auki. Ovi pitää vain saattaa kiinni asti,paiskaamalla ei mee lukkoon vaikka kuinka riuhtoo. Vttaa joskus kun ei meinaa millään "tarttua" lukkoon,takalasia raottamalla menee keveästi ::)
Hallintalaitteissa huomannut mitään erikoista sijoittelua lukuunottamatta virtalukon sijaintia saappimaisesti oikealla sivulla eikä ohjauspyörän alla.