Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D
Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....
Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D
Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)
Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?Vario, parhaat patentoi edelläkävijä 8)
Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]
Ja millon on Ojalan palakisilla ollu tuommoset pakkaset, ei aenaskaa tänä talavena.
Ei missään nimessä. Ehkä puolen vuoden traktori...
Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]
Vuoden traktori, ehkä jopa kahden...
Ei missään nimessä. Ehkä puolen vuoden traktori...
Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]
Vuoden traktori, ehkä jopa kahden...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D
Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....
Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D
Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)
Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?Vario, parhaat patentoi edelläkävijä 8)
Ja kukas tai mikäs sen variolootan patentoi,taisi ihan rahalla patentin ostaa Fend.
Oli ihan pakko.
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.
Jos vaikka hyhyhy hydrauliikka hyhyhy hypyttää?
Tai joku halavatun jousi eksyy hamppirattaiden väliin?
Onko nämä sukua jontikan kaa? Kumpikin rupeaa hiipimään kun loota porsii? Joku perrr.... käyny vieraissa...??? ;D
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D
Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....
Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D
Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D
Mutta kun ne massikan tarrat laitetaan nykyään sen haukutun valumötin kylkeen suolahdessa. No jos se olisi jostain pellinpalasta kiini niin varion loota olisi jo valmetissa.
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Ikävä kyllä kyse on liiketoiminnan rahoittamisesta,ei lisätä tiivisteitä tai tueta putkia liian nopeasti,varaosa myyntihän kannattaa, ja sepäthän tarvii töitä.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.
Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti. ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.
Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.
kaitpa timppa ymmärtää sen, että ei se planeettapyörien kannatimen pyörityskään voimatta tule. Ja sitä paitsi itse olen siinä uskossa että hydrauliikalla pyöritetään ulkokehää, input tulee planeettapyörille ja output aurinkopyörältä. Uskaltaisin väittää, että ajettaessa hiljaa hydrauliikalla on oltava merkittävä osuus nopeuden säädössä. Eikös näin että moottorilta tuleva nopeus eliminoidaan pyörittämällä jotain paikkaa eri suuntaan. Ja outputtiin välittyy momenttia, jolloin myös sen tuottamiseen tarvitaan momenttia, jolloin hydrauliikankin on sitä tuotettava.
hammaskontakti säilyy toki koko ajan ja ei siellä mitän pakkoja kait luistateta, mutta mielestäni koneella ajellaan hydr.moottorilla jollain nopeusalueella.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti. ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.
Muistetaanpas nyt siitä variolootan hydrauliikasta sellainen jännä juttu jotta sekä pumppu että moottori ovat säätyvätilavuuspumppuja. Eli jos pumppu ei pumppaa,vehkeet ei liiku.
-Pumppu pumppaa vähän,moottori suurella tilavuudella,voima sitä kautta,
-Pumppu täysillä,moottori pienellä, voima menee mekaaniselta puolelta enemmän,pumppu täysillä,moottori nollakulmilla,kaikki voima mekaaniselta puolelta.
Ja kaikki siltä väliltä,siinä se hienous on.
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
Pakki hydraulinen.
Sähköroottomit säätää pumput ja moottorit.
En ossaa kummemmin selittää mutta tuota kuvaa voi ajankulukseen katella.
http://www.fendt.com/medien/Technik/vario_getriebe_en.gif
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
****liikkeelle ei lähdetä yksin hydraulisesti. Vain täysin paikallaan pysyy hydraulisesti, elikkä kun vauhtitikulla säädetään vauhti nollaan. Kytkinpoljin/suunnanvaihtovipu käyttää taas vedonvapautinventtiiliä
Pakki hydraulinen.
****pakki toimii samoin kuin eteenpäinkin ajo.
Taaskaan ei käsitystäkään portaattoman laatikon toiminnoista.
Ei mulla käsitystä olekkaan,mutta traktorin moottori se siihen planeetan kannattimeen on kytketty,kehäpyörä pumppuun, pumpun käyttämä hydr.moottori kokooja akseliin johon myös aurinkopyörä kytketty.
Pumppu käännetään miinuskulmille jolloin peruutetaan.
Erittäin yksinkertainen systeemi.
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen! ;D
Joo onhan niitä täs talos 7 mutta silti yhteen tulee pelkästään 1200 h per vuosi mut on sentään 1989 mallinen et laske siittä tunti määrät ;DOsta massikka niin ei tarvi aina vaihtaa
[/TÄÄLÄ LÖTYY KONETTA JOKA LHTÖÖN MUTTA MIKÄÄN KONE EI OO SEKOITTANU ÖLJYT JA VEDET SEKAISIN KUIN SAMPO.................MUISTA AINA LIKENTEESSÄ MASSEY-FERGUSON ON YKKÖNEN
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen! ;D
Kuule hantte,käytännössä ikuinen.Jännityksellä seuraamme valtran portaattoman kehitystä saattaa olla oikea kiilahihnaremminluistatuslaitet. :D