Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Loordi Fordson - 21.02.08 - klo:17:35

Otsikko: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Loordi Fordson - 21.02.08 - klo:17:35
....oltiin täällä. Kyllä Ojala nyt suuttuu yhdestä lauseesta....
Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008

http://www.profi.com/EN_en/interactive/forum_index.jsp?menuId=70 (http://www.profi.com/EN_en/interactive/forum_index.jsp?menuId=70)
Otsikko: Vs: -25 astetta ja Vario
Kirjoitti: Loordi Fordson - 21.02.08 - klo:21:09
Meni väittämään tuokin keskustelija tuossa linkissä, jotta Valtra kehittää omaa portaatonta joka toimii vielä -25 asteen pakkasella.....
Otsikko: Vs: Vario ja -34 pakane
Kirjoitti: Ojala - 21.02.08 - klo:21:21
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)

Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?

Vario, parhaat patentoi edelläkävijä  8)
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Verku - 21.02.08 - klo:21:25
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D
Otsikko: Vs: Vario ja -34 pakane
Kirjoitti: tuottaja - 21.02.08 - klo:21:32
Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?

Vario, parhaat patentoi edelläkävijä  8)
[/quote]
Miksi valtran pitäisi tehdä oma portaaton kun Fendtissä se kerran on- ja toimii! Suomen insinöörit ei sitä pysty kuitenkaan toteuttamaan. Ja joka tarvii TRAKTORIA- hän ostaa Ventin.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 21.02.08 - klo:21:41
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D

Anteeksi mutta onko joku niin uskovainen että luulee variolootan olevan kehityksen pää? Hehe.
Kyllä Agco vaan aika rahalla taitaa voimansiirtopuolta kehittää,variolootastakin nähdään vielä "evoluutioversioita",ja eikös pomomiehet maininneet että Valtran tehtävänä on kehittää sitä tällä hetkellä? Eli joko variota tai jotain muuta, aika näyttää. Kaikkihan mitä Valtra keksii omistaa Agco.
Samoin Valtran käytössä on Agcon omistama tietotaito.
Otsikko: Vs: Vario ja -34 pakane
Kirjoitti: RockBull - 21.02.08 - klo:21:43
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)

Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?

Vario, parhaat patentoi edelläkävijä  8)

Ja kukas tai mikäs sen variolootan patentoi,taisi ihan rahalla patentin ostaa Fend.
Oli ihan pakko.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Heino Leino - 21.02.08 - klo:21:44
Ja millon on Ojalan palakisilla ollu tuommoset pakkaset, ei aenaskaa tänä talavena.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Ojala - 21.02.08 - klo:21:46
Kyllähä se oli joku Marshallin ukon perikunta jolta tämä
"power splitting" idea ostettiin, sitte tehtaalla joku
"Pellepelotoon" sitä muuan vuoden kehitteli. Toiset häntä
pilikkas ja meinas kesken lopettaa mut pomo usko siihen
ja hieno tuli  :o
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 21.02.08 - klo:21:48

Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]

Vuoden traktori, ehkä jopa kahden...
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Ojala - 21.02.08 - klo:21:49
Ja millon on Ojalan palakisilla ollu tuommoset pakkaset, ei aenaskaa tänä talavena.

Pari vuotta sitte tais olla, sinne kun kippausaikoja tilaa niin
viikonpäähän ei arvannu keliä.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 21.02.08 - klo:21:51

Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]

Vuoden traktori, ehkä jopa kahden...
Ei missään nimessä. Ehkä puolen vuoden traktori...
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 21.02.08 - klo:21:52

Valitkaa linkistä: VALTRA, TRACTOR OF THE YEAR 2008[/b]

Vuoden traktori, ehkä jopa kahden...
Ei missään nimessä. Ehkä puolen vuoden traktori...

Mut jos oikeen hyvin huoltaa?
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 21.02.08 - klo:21:58
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: handetonttu - 21.02.08 - klo:22:01
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 21.02.08 - klo:22:05
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.

Jos vaikka hyhyhy hydrauliikka hyhyhy hypyttää?
Tai joku halavatun jousi eksyy hamppirattaiden väliin?
Onko nämä sukua jontikan kaa? Kumpikin rupeaa hiipimään kun loota porsii? Joku perrr.... käyny vieraissa...???  ;D
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Terminator - 21.02.08 - klo:22:16
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D

Mutta kun ne massikan tarrat laitetaan nykyään sen haukutun valumötin kylkeen suolahdessa. No jos se olisi jostain pellinpalasta kiini niin varion loota olisi jo valmetissa.
Otsikko: Vs: Vario ja -34 pakane
Kirjoitti: Terminator - 21.02.08 - klo:22:19
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)

Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?

Vario, parhaat patentoi edelläkävijä  8)

Ja kukas tai mikäs sen variolootan patentoi,taisi ihan rahalla patentin ostaa Fend.
Oli ihan pakko.

No jos tarkkoja ollaan niin Vario on Neukkujen keksintö
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: handetonttu - 21.02.08 - klo:22:26
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.

Jos vaikka hyhyhy hydrauliikka hyhyhy hypyttää?
Tai joku halavatun jousi eksyy hamppirattaiden väliin?
Onko nämä sukua jontikan kaa? Kumpikin rupeaa hiipimään kun loota porsii? Joku perrr.... käyny vieraissa...???  ;D

aivan, käyttäjän vika. no deere ei liiku kun loota porsii, aivan kuin mf kun vaihteensiirtäjä rikkoo paikat.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 21.02.08 - klo:22:37
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 22.02.08 - klo:08:57
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 22.02.08 - klo:10:35
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Verku - 22.02.08 - klo:15:54
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D

Mutta kun ne massikan tarrat laitetaan nykyään sen haukutun valumötin kylkeen suolahdessa. No jos se olisi jostain pellinpalasta kiini niin varion loota olisi jo valmetissa.


.....tai mitäs järkeä VT:n kylkeen sitä Valtran tarraa on siihen laittaa kun se Masserin oma tarra näyttää niin hyvältä.... ;D

Paljonkohan noita 4400-sarjalaisia on myyty muuten verkun/vatran väreissä?  ???
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: kaju - 22.02.08 - klo:20:27
Tänne mietin suunnalle on vuodenvaihtees tullu 2 kpl 4400 sarjalaista.
Kyllä ne niitä jonkin verran myy, siis vaihtaa valtraa ferkuun
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 22.02.08 - klo:21:32
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.

Ikävä kyllä kyse on liiketoiminnan rahoittamisesta,ei lisätä tiivisteitä tai tueta putkia liian nopeasti,varaosa myyntihän kannattaa, ja sepäthän tarvii töitä.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 22.02.08 - klo:21:41
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.

Ikävä kyllä kyse on liiketoiminnan rahoittamisesta,ei lisätä tiivisteitä tai tueta putkia liian nopeasti,varaosa myyntihän kannattaa, ja sepäthän tarvii töitä.

No miks sitte kunnolla tuettuja ja kuivaputkikoneita on tehty maailman sivu?
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: jikow - 22.02.08 - klo:23:31
Portaattoman (CVT) voimansiirron ensimmäisen tunnetun version kehitteli Leonardo da Vinci jo 500 vuotta sitten.
Tuon jälkeen portaattomia voimansiirtoja on kehitellyt joka
toinen kyläseppä.
Ensimmäinen eurooppalainen patentti portaattomalle voimansiirrolle on saatu 1800-luvulla.
Henry Fordin T-Model Fordissa oli planeettapyörästöihin ja jarrupantoihin perustuva “automaattivaihteisto”.

Kitkapyöriin, hammaspyöräpareihin, kiilahihnoihin, kartiopyöriin,
planeettapyörästöihin, jarrupantoihin, levykytkimiin, hydraulipumppuihin, hydraulimoottoreihin jne. vimpaimiin
perustuvia puoliautomaattisia, automaattisia, portaattomia vaihteistoja ja voimansiirtoja konehistoria tuntee satoja, tai tuhansia.

Fendt Vario on yksi hydrostaatis-mekaaninen vaihteisto lukemattomien
vastaavien joukossa, eikä mitään muuta.
On aivan varmaa, että myös Valtran insinöörit hallitsevat nykyisen
tunnetun CVT-tekniikan, myös tietotekniikan ja pystyvät tekemään
"portaattoman" voimansiirron jos kaikki traktorin ostajat sellaisen vaativat
ensimmäisenä vakiovarusteena.

Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

Näitä portaattomia riittää.
www.sae.org/ohmag/toptech/01.htm
www.deutz-fahr.de/english/traktoren/agrotronttv/getriebe.php
www.deere.com/en_US/ag/feature/2005/johndeereivt.html
www.bonhillmarketing.co.uk/cvt.htm
jne, jne.........
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: jps - 22.02.08 - klo:23:40
Valtran insinöörit koettavat suunnitella ylivertaista Vario kakkosta, harmi kun Stalin meni ja ammutti sen ykkösen keksijän...
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Timppa - 23.02.08 - klo:12:43
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: mike - 23.02.08 - klo:13:21
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: mike - 23.02.08 - klo:13:26
Onko kukaan ajellut uudempia volvon pyöräkuormaajia "mehuvetoisia" ?  Hienoja vehkeitä.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Timppa - 23.02.08 - klo:14:51
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: handetonttu - 23.02.08 - klo:16:02
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen!  ;D
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: oltsik - 23.02.08 - klo:16:33
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.

kaitpa timppa ymmärtää sen, että ei se planeettapyörien kannatimen pyörityskään voimatta tule. Ja sitä paitsi itse olen siinä uskossa että hydrauliikalla pyöritetään ulkokehää, input tulee planeettapyörille ja output aurinkopyörältä. Uskaltaisin väittää, että ajettaessa hiljaa hydrauliikalla on oltava merkittävä osuus nopeuden säädössä. Eikös näin että moottorilta tuleva nopeus eliminoidaan pyörittämällä jotain paikkaa eri suuntaan. Ja outputtiin välittyy momenttia, jolloin myös sen tuottamiseen tarvitaan momenttia, jolloin hydrauliikankin on sitä tuotettava.

hammaskontakti säilyy toki koko ajan ja ei siellä mitän pakkoja kait luistateta, mutta mielestäni koneella ajellaan hydr.moottorilla jollain nopeusalueella.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Make - 23.02.08 - klo:16:55
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti.  ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Timppa - 23.02.08 - klo:16:57
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.

kaitpa timppa ymmärtää sen, että ei se planeettapyörien kannatimen pyörityskään voimatta tule. Ja sitä paitsi itse olen siinä uskossa että hydrauliikalla pyöritetään ulkokehää, input tulee planeettapyörille ja output aurinkopyörältä. Uskaltaisin väittää, että ajettaessa hiljaa hydrauliikalla on oltava merkittävä osuus nopeuden säädössä. Eikös näin että moottorilta tuleva nopeus eliminoidaan pyörittämällä jotain paikkaa eri suuntaan. Ja outputtiin välittyy momenttia, jolloin myös sen tuottamiseen tarvitaan momenttia, jolloin hydrauliikankin on sitä tuotettava.

hammaskontakti säilyy toki koko ajan ja ei siellä mitän pakkoja kait luistateta, mutta mielestäni koneella ajellaan hydr.moottorilla jollain nopeusalueella.


Kun DynaVt on paikallaan, niin silloin "ajetaan " hydraulimoottorilla täysillä. Elikkä "input" kumotaan pyörittämällä planeettakannatinta
hydraulimoottorilla siten, että "output" on nolla.

Vahvistuu todellakin käsitys, että kukaan ei ymmärrä fentin lootan toimintaperiaatetta.

Ei edes 99,9% dynavt/fentvarion omistajista.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Timppa - 23.02.08 - klo:16:58
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti.  ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.

Isäntäkin on tod näk tavoiltaan samanlainen?
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Make - 23.02.08 - klo:17:04
Ei ainakaan montaa kertaa päivässä.  ;D
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 23.02.08 - klo:19:09
Muistetaanpas nyt siitä variolootan hydrauliikasta sellainen jännä juttu jotta sekä pumppu että moottori ovat säätyvätilavuuspumppuja. Eli jos pumppu ei pumppaa,vehkeet ei liiku.
-Pumppu pumppaa vähän,moottori suurella tilavuudella,voima sitä kautta,
-Pumppu täysillä,moottori pienellä, voima menee mekaaniselta puolelta enemmän,pumppu täysillä,moottori nollakulmilla,kaikki voima mekaaniselta puolelta.
Ja kaikki siltä väliltä,siinä se hienous on.
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
Pakki hydraulinen.
Sähköroottomit säätää pumput ja moottorit.
En ossaa kummemmin selittää mutta tuota kuvaa voi ajankulukseen katella.

http://www.fendt.com/medien/Technik/vario_getriebe_en.gif
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 23.02.08 - klo:21:27


No miks sitte kunnolla tuettuja ja kuivaputkikoneita on tehty maailman sivu?
[/quote]

Niin,eihän se ole siitä kiinni etteikö osattaisi,mutta varaosa/huoltopuoli tuottaa,eli ei tehdä korjauksia ja parannuksia liian nopeasti. Esimerkiksi tuolla toisessa viestiketussa oleva valmetin vauhtipyörän boorilevy. Tuli niitä muutama vaihdettua,ei olisi paljoa kalliimpi tehdä kestävämpi mutta sitten niitä ei myydä kuin yksi per asiakas. Huono business. Tai JD,käsitääkseni sitä hydrauliikan ilotikun  varmuussalvan katkaisijaa ei myydä erikseen,tikun mukana vaan,monta tonnia maksaa,hyvä business. Tosin radiosepälle kiikuttaja saa hyvän tilin,ikävä kyllä kaikki ei sitä ymmärrä tehdä.
Tai veeteen se suodin joka tulee fendtin paketissa mutta maksaa puolet enemmän,nollaviisi valmetin ulosoton pakka joka ei yhtään luistatusta kestä ym.
Konetta suunnitellessa suunnitellaan myös käyttöikä,samoin suunnitellaan varaosamyynnin tuotto ja niin edelleen.
Miltäs tuntuu jos väitän että näiden isojen pajojen esim. Valmet,JD,MF takuuosastot tuottavat voittoa?

Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Timppa - 23.02.08 - klo:21:31
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.

****liikkeelle ei lähdetä yksin hydraulisesti. Vain täysin paikallaan pysyy hydraulisesti, elikkä kun vauhtitikulla säädetään vauhti nollaan. Kytkinpoljin/suunnanvaihtovipu käyttää taas vedonvapautinventtiiliä


Pakki hydraulinen.

****pakki toimii samoin kuin eteenpäinkin ajo.

Taaskaan ei käsitystäkään portaattoman laatikon toiminnoista.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 23.02.08 - klo:21:56
Muistetaanpas nyt siitä variolootan hydrauliikasta sellainen jännä juttu jotta sekä pumppu että moottori ovat säätyvätilavuuspumppuja. Eli jos pumppu ei pumppaa,vehkeet ei liiku.
-Pumppu pumppaa vähän,moottori suurella tilavuudella,voima sitä kautta,
-Pumppu täysillä,moottori pienellä, voima menee mekaaniselta puolelta enemmän,pumppu täysillä,moottori nollakulmilla,kaikki voima mekaaniselta puolelta.
Ja kaikki siltä väliltä,siinä se hienous on.
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
Pakki hydraulinen.
Sähköroottomit säätää pumput ja moottorit.
En ossaa kummemmin selittää mutta tuota kuvaa voi ajankulukseen katella.

http://www.fendt.com/medien/Technik/vario_getriebe_en.gif

Näinhän mä hienosti lainasin mönkkäriviestin tekstiä tossa taannoin just tosta aiheesta...

Dyna-VT:n toiminta: "Ajonopeutta lisättäessä pumpun kulma kasvaa ja hydraulimoottorin pienenee, seurauksena moottorin käyntinopeuden nousu. Pumpun tehontarve kasvaa, jolloin planeettapyörästön kehäpyörän jarruuntumisen seurauksena aurinkopyörän nopeus nousee ja samalla sen kautta välittyy yhä suurempi osuus tehosta mekaanisesti kokooja-akselille." (Koneviesti 4/2006, s.10)



Suurimmalla nopeudella voimansiirto on täysin mekaaninen. Liikkeellelähtö todellakin on hydrostaattinen, jonka jälkeen mekaanisen osuus nousee lineaarisesti.[/size]
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: RockBull - 23.02.08 - klo:22:07
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.

****liikkeelle ei lähdetä yksin hydraulisesti. Vain täysin paikallaan pysyy hydraulisesti, elikkä kun vauhtitikulla säädetään vauhti nollaan. Kytkinpoljin/suunnanvaihtovipu käyttää taas vedonvapautinventtiiliä


Pakki hydraulinen.

****pakki toimii samoin kuin eteenpäinkin ajo.

Taaskaan ei käsitystäkään portaattoman laatikon toiminnoista.

Ei mulla käsitystä olekkaan,mutta traktorin moottori se siihen planeetan kannattimeen on kytketty,kehäpyörä pumppuun, pumpun käyttämä hydr.moottori kokooja akseliin johon myös aurinkopyörä kytketty.
Pumppu käännetään miinuskulmille jolloin peruutetaan.
Erittäin yksinkertainen systeemi.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: KJL - 23.02.08 - klo:22:12

Ei mulla käsitystä olekkaan,mutta traktorin moottori se siihen planeetan kannattimeen on kytketty,kehäpyörä pumppuun, pumpun käyttämä hydr.moottori kokooja akseliin johon myös aurinkopyörä kytketty.
Pumppu käännetään miinuskulmille jolloin peruutetaan.
Erittäin yksinkertainen systeemi.

On. Ei oo liikaa liikkuvia osia.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: mike - 23.02.08 - klo:22:58
Timppa.Sun täytyy ajatella yksinkertaisesti,vasemmalle kii oikeelle auki.
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: mike - 23.02.08 - klo:23:01
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen!  ;D

Kuule hantte,käytännössä ikuinen.Jännityksellä seuraamme valtran portaattoman kehitystä saattaa olla oikea kiilahihnaremminluistatuslaitet. :D
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: Hervast - 23.02.08 - klo:23:57
Ikuinen verkumiesviljanviljelijän vuosittain ajamilla tuntimäärillä. Oikein jos kovasti urakkaa puskee niin 500 tuntia saattaa tulla VT:n mittariin. Toki Verkuja on hallissa vähintään 5 kpl ja sillä toiseksi vanhimmalla 265 mallilla tehdään suurin osa töistä.  ;)
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: powercontrol - 24.02.08 - klo:00:21
Joo onhan niitä täs talos 7 mutta silti yhteen tulee pelkästään 1200 h per vuosi mut on sentään 1989 mallinen et laske siittä tunti määrät ;DOsta massikka niin ei tarvi aina vaihtaa
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: powercontrol - 24.02.08 - klo:01:37
Joo onhan niitä täs talos 7 mutta silti yhteen tulee pelkästään 1200 h per vuosi mut on sentään 1989 mallinen et laske siittä tunti määrät ;DOsta massikka niin ei tarvi aina vaihtaa
[/TÄÄLÄ LÖTYY KONETTA JOKA LHTÖÖN MUTTA MIKÄÄN KONE EI OO SEKOITTANU ÖLJYT JA VEDET SEKAISIN KUIN SAMPO.................MUISTA AINA LIKENTEESSÄ MASSEY-FERGUSON ON YKKÖNEN
Otsikko: Vs: Tätä mieltä...
Kirjoitti: handetonttu - 24.02.08 - klo:07:50
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen!  ;D

Kuule hantte,käytännössä ikuinen.Jännityksellä seuraamme valtran portaattoman kehitystä saattaa olla oikea kiilahihnaremminluistatuslaitet. :D

vielä mitä, samaa laatikkoa kun ruuvataan masseriinkin niin pääset sinäkin lähempätä seuraamaan. Paranee siinä verkunkin hyötysuhde!