Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: heksa100 - 18.12.10 - klo:23:17
-
Oikein ihmettelin tota edellistä delaval-ketjua, aloitettiin varaosien kalleudesta ja päädyttiin mollaamaan huoltomiehiä.
Meillä on hyvät välit omaan Delavalin huoltomieheen, koska: 1. Hänet saa aina kiinni, jopa sunnuntaina ja hänen loma-aikanaan on saatu hänen avullaan koneet taas käyttökuntoon. 2. Huollot on aina tehty, kuten aiemmin kerroin, ainakin kuukauden sisällä sovitusta. Lehmähän on kuin kello ruuan ja lypsyn suhteen. Jos huolto aamuna soitettaan ja sanotaan, että jossakin on kone rikki, niin menköön sinne, jotteivat elukat kärsi. Meille sovitaan uusiaika ja se on yleensä pitänyt, sillä eihän täällä Pirkanmaalla sentään joka päivä ole koneet rikki ja kysehän on huollosta, jolla etsitään kulumat, jotka korjaamalla estetään nuo rikot. 3. Huoltomies on ainakin meillä ainoa taho, jonka kanssa käymme kauppaa Delavalin tavaroista/koneista, sillä aiempi kokemus sai ymmärtämään etteivät myyjät tiedä myymistään koneista tuon taivaallista ja vain huoltomiehen kanssa käytyjen keskustelun ja navetassa pyörimisen jälkeen saatiin nuo koneet sopimaan ja toimivat vieläkin (ostettu 2000).
Jos teillä valittajilla on huonoja kokemuksia Delavalin huoltomiehistä, niin eikö teidä kannattaisi etsiä muita teitä hommata noita osia rikkoutuneisiin koneisiinne ja korjata koneenne itse. Jos löydätte sellaisen varaosapaikan, niin valistakaa minua tyhmää. Hinnathan eivät ole huoltomiesten päättämiä, vaan ahneiden Delavalin pomojen, jotka seuraavat suu messingillä, kuinka heidän "hyvät" tuotteensa tuottavat voittoa.
Jättäkää nyt sentään nuo huoltomiehet rauhaan, sillä ainakin osalle lehmiä he ovat ainoa taho, jolta saada apua, kun omistajan sormi menee suuhun. Eikä tuo 70 euroa/tunti ole mielestäni kauhea taksa, kun ottaa huomioon, että apu on aina lähellä, jopa sunnuntaina kello 22.
-
Voihan niitä hyviäkin huoltajia olla, mutta jos huoltomies ei osaa muuta kuin Kääriä norttia ja sanoa joka asiaan kyllä niin on homma pahasti pielessä. Sac;n koneen aikana oli huoltomies yhtälailla saatavissa kiinni, mutta hän tiesi aina mitä tehdään. Sainpa tämän saman sac huoltajan korjaamaan toista vuotta juonitelleen delavalin sukkularuokkijan, senkin kanssa lavalilla vain nosteltiin käsiä pystyyn. Ei voi ku moittia!
-
2. Huollot on aina tehty, kuten aiemmin kerroin, ainakin kuukauden sisällä sovitusta. Lehmähän on kuin kello ruuan ja lypsyn suhteen. Jos huolto aamuna soitettaan ja sanotaan, että jossakin on kone rikki, niin menköön sinne, jotteivat elukat kärsi. Meille sovitaan uusiaika ja se on yleensä pitänyt, sillä eihän täällä Pirkanmaalla sentään joka päivä ole koneet rikki ja kysehän on huollosta, jolla etsitään kulumat, jotka korjaamalla estetään nuo rikot.
Pienillä organisaatioilla on tietysti hankalaa toteuttaa, mutta autokorjaamon systeemi: pikahuolto ja isommat remontit toimivat eri resursseilla. Eli rutiinihuoltokäynteihin olisi eri miehet kuin hälytyksiin, niin pysyisi aikataulut kurissa.
-
Hiljaista on...meinaan tää kehuminen
-
Hiljaista on...meinaan tää kehuminen
P-Savoon lavalilla tulossa lisää huoltoduunareita, mutta eipä se vielä tällä viikolla auta, Heinikoskelle laitoin palautetta, vastausviesti tuli äkkiä, milloinka sitten sana lihaksi tullenee....
-
Täällä P-Savossa Lavalin huolto on kyllä toiminut hyvin, ei oo valittamista. Miehitystä (ainakin toistaiseksi) riittävästi ja osaavat hommansa. :D
-
Valtralle oli so***** huolto keskiviikosta eteenpäin. Veinkin sen jo tiistaina, kun tuli asiaa kaupungille. Tiistai illansuussa soittivat, että olisi valmis.
Manitoun keikahtamisanturia tultiin Vantaalta tutkimaan saman päivänä. Manitoun ovitoppari tuli Ranskasta kotiiin reilussa vuorokaudessa. Edenhallin osat tulivat paikalliseen matkahuoltoon alle 2 tuntia tilauksesta.
Muissa koneissa huollot ja varaosatoimitukset pelaa ihan hyvin mutta karjatalouspuolella saa osiakin pyydellä useamman kerran.
-
2. Huollot on aina tehty, kuten aiemmin kerroin, ainakin kuukauden sisällä sovitusta. Lehmähän on kuin kello ruuan ja lypsyn suhteen. Jos huolto aamuna soitettaan ja sanotaan, että jossakin on kone rikki, niin menköön sinne, jotteivat elukat kärsi. Meille sovitaan uusiaika ja se on yleensä pitänyt, sillä eihän täällä Pirkanmaalla sentään joka päivä ole koneet rikki ja kysehän on huollosta, jolla etsitään kulumat, jotka korjaamalla estetään nuo rikot.
Pienillä organisaatioilla on tietysti hankalaa toteuttaa, mutta autokorjaamon systeemi: pikahuolto ja isommat remontit toimivat eri resursseilla. Eli rutiinihuoltokäynteihin olisi eri miehet kuin hälytyksiin, niin pysyisi aikataulut kurissa.
Noinhan se olis tietenkin paras, mutta kuinka firmat saatais ymmärtämään toi tarve maatalouden puolella.
Siis minun (huom. minun) mielestäni Delavalilla pitäisi olla kolmiportainen duunariporukka: asentajat, vuosihuolto miehet ja pika-apu korjaajat. Mutta tuohan on mahdollista vain ihanne maailmassa, enkä minä ainakaan vielä tähän mennessä ole sellaisessa elänyt Delavalin kanssa.
-
Valtralle oli so***** huolto keskiviikosta eteenpäin. Veinkin sen jo tiistaina, kun tuli asiaa kaupungille. Tiistai illansuussa soittivat, että olisi valmis.
Manitoun keikahtamisanturia tultiin Vantaalta tutkimaan saman päivänä. Manitoun ovitoppari tuli Ranskasta kotiiin reilussa vuorokaudessa. Edenhallin osat tulivat paikalliseen matkahuoltoon alle 2 tuntia tilauksesta.
Muissa koneissa huollot ja varaosatoimitukset pelaa ihan hyvin mutta karjatalouspuolella saa osiakin pyydellä useamman kerran.
Pöllönpajalta oon kyll joka kerta saanu tilatut osat vuorokaudessa, niin paljon kun tuotakin firmaa on toisaalta täällä moitittu.
-
kyllä mulla on positiivinen mielikuva lavalin huoltomiehistä ja firman järjestelyistä korjauksien suhteen. Harrastus kyllä maksaa mutta en tiedä muita firmoja jossa korjausmiehen ja puhelinneuvontaa saa 24/7. Työtä vaan on järjestetty miehille liikaa kun joutuu siirtää huoltoja korjausten tieltä ja välillä tuntuu että kaverit joutuu lähtee turhan väsyneinä hommiin.
Tarvittavat osatkin on löytynyt äkkiä mutta ei olla kyllä tar***** kovin monimutkaisia osia kun ei ole kuin lypsylaitteisto ja kioskit ko firmasta.
-
kyllä mulla on positiivinen mielikuva lavalin huoltomiehistä ja firman järjestelyistä korjauksien suhteen. Harrastus kyllä maksaa mutta en tiedä muita firmoja jossa korjausmiehen ja puhelinneuvontaa saa 24/7. Työtä vaan on järjestetty miehille liikaa kun joutuu siirtää huoltoja korjausten tieltä ja välillä tuntuu että kaverit joutuu lähtee turhan väsyneinä hommiin.
Tarvittavat osatkin on löytynyt äkkiä mutta ei olla kyllä tar***** kovin monimutkaisia osia kun ei ole kuin lypsylaitteisto ja kioskit ko firmasta.
juu hyvin löytyy osat. Ruokkijan piirikortti ollut kolme kuukautta lainassa meidän varakoneesta kun ei uutta löydy varaosana, tuon mallin ruokkijoita kuitenkin yksistään kalajokilaaksossa n.50
-
2. Huollot on aina tehty, kuten aiemmin kerroin, ainakin kuukauden sisällä sovitusta. Lehmähän on kuin kello ruuan ja lypsyn suhteen. Jos huolto aamuna soitettaan ja sanotaan, että jossakin on kone rikki, niin menköön sinne, jotteivat elukat kärsi. Meille sovitaan uusiaika ja se on yleensä pitänyt, sillä eihän täällä Pirkanmaalla sentään joka päivä ole koneet rikki ja kysehän on huollosta, jolla etsitään kulumat, jotka korjaamalla estetään nuo rikot.
Pienillä organisaatioilla on tietysti hankalaa toteuttaa, mutta autokorjaamon systeemi: pikahuolto ja isommat remontit toimivat eri resursseilla. Eli rutiinihuoltokäynteihin olisi eri miehet kuin hälytyksiin, niin pysyisi aikataulut kurissa.
Noinhan se olis tietenkin paras, mutta kuinka firmat saatais ymmärtämään toi tarve maatalouden puolella.
Siis minun (huom. minun) mielestäni Delavalilla pitäisi olla kolmiportainen duunariporukka: asentajat, vuosihuolto miehet ja pika-apu korjaajat. Mutta tuohan on mahdollista vain ihanne maailmassa, enkä minä ainakaan vielä tähän mennessä ole sellaisessa elänyt Delavalin kanssa.
Säähän kaipailet menneitä...asema-asentajat oli ennenvanhaan virman palkkalistoilla, mutta liian kalliita laskutikkuvääpeleiden mielestä, pomot luulivat, että siirtyvät yrittäjiksi ko hommiin, eivät siirtyneet (käteville ja tekeville muitakin ottajia) ja vieläkin kaikilla, jäljelle jääneillä, liian kiire...
-
kyllä mulla on positiivinen mielikuva lavalin huoltomiehistä ja firman järjestelyistä korjauksien suhteen. Harrastus kyllä maksaa mutta en tiedä muita firmoja jossa korjausmiehen ja puhelinneuvontaa saa 24/7. Työtä vaan on järjestetty miehille liikaa kun joutuu siirtää huoltoja korjausten tieltä ja välillä tuntuu että kaverit joutuu lähtee turhan väsyneinä hommiin.
Tarvittavat osatkin on löytynyt äkkiä mutta ei olla kyllä tar***** kovin monimutkaisia osia kun ei ole kuin lypsylaitteisto ja kioskit ko firmasta.
juu hyvin löytyy osat. Ruokkijan piirikortti ollut kolme kuukautta lainassa meidän varakoneesta kun ei uutta löydy varaosana, tuon mallin ruokkijoita kuitenkin yksistään kalajokilaaksossa n.50
Ei pysty ymmärtää. Jossain kohtaa on joku tietokatko tai saamattomuutta mutta jos menis joku osa rikki niin veikkaisin että olis paljon nopeammin paikalla. Oletko miten asiaa koittanu edistää
-
sen verran voin minäkin kehua että kirjoitustaitosia miehiä tuntuvat ainakin olevan kun laskut tulee niin kovalla taksalla ja nopeasti.
-
Voihan niitä hyviäkin huoltajia olla, mutta jos huoltomies ei osaa muuta kuin Kääriä norttia ja sanoa joka asiaan kyllä niin on homma pahasti pielessä. Sac;n koneen aikana oli huoltomies yhtälailla saatavissa kiinni, mutta hän tiesi aina mitä tehdään. Sainpa tämän saman sac huoltajan korjaamaan toista vuotta juonitelleen delavalin sukkularuokkijan, senkin kanssa lavalilla vain nosteltiin käsiä pystyyn. Ei voi ku moittia!
kannattaa kysellä takaisin vähäväliä ku itellä on edellisen lavalin miehen matkassa tornista kaksi lautasta miestä ei saa enään kiinni ja lautaset on jo jossakin toisella tilalla menossa mihin ne lainaan lähti.
-
Semmosia huoltomiehiä pitäisi olla, niin kun tuolta parikkalan seutuvilta, eräs freelancer navetan sähkölaitteiden korjaaja. Osaa tarvittaessa soveltaa, ja tinata itse hajonneelle osalle korvikkeen. Harvoin tarvinnut noiden suurtilallistenkaan jäädä sähköhimmeleineen odottelemaan alkuperäisiä osia. Kaikki sähkölaitteet, ja automaatiot merkistä riippumatta korjaa, sekä tarvittaessa asentaa.
-
Voihan niitä hyviäkin huoltajia olla, mutta jos huoltomies ei osaa muuta kuin Kääriä norttia ja sanoa joka asiaan kyllä niin on homma pahasti pielessä. Sac;n koneen aikana oli huoltomies yhtälailla saatavissa kiinni, mutta hän tiesi aina mitä tehdään. Sainpa tämän saman sac huoltajan korjaamaan toista vuotta juonitelleen delavalin sukkularuokkijan, senkin kanssa lavalilla vain nosteltiin käsiä pystyyn. Ei voi ku moittia!
kannattaa kysellä takaisin vähäväliä ku itellä on edellisen lavalin miehen matkassa tornista kaksi lautasta miestä ei saa enään kiinni ja lautaset on jo jossakin toisella tilalla menossa mihin ne lainaan lähti.
Minultakin hävisi viime vuosituhannella Lavalin sähköpaimen myyntimiehen matkaan. Laittoi ne sieltä firmasta sitten joskus uuden, kun se koijari oli jo vaihtanut firmaakin.
-
Huoltomiehen keskusvarasto kulukee mukana, jos jotain hajoo, soittaa huoltomiehelle että missä vaelletana, ja onko tarvittavia osia, ja jos on kaukana nii sitte odottaa iltaa ja hakia osat jos on, ja jos on likillä nii hakee heti osat. Ja jos ei ole nii se on sitte eriasia, ko pitää tilata jostain. Eli ihan hyvin sac.n huoto organisaatio toimii. Mitä sitä ny kerran 5 vuodessa on jotain osia tarvinnu. Kun ny va viä sais niitä sinikuorisia kuivia tykyttimiä uutena. Onkohan ne nestetykyttimet läheskää yhtä hyviä?
-
Huoltomiehen keskusvarasto kulukee mukana, jos jotain hajoo, soittaa huoltomiehelle että missä vaelletana, ja onko tarvittavia osia, ja jos on kaukana nii sitte odottaa iltaa ja hakia osat jos on, ja jos on likillä nii hakee heti osat. Ja jos ei ole nii se on sitte eriasia, ko pitää tilata jostain. Eli ihan hyvin sac.n huoto organisaatio toimii. Mitä sitä ny kerran 5 vuodessa on jotain osia tarvinnu. Kun ny va viä sais niitä sinikuorisia kuivia tykyttimiä uutena. Onkohan ne nestetykyttimet läheskää yhtä hyviä?
mulla olisi noita tykyttimiä melko läjä, uusimmat kerkis olla käytössä alle vuoden.
-
Ja mulla olis sähkötykyttimien ja porttien ohjauksessa käytettäviä sähkökeloja reilu tukkupakkaus! Samoja on mm. milkmasterissa, porttien ohjauksessa ym.
Kerran laavalilta tilasin , tarkoituksena ostaa pari jemmaan, niin siinä puhelun aikana jossakin vaiheessa myyjäpuoli taisi kysäistä, montako siellä lypsyasemalla niitä on. No niitähän on siellä jotain 40 kpl, ja sellainen pussi sitten oli pihaan tullut... :P
-
Terveisiä Pirkanmaalta. Delavalilla on hyviä ja erittäin hyviä huoltomiehiä. Pitää muistaa, että eihän kalliit varaosat ja huoltojen hinnat ole huoltomiesten syytä! Meillä on nyt 10-vuotta käynyt sama delavalin huoltomies, ensin 5-vuotta tandemia ja sitten 5-vuotta robottia huoltamassa. Eikä huollon ja korjauksen puolella ole ollut moitteen sijaa! Kyseisen huoltomiehen kanssa on monet päivät ja yöt vietetty navetalla. Hätäapua on myös ollut saatavilla huoltomiehen loma-aikana ja mies on ollut aina tavoitettavissa puhelimella.
Haluamme siis kiittää Sastamalan seudulla asuvaa huoltomiestämme vuosien erinomaisesta palvelusta. Hänelle ja kaikille Suomen lypsykarjatiloille Hyvää Joulua ja Onnellista Uuttavuotta!
-
se on mukava kuulla että muualla homma pelaa, tänäänkin kävin jututtamassa agrostakin tuttua vms-miestä ja myös hän oli tyytyväinen. Toivotaan että jokaiselle alueelle saadaan toimivaa huoltoa, se on kuitenkin kaikkien etu. Eikä huolto ole kallista jos se toimii, mutta silloin kun maksetaan ihmettelystä alkaa isännän lompakolla kirveleen.
-
Väärinkäsitysten välttämiseksi oikaisen muutaman asian.
Toisessa topiikissa joka kohdistu varaosiin, on saanut myrskyn vesilasiin.
Varaosat ja niiden hinnoittelu tuntuvat nostavan välillä niskakarvat pystyyn.
Huoltomiehistä vois sanoa että tekevät työtä puun ja kuoren välissä. Toimivat puskurina maidontuottajan ja
osatoimittajan välillä. Ei todellakaan käy kateeksi.
Maitotilat kasvavat ja tekniikka käy monimutkaisemmaksi. Silti koneet täytyy saada pelittämään äkkiä
rikkoontumisen jälkeen. Haastavaa.
Ja nyt tulee julkinen anteeksipyyntö jos pari viikkoa sitten laatimani kirjoitus aiheutti kuohuntaa. Kyse oli väärinkäsityksestä joka on jo korjattu.
Asiat on nyt so***** ja toivotan hyvää uutta vuotta kaikille huoltomiehille merkistä riippumatta.
Teette kallisarvoista työtä maidontuotannon eteen.
Ja sinne Helsinkiin pitkiä hermoja kun jaksatte kuunnella maidontuottajien reklamaatioita.
Loppu hyvin kaikki hyvin :)
-
Noinhan se olis tietenkin paras, mutta kuinka firmat saatais ymmärtämään toi tarve maatalouden puolella.
Siis minun (huom. minun) mielestäni Delavalilla pitäisi olla kolmiportainen duunariporukka: asentajat, vuosihuolto miehet ja pika-apu korjaajat. Mutta tuohan on mahdollista vain ihanne maailmassa, enkä minä ainakaan vielä tähän mennessä ole sellaisessa elänyt Delavalin kanssa.
hmh... paha sanoa tosta. mitenhän paljon huoltaja oppii koneesta asentaessa ja huoltaessa konetta... luulis auttavan vikatilanteissa????
miettikääpä sitä. vai eikö niitä lypsykatkoja ole noissa koneissa...
-
Ymmärrän itsekkin huoltopuolen kustannuspaineet ettei se ison huolto-organisaation pyörittäminen ilmaista ole muttei tämä alkutuottajan asemakaan mikään kultakaivos ole ja se pitäisi ottaa paremmin lavalin puolellakin huomioon.