Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 20.02.08 - klo:21:15
-
(otsikon tyyli lainattu lupaa kysymättä Ojalalta)
Nyt se on tapahtunut. John Deere ei voinut jäädä tappiolle kisassa Fendtin insinöörejä vastaan vaan teki vastaiskun Fendtin TriSix Variolle esittelemällä uuden kahdeksanpyöräisen mallin. Tossa aamupäivällä painoi melkoista haipakkaa just tommonen kasipyöräinen hirmujööti ihan parinsadan metrin pääs paikallistiellä. Taisi olla normaalia liikennemalliakin nopeampi. Kamera ei sattunu olemaan kätösillä, joten en voi nyt tarjota kuvaa tästä hulppeasta ilmestyksestä. Onhan noita kaikennäkösiä kyläseppien viritelmiä nähty jo kauan sitten, mutta tossa oli sitä jotain. En tiedä minkä tehoinen oli, ja kuinka oli hallintalaitteet järjestetty puhumattakaan voimansiirron järjestelystä. Tuskin sentään kovalootainen oli, jos tarkoitus on päihittää TriSix. Veikkaisin, että saattas olla jopa Eccomin versio 5.0 kyseessä.
-
Ettei KLJ olis vaan liikaa juhlistanut Verkun 50V synttäreitä ja nähnyt jonnen pyörät kahtena kappaleena ;)
-
Sitte KJL heräsi kuivasi palleroiset verhoihin,väänsi kissan kuivaksi ja kusi kukkapurkkiin.Näin minäkin unta taannoin,oli armoton kusihätä ajattelin että päästän vaan vähän että helpottaa mutta vaan vähä,onneksi heräsin. :D
-
Tossa aamupäivällä painoi melkoista haipakkaa just tommonen kasipyöräinen hirmujööti ihan parinsadan metrin pääs paikallistiellä. Taisi olla normaalia liikennemalliakin nopeampi.
Tyttären kammarista löytynyt "hirmujööti" paineli sinua karkuun...?
-
No just! Eipä oo KJL varmaan satukirjoja pienenä tarvinnu eikä näyttäs tarviivan vieläkään!
-
On tyttäret viä sen verran nuoria, ettei siitäkään voinu olla kysymys.
Eikö te ollenkaa usko, mitä mä näin. En kai mä tällasesta näin vakavasta asiasta leikkiä laskisi? Tai niin, no...
Enkä muuten ollu ottanu mitään, etten nähnyt kahtenakaan, vaikka siltä aluksi tuntuikin.
Ihan piti silmiä hieraista ja kerran pieraista, että mitä ihmettä. Omituiseltahan tuo vaikutti koko laitos, kun pyöräkoko oli järjestetty aivan toisin kuin Fendtin TriSixissä. Etukuormaimen takia etummaiset pyörät oli ns. normaalikokoiset eturenkaat. Seuraavaksi tuli normaalin traktorin takapyörät. Kolmannella akselilla taas oli pienemmät ja takimmaisella akselilla taas isommat.
Yks pikku juttu kyllä jäi askarruttaan, mutten mä viittiny käydä kattoos mihin se meni.
-
veikkaus: kopitonta peuraa hinattu toisella peuralla, hytti pudonnu jonnehin täpinöintireissulla???
-
Timperjakin jäläkeläinen leimikkoon matkalla...?
Varsinkin lavetin päällä saattaa olla hyvinkin nopea?
-
Timperjakin jäläkeläinen leimikkoon matkalla...?
Varsinkin lavetin päällä saattaa olla hyvinkin nopea?
Ei ollu mettäkones. Kyllä mä sen olisin tunnistanu.
veikkaus: kopitonta peuraa hinattu toisella peuralla, hytti pudonnu jonnehin täpinöintireissulla???
Jos se onkin tossa se omituisuus...
Mietinkin, että kuinkahan hallintalaitteet on sijoiteltu, kun siinä oli kaks kuskia niinku vanhois Mosquito yöhävittäjis, mutta kummallekin oma hytti.
Ei voinu olla kysees kuitenkaa kaks erillistä traktoria, kun näytti olevan yhtä pötköä eikä noin kovalla vauhdilla sais edes hinatakaan.
-
veikkaus: kopitonta peuraa hinattu toisella peuralla, hytti pudonnu jonnehin täpinöintireissulla???
Hienosti kommentoitu,lisätään vielä oliko kaks pakoputkee? ja ilmanotot? ;D
-
Oliko Deeren insinöörit löytäneet Homottimen piirrustukset? ::)
-
veikkaus: kopitonta peuraa hinattu toisella peuralla, hytti pudonnu jonnehin täpinöintireissulla???
Hienosti kommentoitu,lisätään vielä oliko kaks pakoputkee? ja ilmanotot? ;D
Juu... oli kaks pakoputkeekin, mut ei saanu selvää, oliko kummastakin ulosvirtausta. Tommosenhan teki joku ulkomaanelävä joskus 80-luvun lopulla kahdesta Braunista, mut se jätti etuakselit pois kokonaan. vuonna 1990 ilmestyneessä Koneviestin traktorikirjassa oli kuva moisesta härpäkkeestä.
-
veikkaus: kopitonta peuraa hinattu toisella peuralla, hytti pudonnu jonnehin täpinöintireissulla???
Hienosti kommentoitu,lisätään vielä oliko kaks pakoputkee? ja ilmanotot? ;D
Juu... oli kaks pakoputkeekin, mut ei saanu selvää, oliko kummastakin ulosvirtausta. Tommosenhan teki joku ulkomaanelävä joskus 80-luvun lopulla kahdesta Braunista, mut se jätti etuakselit pois kokonaan. vuonna 1990 ilmestyneessä Koneviestin traktorikirjassa oli kuva moisesta härpäkkeestä.
Uhvon (ufo) se on näin kuunpimennyksen jälkimainingeissa nähnyt ;D
-
kuulostaa aika hurjalta peliltä, jos nyt uskotaan ettet nähnyt harhoja. mikähän voisi oikein olla tuollaisen traktorin käyttö tarkoitus. kun kuusipyöräisellekkin voi olla vaikea keksiä käyttöä. pitää ootella tarkempia havaintoja. ;D.
-
Suomeen on tuotunna muutamia kappaleita 8-pyöräsiä linkku-Deerejä. Tarkoitusta en tiedä sen kummemmin. Mutta näky taitaa olla todellinen.
-
...ja mulla on kans 8 pyöräne Fendtti, sillä ku ylileviävalot
päällä ajaa pimmees kappeeta kylätietä sivuluisus nii onpa
mukava katella ku kalliilla autoillaan hätäilevät alta pois ;D
Oppiva väistämään *aatanan valittajat >:(
-
Nämä nyt ei oo vielä mittään.....Onhan näitä nähty jo kymppipyörä Grandi-Fiatteja jo kaheksankytluvulla....Ja vielä telavarustusta alla....No kuvan ois kerenny ottamaan toisin kuin KJL... ;D
-
Kuulin tänään selityksen moiselle Deerenhinaukselle. Yllätys, yllätys... eipäs vaan ollukkaa lootarikko tällä kertaa vaan ihan puhdas vahinko, kun oli kuski täräyttäny auravalteemin perään, kun se oli jostain syystä äkkiä pysähtyny. Deere vaan luisui perään jarrutuksesta huolimatta. En spekuloi mitään tilannenopeudesta, kun en itte olllu paikalla näkemäs. Etukumi ainakin oli kajahtanu, muusta en tiä. Saattoipa olla hinaavan deeren nostolaittees kannatuksis se takimmaisen nokka, siksi niin lähellä peräs... Ikävä sattumus sinänsä.
-
Aurahommissa perhana. Ei kuiteskaan katkennu ollu.... :D
-
Aurahommissa perhana. Ei kuiteskaan katkennu ollu.... :D
Ei kai kumpikaan...