Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Red Bull - 18.12.10 - klo:12:45
-
Kaverilla traktorin vaihtaminen mielessä, mutta miten noissa 845/856 tai 5130/5140 Case mallissa, pitääkö niissäkin käyttää sitä Casen omaa öljyä ja onko perä ja hydrauliöljyt samaa? Lähinnä yhteiskoneiden käyttöä mietin, haittaako 10W30 öljyn sekoittuminen esim kippikärryn lainaamisessa? ::)
-
Kaverilla traktorin vaihtaminen mielessä, mutta miten noissa 845/856 tai 5130/5140 Case mallissa, pitääkö niissäkin käyttää sitä Casen omaa öljyä ja onko perä ja hydrauliöljyt samaa? Lähinnä yhteiskoneiden käyttöä mietin, haittaako 10W30 öljyn sekoittuminen esim kippikärryn lainaamisessa? ::)
Ei kippikärryt ole ongelma öljyn sekaantumisessa, kaksitoimista hydrauliikkaa sisältävät koneet ennemminkin. Ellei nyt sitten kippi pystyssä vaihdeta traktoria kärryn eteen...
Mut jossakin oli sanottu jotta 15% sekaantuminen ei vielä öljyn ominaisuuksia pilaa, kunhan on jarruluokitus öljyissä.
-
Niin, ja saksmanneissahan on erilliset hydrauliikkaöljyt, eli sen puolesta voi käyttää tavan öljyjä.
-
Lainailuista sen verran;ei koneet lainaamalla parane ja jos ei ole rikki niin ainakin paskassa kun takaisin lainavehkeen saa >:(
-
Niin, ja saksmanneissahan on erilliset hydrauliikkaöljyt, eli sen puolesta voi käyttää tavan öljyjä.
Jos näin on niin asia selvä. Onko myös Maxxum 5000 sarjassa?
-
5000-sarjassa yhdet öljyt.
-
Ei tuo nyt niin hirvittävän tarkkaa ole. Aikaisemmin oli (-80 luvulla) tarkkaa kun IH-tran oli luokitukseltaan parempaa. Nykyiset 10-30 taitaa täyttää luokituksiltaan pääosin samat vaatimukset, kannattaa tarkistaa luokat. Merkittävin ero on kylmäviskositeetissa, jos käyttää muuta kun IH-trania varomattomasti, voi suodattimen pohjat lentää. Oma 845 on pitänyt perässään ihan tavallista 10-30 eikä ole murheita ollut, tosin ei alle nollan paljon käynnistellä, kesäkone kun on.
-
Ei tuo nyt niin hirvittävän tarkkaa ole. Aikaisemmin oli (-80 luvulla) tarkkaa kun IH-tran oli luokitukseltaan parempaa. Nykyiset 10-30 taitaa täyttää luokituksiltaan pääosin samat vaatimukset, kannattaa tarkistaa luokat. Merkittävin ero on kylmäviskositeetissa, jos käyttää muuta kun IH-trania varomattomasti, voi suodattimen pohjat lentää. Oma 845 on pitänyt perässään ihan tavallista 10-30 eikä ole murheita ollut, tosin ei alle nollan paljon käynnistellä, kesäkone kun on.
Hy-trania kai tarkoitat? Oikeasti noilla öljyillä ei liene suurta väliä. Näissä vanhemman pään vehkeissä on joka kolossa omat öljyt. Ollaan käytetty hiukan kaikkia universaaleista 32:seen. Ongelmia ei ole ollut.
-
Eipäs Casessa ole väliä mitä öljyi käyttää kuha on nesteen Gear mj superii taikka sit Hytraania. Noilla ainaki pelaa, muilla voi jarrut mennä... Ainakaa meillä ei kestäny yleisöölillä ajella.
-
Eipäs Casessa ole väliä mitä öljyi käyttää kuha on nesteen Gear mj superii taikka sit Hytraania. Noilla ainaki pelaa, muilla voi jarrut mennä... Ainakaa meillä ei kestäny yleisöölillä ajella.
onkos joku kokeillut shell donax? tai teboil wetol w? täällä päin nesteen öljy on aika suolaisen hintaista.....
-
Eipäs Casessa ole väliä mitä öljyi käyttää kuha on nesteen Gear mj superii taikka sit Hytraania. Noilla ainaki pelaa, muilla voi jarrut mennä... Ainakaa meillä ei kestäny yleisöölillä ajella.
onkos joku kokeillut shell donax? tai teboil wetol w? täällä päin nesteen öljy on aika suolaisen hintaista.....
Minulla on 584 natikassa donaxia.
-
Tosiaan Nesteen Gear MJ Super käy Hytraanin tilalle. Vaikka nesteen nettisivut ei anna ko. öljysuositusta, täyttää kyseinen öljy CASE MS 1207-1209 -laatuluokituksen.
Näin ainakin 85 -sarjan natikoissa. Ei tuo kallista ole, miltei ilmasta Hydraaniin verrattuna. Vai oliko siinä K-kiskurikauppiaan plop plop plussaa hieman päällä....
-
Neste gear mj46!!!