Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Strimari - 17.12.10 - klo:08:55
-
Täytyy näemmä sopia hyvinkin tarkkaan etukäteen mitä mikäkin päivään - sanominen maksaa.
Virittelen tässä uutta lämmitysjärjestelmää pajalle ja kysyin tutulta huoltomieheltä vinkkiä mihin puhallin olisi järkevintä laittaa. Lupasi tulla katsomaan, tulikin, neuvoi 5 minuuttia ja sitten antoi kattavan esitelmän ennen hoitamistaan huoltotöistä ja muiden huonompien huoltomiesten tunarointien korjailuista.
Ja perään lasku, 80 euroa.
Arvaatte varmaan että soitin juuri eräälle toiselle yrittäjälle, joka sai urakan hoitaakseen.
Vai voiko asiakkaita laskuttaa ihan miten huvittaa, jos saa yrittäjäpalkinnon? >:(
-
niin ajattelitko että ko kaveri istuu kotona ja odottaa että saa neuvoa sinua. Varsin asiallinen hinta jos neuvot oli asialliset ja tuli viellä paikalle. Jos toki puhui lööperiä niin silloin asia on eri. Oikeilla ohjeilla saatoit säästää 1000 euroja, mietippä sitä.
Mutta onko oikein että esimerkiksi isäntä joka huollattaa raktorin maksaa siitä että huoltomies neuvoo toista isäntää. Näin tapahtuu esimerkiksi valtralla koska puhelinneuvonnasta ei laskuteta mutta firman on saatava saman verran laskutettavaa mitä työmies on paikalla eli mitä se merkkaa tuntilappuun.
Ps. Onhan sulla ainakin joku kohde josta karhuta jos lämmitys meneekin pieleen. Laskusta on se hyöty että on dokumentti että on ostanut neuvontaa. Mulla on ainakin sellainen mielipide mikä näköjään poikkeaa yleisestä mielipiteestä että ne ohjeet mitä on annettu laskun kera ovat myös sitovia eli esim poor agria pitäisi kantaa vastuu neuvoista. Jos en tartte neuvoa niin en kyllä kysykkään.
-
Älä Strimari sitten vaan missään nimessä mene kysymään mitään neuvoa tähän asiaan eräältä tutulta lakimieheltä, ainakaan puhelimitse. Sieltä se vasta sitten lasku tulee vaikka tervehtimisestä.
Mutta kyllä tuo tuontapainen ylpeily yrittäjältä äkkiä käy käsille, nopeasti on kylällä maine kiirinyt, ja sitten saattaakin olla sen yhden ainoan vuoden yrittäjä. Ainakin se suuresti helpottaa uusien yrittäjien pääsyä markkinoille.
-
No joo, kyllä mun mielestä kyse oli vähän niinkun työmaahan tutustumisesta. Eikä töitä ole vielä aloitettukaan, yleensä laskutetaan sitten kun työ on valmis. Mutta parempi näin,nyt tiedän mitä firmaa en käytä vastaisuudessa..
Ja kuin oikeasti neuvonta kesti viisi minsaa, ja puolen tunnin päästä aloin jo itse vilkuilemaan kelloa ja mietin, että " lähtisnyjjosaatana"
-
"joku kohde josta karhuta jos lämmitys meneekin pieleen. Laskusta on se hyöty että on dokumentti että on ostanut neuvontaa."
Eihän tuollaista voi olla kuin satukirjoissa.Aiheesta enemmän voinevat kertoa
nuo jätevesijärjestelmien uusijat.Kyllä se on sillätavoin,että vastuu kaikesta on kuulijalla ja maksajalla.
In Finland we call this "maantapa"
-
No joo, kyllä mun mielestä kyse oli vähän niinkun työmaahan tutustumisesta. Eikä töitä ole vielä aloitettukaan, yleensä laskutetaan sitten kun työ on valmis. Mutta parempi näin,nyt tiedän mitä firmaa en käytä vastaisuudessa..
Ja kuin oikeasti neuvonta kesti viisi minsaa, ja puolen tunnin päästä aloin jo itse vilkuilemaan kelloa ja mietin, että " lähtisnyjjosaatana"
Olikos teillä tehty "konsultaatiosta" joku sopimus? Edes suullinen. Vai tuliko "konsulentti" käymään vaan omasta halustaan kartoittamaan tilannetta ja tutustumassa pannuhuoneeseen?
Tuosta voisi riitauttaa asian (tuskin tuon 80 eken takia kannattaa). Jotenkin vaan tuli mieleen, että kaverilla olisi ilman laskutusta ollut mahdollista saada isompikin kauppa kuin tällä toimintatavalla?
Kait se "tosi yrittäjänä" oli tuohon 80 laskuun sisällyttänyt riittävästi kilometrikorvauksia :D
-
Ootko varma, ettei vaan kyseinen yrittäjä halunnut päästä eroon ko. projektista?
-
Ootko varma, ettei vaan kyseinen yrittäjä halunnut päästä eroon ko. projektista?
Luulis et kymmenelle miehelle töitä haluais.....
-
No joo, kyllä mun mielestä kyse oli vähän niinkun työmaahan tutustumisesta. Eikä töitä ole vielä aloitettukaan, yleensä laskutetaan sitten kun työ on valmis. Mutta parempi näin,nyt tiedän mitä firmaa en käytä vastaisuudessa..
Tämä on mielenkiintoinen aihe... Voiko vaikkapa tarjouksen jättämisestä laskuttaa, jos esim. sähkömies joutuu perehtymään asiaan paikanpäällä puoli päivää?
Sitten on tuo edellä mainittu puhelin neuvonta näkökulma, kuka sen maksaa missäkin tapauksessa? Tyypillisesti tuohon törmää ProAgrian neuvoja tai muu taho, joka ei voi laskuttaa tavarasta..
Alkuviikosta mulle soitti nettisivujen tekijä ja tarjosi palveluitaan. Kuin huomaamatta suunniittelutyö alkoi jo sen puhelun aikana tyyliin: "Onko susta vihreä kivempi ku sininen". Eilen illalla oli palvelusopimus sähköpostissa allekirjoitettavaksi ja heti palautettavaksi. Tänään se soittaa klo 13. Ennustan, että meillä on erilainen näkemys yhteistyön jatkumisesta ;D ;D
-
Itselle ei tulis mieleenikään laittaa laskua ko. hommasta. No, eipä mun neuvoja kukaan kaipaakaan ;) Mutta toinen esimerkki: Kaveri tekee taloyhtiöille saneerausvalvontaa ja suunnittelua ym. Hän tilasi Hesasta auton joka tekee viemäreiden huuhteluja. Auto oli 4 päivää paikalla ja työpäivät olivat n.12-14 tuntisia. Veroton tuntihinta 122e. Lasku tulee sitten postissa ja siinä komeilee 29411,76e!!!!!!!!! Kaveri reklamoimaan asiasta että miten 4:ssä päivässä voi olla 196 tuntia, jotka lukee laskussa??
Vastaus oli että: "Odotan kirjallista reklamaatiota asiasta, parempi olisi vain maksaa!!"
Aika ihmeelliseltä tuntuu nykypäivänä tää ryöstäminen, rahat pois vaan ja äkkiä. Ja sitten seuraavan uhrin kimppuun. Mitäs sanotte? Onko tuollainen lasku pakko maksaa, vai onko siinä koeteltu vaan kepillä jäätä ja meinattu että kyllä se taloyhtiö sen hoitaa?
-
Tuskin virallisesti kannattaa riitauttaa, mutta onneksi on esim. agronetti, Facebook, hankkijan varaosatiski ja Shellin baari, joiden kautta tieto kulkee nopeammin, laajemmalle ja tehokkaammin. ;D
-
Jos sä oot liian varakkaan vaikutuksen antanu itestäs ;D
-
..perustuu varmaan ihan viliin veikkaukseen toi kommentti.. :D
-
Niin mä sain sellaisen käsityksen että olit itte virittelemässä ja tarvitsit apua ja oletit että joku hyvää hyvyyttään tulisi sulle neuvomaan. Täytyy olettaa että tällä kaverilla voi olla kymmeniä samantapaisia tapauksia viikossa jossa oikeasti menee vaikka työpäivä viikossa. Ja jos haluaa toisen työtehokkuutta moittia niin se nyt vaan on fakta että toisten tekeminen näyttää saamattomalta. Olisitte siinä paikassa tehneet suullisen sopimuksen että ne rakentaa sen sun lämmitysjärjestelmän niin tuskin sitä laskua tästä käynnistä olisi tullut. mutta hae seuraava yrittäjä vaan.
Se on kyllä ihme, että neuvonnalta ei saa vaatia mitään. Mielestäni on täysin reilua kertoa mitä sanktiota aiheutuu tulevaisuudessa jos lasku tulee ja neuvoilla ei joku onnistukkaan. Alkaa moni harkitsemaan aikapaljon tarkemmin sanomisiaan.
Tällaisessa agronet tai essonbaari jutustelussa vastuu on sitten aina kuulijalla mutta tuskin kukaan näistä laskua lähettää.
-
..perustuu varmaan ihan viliin veikkaukseen toi kommentti.. :D
Hieno ravintola ja sauna, ei vorssan tasoinen. Myös maistuvaa viintä saa juodakseen,,,,Å,,,,
-
Niin mä sain sellaisen käsityksen että olit itte virittelemässä ja tarvitsit apua ja oletit että joku hyvää hyvyyttään tulisi sulle neuvomaan. Täytyy olettaa että tällä kaverilla voi olla kymmeniä samantapaisia tapauksia viikossa jossa oikeasti menee vaikka työpäivä viikossa.
PALVELUAMMATISSA nämä kuuluu palveluun, matkan varrella käydään katsomassa uusia kohteita ja neuvomassa/neuvottelemassa. Laskun lähettäminen hyvä tapa karsia asiakkaita ;D