Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Teroman - 13.12.10 - klo:20:25
-
pommit
On mielestäni huonoja vehkeitä ,,,,,,,,
:'(
-
Oliko Teron Basildoni mitä mallia...?
Hyvin pelasi vai ?
Vikalista... ;)
-
mulla toimi hyvin
125 tm
Htt kertoo että muilla huonosti menee,,,,
:'(
-
nh:n ylivoimaa.. ;D
-
Takuuajan (pidennetyn tosin) jälkeen on uudetkii toiminu kun junan vessat!! Sitä ennen tulikii enemmän savua isännän, kun koneen puolelta.
Mitenkä on muuten muilla Basildonilaisten omistajilla ollu tyytyväisyyttä polttoaineen kulutukseen? Itellä on koneita uusittu jonkun verran ja väittäsin että vähentyny on polttoaineen kulutukset tehtyä yksikköä kohden.
-
Mitenkä on muuten muilla Basildonilaisten omistajilla ollu tyytyväisyyttä polttoaineen kulutukseen? Itellä on koneita uusittu jonkun verran ja väittäsin että vähentyny on polttoaineen kulutukset tehtyä yksikköä kohden.
En omista, eikä varmaan kovin moni muukaan vielä, mutta: http://www.ivtinternational.com/news.php?NewsID=26596
Kaikkien aikojen paras polttoainetalous DLG-testissä. Adblue tietty vielä päälle, mutta on tossa kokonaistaloudellisuuskin kohdallaan. Ja mikä tärkeintä, KOKO normi saavutetaan urealla, toisin kuin MF/Fendt/Valtra-osatolla, jossa vielä SCR-koneissakin on jonkunlainen pakokaasujen kierrätys (EGR) vaikkei siitä juuri huudellakaan. Alkaakohan JD:tä kuumottaa valitsemallaan tiellä?
-
155 TM viimeisiä Suomeen tuotuja malleja.
noin 1500h/v ja noin 9000-10000 km/V maantiellä.
Hyvin on pelannut ei remonttia. Takuuseen meni suunnanvaihtimen solenoideja ja antureita.Muuten toiminut kuin vanhan junanvessa.
Polttoaineen kulutukseen olen ollut tyytyväinen varsinkin tuossa höyläys hommassa.keskikulutus höyläyksessä15 l/h
Työn rasittavuudesta. Lukot päällä noin30% kokonaistyöajasta ajo nopeus 5-8 km/h. Mieleistäni ei paha kun kollegat puhuvat yli 20l/h kulutuksista.
-
Mitenkä on muuten muilla Basildonilaisten omistajilla ollu tyytyväisyyttä polttoaineen kulutukseen? Itellä on koneita uusittu jonkun verran ja väittäsin että vähentyny on polttoaineen kulutukset tehtyä yksikköä kohden.
En omista, eikä varmaan kovin moni muukaan vielä, mutta: http://www.ivtinternational.com/news.php?NewsID=26596
Kaikkien aikojen paras polttoainetalous DLG-testissä. Adblue tietty vielä päälle, mutta on tossa kokonaistaloudellisuuskin kohdallaan. Ja mikä tärkeintä, KOKO normi saavutetaan urealla, toisin kuin MF/Fendt/Valtra-osatolla, jossa vielä SCR-koneissakin on jonkunlainen pakokaasujen kierrätys (EGR) vaikkei siitä juuri huudellakaan. Alkaakohan JD:tä kuumottaa valitsemallaan tiellä?
No kunhan tekevät nuo saastelaitteet niin että ne pystyy helposti ohjelmoimaan pois päältä ja poistamaan niin silloin menee hyvin mutta toki joutuu maksamaan turhasta elektroniikasta ja romusta... Ompa se SCR tai joku hiukkasloukku niin se saa häipyä takuuajan jälkeen viimeistään :P
-
Tuota, onko Tm 155 kuinka vakiotällissä? Mittee muutoksia/säätöjä tehty?
Millaisen höylänvedossa...
-
No kunhan tekevät nuo saastelaitteet niin että ne pystyy helposti ohjelmoimaan pois päältä ja poistamaan niin silloin menee hyvin mutta toki joutuu maksamaan turhasta elektroniikasta ja romusta... Ompa se SCR tai joku hiukkasloukku niin se saa häipyä takuuajan jälkeen viimeistään :P
Tuskin ovat kovin hyvin disabloitavissa ainakaan SCR-järjestelmät, mutta sä nyt oletat liikaa, että EGR:t tulpattais ja muutkin tsydeemit poistettais traktorien enemmistöstä. Enemmistölle sillä on väliä, ettei SCR-koneiset pasko imusarjaa tai piippaa EGR-venttiiliä, ja siinä CNH johtaa tietä näköjään.
-
Tässä höylän vetoa, ei minun mutta kollega tuolta keskisestä suomesta.Vähän isommalla veturilla. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=P6TYTd_9lMw&NR=1
Oma kone liki pitäen vakio noin 170 hp. otettu. Voiman lisäyksestä kun ei ole hyötyä jollei lisää koneen omaa painoa. Sorateille just sopiva massan ja tehon suhde tuohon hommaan.Asfaltit jätän ihan suosiolla muille ;D
Pikkasen ennakoita ja vähän syöttöja lisätty.
Vähän huhuja kuullut jotta sais kokeilla. T7.210 auto commandin kesällä.
-
No kunhan tekevät nuo saastelaitteet niin että ne pystyy helposti ohjelmoimaan pois päältä ja poistamaan niin silloin menee hyvin mutta toki joutuu maksamaan turhasta elektroniikasta ja romusta... Ompa se SCR tai joku hiukkasloukku niin se saa häipyä takuuajan jälkeen viimeistään :P
Tuskin ovat kovin hyvin disabloitavissa ainakaan SCR-järjestelmät, mutta sä nyt oletat liikaa, että EGR:t tulpattais ja muutkin tsydeemit poistettais traktorien enemmistöstä. Enemmistölle sillä on väliä, ettei SCR-koneiset pasko imusarjaa tai piippaa EGR-venttiiliä, ja siinä CNH johtaa tietä näköjään.
En oleta vaan itse poistaisin ;D Ja Meitin pihalla seisovista autoistahan tuollaiset systeemit on jo tulpattu... Ja mielummin EGR ja hiukkasloukku kun ne ei kuluta mitään ylimääräistä ainetta (AD-blue) ja ne pystyy poistamaan käytöstä jonka jälkeen toimivat lähes taloudellisesti ;D AD-blue tulee olemaan vielä iso bisnes sen valmistajalle....
-
125TM toiminu kyllä hyvin, 50e riittää remontteihin 3vuoden ajalle, kone -02 eli käytettynä taloon ostettu. hiukka nuhanen vakiona, vaan ku vähä ruuvaa ni löytyy niitä kaakkeja. ja tuo supersteer on kyllä paalaimen kans ylivoimanen, ja millonpa se notkeus ois harmiksi ollu konehommisa..
-
Mitenkä oot nisunnyplääjä aatellu että tuo SS toimis kuormaimellisessa traktorissa. Omat koneet tullunna pihaan aina ek:n kanssa, niin kiinnostais vähän tietää että onko haittoja SS+Etukuormaaja yhistelmässä?
Onko esim. alttiimpi hajoamaan kovassa ja jatkuvassa maankuormaus työssä.
-
Mitenkä on muuten muilla Basildonilaisten omistajilla ollu tyytyväisyyttä polttoaineen kulutukseen? Itellä on koneita uusittu jonkun verran ja väittäsin että vähentyny on polttoaineen kulutukset tehtyä yksikköä kohden.
En omista, eikä varmaan kovin moni muukaan vielä, mutta: http://www.ivtinternational.com/news.php?NewsID=26596
Kaikkien aikojen paras polttoainetalous DLG-testissä. Adblue tietty vielä päälle, mutta on tossa kokonaistaloudellisuuskin kohdallaan. Ja mikä tärkeintä, KOKO normi saavutetaan urealla, toisin kuin MF/Fendt/Valtra-osatolla, jossa vielä SCR-koneissakin on jonkunlainen pakokaasujen kierrätys (EGR) vaikkei siitä juuri huudellakaan. Alkaakohan JD:tä kuumottaa valitsemallaan tiellä?
Että silleen. No - MF 8690 oli vielä taloudellisempi, 253 gr/kWh (NH:n 261), nokalla Sisun 8,4 ltr SCR. Sisun pienemmät SCR-moottorit tulossa tammikuussa.
Ja SCR ja EGR kiistely loppuu aika pian, seuraavalla päästökierroksella tarvitaan molemmat.
-
Vanha MAN
Vie vain sen 195 g / KWH
Jes
8)
-
siinä Teroman oikeassa VANHAT koneet käy taloudellisemmin kuin nyky härpäkkeet. Tuo 90 luvun alkupuoli ehkä käytettävyyden ja taloudellisuuden kannalta parasta aikaa.
-
Se on ajoneuvoissa tuo päästövouhotus mennyt yli hilseen,,,,,
Pitäisi jo nyt ymmärtää alkaa säästää öljyt ajoneuvoihin ja EI polttaa lämmitykseen lainkaan
:'(
-
Mitenkä oot nisunnyplääjä aatellu että tuo SS toimis kuormaimellisessa traktorissa. Omat koneet tullunna pihaan aina ek:n kanssa, niin kiinnostais vähän tietää että onko haittoja SS+Etukuormaaja yhistelmässä?
Onko esim. alttiimpi hajoamaan kovassa ja jatkuvassa maankuormaus työssä.
käyttö on ollu kovaa eikä oo porsinu mistään. sen oon vaan huomannu ku kiinnittää kauhaa yms. niin rattia kääntäessä kuormain liikahtaa sivusuunnassa enemmän kuin normiakselilla varustetussa rattorissa. tähtääminen vähän vaikeampaa ku normiakselilla.. mutta se notkeus on etu myös ek-hommissa.
-
SS akselilla työkoneen kiinnittäminen aluksi vaikeampaa, mutta jos menee vähän huti niin paikallaan kääntää rattia niin aisat liikkuvat tuolloin sivusuunnassa muutamia senttejä.
Jos paljon todella tarkaa kuormaamista niin silloin ei ss akseli ehkä hyvä vaihtoehto.
Ilmoitetttu kantavuus tais olla 500kg vähemmän kuin norm. akselilla, ilmeisesti kääntörunko rajoittaa?
Mikään silmiähivelevä näky ei ss+kuormain yhdistelmä ole mutta Ismen kuormain paremmin sopii kuin wanhat rimat!
Joissa aisat alkaa puolestavälin konepeittoa.
http://www.ismesales.fi/FIN/tm120ss.htm
Norm. käytössä ok. Mukavahan se on kun kääntyy ketterästi kuormaimenkin kanssa ;)
-
hyvin on pelannu!!! ja supersteerit lumihommisasa
-
No pirskales, pitääpä ripittää vähän konemyyjää Laho-Osalla. Toitotti, jotta TM 140 + Trima 4.85 ois tuomionpäivän vehe jos siihen ois SS:n ottanu aikanaan. :o Uskon kyllä helposti että ketteryys aikalailla komeampaa tuolla SS:llä kun normi TerraGlidella.
-
Tuommonen 4.80 rima keulalla+ss ja ei oikeastaan mitenkään kiikkeräksi voi sanoa. Takasiaan ei nosta koholle aivan vähästä, akselikin 16cm edempänä kuin terra glidessä ja vakiossa.
Muuten tiellä ajaessa jousitettu parempi, voi pidempi akseliväli ehkä hieman rauhoittaa menoa tuolla ss:kin.
Nopeat oikaisuliikkeet tosin tuntuvat hieman "heittelehtivämmiltä" kun keulaa samalla hieman liikauttaa kääntäessä.