Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 13.12.10 - klo:10:16
-
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?
-
Kaikki tehdään itse; Myös softan päivitykset ja komponenttien tinaus,,,,,,,,,
8)
-
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?
kaikki öljynvaihdosta lähtien huoltomiehellä, niin uudempaan kuin vanhempaankin kapineeseen.
-
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?
Moottoriöljyn ja -suodattimen vaihdot itse. Perä- ja vaihteistoöljyt ja -suodatttimet vähän vaihtelevasti.
Korjaukset seuraavalla kaavalla:
itse, jos kaikki alla olevat toteutuu:
- vika on selvillä; takalasi rikki, letku vuotaa
- osaan vaihtaa osan; pulttien/mutterien avaaminen/kiinnittäminen
- osan voi noutaa varaosaliikkeestä/paikallisesta hydrauliliikkeestä
- aikaa kuluu hommaan alle puoli päivää
Korjaamolle, jos jokin alla olevista toteutuu:
- vika on istuimen alla
- savua tulee väärästä paikasta
- en tiedä mikä komponentti on rikki
- korjaaminen vie omin voimin yli päivän
-
Huoltomiestä tarvitaan silloin, kun jokin kone on uusi, eikä ole kokemusta tai tietoa eikä laitteita huoltoon tai korjaukseen. Muutoin tehdään huollot ja remontit itse. Käytännössä siis ei huoltomiestä ole tar***** viimeisen kymmenen vuoden aikana kuin kuusi kertaa(sisältää kaksi kertaa sen surullisen kuuluisan etuakseliremontin), lukuunottamatta lypsylaitteiden huoltomiestä, joka pitäisi tontilla näkyä kerran vuoteen(siis pitäisi).
-
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?
Moottoriöljyn ja -suodattimen vaihdot itse. Perä- ja vaihteistoöljyt ja -suodatttimet vähän vaihtelevasti.
Korjaukset seuraavalla kaavalla:
itse, jos kaikki alla olevat toteutuu:
- vika on selvillä; takalasi rikki, letku vuotaa
- osaan vaihtaa osan; pulttien/mutterien avaaminen/kiinnittäminen
- osan voi noutaa varaosaliikkeestä/paikallisesta hydrauliliikkeestä
- aikaa kuluu hommaan alle puoli päivää
Korjaamolle, jos jokin alla olevista toteutuu:
- vika on istuimen alla
- savua tulee väärästä paikasta
- en tiedä mikä komponentti on rikki
- korjaaminen vie omin voimin yli päivän
Tuossahan noita olikin, samalla kaavalla. Viimeksi viikko sitten Calixin lämmittimen johtosarja Valtraan, joku kai teettäisi tuollaisenkin huollossa. Niin joo, viime viikon lopulla kaivinkoneen pakoputken tinaus ja hehkun vuotojen korjaus.
Yllättävästi niitä pikkujuttuja kertyy, kun pitää kaiken kunnossa. Koneillahan voi ajaa ja käyttää vaikka olisi paljonkin hämminkiä, eriasia kuinka tarkka esim. pienistä öljyvuodoista jotka paranee kiristämällä liitintä ym.
Viimeksi huoltomies käynyt katsomassa JD:n etujousitusta, merkkivalo syttyy satunnaisesti. Asentoanturi olettetavasti pskana, ei kestänyt edes 10 000 tuntia ::) Ei estä ajamista, ja korjauskin huoltomiehelle nätti homma ohikulkiessaan.
-
Tuossahan noita olikin, samalla kaavalla. Viimeksi viikko sitten Calixin lämmittimen johtosarja Valtraan, joku kai teettäisi tuollaisenkin huollossa. Niin joo, viime viikon lopulla kaivinkoneen pakoputken tinaus ja hehkun vuotojen korjaus.
Yllättävästi niitä pikkujuttuja kertyy, kun pitää kaiken kunnossa. Koneillahan voi ajaa ja käyttää vaikka olisi paljonkin hämminkiä, eriasia kuinka tarkka esim. pienistä öljyvuodoista jotka paranee kiristämällä liitintä ym.
Viimeksi huoltomies käynyt katsomassa JD:n etujousitusta, merkkivalo syttyy satunnaisesti. Asentoanturi olettetavasti pskana, ei kestänyt edes 10 000 tuntia ::) Ei estä ajamista, ja korjauskin huoltomiehelle nätti homma ohikulkiessaan.
Tuo on kanssa kohtuu tärkeää selvittää (huoltomieheltä) voiko ajamista jatkaa vai onko odotettavissa lisävaurioita.
-
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
-
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
Kirjaimellisesti oppirahoja, mutta ei oppi ojaan kaada.
Olisiko ojaan kaatuminen joskus halvempaa?
-
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
Kirjaimellisesti oppirahoja, mutta ei oppi ojaan kaada.
Olisiko ojaan kaatuminen joskus halvempaa?
Ei tekemättä opi.
Sähkö on siitä *****maista et yleensä kun sen kanssa sohlaa, tulee kalliiksi ja melkein aina se on peruuttamaton se kuuluisa "OHO!"....
-
suurin osa teetetään muilla vaikka ittellä olis lämmin pajakin, ei näytä kertakaikkiaan kaikkeen repeävän. Ennen rakenneltiin ja rempattiin vaikka mitä mutta jostain on aikaa revittävä, moottorin "väliöljenvaihdot" tehdään itse, vuosihuollot ihan huollossa.
-
Ainoastaan isommat remontit, riippuen traktorista tekee huoltomies. Kuten edesmennyt jarruremontti (4000€) ei oikein kannusta joka asian takia viemään huoltoon. Vanhempiin "foordeihin" tekee mm. kytkinremontin itsekin aika näppärästi.
Öljyt ja suodattimet vaihtuu omana työnä, kuten myös laturit ja vesipumput jne. Sähköviat on monesti mystisiä, mutta saahan niitäkin kokkeilla ;)
-
Noin kerran vuodessa molemmat koneet vierailevat huoltomiehen hallilla isommassa huollossa. Siinä saamalla voi korjailla jos on jotain korjattavaa. Useasti jotain laitettavaa löytyy johon tarvitaan mittareita tms. spesiaali välinettä. Muuten öljyjen vaihdot yms. pienempi tehdään itse.
-
Joka toinen vuosi teen itte tarvittavat öljyjen vaihdot ja joka toinen vuosi käy huoltomies traktorit läpi. Itse kun kokoajan ajaa, niin tuppaa pikku hiljaa tulevat vitinät jäädä huomaamatta ja löytyvät yleensä huoltomiehen koeajolla.
-
Uutena ostettuihin takuun vaatima 100 h huolto on teetetty huoltomiehellä, sen jälkeen kaikki moottori- ja vaihteistoöljyjen vaihdot on tehty itse määrävälein. 3000 h huolto on sitten taas huoltomiehen hommia, kun siinä on sellaisia töitä, mitä ei itse pysty tekemään. Tarvittaessa tietysti on käytetty huoltomiestä välissäkin, varsinkin pienempi viheriä on ollut tuttu näky remontissa...
-
Kaikki tehdään itse, ja huoltomies tarvittaessa korjaa työn jäljet. ;D Näin se menee. Tuntitaksat on niin hervottomia, että eipä noita paljon vieraalla viitsi huollattaa/korjauttaa.
-
Kyllähän se vähän niin on että jos joku olis sanonut markka-aikana että tuntihinta on 500 mk, niin olis saanu huollella omia koneitaan. Tuntuu että kaikki hinnat ovat taas nousussa... ??? Onneksi on vielä 30 euronkin miehiä hengissä. Tosin heiltä ei softajutut onnistu, mutta öljyt ja suodattimet vaihtuvat kyllä...ja avaimet pysyvät käsissä. :)
-
niin kun kone on jokapäiväisessä käytössä isomaat rempat on jo ajallisista syistä teetettävä ammattilaisilla, vältetään myös korjaajasta johtuvat uusinnat. Sen sijaan perus suodatin + öljynvaihto kyllä taittuu jo vaikka unissaan, kun joka toinen kuukausi on tullut väänettyä :D
-
perushuollot itte ja kerran vuares abaut huoltomiäs käy kattoos jotain vaativampaa....
-
niin kun kone on jokapäiväisessä käytössä isomaat rempat on jo ajallisista syistä teetettävä ammattilaisilla, vältetään myös korjaajasta johtuvat uusinnat. Sen sijaan perus suodatin + öljynvaihto kyllä taittuu jo vaikka unissaan, kun joka toinen kuukausi on tullut väänettyä :D
Joko sitä hiteciin öljyjä vaihdellaan?
-
Aivan.. Meillo viimesen 20 vuoden aikana kerran tarttenu huoltomiehen palveluita, ko nostolaitteet teki ihmeellisen stopin. 2 tuntia työtä ja tiivistesarja oli laskussa. Nostolaitteen kannen purku ja kiinnitys suoritettiin itse omatoimisesti. Tällävälillä itte tehty kaks vaihteistoa ja kaks moottoria putkitettu ja laakeroitu ja muutamia kytkimiä.. Sähkömies, tuotanuon.. käy asentamas jos kerkiää, jos kiirutta on niin sitte haetaan va osat. Lypsykone on huollettu "ammattimiehen " toimesta viimesen 30 vuoden aikan kerran, totes vaa että vaihda tuo kolmitiehana ko kerkiät... Mikäs fetissi niillä on niihi servovettiileihin paineensäädössä? meinaan kun se painosysteemi toimii ko junan vessa...
Parahite tulee tuota sorvaria työllistettyä, ko ei ole ittellä osaamista eikä laitteita koneistushommiin..
-
Ei ole juuri varaa teettä huoltomiehillä. Itte koittaa viimeseen asti ropeltaa. Ja naapuris on tekijämies joka kalijapalakalla tulee apuun ja yleensä jotai tietääkin. Jos sekää ei auta nii sitte vasta huoltomies paikalle. Varsinki näi talvella tulee viksailtua vikoja joita vuoden aikan ilmaantunu. Se on usein aivan terapeuttista kun korjailee. Mutta aikaa pitää olla tai se ei ala muutaku vituttaan jos muide hommie lomas pitää ropata. Ja kalusto kun on suurin osa sitä luokkaa että kaiken pystyy itse tekemään. 8)
-
Aivan.. Meillo viimesen 20 vuoden aikana kerran tarttenu huoltomiehen palveluita, ko nostolaitteet teki ihmeellisen stopin. 2 tuntia työtä ja tiivistesarja oli laskussa. Nostolaitteen kannen purku ja kiinnitys suoritettiin itse omatoimisesti. Tällävälillä itte tehty kaks vaihteistoa ja kaks moottoria putkitettu ja laakeroitu ja muutamia kytkimiä.. Sähkömies, tuotanuon.. käy asentamas jos kerkiää, jos kiirutta on niin sitte haetaan va osat. Lypsykone on huollettu "ammattimiehen " toimesta viimesen 30 vuoden aikan kerran, totes vaa että vaihda tuo kolmitiehana ko kerkiät... Mikäs fetissi niillä on niihi servovettiileihin paineensäädössä? meinaan kun se painosysteemi toimii ko junan vessa...
Parahite tulee tuota sorvaria työllistettyä, ko ei ole ittellä osaamista eikä laitteita koneistushommiin..
Sorvaus helppoa ja mukavaa,,,,,,,,,,
Osta vaan Sorvi
:-\
-
ite tein viime kesänä vanhaan 690 massikkaan koneremontin..
siin o ikuine takuu ku ite tekee ;D
-
Se on muuten myös niin,et jos harvoin huoltomiehen palveluja käyttää,kunnes kone hajoaa kesken toukojen tai puinnin.Ja kun vika on sellainen et ite pärjää,on huoltomiestä turha odottaa pariin päivään.Vain top-10 miehiä palvellaan välittömästi!Eli niitä jotka käyttää huoltoa ympäri vuoden.
-
Sorvilla tekee vaikka Zetoriin laakereita ;
8)
-
Laadukas ja luotettava huolto toimii, tilanteen mukaan ammattiapua paikalle ;D
-
Laadukas ja luotettava huolto toimii, tilanteen mukaan ammattiapua paikalle ;D
Ei kai venttejä tarvi huoltaa tai korjata?
-
Tarviihan ne joskus harvoin,,,,
mutta Loimaan 30 v huolto osaa vain valmetit
Nyyh
:'(
-
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
Mitkä kaikki?
-
niin kun kone on jokapäiväisessä käytössä isomaat rempat on jo ajallisista syistä teetettävä ammattilaisilla, vältetään myös korjaajasta johtuvat uusinnat. Sen sijaan perus suodatin + öljynvaihto kyllä taittuu jo vaikka unissaan, kun joka toinen kuukausi on tullut väänettyä :D
Joko sitä hiteciin öljyjä vaihdellaan?
vielä pari viikkoa että sais kotio sitten pähkinöidään missä huoltoohjelma makaa... varmaan ainakin väliöljy ite...
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
-
Kaikki huollot ja remontit itse tehden niin pitkälle kun vaan osaaminen riittää. Lypsykoneen huolto pois lukien useampi vuosi edellisestä ulkopuolisen korjaajan käytöstä.
-
Aivan.. Meillo viimesen 20 vuoden aikana kerran tarttenu huoltomiehen palveluita, ko nostolaitteet teki ihmeellisen stopin. 2 tuntia työtä ja tiivistesarja oli laskussa. Nostolaitteen kannen purku ja kiinnitys suoritettiin itse omatoimisesti. Tällävälillä itte tehty kaks vaihteistoa ja kaks moottoria putkitettu ja laakeroitu ja muutamia kytkimiä.. Sähkömies, tuotanuon.. käy asentamas jos kerkiää, jos kiirutta on niin sitte haetaan va osat. Lypsykone on huollettu "ammattimiehen " toimesta viimesen 30 vuoden aikan kerran, totes vaa että vaihda tuo kolmitiehana ko kerkiät... Mikäs fetissi niillä on niihi servovettiileihin paineensäädössä? meinaan kun se painosysteemi toimii ko junan vessa...
Parahite tulee tuota sorvaria työllistettyä, ko ei ole ittellä osaamista eikä laitteita koneistushommiin..
Sorvaus helppoa ja mukavaa,,,,,,,,,,
Osta vaan Sorvi
:-\
Kun olis tilaa semmoselle....
-
Huollot tehdään itse, mahdolliset isommat korjaukset ja varustelut on ulkoistettu. Huoltokirjalla ei vaihdossa oo ollut merkitystä. Viimeksi lähtenyt traktori vaihtoon v. 1983. ;D
-
Huollot tehdään itse, mahdolliset isommat korjaukset ja varustelut on ulkoistettu. Huoltokirjalla ei vaihdossa oo ollut merkitystä. Viimeksi lähtenyt traktori vaihtoon v. 1983. ;D
Mites toi polttoainesuodattimen vaihto ja tankin sekä putkiston puhdistus? Jos teetät huoltomiehellä, tulee muuten aika kalliiks..... ;D ;D
-
Ulkoistettu, kirjaimellisesti!
No tuolla ulkona tein äsken, pakkasta -23 astetta....
-
Onneksi on koulutus koneiden huoltoon ja korjauksiin.
Uuden koneen ekahuollossa tuntivelotus 70e/h.
Sen hinnan voi maksaa ammattimiehelle tehdystä työstä,
ei ihmettelystä. Tämä ihmettely vaihe kannattakin tehdä
jokatapauksessa itse, harvoin niin kiirus on että heti soitetaan
korjaajalle. Eihän ne työkalut ja paja ihan ilmaisia ole, vaikka omalle
työlle ei niin laskisikaan.
-
Huollot tehdään itse, mahdolliset isommat korjaukset ja varustelut on ulkoistettu. Huoltokirjalla ei vaihdossa oo ollut merkitystä. Viimeksi lähtenyt traktori vaihtoon v. 1983. ;D
Mites toi polttoainesuodattimen vaihto ja tankin sekä putkiston puhdistus? Jos teetät huoltomiehellä, tulee muuten aika kalliiks..... ;D ;D
Ei oo ainakaan vielä tarvinnu tehdä. Polttoainesuodattimet vaihdan ohjekirjan huoltovälin mukaan.
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
Viiatista velmuttiin = ojasta allikkoon!!! ;D
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
Viiatista velmuttiin = ojasta allikkoon!!! ;D
Ei kai sentään. Eka A-sarjalainen oli 2 vuotta ennen tuota Ännää. Nyt on kaks huippua, laadulla noita koneita myydään, ei puskaradiolla eikä agron paskanjauhannalla. Osta sääkin jotain uutta, vaikka uusi äänilevy, vanhasta on neula jo jumittunut aika pahasti......
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
Viiatista velmuttiin = ojasta allikkoon!!! ;D
Ei kai sentään. Eka A-sarjalainen oli 2 vuotta ennen tuota Ännää. Nyt on kaks huippua, laadulla noita koneita myydään, ei puskaradiolla eikä agron paskanjauhannalla. Osta sääkin jotain uutta, vaikka uusi äänilevy, vanhasta on neula jo jumittunut aika pahasti......
Onnittelen, sulla on velmutti kestänyt peräti kaksi vuotta! Valmettihan on vuoden traktori.
-
No hyvä on, ei sitte huoltokirjalla mitään tekoa :-\
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
Viiatista velmuttiin = ojasta allikkoon!!! ;D
Ei kai sentään. Eka A-sarjalainen oli 2 vuotta ennen tuota Ännää. Nyt on kaks huippua, laadulla noita koneita myydään, ei puskaradiolla eikä agron paskanjauhannalla. Osta sääkin jotain uutta, vaikka uusi äänilevy, vanhasta on neula jo jumittunut aika pahasti......
A ja N,eihän sua ny kukaan ota tosissaan :o Pitäs olla T ja S niin saisit rispektiä ;D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
-
Huoltomies hoitaa kaikki ja merkkaa huoltokirjaan.On sitte kiva vaihtaa kun on konees varma historia!Eli koneen arvo pysyy hyvänä,edellyttää tietenkin että lehmän/sian paskat on hytin ulkopuolella ;)
Just vaihdettiin traktoria ja kukaan ei kyselly sen paremmin huoltokirjojen kuin huoltojenkaan perään...
Harvaa konemyyjää kiinnostaa huoltohistoria. Eikä ihme, se on vaan tahroja paperilla......
Viiatista velmuttiin = ojasta allikkoon!!! ;D
Ei kai sentään. Eka A-sarjalainen oli 2 vuotta ennen tuota Ännää. Nyt on kaks huippua, laadulla noita koneita myydään, ei puskaradiolla eikä agron paskanjauhannalla. Osta sääkin jotain uutta, vaikka uusi äänilevy, vanhasta on neula jo jumittunut aika pahasti......
A ja N,eihän sua ny kukaan ota tosissaan :o Pitäs olla T ja S niin saisit rispektiä ;D
Ei vähäpojalla ole varaa moisia lunastaa edes rahotuksella..... :o
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
Ei sulla ole varaa kuin tuohon viimeiseen! ;D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
Ei sulla ole varaa kuin tuohon viimeiseen! ;D
Älä ny, ensimmäisellä sai sitä toista, toisella sai sen kolmannen.... ;D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
Ei sulla ole varaa kuin tuohon viimeiseen! ;D
No, miten sen ottaa. Viina toi *****, ***** toi nyytit ja siitä alko köyhyys..... Pappi perkele pilas vielä koko hoidon. Ken ennen aamenta jotain lupaa, saa ihan varmaan lunta tupaan. :D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
Ei sulla ole varaa kuin tuohon viimeiseen! ;D
No, miten sen ottaa. Viina toi *****, ***** toi nyytit ja siitä alko köyhyys..... Pappi perkele pilas vielä koko hoidon. Ken ennen aamenta jotain lupaa, saa ihan varmaan lunta tupaan. :D
Olisit vaan ottanut tuota keskimmäistä. Pikkusen sillon tällön, muttei liikaa jottei tule tavaksi ;D
-
Ja kuvassa taitaa A-lainen olla.
AA-lainen! Velmutin ja SKNnnän tietäen, niin traktori kuin isäntäkin. ;D
Viina, ***** ja Valmetti. Siinä elämän suola. :D
Ei sulla ole varaa kuin tuohon viimeiseen! ;D
No, miten sen ottaa. Viina toi *****, ***** toi nyytit ja siitä alko köyhyys..... Pappi perkele pilas vielä koko hoidon. Ken ennen aamenta jotain lupaa, saa ihan varmaan lunta tupaan. :D
Olisit vaan ottanut tuota keskimmäistä. Pikkusen sillon tällön, muttei liikaa jottei tule tavaksi ;D
Niimpä...
-
Kainniillä huoltokirjoilla semmonen merkitys on että itte pysyy perillä etää mitä on tehty ja milloin. Emminä ainakaa muista notta koska on mitäkin tehty...
Olimuuten "komia" polttoainesuodatin herra majoris, oliskohan 15 vuotta palvellut ;D
-
Mä ainakin tykkään että olis virallinen huoltokirja täytetty jonka oikeellisuudenkin pystyis tarkistamaan. Mä oon käyttäny 500 tunnin välein merkkihuollossa ja merkkihuoltojen välissä 250 tunnin kohdilla itse vaihtanut moottoriöljyt ja suodattimet. Venttiilinsäädöt jäävät varmaan kanssa monelta kotihuoltajalta väliin, luulisin...