Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppuli - 19.02.08 - klo:23:29
-
Eli voisiko joku kenellä on TM120 vakio säädöissä katsoa ja mitata sen syöttöruuvin mitta siitä lukkomutterista siihen ruuvin päähän. Siis sen osan mikä on esillä. Tietäis sit kuinka paljon tuota omaa on ruuvattu sisäänpäin..Eikös sen sillä tavalla saisi selvitettyä.? Tuossa on vähän vakiota isompi turbo et se kai saakin olla sit vähä isommalla..?
-
Eipä taija löytyä apuja, jos joku on äheltänyt sinettikorkin ruuvin päältä pois ja jättänyt koneen vakioksi niin ihme on. Oma TM 150 oli vakiona tullessa, ihmettelin tehonpuutetta (vs Winner 115 turbo) ruuvasin syöttöjä 45 min., myöhemmin penkissä käyttetty jakaja anto silti vakiosyöttöt. Taitaa tehdasarvot olla mitä sattuu, dieselasentaja laitto Tm 190 arvot ja nyt tumpista tulee 188 Hp dynossa ( jakaja ei läpäse enempää). Ruuvaa sitä sen verran kun tarvitsee ja himppa takasin jos kestävyys hirvittää, 120 kestää n. 170 hp tapista jos järki käytöllä, jotkuu saa koneet vakiotehoillakin rikki, kuski on ratkaseva tekijä kestävyydessä ei työ. Kakkoskoneeseen 8160 tulee turbo ja tehoja otetaan tuo 170 hp.
-
Kakkoskoneeseen 8160 tulee turbo ja tehoja otetaan tuo 170 hp.
mulla on ollu jo 7 vuotta ja hyvin on kestäny.. akselin päässä on jotain 180 hv
-
Joo tosiaan se sinettikin on siinä.Eihän se sit onnistu. ::)
No entäs sit mikä on ruuvin asento kun olette ruuvailleet. Siis miten paljon näkyvissä ruuvia..
-
Mun ruuvattiin heti uutena myyjäpuolen toimesta,silloin se ei ollut kielettyä.Vuos myöhemmin se säädettiin dymon kanssa vakioksi,Agritekissä oli tullut muutos virittelyn suhteen.Kesän ajelin vakiona mutta kun piti oikein töitä tehdä piti tehdä säätö takas mihin se uutena oli ollut.Siinä on jotain 150hp mikä on mukava kompromissi.
Voin viikonloppuna mitata.
-
Joo tosiaan se sinettikin on siinä.Eihän se sit onnistu. ::)
No entäs sit mikä on ruuvin asento kun olette ruuvailleet. Siis miten paljon näkyvissä ruuvia..
150 ruuvia näkyvissä n. 4,5-5 mm, 8160 n. 16 mm (ruuvin lukitusmutterin on erillaiset).
-
150 ruuvia näkyvissä n. 4,5-5 mm, 8160 n. 16 mm (ruuvin lukitusmutterin on erillaiset).
Ai TM120 kun ruuvia näkyy noin 5mm niin pitäs löytyä se 150hv.? Ymmärsinkö oikein..
-
Mun ruuvattiin heti uutena myyjäpuolen toimesta,silloin se ei ollut kielettyä.Vuos myöhemmin se säädettiin dymon kanssa vakioksi,Agritekissä oli tullut muutos virittelyn suhteen.Kesän ajelin vakiona mutta kun piti oikein töitä tehdä piti tehdä säätö takas mihin se uutena oli ollut.Siinä on jotain 150hp mikä on mukava kompromissi.
Voin viikonloppuna mitata.
Joo ilmoitteleppa sitten tuloksia. 8)
-
150 ruuvia näkyvissä n. 4,5-5 mm, 8160 n. 16 mm (ruuvin lukitusmutterin on erillaiset).
Ai TM120 kun ruuvia näkyy noin 5mm niin pitäs löytyä se 150hv.? Ymmärsinkö oikein..
Eiku 188
-
Mites on painesäätimen sinetin laita?
Jos ei ole tallella on vakionti aika hankalaa. Paineen säätimessä on epäkeskokartio, jos sitä on käännetty on aika hankalaa saada säätöjä vakioksi ilman pumpun penkkiajoa.
-
Eli voisiko joku kenellä on TM120 vakio säädöissä katsoa ja mitata sen syöttöruuvin mitta siitä lukkomutterista siihen ruuvin päähän. Siis sen osan mikä on esillä. Tietäis sit kuinka paljon tuota omaa on ruuvattu sisäänpäin..Eikös sen sillä tavalla saisi selvitettyä.? Tuossa on vähän vakiota isompi turbo et se kai saakin olla sit vähä isommalla..?
ruuvaa pohjaan meillä oli tm 125 192hv voimanottoteho
-
vanhemmat m ja tm mallit ei päde tässä asiassa. tulee paremmin tehoa. parempi pumppu ja peremmat suuttimet.
-------
ruuvin pituus ei kerro yhtään mitään. milli peliä.
-------
jos ja kun kyseiseen koneeseen turbo vaihdettu, saattaa tehot heittää 20hv ylöspäin helposti.
-
Eipä oo vakioasennoista tietoa, mutta anna ammattimiehen säätää, niin tuleepaha kohilleen ainakin.. Kerran, kun laittaa oikeeseen asentoon; sitä tarvii sen jälkeen muutella ;)
-
120 , 125 , 155
Eivät ahdista suuttimista eikä turbosta.
Riittää syötön pieni lisäys ja ajoituksen muuttaminen.
-
Mites on painesäätimen sinetin laita?
Jos ei ole tallella on vakionti aika hankalaa. Paineen säätimessä on epäkeskokartio, jos sitä on käännetty on aika hankalaa saada säätöjä vakioksi ilman pumpun penkkiajoa.
Missähän sellaine säädin sijaitsee?
Osaiskohan huoltomiehet säätää vai pitääkö ihan jonnekki ruiskupajaan kuskata..?
-
Mites on painesäätimen sinetin laita?
Jos ei ole tallella on vakionti aika hankalaa. Paineen säätimessä on epäkeskokartio, jos sitä on käännetty on aika hankalaa saada säätöjä vakioksi ilman pumpun penkkiajoa.
Missähän sellaine säädin sijaitsee?
Osaiskohan huoltomiehet säätää vai pitääkö ihan jonnekki ruiskupajaan kuskata..?
Siinähän se on ruiskutuspumpun kyljessä kiinni. Letku menee jonnekin imusarjan suuntaan.
Taitaa olla huoltomiehen säätö aika hakuammuntaa.