Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jupexx - 10.12.10 - klo:13:33

Otsikko: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: jupexx - 10.12.10 - klo:13:33
Oon tässä mietiskelly että kuin paljon nuilla paalaimilla pystyy ajamaan/kannattaa ajaa... Eli...
-Minkälaisia paalaimia agronettiläisillä on ja on ollut?
-Paljonko on mittarissa?
-Minkälaisia vikoja on ollu ja missä vaiheessa käyttöikää?

Itellä on Welger 235 Profi -06 ja mittarissa rapiat 11000 paalia. Osa rehuista ajetaan hapolla ja osa ilman lisukkeita. Vaihtaa on tarvinnut 3 telan laakeria ja 2 niistä pesineen + tietenkin noukkimen piikkejä mutta sehän on normaalia. Pari kertaa on tullu omaa tyhmyyttään pukattua paalirampin kaasujousi hajalle.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: vms1 - 10.12.10 - klo:13:51
Kronen compipack ja reilu 5000 paalia. Kulma-vaihde ja etummainen kolaketju korjattu/uusimisen tarpeessa. Molempien syynä ainakin osittainen käyttövirhe. Muuten ei ole vaihdettu kun kasa noukkimen piikkejä ja yks kaks laakeria.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: piki1 - 10.12.10 - klo:14:20
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: jupexx - 10.12.10 - klo:14:23
Joo unohtu tuosta listasta että onhan tuohon Welgeriin vaihettu telarullien tuumaset kettingit molemmat n. 7000 paalin kohalla kun toinen alkoi porsimaan vähän väliä. Roottorin tuplaketjun varmaan joutuu vaihtamaan ens kesänä, on sen verran sinkunu jo.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: SAS - 10.12.10 - klo:14:24
Tuossa kylällä eräällä tutulla oli ja on vieläkin kunnossa Junkkarin
paalain sillä on paalattu tähän mennessä rapiat 40 th paalia ,onko se hyvä määrä en minä tiedä,nyt sillä paalataan joskus olkia.
Kotimainen paska se on ,mutta on sillä joku paali tehty.
Kaikki kotimainen on paskaa oli se sitten ruokaa tai koneita.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: lavali - 10.12.10 - klo:14:59
eikös agrimarketin sivuilla oo mainos jd kestävyyrestä. ajettu lähemmäs 100 tuhatta... henkilon tuntien pitää myös paikkansa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: rene - 10.12.10 - klo:15:02
Tarkemmista ajomääristä en tiedä, olisi mukava tietää minkä verran tuolla metsässä lahoavalla 320 welgerillä on ajettu. On varsin pehmoinen joka puolelta.  520 welger on ollut käytössä viimeksi 16000 paalattuna. Nyt ensi kesäksi on rinnalle tulossa tuollainen 320:nen.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: hvinnamo - 10.12.10 - klo:15:05
Jd 349 vm.-93. Paalattu noin 100000 paalia. Varaosiin/korjauksiin mennyt alle 1000e. Toinen samanlainen seisoo ladossa odottamassa töihin tarttumista, kunhan ekasta aika jättää.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: Loordi Fordson - 10.12.10 - klo:15:20
Tuossa kylällä eräällä tutulla oli ja on vieläkin kunnossa Junkkarin
paalain sillä on paalattu tähän mennessä rapiat 40 th paalia ,onko se hyvä määrä en minä tiedä,nyt sillä paalataan joskus olkia.
Kotimainen paska se on ,mutta on sillä joku paali tehty.
Kaikki kotimainen on paskaa oli se sitten ruokaa tai koneita.

Pitäiskö kaikkien ajaa kotimaisilla ? Samalla tavalla Suomesta laivataan iso osa kauraa  jenkkilään ja Kanadaan. Kuminan markkinat on ulkomailla pääosin. Maitotuotteista iso osa menee Venäjälle. Esimerkkinä siitä. Ihan sama ajaako suomalainen Valtralla vaiko tulevaisuudessa Kirovetsilla. Maatalouskonevalmistus Suomessa on vähentynyt rajusti, sarjat pieniä, ei ulkomaanvientiä, kehittämisresurssit olemattomat, ja koneiden koko ei vastaa tulevaisuuden tarpeita. Laatuakin olisi useimmissa. Eikä monikaan uskaltane ostaa konetta minkä jatkuvuus markkinoilla saattaa olla epävarma.Maatalouden rakenteen muuttuessa myös siitä elävät alat joutuvat rakennemuutoksen uhriksi. Maatalousviennin arvo oli muuten vuonna 2009  1,1 miljardia ja tuonti 313 miljoonaa. Eli aika pohjois-korealaista ajattelua, että kaikki tekee työnsä kotimaisilla...Junkkarin paalaintakaan enää ei saa. Ei vastanne enää silppuamattoma versiona nykypäivän tarpeita ilman verkkosidontaa. Se oli kai Ylön kehittämä alunperin ja kehitystyö lopahti.....
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: pötsjölööm - 10.12.10 - klo:15:40
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,

Eikö ole tarvinnut rengasta napoineen hakea maantien ojasta? Yhteen aikaan tyyppivika jonnikan paalaimessa.  ;D
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: SAS - 10.12.10 - klo:15:52
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,

Eikö ole tarvinnut rengasta napoineen hakea maantien ojasta? Yhteen aikaan tyyppivika jonnikan paalaimessa.  ;D
Ulkolaisissa ei OLE KOSKAAN mitään vikaa etkö sitä tiedä.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: Pillari - 10.12.10 - klo:16:12
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: pötsjölööm - 10.12.10 - klo:16:15
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,

Eikö ole tarvinnut rengasta napoineen hakea maantien ojasta? Yhteen aikaan tyyppivika jonnikan paalaimessa.  ;D
Ulkolaisissa ei OLE KOSKAAN mitään vikaa etkö sitä tiedä.

Joo, junkkarin paalain onkin sitten semmonen peli, että.... :-X Noh, kyllähän silläkin saa heinät kasattua, vähän niin kun itsesitoja.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: nautafarmari - 10.12.10 - klo:16:16
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???


Claasissa meni piikkejä reippaasti, kronessa vaikuttas olevan kestävämmät.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: +200 - 10.12.10 - klo:16:23
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,

Eikö ole tarvinnut rengasta napoineen hakea maantien ojasta? Yhteen aikaan tyyppivika jonnikan paalaimessa.  ;D
Net pitäis laakerit kiristää kun alkaa oleen löysää.
Omalla 575 ajettiin 25000 paalta,ja yhtään laakeria tai telaa ei vaihdettu.Ja meni viä jollekki käyttöön.
Unirapis vaihdettiin eka tela n13000 paalis,noukkimen seuraajalaakerit 7000 ja 13500 paalis,takapään tietsikkakapula 13000,segmenttitelaston laakerit varooksi 8000 paalis ja pääkettinki n10000 varoiksi.Nyt pitäis vaihtaa muovin kiristimen rattaat ja paalia on n14000.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: erik - 10.12.10 - klo:16:24
case rbx 453 paalattu 12000
pääkäyttöakselin laakeri 2 kertaa joka onki lähemmäs tyyppivika.. ei muita remontteja
rinnalle tulee ens kesäks mchalen fusion jolla paalataan rehut ja casella oljet ja kuivat heinät
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: 3070 E - 10.12.10 - klo:17:47
Tuossa kylällä eräällä tutulla oli ja on vieläkin kunnossa Junkkarin
paalain sillä on paalattu tähän mennessä rapiat 40 th paalia ,onko se hyvä määrä en minä tiedä,nyt sillä paalataan joskus olkia.
Kotimainen paska se on ,mutta on sillä joku paali tehty.
Kaikki kotimainen on paskaa oli se sitten ruokaa tai koneita.

Kaverilta kanssa sillainen löytyy, nykyään varmaankin koriste virassa kun käytetyn Nyykkärin paalaimen hankkivat, itseltä löytyy Claas 46 niitä vähäisiä määriä varten mitä vuodessa tarvitaan, omana aikana tehty noukkimen laakeriremontti.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: Red Bull - 10.12.10 - klo:18:03
Claas 250 ollu muutaman vuoden ja onhan tuohon remonttia saanut tehdä..   :P Mutta eipä kannata reilun tuhannen paalin myttyämiseen kesässä kalliimpaa paalainta hommata..
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: lavali - 10.12.10 - klo:18:49
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???

ovat muistaneet huonosti äestää maansa??
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: lavali - 10.12.10 - klo:18:50
case rbx 453 paalattu 12000
pääkäyttöakselin laakeri 2 kertaa joka onki lähemmäs tyyppivika.. ei muita remontteja
rinnalle tulee ens kesäks mchalen fusion jolla paalataan rehut ja casella oljet ja kuivat heinät

mihinä paalimääräs tua pääaksilan laakeri menee?
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: 3070 E - 10.12.10 - klo:19:25
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???

ovat muistaneet huonosti äestää maansa??

Lohkoilla paaleja kerätessä saa ajaa niin paljon kuin traktori kulkee, tänä vuonna oli nurmella kyllä niin pieniä lohkoja ettei huippuja kerinnyt edes kiihdyttää...
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: nautafarmari - 10.12.10 - klo:19:38
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???

ovat muistaneet huonosti äestää maansa??

Lohkoilla paaleja kerätessä saa ajaa niin paljon kuin traktori kulkee, tänä vuonna oli nurmella kyllä niin pieniä lohkoja ettei huippuja kerinnyt edes kiihdyttää...


On siinä etuakseli lujilla kuopissa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: piki1 - 10.12.10 - klo:20:27
jd 575 19800 paalia vaihdettu noukkimen kaaria ja piikkejä,pääketju ei yhtään laakeria.naapurin jd 578  31000 paalia. muutama laakeri ,terien vastakampa.ketjut ,

Eikö ole tarvinnut rengasta napoineen hakea maantien ojasta? Yhteen aikaan tyyppivika jonnikan paalaimessa.  ;D
ei oo tarvinnu vielä ainakaan. eikä oo palanutkaan vielä kun on laitettu siihen laakeriin nippa joka sytyttää yleensä nämä jontikat.kaikissa on paikka nipalle mutta ei nippaa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: Make - 10.12.10 - klo:20:29
Markant 41 vuodelta -84. Paaleja takana jotain 150000. Neulat on vaihdettu ja noukkimen piikkejä on alkanut mennä poikki.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: 3070 E - 10.12.10 - klo:22:16
Miten te niillä paalaimillanne oikee ajatte ku noukkimen piikkejä menee kasapäin???

ovat muistaneet huonosti äestää maansa??

Lohkoilla paaleja kerätessä saa ajaa niin paljon kuin traktori kulkee, tänä vuonna oli nurmella kyllä niin pieniä lohkoja ettei huippuja kerinnyt edes kiihdyttää...


On siinä etuakseli lujilla kuopissa.

Jos kuoppia olisi niin vauhti ei olisikaan tämä.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 10.12.10 - klo:23:15
Oon tässä mietiskelly että kuin paljon nuilla paalaimilla pystyy ajamaan/kannattaa ajaa... Eli...
-Minkälaisia paalaimia agronettiläisillä on ja on ollut?
-Paljonko on mittarissa?
-Minkälaisia vikoja on ollu ja missä vaiheessa käyttöikää?

Itellä on Welger 235 Profi -06 ja mittarissa rapiat 11000 paalia. Osa rehuista ajetaan hapolla ja osa ilman lisukkeita. Vaihtaa on tarvinnut 3 telan laakeria ja 2 niistä pesineen + tietenkin noukkimen piikkejä mutta sehän on normaalia. Pari kertaa on tullu omaa tyhmyyttään pukattua paalirampin kaasujousi hajalle.

Junkkari pp130. 11 vuotta ja ainakin 10000 paalia. En muista nyt mitään vikaa puuttunen. Ei vaan nivelakseli kesti loppuun asti. Pörrää nykyisin jossain virossa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: bonneville - 11.12.10 - klo:12:15
eikös agrimarketin sivuilla oo mainos jd kestävyyrestä. ajettu lähemmäs 100 tuhatta... henkilon tuntien pitää myös paikkansa.



joopa joo rahtarin pallopaalaaja löysät paalit ja kpl määrää paljon ,ei rasita paalaajaa paljoa
welger 320 profi -01 reilu 22 000 paalta 90% paalattu rehua  ;)
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: mx- - 11.12.10 - klo:21:51
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 11.12.10 - klo:21:53
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
Paraneeks tilanne klaassista? Osta velkeri tai kuhni!
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: mx- - 11.12.10 - klo:21:57
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
Paraneeks tilanne klaassista? Osta velkeri tai kuhni!
Ennen elhoa oli claassin 255 uniwrappi, toimi kuin ajatus. Ja kova mietintä oli että tuleeko mchale vai tuo claassi. Claas oli halvempi
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: meikäläinen - 11.12.10 - klo:22:13
Kolme viime kesää ajettu Fusionilla 5000 paalia/kesä, siis yhteensä n.15 000. Toisena kesänä meni yksi anturi ja siinä varsinaiset viat kaiken kaikkiaan.

10 000 paalin huollossa uusittiin ketjut ja ketjunkiristimien kestovoidellut laakerit sekä noukkimen nailoniset ohjainrullat. Halusin itse uusia vielä noukkimenpiikit, sillä alkuperäiset oli jo löystyneet. Kun vauhtia lisäsi vanhoilla noukkimenpiikeillä paalatessa"reilummaksi", alkoi osa heinästä jäädä noukkimatta...
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: volvo88 - 11.12.10 - klo:22:57

Joo, junkkarin paalain onkin sitten semmonen peli, että.... :-X Noh, kyllähän silläkin saa heinät kasattua, vähän niin kun itsesitoja.
[/quote]

Joskus oli tuollainen, paska mikä paska vakiona. Takuuajan jälkeen rakentelin paaliporttiin mekaaniset lukot ja niihin painemittarit mistä tiukkuutta sai seurattua. Oli muuten sen jälkeen aivan eri kone, eikä kuitenkaan hajonnutkaan mistään. Teki tiiviitä paalia, vielä kun olisi ollut verkkosidonta. Kronen kopiohan tuo on.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: vms1 - 11.12.10 - klo:23:02
Kolme viime kesää ajettu Fusionilla 5000 paalia/kesä, siis yhteensä n.15 000. Toisena kesänä meni yksi anturi ja siinä varsinaiset viat kaiken kaikkiaan.

10 000 paalin huollossa uusittiin ketjut ja ketjunkiristimien kestovoidellut laakerit sekä noukkimen nailoniset ohjainrullat. Halusin itse uusia vielä noukkimenpiikit, sillä alkuperäiset oli jo löystyneet. Kun vauhtia lisäsi vanhoilla noukkimenpiikeillä paalatessa"reilummaksi", alkoi osa heinästä jäädä noukkimatta...

Paljonko on hehtaareita takana kun 15000 paalia ajettu. Käy jo ihan tieto että kuinka paljon hehtaareita tulee vuodessa. Tuntuu vaan että kronetuksella ei millään pääse 5000 paaliin vuodessa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: lavali - 11.12.10 - klo:23:30
eikös agrimarketin sivuilla oo mainos jd kestävyyrestä. ajettu lähemmäs 100 tuhatta... henkilon tuntien pitää myös paikkansa.



joopa joo rahtarin pallopaalaaja löysät paalit ja kpl määrää paljon ,ei rasita paalaajaa paljoa
welger 320 profi -01 reilu 22 000 paalta 90% paalattu rehua  ;)


kyllä tuas määräs kone pehemee,  jostaki vaikka vähän löysempiä?? jd tekee muuten ryhdikkäitä paaleja...
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 11.12.10 - klo:23:32
Kolme viime kesää ajettu Fusionilla 5000 paalia/kesä, siis yhteensä n.15 000. Toisena kesänä meni yksi anturi ja siinä varsinaiset viat kaiken kaikkiaan.

10 000 paalin huollossa uusittiin ketjut ja ketjunkiristimien kestovoidellut laakerit sekä noukkimen nailoniset ohjainrullat. Halusin itse uusia vielä noukkimenpiikit, sillä alkuperäiset oli jo löystyneet. Kun vauhtia lisäsi vanhoilla noukkimenpiikeillä paalatessa"reilummaksi", alkoi osa heinästä jäädä noukkimatta...

Paljonko on hehtaareita takana kun 15000 paalia ajettu. Käy jo ihan tieto että kuinka paljon hehtaareita tulee vuodessa. Tuntuu vaan että kronetuksella ei millään pääse 5000 paaliin vuodessa.

Ostin aikoinaan yhden kesän ajetun welgerin. Mittarissa oli yli 11000 paalia. Oli ollut urakoitsijalla.  Veikkaan, että oli aloitettu keväällä aikaisin helppipellolla ja sitä rataa kaikki mitä eteen oli sattunut. Welger 235 vm-05 oli kuitenkin hyvässä kunnossa. Alimmainen rulla oli uusittu, mutta vielä olivat rungon hitsisaumat ratkeamatta. Ajoin koneella kaksi kesää ilman isompia vikoja. Kone siirtyi naapuripitäjän puolelle ja sielläkään ei vielä ole enempää hajonnut.  

Jonne 575 oli ajettu muistaakseni 12t ja paloi saman tien. Ja saikin palaa, surkea noukkija, piti paalin sisällään tiukasti, ym, ym.

Nyt on kimppakoneena Vicon 2235. Siitä korjattiin ensimmäisenä kesänä pari sensoria ja tänä kesänä suunnattiin kääriän rullat uudelleen. Näin 3D-käärinnässä paali pysyy keskellä pöytää, eikä ole liikaa painetta menosuuntaan oikeanpuoleiseen tukirullaan. Teki nimittäin joskus pientä reikää paalin kulmaan. Muuten on mutkaton ja hyvä paalain. Noukkija erinomainen. Muovi pitää olla 3D:ssä sitä kestävää. Ranin voi unohtaa kättelyssä.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: meikäläinen - 11.12.10 - klo:23:38
Pidän ns. normaali hehtaarisatona n.10 paalia hehtaarilta/sato, 5 paalia/ha huono, 15 paalia/ha erinomainen. Kaikenlaista tulee paalattua: on huippu tavanomaisia ja luomupeltoja ja on myös paskoja tavanomaisia ja luomupeltoja. Joka vuosi on paalattu 300-500 olkipaalia, joten hehtaareita kesää kohti säilörehunurmilla on ehkä n. 450ha luokkaa. Viime kesän nurmista oli karhotettuja 250 hehtaaria. Karhotetusta pystyy Fusionilla ajamaan noin 45-50paalia tunnissa kaikkine muovirullaan ja rasvapatruunan vaihtoineen.

Ennätyksenä itsellä oli viime kesänä heinäkuun lopulla korjattu "ensimmäinen" sato järveen laskevalta etelärinnepellolta: Luomu timotei-apilanurmi, 25 paalia/ha vuorokauden esikuivatuksen jälkeen... En meinannut uskoa itsekkään.

Ja paalien painothan ovat liikkuneet 800kg-1100kg välillä riippuen kosteudesta ja heinän laadusta (punnittu moneen eri otteeseen).

Itselle paalataan n.2000 paalia/vuosi ja loput urakkaa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: vms1 - 12.12.10 - klo:10:13
on niissä näköjään jotain eroa kuin itse ajelen jotain 250 ha vuodessa ja kone on 2006 mallia. Eli noin 1000 ha ajettu ja mittarissa tais olla reilu 5000 palia. Sentakia ihmettelinkin koska munmielestä kesä loppuis ennenkuin 5000 paalia olis tehtynä. Ehkä joku 2500 olis realistinen tavoite.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: rene - 12.12.10 - klo:10:53
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
Eihän tuossa nyt vielä mitään kamalaa ole. Varsinkin jos oli alkuperäiset ketjut niin johan ne olisi pitänytkin vaihtaa.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: molymatti - 12.12.10 - klo:11:00

Joo, junkkarin paalain onkin sitten semmonen peli, että.... :-X Noh, kyllähän silläkin saa heinät kasattua, vähän niin kun itsesitoja.

Joskus oli tuollainen, paska mikä paska vakiona. Takuuajan jälkeen rakentelin paaliporttiin mekaaniset lukot ja niihin painemittarit mistä tiukkuutta sai seurattua. Oli muuten sen jälkeen aivan eri kone, eikä kuitenkaan hajonnutkaan mistään. Teki tiiviitä paalia, vielä kun olisi ollut verkkosidonta. Kronen kopiohan tuo on.
[/quote]

Kyllä täällä edelleen on junkkari kovasssa käytössä! se on hyvä peli ja saa parhaimmillaan jopa 150 senttisiä paaleja ainakin pehkusta paalattua. Heinällä koko 130-140 cm. Minkä tiukkuudessa häviää sen koossa voittaa! Niin ja on semmonen että sen saa "tuhmempikin" korjattua!
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: realisti - 12.12.10 - klo:12:50
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas, mutta kuhn vbp 2160 tuli vielä kumminkin.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 12.12.10 - klo:16:11
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: mx- - 13.12.10 - klo:12:17
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
peltejä? muovithan ne on  :D meneppä vertaamaan 455 ja 355,ei niissä ole mitään muuta yhteistä kun merkki
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 13.12.10 - klo:13:29
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
peltejä? muovithan ne on  :D meneppä vertaamaan 455 ja 355,ei niissä ole mitään muuta yhteistä kun merkki


Mistäs ne ovat ostaneet sinne koneen ja kääräisseet muovia äälle?
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: erik - 13.12.10 - klo:16:22
case rbx 453 paalattu 12000
pääkäyttöakselin laakeri 2 kertaa joka onki lähemmäs tyyppivika.. ei muita remontteja
rinnalle tulee ens kesäks mchalen fusion jolla paalataan rehut ja casella oljet ja kuivat heinät

mihinä paalimääräs tua pääaksilan laakeri menee?

oliskohan ollu 5000 ja 11000
ensimmäisen kerran meni huonon rasvauksen takia ku unohtus herkästi koska vähä ilkeessä paikassa ja jää kaiken paskan alle piiloon
toisella kerralla veti verkkoa sisäänsä ja se vain ainoastaan huonon suojauksen takia

Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: mx- - 13.12.10 - klo:16:56
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
peltejä? muovithan ne on  :D meneppä vertaamaan 455 ja 355,ei niissä ole mitään muuta yhteistä kun merkki


Mistäs ne ovat ostaneet sinne koneen ja kääräisseet muovia äälle?
Olisikohan se sitä kuuluisaa tuotekehittelyä?  :D
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: landehande - 13.12.10 - klo:17:50
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
peltejä? muovithan ne on  :D meneppä vertaamaan 455 ja 355,ei niissä ole mitään muuta yhteistä kun merkki


Mistäs ne ovat ostaneet sinne koneen ja kääräisseet muovia äälle?
Olisikohan se sitä kuuluisaa tuotekehittelyä?  :D

Varmaankin elholaineri claassin väreissä.
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: mx- - 13.12.10 - klo:20:23
Elho onliner ultracut oli viimeset kolme kesää, viimesin kesä oli yhtä painajaista! Meni pääketjut, noukkimenketjut, sekosi tietokone ja hydrauliikka rupesi renaamaan. Muutenkin jäi hieman paskan maku suuhun kyseisestä laitoksesta, ensi kesälle tulossa Claas 455rc uniwrap.
sitten kun on tuosta uudesta claasista kokemusta niin tietoa tännekin päin. Itteä kiehtoi kovasti tuo claas,

Ei  kone peltejä vaihtamalla parane!
peltejä? muovithan ne on  :D meneppä vertaamaan 455 ja 355,ei niissä ole mitään muuta yhteistä kun merkki


Mistäs ne ovat ostaneet sinne koneen ja kääräisseet muovia äälle?
Olisikohan se sitä kuuluisaa tuotekehittelyä?  :D

Varmaankin elholaineri claassin väreissä.
Jos se on se sama ferabolin ihme, niin ei siltä kyllä näyttänyt kun kävin uuteen koneeseen tutustumassa  ;)
Otsikko: Vs: Paalaimen kestävyys
Kirjoitti: keskomies - 13.12.10 - klo:21:34
Tuo on vähä ku huuellaan koneen paremmuudesta eikä kellää oo oikeen tietoo millanen kone o. Ite pidän kyllä claasiia ihan ok koneena jossei iha kohvo oo ratissa. Mutta en ota sen tarkemmin kantaa, itellä ku kotimainen tarkkuussilppuri joka nielee karhoa kyllä hyvin.