Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: minä-itte - 09.12.10 - klo:15:53
-
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101249741
Meillä 54 € bensiinihenkilöauto pakokaasutesteineen.
-
voi voi kun on kallista vissihi kepun syytä ota kuule keppanaa ni helpottaa ;D
-
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101249741
Meillä 54 € bensiinihenkilöauto pakokaasutesteineen.
Kouvostoliitossa saa laittaa puolet lisää, eikä sillä taida saada vielä pakokaasutestiä....Katsastuspaikkoja riittää ja kaikilla miltei samat hinnat. :'( Emännän rakkaassa kotikarjalassa riversmouthissa katsastus ei maksa taas juuri mitään. Kahdella kympillä sain parhaillaan katsastuksen pakokaasutesteineen. Ja pahvikahvin kaupanpäälle. :'(
-
Enemmän olisin huolissani polttonesteiden hinnannoususta kuin katsastusmaksuista. Dieselin hinta hipoo 1,30 €.
-
nooo, sitä käyttämään ei sentäs laki määrää kuten katastuksen laita on! paljonkohan sasi tällä kertaa vaatii kilpailulla lisää hintaa? ei tainnu viimeeks nousta kuin 5-6 kertaseks!
noi on kyllä niin säälittäviä nuo kilpailutusedut mitä eräät laskee saatavan sillä että otetaan joku ulkomainen pörssiyhtiö tekemään lakisääteiset!
nyt kun sitten lasketaan vaatimustasoa niin veikkaanpa että pian kimmokin pääsee taas ruttaan jonkin eläkeläispariskunnan pois kuleksimasta ja sitten puolustelee että raidetangon kuuluukin heilua puslassaan kun katsastus sen on todennut!
mitä on seuraavaksi odotettavissa?
-
Siinä koira älähtää. http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/107338-a-katsastus-raivostui-”koko-ala-voi-tuhoutua”
-
Juurihan tuo maailmanvalo telkkarissa kertoi, että huoli ylimääräisistä katsastusremonteista on turha, koska rakennetaan eräänlainen palomuuri.
Sama mies ei voi katsastaa ja korjata.
Voi vithu sitä viisaudenmäärää.
Helppokos se siihen viereiseen pilttuuseen kaverille hihkasta, notta nää jarrut o mänt.
Ja iskarit.
Prkle.
-
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/107338-a-katsastus-raivostui-%E2%80%9Dkoko-ala-voi-tuhoutua%E2%80%9D
Ulkomaiset omistajat eivät saakaan enää 80% vuotuista korkoa rahoilleen. Vähemmästäkin pinna palaa.
-
Tapahtui lounaishämäläisessä pikkukaupungissa 14.11.2011: ajoneuvon määräaikaiskatsastus. Edellinen kerta oli jätetty väliin, joten <vähän> tarkempi oli syyni, onhan ajoneuvokin jo 23 vuotta vanha.
Maksukuitissa leima klo 15.13, kun olin tapojeni mukaan vaiheessa, vaikka aika oli kolmeksi. Tulos: hylätty. Katsastustodistuksessa kellonaika klo 15.30. Höpöttelyt ja siirtymät huomioonottaen varsinainen katsastusaika 15 minuuttia.
Veloitus 50 € (pakokaasumittaus erikseen +19 €). Eli 200 €/tunti sis. alv (162,60 alv 0%). Jarru- ja iskunvaimennnintestauslaite sekä nosturi ovat kalustona. Ei erillistä konttoristia (mainittu asema ei tee ns. paperitöitä).
Asema on käsittääkseni yksityisen yksityinen eli ei minkään ketjujen osa.
Vertailun vuoksi vaikkapa lietevaunu multaimella ja siihen soveltuvalla veturilla hintaluokka 250 t€? Veloitus 130-150 €/tunti (?) ja liikkuu vuodessa <ehkä> silti vähemmän tunteja, mitä katsastusasemalla tehdään? Hyvä bisnes toi katsastus ja siisti sisätyö. No eihän sitä pakko oo itteään rohjata pa5kanajossakaan nykyään.
Omalta kohdalta kaikki etukäteen korjaamani kohdat olivat ok ja jälkkäriin jäi hyvin tavallisia kuluvia osia: alapalli ja raidetangonpää. Osat ~ 30 €, omatyöhän ei maksa mitään ja jälkkäri 25€. Jospa sitä sitten taas.... :)
-
Tapahtui lounaishämäläisessä pikkukaupungissa 14.11.2011: ajoneuvon määräaikaiskatsastus. Edellinen kerta oli jätetty väliin, joten <vähän> tarkempi oli syyni, onhan ajoneuvokin jo 23 vuotta vanha.
Maksukuitissa leima klo 15.13, kun olin tapojeni mukaan vaiheessa, vaikka aika oli kolmeksi. Tulos: hylätty. Katsastustodistuksessa kellonaika klo 15.30. Höpöttelyt ja siirtymät huomioonottaen varsinainen katsastusaika 15 minuuttia.
Veloitus 50 € (pakokaasumittaus erikseen +19 €). Eli 200 €/tunti sis. alv (162,60 alv 0%). Jarru- ja iskunvaimennnintestauslaite sekä nosturi ovat kalustona. Ei erillistä konttoristia (mainittu asema ei tee ns. paperitöitä).
Asema on käsittääkseni yksityisen yksityinen eli ei minkään ketjujen osa.
Vertailun vuoksi vaikkapa lietevaunu multaimella ja siihen soveltuvalla veturilla hintaluokka 250 t€? Veloitus 130-150 €/tunti (?) ja liikkuu vuodessa <ehkä> silti vähemmän tunteja, mitä katsastusasemalla tehdään? Hyvä bisnes toi katsastus ja siisti sisätyö. No eihän sitä pakko oo itteään rohjata pa5kanajossakaan nykyään.
Omalta kohdalta kaikki etukäteen korjaamani kohdat olivat ok ja jälkkäriin jäi hyvin tavallisia kuluvia osia: alapalli ja raidetangonpää. Osat ~ 30 €, omatyöhän ei maksa mitään ja jälkkäri 25€. Jospa sitä sitten taas.... :)
Oliko sinne jonoa? Eli jos on se alle kymmenen asiakasta päivässä, niin ei se olekaan sille yrittäjälle mikään kultakaivos. Ainakin se yrittäjä joutuu sen alvin lisäksi maksamaan kirjanpitäjälle, traffille, tietokoneitten ohjelmisto päivitykset (sika kalliit erikoisaloilla, puhutaan yleensä tuhansista), vesi, lämpö, vuokrat, vakuutukset ym.
Suomessa tuo vapaayrittäminen on tehty alalla kuin alalla vaikeaksi näillä nippelisäännöksillä jotka luovat lisäkustannus automaatin joka estää hinnalla kilpailun. Jos pienyrittäjä meinaa elää.
Työtä pelkäämätön jos haluaa vaurastua, niin silloin kannattaa alkaa vaikka sorkanhoitajaksi. Kilometri korvauksilla kustannetaan auto, teline ja rälläkkä taas maksetaan sillä 15€ per lehmä hinnalla. Eikä tarvitse tehdä työtä kuin 200 päivää vuodessa jos ehtii päivässä käsittelemään 30 lehmää. Niin silloin alviton liikevaihto on yli 90 000€ ja kustannukset ovat edelleen vain auto, rälläkkä, haalarit ja sorkkateline.
-
"Kaikissa katsastushinnoissa on kokoomuksen Kimmo Sasi lisä Se on ollut siitä saakka , kun hän ministerinä ollessaan kauppasi ( lahjoitti) viimeisetkin osat valtion katsastustoiminnasta yksityiselli pelureille."
jossain oli tieto että valtio menettää
100 miljoonaa joka vuosi
sen ansiosta että kakolaanen ideologia
määrää kaiken yksityistettäväksi :o
jälki on hirviää
-
tääl meillä on maan halvimmat hinnat katsareissa on uutisissakin todettu (pohjois-karjala)25€+ pakokaasutesti
-
Oliko sinne jonoa? Eli jos on se alle kymmenen asiakasta päivässä, niin ei se olekaan sille yrittäjälle mikään kultakaivos. Ainakin se yrittäjä joutuu sen alvin lisäksi maksamaan kirjanpitäjälle, traffille, tietokoneitten ohjelmisto päivitykset (sika kalliit erikoisaloilla, puhutaan yleensä tuhansista), vesi, lämpö, vuokrat, vakuutukset ym.
Suomessa tuo vapaayrittäminen on tehty alalla kuin alalla vaikeaksi näillä nippelisäännöksillä jotka luovat lisäkustannus automaatin joka estää hinnalla kilpailun. Jos pienyrittäjä meinaa elää.
...
Eipä ollut jonoa ei, yx auto oli siihen mun eteen tullut. Mul oli aika varattuna sen vuoksi, että oli kyseessä liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo - sen saa ajaa katsastukseen ja takaisin ilman liikennekäyttöönottoa, kunhan varaa ajan.
Olette nimim. "Jätkä" aivan oikeassa. Tuskin on mikään kultakaivos, kaksi ukkoa hommissa ja noi kulut on kaikki todellisia. Siksi mää sinne meninkin, kun halusin kannattaa tätä uutta firmaa, joka yrittää lyödä päähän monikansallisia rahastuskonserneja. On mm. ilta-aukiolo ym. Tarkka syyni tietysti niinku kuuluukin olla, itse ajais varmaan muuten paljon pahemmalla katiskalla.