Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 03.12.10 - klo:18:19
-
tekkeepkö sillä vanahalla ransportterilla ennää mittää, missä km-määrässä mennee kone ja millon vaehteisto. Oesi tyrkyllä vanaha 2,4 litranen synkro
-
se on sit kiihtyvyydessä samaa sarjaa 123 koppasen 200D mersun kanssa.. >:(
-
Setä ennenvanhaan autokaupassa töissä, Volsun synkro nimetty Katri Helenaksi, aimiks? Minne tuuli mua kuljettaa.....
-
2.4 syngro mitä vuosimallia ???
-
Aina tuommosella ennemin ajelee kuin Hiasella. Varsinkin jos on pikkusen syöttöä lisätty jolloin ei kärri perässäkään ole niin nahkean tuntuinen. Motin ja laatikon kesto riippuu tuonikäsissä melko tarkasti huollosta ja käytöstä. Laatikon öljynvaihdot ja moottorin jäähdytyskäyttö tähellisimpiä.
-
1994 on vuosimalli, eihä tuo raketilta kuulosta, vaen mihinpä tässä kiire
-
-95 etuvetoinen tuollainen oli. Käytettynä tuli ja 250 tuhatta oli poislähteissä. Ihan mukava peli oli ja ihan pirteä 2,5 litrasen Transitin jälkeen. Ei mitään suurempia vikojakaan ollut.
-
Aika monen mittarissa puolmiljoonaa. Eiköhän kestä.
-
Tuttavalla poistui Syncro-Transu muonavahvuudesta 830th mittarissa, kolarin ajoivat...
2,4 ei niin ranttua kansien kans kun ei oo turboa tuomassa lämpökuormaa, kulkee ihan ok kun hieman ruuvista kääntää. Takajouset jos vaihtaa vahvempiin niin muuta ei oikein sitte tartte ropeloida. Niin ja renkaat on oltava samankokoiset ettei syncro pamaha.
Jakopään remmit kun vaihtaa max 80tkm kohalla niin ei huolta.
-
Tuttavalla poistui Syncro-Transu muonavahvuudesta 830th mittarissa, kolarin ajoivat...
2,4 ei niin ranttua kansien kans kun ei oo turboa tuomassa lämpökuormaa, kulkee ihan ok kun hieman ruuvista kääntää. Takajouset jos vaihtaa vahvempiin niin muuta ei oikein sitte tartte ropeloida. Niin ja renkaat on oltava samankokoiset ettei syncro pamaha.
Jakopään remmit kun vaihtaa max 80tkm kohalla niin ei huolta.
onhan tuo ajettavuudeltaan ihan eri peli kuin takaveto hiassi talvella, henkilöautotkin kahtoo perävaloja kaupunkien liukkaissa risteyksissä, kesällä toki toisin päin.....
-
mulla on ollu -98 vuotinen, 2.4litranen vapari. Ja ei mikään tykki mutta KESTÄÄ JA KESTÄÄ, ei ollut muutakuin yksi alavesiletku ja parit raidetagon päät seittämässä vuodessa (7). ja mää olin tyytyväinen itte ajoin vähä vajaa 200tkm sillä.
Kilometreissä 260tkm. myin sen ja ostin henkilöauton kun oman auton käytöntarve vähentyin, tuollainen ainakin kestää ihan mitä vaan.
Ei voi muutakun SUOSITELLA lämpimästi.
ja kestää sittekko alkaa 900tkm lähestyy nii kannattaa koneremppa tehdä ;)
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3618809 tossa olis aika simppeli ja hyvä peli joka kestää kestää ja kestää :)
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
olikos noissa enää se pumppu omalla remmillä, venyneet remmit muuttaa ajotusta ja sekin heikentää käyntiin lähtöä ???
-
Veditkö kojelaudasta sytytyksen aikaisemmaksi? Vaikuttaa aikalailla kylmäkäynnistyvyyteen.
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
Ja siitä se sitte alkoi ;D
Kyllä hiasella on varmat lähdöt 8)
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
Jos tasasesti kaikilla syttyy niin ok hehkut, hydrauliset venttiilin painimet/nostajat
nilikuttaa käyntiä ikävästi kylmänä vaikka hehkut ok. Huono veto saattaa aiheutua
viallisesta ilmamassa-anturista. Takajousista viimenen pikkukierre aina poikki 2 v välein :P
Siinä pientä listaa, ai niin ja toinen moottori on menossa. Ekasta oli menny vesipump
ja laakeri - remmi löysälle- hyppäs aajootuksen seko- ryminää!!! Uus motor 63 000km :P
Jokaises huollos tutkitaan remmien kireys ja kunto VW huollos ja takuu pelaa ;D
-
Eikai noissa 2,4 koneissa mitään ilmamassa antureita ollut?
-
Anhitonhan se :D
Meluisuus ja kulkupuoli siellä seittemänkymmentä-luvulla.
-
Anhitonhan se :D
Meluisuus ja kulkupuoli siellä seittemänkymmentä-luvulla.
Kestävyys taitaakin sitten olla imatran ja parikkalan välillä, ratakiskosta. Joku saa toki senkin rikki.
-
Anhitonhan se :D
Meluisuus ja kulkupuoli siellä seittemänkymmentä-luvulla.
eiku rammarie isommalle, niin siitä se... ja työkaluha tuo muutennii
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
Ja siitä se sitte alkoi ;D
Kyllä hiasella on varmat lähdöt 8)
niihästä äkkie luulis. Pari vuotta sitte samasta liikkesstä hieroskeltiin nelikko hijase-kauppoja, pikkusen yli kakssattaa ajettu ja piti olla timanki peli, naapuri sen siitte ostiki, kolomestikko ne aukasi konneen kahen kuun sissään ja lopulta piti panna uus moottori
-
yös seiso pakkasessa ja lämpötila noen -15, ei lähteny iliman roekkaa kohtuu pyörityksellä. Roekasta tarttasi hyvin, liekkö hehekutulupat sököt...
Ja siitä se sitte alkoi ;D
Kyllä hiasella on varmat lähdöt 8)
niihästä äkkie luulis. Pari vuotta sitte samasta liikkesstä hieroskeltiin nelikko hijase-kauppoja, pikkusen yli kakssattaa ajettu ja piti olla timanki peli, naapuri sen siitte ostiki, kolomestikko ne aukasi konneen kahen kuun sissään ja lopulta piti panna uus moottori
Notta joku klonuseppä moottorin kimpus ???
-
merkkikorjaamo
-
merkkikorjaamo
Voi se silti olla klonupaja,jos joutuu noin usein koneen avata :o
Kuitenki pääasia että nokkahihna kestää yli 100000km ;D
-
Edellinen hyvinkin kylmä talvi selvittiin juuri tuollasella ja ilman moottorilämmitintä.Tosin parhaina pakkasaamuina savunmuodostus ja meteli oli aisteja hivelevä.Jos on hehkut ja pumppu kunnossa ja HYVÄ AKKU pääse ainakin täällä etelässä lähteen milloin vaan mistä vaan jos ei nyt ihan pyörät ole ilmassa. Tosi lämminkin kun lisälämmitin kontin lattian alla.